Topic: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
2321 posts, 548565 views
📖 Pagination options
- Sorin62
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
Sorin62
Betoanele alea au fost turnate între 16 decembrie și 20 decembrie.
Pe timp de vară rezistența se obține după 28 zile. Pe timp de iarnă, durează mai mult din cauza temperaturii scăzute. Betoanele hidrotehnice ating rezistența specificată după 90 de zile.
În asemenea condiții eu cred că au luat probe multiple din beton și vor începe testarea rezistenței abia după 5 săptămâni de la turnare.
TibiV wrote:
Postarea asta este "just for the record", să ştim de la ce am pornit anul ăsta.
Evident că nu s-a mişcat nimic de la ultimul reportaj din decembrie 2019... :(
11 ianuarie 2020. Pozele sunt făcute spre vest, spre pasaj şi CET Sud. [...]
Betoanele alea au fost turnate între 16 decembrie și 20 decembrie.
Pe timp de vară rezistența se obține după 28 zile. Pe timp de iarnă, durează mai mult din cauza temperaturii scăzute. Betoanele hidrotehnice ating rezistența specificată după 90 de zile.
În asemenea condiții eu cred că au luat probe multiple din beton și vor începe testarea rezistenței abia după 5 săptămâni de la turnare.
Controlul rezistenţei betonului se face preluînd cîte 2 serii a 3 cuburi şi o serie de 3 prisme pe fiecare schimb sau la un metru înălţime de perete, ceea ce revine la 6 serii de cuburi şi 3 serii de prisme pe zi.
Păstrarea probelor şi încercarea lor se face astfel:
- Seria 1 pentru stabilirea mărcii — se păstrează conform prevederilor STAS 1799-65 şi se încearcă la 28 de zile
- Seria 2, păstrată în condiţiile lucrării, se încearcă după seria 1
– Seria 3, păstrată în condiţiile lucrării, se încearcă la 2 zile pentru verificarea rezistenţei minime necesare
- Seria 4, idem ca (3) încercată la 7 zile
- Seriile 5 şi 6, idem ca (3) servesc pentru stabilirea curbei de întărire a betonului.
Prismele se păstrează şi se încearcă ca seriile de cuburi 3, 4 şi 5.
- danutzu_2910
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
danutzu_2910
Intreb si eu ...retoric: oare stalpii sunt facuti / urmau sa fie fabricati la Fabrica de Stalpi Zincati din apropiere? (aia la care a fost recent un incendiu major?)
Intreb si eu ...retoric: oare stalpii sunt facuti / urmau sa fie fabricati la Fabrica de Stalpi Zincati din apropiere? (aia la care a fost recent un incendiu major?)
- Cristi N
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
Cristi N
Din ce am vazut pana acum stalpii "urbani" pentru iluminat sunt zincati. Cei pentru liniile de medie sau inalta tensiune, zabreliti, am vazut ca sunt vopsiti, acum e posibil ca pe sub vopsea sa fie si ei zincati.
Din ce am vazut pana acum stalpii "urbani" pentru iluminat sunt zincati. Cei pentru liniile de medie sau inalta tensiune, zabreliti, am vazut ca sunt vopsiti, acum e posibil ca pe sub vopsea sa fie si ei zincati.
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
TibiV
Din cate stiu, vopseaua nu ”tine” pe suprafetele zincate.
@Sorin62,
aia nu este fundatia unei cladiri cu 20-30 de etaje.
Pana ridicau ei incet-incet structura stalpilor (ca nu sunt dintr-o bucata) s-ar fi intarit betonul.
Greutatea stalpilor pare nelijabila. Inclin sa cred ca fundatiile sunt atat de masive pentru ca stalpii sa nu se rastoarne de la vant puternic si de la tensiunea din cabluri (astea vor fi cu intinzatori).
De altfel, prin toamna am facut un reportaj si la noii stalpi LEA 400 kV, la nord de liniile la care se lucreaza acum. Acolo fundatiile erau firave in comparatie cu astea de aici...
Din cate stiu, vopseaua nu ”tine” pe suprafetele zincate.
@Sorin62,
aia nu este fundatia unei cladiri cu 20-30 de etaje.
Pana ridicau ei incet-incet structura stalpilor (ca nu sunt dintr-o bucata) s-ar fi intarit betonul.
Greutatea stalpilor pare nelijabila. Inclin sa cred ca fundatiile sunt atat de masive pentru ca stalpii sa nu se rastoarne de la vant puternic si de la tensiunea din cabluri (astea vor fi cu intinzatori).
De altfel, prin toamna am facut un reportaj si la noii stalpi LEA 400 kV, la nord de liniile la care se lucreaza acum. Acolo fundatiile erau firave in comparatie cu astea de aici...
- danutzu_2910
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
danutzu_2910
Da, vopsea pe zinc nu merge. Dupa sablare ori se vopseste, ori se acopera cu zinc...
Acum imi dau seama, ei trebuie sa fie vopsiti alb-rosu pentru ca sunt stanga-dreapta unui drum. Asa cum sunt si cei schimbati in toamna....
Da, vopsea pe zinc nu merge. Dupa sablare ori se vopseste, ori se acopera cu zinc...
Acum imi dau seama, ei trebuie sa fie vopsiti alb-rosu pentru ca sunt stanga-dreapta unui drum. Asa cum sunt si cei schimbati in toamna....
- Sorin62
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
Sorin62
Stâlpii nu pot fi montați „încet-încet” sub liniile aflate sub tensiune. Stâlpii se montează la orizontală pe sol, se întrerupe tensiunea într-un week-end, se secționează conductorii, se ridică stâlpii la verticală cu macaraua și se fixează pe poziție, se reconectează conductorii și se repune linia sub tensiune. Totul în 24-48 de ore.
Fundațiile sunt atât de masive pentru că stâlpii trebuie să reziste la solicitarea laterală mare produsă de înălțarea liniilor.
La fel a fost și la Popasului - și acolo au fost doar doi stâlpi pentru trei conductori.
TibiV wrote:
[...]
@Sorin62,
aia nu este fundatia unei cladiri cu 20-30 de etaje.
Pana ridicau ei incet-incet structura stalpilor (ca nu sunt dintr-o bucata) s-ar fi intarit betonul.
Greutatea stalpilor pare nelijabila. Inclin sa cred ca fundatiile sunt atat de masive pentru ca stalpii sa nu se rastoarne de la vant puternic si de la tensiunea din cabluri (astea vor fi cu intinzatori).
De altfel, prin toamna am facut un reportaj si la noii stalpi LEA 400 kV, la nord de liniile la care se lucreaza acum. Acolo fundatiile erau firave in comparatie cu astea de aici...
Stâlpii nu pot fi montați „încet-încet” sub liniile aflate sub tensiune. Stâlpii se montează la orizontală pe sol, se întrerupe tensiunea într-un week-end, se secționează conductorii, se ridică stâlpii la verticală cu macaraua și se fixează pe poziție, se reconectează conductorii și se repune linia sub tensiune. Totul în 24-48 de ore.
Fundațiile sunt atât de masive pentru că stâlpii trebuie să reziste la solicitarea laterală mare produsă de înălțarea liniilor.
La fel a fost și la Popasului - și acolo au fost doar doi stâlpi pentru trei conductori.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
shoppy
Lasa-ne cu Popasului, acolo a fost joaca de copii, o singura LEA dublata pe inel pe partea cealalta, stalpi stas pe camp, ii ridicau si beti.
Aici o sa fie greu, nu poti sa bagi macaraua sub linii, iar consolele acelea gigantice si unicat nici nu ai cum sa le ridici asamblate, nu ca si-ar lua cineva raspunderea sa faca asa ceva, cu atat mai mult ar trebui sa inceapa sa se agite mai din timp, sa livreze componentela, sa faca organizarea de santier, ei o freaca de parca o sa-i lase Trans-ul sa deconecteze 5 linii deodata.
Lasa-ne cu Popasului, acolo a fost joaca de copii, o singura LEA dublata pe inel pe partea cealalta, stalpi stas pe camp, ii ridicau si beti.
Aici o sa fie greu, nu poti sa bagi macaraua sub linii, iar consolele acelea gigantice si unicat nici nu ai cum sa le ridici asamblate, nu ca si-ar lua cineva raspunderea sa faca asa ceva, cu atat mai mult ar trebui sa inceapa sa se agite mai din timp, sa livreze componentela, sa faca organizarea de santier, ei o freaca de parca o sa-i lase Trans-ul sa deconecteze 5 linii deodata.
- andreiiul
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
andreiiul
Tocmai am trecut pe langa santier. La stalpul 1 cred că era cofrare facuta pt probabil inca 1 turnare. Erau vreo 10 muncitori iar un buldoexcavator curata vegetatia dintre fundatii si drum.
Tocmai am trecut pe langa santier. La stalpul 1 cred că era cofrare facuta pt probabil inca 1 turnare. Erau vreo 10 muncitori iar un buldoexcavator curata vegetatia dintre fundatii si drum.
- GPS
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
GPS
Pentru că tot se vorbește de aceste LEA. Sper că acestea nu vor avea soarta țevilor care mergeau la sere și au ajuns, în final, fier vechi.
Pentru că tot se vorbește de aceste LEA. Sper că acestea nu vor avea soarta țevilor care mergeau la sere și au ajuns, în final, fier vechi.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
shoppy
Nu, si Trans-ul si localii se chinuie sa construiasca LEA de inalta pentru redundanta sistemului, nu exista LEA de inalta interne nefolosite.
Nu, si Trans-ul si localii se chinuie sa construiasca LEA de inalta pentru redundanta sistemului, nu exista LEA de inalta interne nefolosite.
- danutzu_2910
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
danutzu_2910
@GPS, pai unde vrei sa duca tevile vechi? Ca doar nu era sa le puna in noul canivou? Acolo au pus tevi noi...
Cei doi stalpi vor fi inlocuit,asta este clar...
Am vazut cu coada ochiului ca a fost turnat inca un nivel de beton . Astfel ca nu se mai vede armatura ci doar cele 4 "picioruse" pentru stalpi. Deasemeni, pamantul era nivelat in jurul fundatiilor....
Treaba este cat se poate de clara, urmatoarea faza este montajul stalpilor....
@GPS, pai unde vrei sa duca tevile vechi? Ca doar nu era sa le puna in noul canivou? Acolo au pus tevi noi...
Cei doi stalpi vor fi inlocuit,asta este clar...
Am vazut cu coada ochiului ca a fost turnat inca un nivel de beton . Astfel ca nu se mai vede armatura ci doar cele 4 "picioruse" pentru stalpi. Deasemeni, pamantul era nivelat in jurul fundatiilor....
Treaba este cat se poate de clara, urmatoarea faza este montajul stalpilor....
- GPS
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
GPS
Toată conducta a fost tăiată recent, adică lucrarea aceea de îngropare a conductei de acum ceva timp nu mai are niciun rost. Cred că mai sunt și acum bucăți de conductă rămase prin curtea celor de la sere care se pot observa de la stradă.
Toată conducta a fost tăiată recent, adică lucrarea aceea de îngropare a conductei de acum ceva timp nu mai are niciun rost. Cred că mai sunt și acum bucăți de conductă rămase prin curtea celor de la sere care se pot observa de la stradă.
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
TibiV
Nu prea cred ca ar fi depus atata efort daca cei de la sere nu doreau sa mai foloseasca acele conducte de termoficare.
Este drept, pozele sunt din august 2016....
Dar la fel de posibil este ca tu sa fi vazut resturile de conducte vechi, care au fost taiate atunci.
viewtopic.php?f=330&t=3811&start=14#p215653
viewtopic.php?f=330&t=3811&start=14#p216281
Nu prea cred ca ar fi depus atata efort daca cei de la sere nu doreau sa mai foloseasca acele conducte de termoficare.
Este drept, pozele sunt din august 2016....
Dar la fel de posibil este ca tu sa fi vazut resturile de conducte vechi, care au fost taiate atunci.
viewtopic.php?f=330&t=3811&start=14#p215653
TibiV wrote:
Conducte noi pregatite ?...
Drept in fata este Leoser...
Deci nu renunta la serviciile RADET...
Vechi si nou in termoficare...
http://i.imgur.com/50U1VGt.jpg
viewtopic.php?f=330&t=3811&start=14#p216281
TibiV wrote:
Conductele noi au fost puse pe pozitie
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului
shoppy
Ca vor ca nu vor, bransamentul apare in inventarul nustiucarui detinator de utilitati, si obiectele de inventar au si valoare de inventar, si nu este nimeni nebun sa iasa cu pierderi la inventar, iar AC trebuie sa aiba avize de la toti proprietarii de utilitati, iar proprietarul de utilitati a dat avizul doar cu mentiunea ca se va reface, de aceea se reface.
Ca vor ca nu vor, bransamentul apare in inventarul nustiucarui detinator de utilitati, si obiectele de inventar au si valoare de inventar, si nu este nimeni nebun sa iasa cu pierderi la inventar, iar AC trebuie sa aiba avize de la toti proprietarii de utilitati, iar proprietarul de utilitati a dat avizul doar cu mentiunea ca se va reface, de aceea se reface.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Străpungerea Bd. Nicolae Grigorescu - Splaiul Unirii - Șos. Vitan-Bârzești (2010 - 2023)
•
Choose destination