De toate pentru toțiComunitatea Metrou Ușor

 

Topic: Despre trotinete

81 posts, 22619 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Re: Despre trotinete ByOnu

Evident.. circula masini pe trotuare si e.. ok, aparent. :bleah:

Andrei11 va zice: bun, este o diferenta intre o masina parcata pe trotuar si o bicicleta care circula (cu un beznetic la ghidon) pe trotuar. Si anume, masina sta pe loc, bicicleta circula. Bun, zic eu, dar o masina parcata pe trotuar care ma pune sa o ocolesc pe carosabil imi pune viata si siguranta in pericol. Ambele sunt la fel de nocive și trebuie interzise, daca vrem corectitudine. Dar din moment ce parcatul ilegal e general acceptat in societatea noastra, putin imi pasa de bicle.

 


Re: Despre trotinete misterr

Utilizatorii de trotinete, nemulțumiți că vor fi obligați să mergă doar pe piste

Click pe imagine pentru video:





Românii care folosesc trotinetele electrice sunt nemulțumiți de modificările din Codul Rutier care îi privesc direct.

Drept urmare, reprezentanții lor au cerut miercuri la Ministerul Afacerilor Interne să fie lăsăți să meargă mai tare pe străzi, iar vârsta celor care conduc trotinete să fie mai mare decât este specificat acum.

Supărați sunt, însă, și posesorii de vehicule electrice cu o singură roată. Problema lor este că nu sunt lăsați să circule pe piste, lângă trotinete și biciclete.

Lucian Necșoiu, proprietarul unui vehicul electric cu o singură roată, care cântărește 10 kilograme și costă aproape 1.000 de euro, a participat și el la dezbatere. Este supărat că monociclul pe care îl mânuiește a fost trecut cu vederea de lege.


Pe unde pot circula utilizatorii de trotinete

Schimbările din Codul Rutier reglementează trotinetele electrice care au umplut orașele din România. Cea mai importantă modificare: românii sunt obligăți să le conducă numai pe pistele pentru biciclete, iar în lipsa lor, pe drumurile unde viteza maximă admisă este de 50 km pe oră. Viteza trotinetelor electrice va fi limitată la 25 de kilometri pe oră.

Comisar-șef de poliție George Grigore, director-adjunct al Poliției Române: „Pentru a conduce trotineta pe carosabil, trebuie să ai 14 ani. Este interzis noaptea fără măsuri de siguranță”.

Casca de protecție este obligatorie pentru cei până în 16 ani și este interzis transportul altor persoane pe trotinetele electrice.

Modificările legislative reglementează și locul în care puteți să parcați trotinetele. În acest moment, legea vă permite să le lăsăți pe trotuar, însă noul cadru legislativ vă va obliga să le parcați pe carosabil, la concurență cu mașinile.

Bicicliștii, dar și utilizatorii de trotinete, sunt nemulțumiți.

Potrivit modificărilor legislative, utilizatorii de trotinete care vor încălca noile reglementări riscă amenzi de peste 1.000 de lei. Reprezentanții poliției au anunțat că vor studia nemulțumirile pentru a stabili dacă le iau sau nu în considerare. Ca să între în vigoare, schimbările trebuie adoptate și de Parlament.

 


Re: Despre trotinete misterr

Companiile de asigurări au lansat oferte de polițe pentru cei cu trotinete electrice

Click pe imagine pentru video:





Pentru că se înmulțesc accidentele din trafic în care sunt implicate trotinetele electrice, pe piața asigurărilor au apărut noi oferte. Firmele de profil au început să încheie polițe și pentru cei care folosesc aceste mijloace de transport.

În ultimii trei ani au fost înregistrate aproape 200 de accidente rutiere în care au fost implicate trotinete electrice.

La noi în țară nu avem o legislație clară și nici infrastructură pentru ele. În ultimii 3 ani un om a murit și aproape 200 au fost răniți în accidente cu trotinete electrice.

Iar legislația nu ajută nici vinovații, nici victimele. Dacă o mașină este avariată în trafic de o trotinetă, proprietarul acesteia trebuie să aibă o asigurare de răspundere civilă, ca să îl poată despăgubi pe șofer.

Valer, posesor de trotinetă: “Ar fi foarte oportun ca și în cazul trotinetelor electrice să existe polițe de asigurare. În cazul unui accident ar fi mult mai simplu, oamenii nu ar trebui să umble în instanțe, să se judece unul cu celălalt. Pur și simpu asiguratorul și-ar face treaba. Mai ales că, în ziua de astăzi, în cazul în care nu există piste pentru trotinete sau biciclete, suntem obligați să mergem cu trotinetă pe stradă, iar în acest caz suntem mult mai expuși riscului unui accident. Am prieteni care au avut accidente și, din păcate, da, s-a lovit de problema asta, problema cu asigurarea. A trebuit ori să se înțeleagă cu omul, ceea ce este mai greu, au ajuns chiar și la un proces.”

Din acest motiv, companiile de asigurări au venit cu noi oferte care includ și polițe pentru cei cu trotinete sau biciclete electrice.

Doina Moroșanu, broker asigurări: “Este un fel de răspundere civilă față de terți și care, da, acoperă vătămări corporale. Sperăm să apară o legislație care să vină în întâmpinarea dorinței asigurătorilor, dorinței noastre a a cetățenilor ca participanți la trafic. Până la urmă este un mijloc de transport, face parte din realitate și trebuie să se simtă în siguranță.”

Pe de altă parte, reprezentanții magazinelor de profil spun că vânzările se dublează de la an la an.

Alin Ciprian Iurescu, reprezentant magazin biciclete: “Cererea este destul de mare, mai ales pe trotinete, cred că undeva la 1000 de bucăți pe an. Dacă până cum era o fiță, acum este o certitudine și o modă.”

În Parlament a fost depus un proiect de lege care prevede printre altele, că cei care conduc trotinete să aibă cel puțin 14 ani și să poarte obligatoriu casă de protecție măcar până la 18 ani.

Ei trebuie să circule doar pe carosabil cu o viteză maximă de 25 de km/h.

 


Re: Despre trotinete aztec

Dacă aveți știință ce s-au întâmplat cu propunerile legislative cititeai sus...poate le actualizați. Că eu nu știu care sunt...am găsit doar discuții, propuneri și atât.

După ceva km adunați că "trotinetist", nu extrem de multi, dar pot să-mi fac o idee.

Infrastructura...la pământ.

Avem trotuare accesibilizate în bătaie de joc.
Borduri coborâte în dispreț, asta daca sunt coborâte, de multe ori între bordura și asfalt..ce să vezi...un șanț.

Avem trotuare asfaltate în bătaie de joc.
Pline de gropi, de șanțuri, de capace de utilități ce nu sunt la nivel, ...sau nu sunt de loc..de mizerie, pietre, de zone de asfalt crăpat sau beton măcinat, , de placi sparte sau pavele sarite, obstacole...nu mai zic de mașini parcate.

Avem piste de biciclete făcute și asfaltate în bătaie de joc..
Daca mergi pe pistele de bicicleta cu peste 10km/h ai șanse să îți spargi dinții de la trepidații, zici că a fost asfaltate cu mistria...caz notabil, cea de la Aviatie-Aurel Vlaicu.
Printre putinele ok, cea care înconjoară Herăstrăul și Aviatorilor.

Cele 2 pene adunate până acum nu se datorează înțepării cauciucurilor ci exclusiv șanțurilor și canalelor.
Daca la borduri te aștepți și reduci/coborî că sunt previzibile, la gropi/canale/șanțuri....asta e, le înveți pe pielea ta.
Și asta daca scapi sănătos, că a face pană poate fi cazul fericit.

Lista poate continua dar pt moment mă opresc aici.

Un lucru extrem de deranjant.
Trotinetele inchiriabile.
Și mă refer la "parcarea" lor în bătaie de joc. Zici că cineva o face intenționat, le pune sa blocheze cat mai mult posibil. Probabil și de aici trendul de a le vedea trântite sau aruncate.

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Despre trotinete Mircea G

Adevarul este ca la cit impozit platiti , conditiile sint nasoale !?

 


Re: Despre trotinete aztec

Pai....tu chiar pui întrebarea serios?
Adică ar putea gândii cineva așa...?
Eu mă plâng de trotuare , de calitatea infrastructurii, de accesibilizarea pt handicap, și tu mă iei cu impozitul?

Nu vreau pista de biciclete...serios.
Vreau să știu pe unde am voie, și dacă am, sa fie facilitat.
Atunci bine...nu merg pe curent, că nu plătesc impozit, merg cu mașina, unde plătesc...și am dreptul sa poluez.
Hai că m-am enervat. Mă opresc aici.

 


Re: Despre trotinete BodoMinea

Mircea G wrote:
Adevarul este ca la cit impozit platiti , conditiile sint nasoale !?

Salut Mircea,
Din păcate întotdeauna „ :twisted:-ul e mai negru” la tabăra de care nu aparții - deci dacă ești șofer, evident, vei avea ceva cu bicicliștii și trotinetiștii și eventual pietonii. Dar pentru mersul pe jos, nu ar trebui să plătim impozit? Că folosim trotuarul pe care ar putea parca bizonii!
Așa cum mașinile electrice sunt scutite de la anumite dări, atât la noi cât și în alte părți și cum alții și-au decongestionat orașele în acest mod... ar trebui să apreciem transportul alternativ. Chiar dacă nu e viabil tot anul și rupe cei foarte prețioși cm de șosea pentru piste, s-a dovedit că e o soluție de viitor aplicabilă instant, nu ca fanteziile unora cu transport 100% electric și eventual pe deasupra orașului.
Scopul statului și al societății în general este și să distribuie cumva logic fondurile - din taxele colectate de la mijloacele de transport mai poluante trebuie să se suporte exploatarea în siguranță și a celor alternative, individuale. Nu e ca și cum dacă cineva vrea pistă, dă banii pentru ea, nu așa funcționează.
Deci de bine sau de rău, transportul alternativ propriu sau în regim de închiriere va sta cu noi pentru ceva timp și ar trebui să fim mai toleranți.
P.S.: nu ar strica și o reîmprospătare a cunoștințelor de scrire în limba română - diacritice, î/â, spațiile dinaintea semnelor de punctuație etc.

aztec wrote:
Pai....tu chiar pui întrebarea serios?
Adică ar putea gândii cineva așa...?
Eu mă plâng de trotuare , de calitatea infrastructurii, de accesibilizarea pt handicap, și tu mă iei cu impozitul?

Nu vreau pista de biciclete...serios.
Vreau să știu pe unde am voie, și dacă am, sa fie facilitat.
Atunci bine...nu merg pe curent, că nu plătesc impozit, merg cu mașina, unde plătesc...și am dreptul sa poluez.
Hai că m-am enervat. Mă opresc aici.


Din câte știam există o oarecare reglementare - trotinetele merg pe carosabil sau pe pistele de biciclete omologate (Calea Victoriei, Buzești, Splai, etc.) acolo unde sunt, cu maxim 25 km/h, pe șoselele cu viteza maximă de până în 50 km/h (teoretic nu ai voie pe bulevardele cu limită 60).

https://www.mai.gov.ro/oug-pentru-regle ... de-guvern/

 


Re: Despre trotinete aztec

Mulțumesc, deci sunt legal din toate punctele de vedere, cel puțin din ce am citit.

 


Re: Despre trotinete aztec

Un review la peste 1000 km cu Xiaomi M365 Pro.
3 pene.
Dar nu din inteparea camerei ci din cauza gropilor si denivelarilor...toate la roata fata.
A cedat aripa spate si stopul spate (la 1000 km).

Despre trotineteala.
Infrastructura sufera.
Gropi de canale, denivelari, pietris, valuri in asfalt...
Astea atat pe "piste" cat si la marginea drumului.

 


Re: Despre trotinete Gabi23

Aruncate în lacul Herăstrău în zona Bd. Beijing  :popa:
Trotinete - 05.03.2021.JPG (335.72 KB; downloaded 2974 times)

 


Re: Despre trotinete subway guru

@ aztec
Esti legal doar atata vreme cat respecti regulile de circulatie...

 


Re: Despre trotinete aztec

Propuneri de modificări legislative în dezbatere...
In principiu se face egal între bicicleta și trotineta....



9. La articolul 110, după alineatul (3), se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu  următorul cuprins:
(4) Trotinetele electrice se conduc numai în aliniament pe drumurile publice. Schimbarea direcției de mers în cazul trotinetelor electrice se face prin deplasarea conducătorilor pe lângă acestea, cu respectarea regulilor privind circulația vehiculelor trase sau împinse cu mâna.

m) să traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, în timp ce se deplasează pe bicicletă sau trotinetă electrică, după caz;




Acum textul integral...sper..






Art. I. Regulamentul de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.1.391/2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.876 din 26 octombrie 2006, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:

1. La Capitolul II Secțiunea 1, titlul paragrafului 2 se modifică și va avea următorul cuprins:
,,§ 2. Condițiile tehnice minime pe care trebuie să le îndeplinească bicicletele, trotinetele electrice, mopedele, vehiculele cu tracțiune animală și cele trase sau împinse cu mâna”

2. La articolul 14, formula introductivă se modifică și va avea următorul cuprins:
„Art. 14 – În circulația pe drumurile publice bicicleta sau trotineta electrică, după caz, trebuie să fie:”

3. La articolul 20, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:
„(2) Plăcuţele cu numărul de înmatriculare trebuie să aibă fondul reflectorizant de culoare albă şi literele şi cifrele, în relief, de culoare neagră, albastră, verde sau roşie.”

4. La articolul 47 alineatul (2), litera b) se modifică și va avea următorul cuprins:
„b) cu două corpuri de iluminat, pentru pietoni și conducători de biciclete și trotinete electrice;”

5. Articolul 55 se modifică și va avea următorul cuprins:
„Art. 55 - (1) Semnalul luminos destinat dirijării circulației bicicletelor are în câmpul său imaginea unei biciclete de culoare roșie, respectiv verde pe fond negru. Aceeași destinație o are și semnalul luminos al unui semafor însoțit de un panou adițional pe care figurează o bicicletă.
(2) Semnalele luminoase prevăzute la alin. (1) dirijează și circulația trotinetelor electrice pe drumurile publice.”

6. La articolul 76 litera c), punctul 4 se modifică și va avea următorul cuprins:
„4. de traversare pentru conducători de biciclete sau trotinete electrice;”

         7. La articolul 81, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins:
„(4) Marcajul transversal constând din linii discontinue paralele, aplicate perpendicular sau oblic față de axul drumului, indică locul destinat traversării părții carosabile de către conducători de biciclete sau trotinete electrice.”

8. Articolul 99 se modifică și va avea următorul cuprins:
„Art. 99 - Se interzice conducătorilor de biciclete să circule cu acestea cu o viteză mai mare de 30 km/h.”

9. La articolul 110, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu  următorul cuprins:
„(4) Trotinetele electrice se conduc numai în aliniament pe drumurile publice. Schimbarea direcției de mers în cazul trotinetelor electrice se face prin deplasarea conducătorilor pe lângă acestea, cu respectarea regulilor privind circulația vehiculelor trase sau împinse cu mâna.”

10. La articolul 118, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins:
„(2) Se recomandă ca la depășirea unei biciclete sau a unei trotinete electrice distanța laterală să fie de minimum 1,5 m.”

11. La articolul 120 alineatul (1), litera d) se modifică și va avea următorul cuprins:
„d) pe pasaje denivelate, pe poduri, sub poduri și în tuneluri. Prin excepție, pot fi depășite în aceste locuri vehiculele cu tracțiune animală, motocicletele fără ataș, mopedele, bicicletele și trotinetele electrice, dacă vizibilitatea asupra drumului este asigurată pe o distanță mai mare de 20 m, iar lățimea drumului este de cel puțin 7 m;”

12. La articolul 135, litera g) se modifică și va avea următorul cuprins:
„g) când efectuează un viraj spre stânga sau spre dreapta și se intersectează cu un conducător de bicicletă sau trotinetă electrică care circulă pe o pistă pentru biciclete, semnalizată ca atare;”

13. La articolul 141, alineatul (6) se modifică și va avea următorul cuprins:
„(6) Nu este permisă staționarea pe partea carosabilă, în timpul nopții, a tractoarelor agricole sau forestiere, a remorcilor, a mopedelor, a bicicletelor, a trotinetelor electrice, a vehiculelor cu tracțiune animală ori a celor trase sau împinse cu mâna.”


17. La Capitolul V Secțiunea a 4-a, titlul paragrafului 1 se modifică și va avea următorul cuprins:
„§1. Circulația bicicletelor și a trotinetelor electrice”

18. Articolul 160 se modifică și va avea următorul cuprins:
„Art. 160 - (1) Bicicletele și trotinetele electrice, atunci când circulă pe drumul public, trebuie conduse numai pe un singur rând.
(2) Dacă pe direcția de deplasare există o pistă pentru biciclete, semnalizată ca atare, conducătorii vehiculelor prevăzute la alin.(1) sunt obligați să circule numai pe această pistă. Se interzice circulația altor participanți la trafic pe pista pentru biciclete.”

19. Articolul 161 se modifică și va avea următorul cuprins:
„Art. 161  - (1) Se interzice conducătorului de bicicletă sau trotinetă electrică, după caz:
a) să circule pe sectoarele de drum semnalizate cu indicatorul având semnificația "Accesul interzis bicicletelor";
b) să învețe să conducă biciclete sau trotinete electrice, după caz, pe drumurile intens circulate;
c) să circule pe trotuare, cu excepția cazului când pe acestea sunt amenajate piste pentru biciclete;
d) să circule în paralel, cu excepția situațiilor când participă la competiții sportive organizate;
e) să circule în timp ce se află sub influența alcoolului ori a substanțelor psihoactive;
f) să se țină de un vehicul aflat în mers ori să fie remorcat de un alt vehicul sau împins ori tras de o persoană aflată într-un vehicul;
g) să circule pe partea carosabilă în aceeași direcție de mers, dacă există acostament practicabil;
h) să transporte sau să tragă orice fel de obiecte care, prin volumul ori greutatea lor, stânjenesc sau periclitează conducerea vehiculului ori circulația celorlalți participanți la trafic;
i) să circule pe aleile din parcuri sau din grădini publice, cu excepția cazurilor când nu stânjenesc circulația pietonilor;
j) să circule fără îndeplinirea obligațiilor prevăzute la art.14 și 15;
k) să circule atunci când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheață sau zăpadă;
l) să circule cu defecțiuni tehnice la sistemele de frânare sau cu un vehicul care nu este prevăzut cu avertizor sonor;
m) să traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, în timp ce se deplasează pe bicicletă sau trotinetă electrică, după caz;
n) să circule pe alte benzi decât cea de lângă bordură sau acostament, cu excepția cazurilor în care conducătorii de bicicletă, înainte de intersecție, trebuie să se încadreze regulamentar în funcție de direcția de deplasare;
o) să circule în interiorul localităților în care nu funcționează iluminatul public, precum și în afara localităților fără a purta îmbrăcăminte cu elemente fluorescent-reflectorizante, de la lăsarea serii până în zorii zilei sau atunci când vizibilitatea este redusă;
p) să conducă vehiculul fără a menține contactul roților cu solul.
r) să circule fără a ține cel puțin o mână pe ghidon și ambele picioare pe pedale, în cazul conducătorului de bicicletă, respectiv fără a ține ambele mâini pe ghidon, în cazul conducătorului de trotinetă electrică.
(2) Se interzice conducătorului de bicicletă să transporte o altă persoană, cu excepția copilului în vârstă de până la 7 ani care poate fi transportat pe bicicletă, de către un adult, numai dacă vehiculul este prevăzut din construcție cu un suport special sau dacă are montat un dispozitiv omologat;
(3) Pe timpul circulației pe drumurile publice, conducătorul de bicicletă sau de trotinetă electrică, după caz, este obligat să aibă asupra lor actul de identitate.”

20. La articolul 167 alineatul (1), după litera g) se introduce o nouă literă, litera h), cu următorul cuprins:
„h) să efectueze activități de natură a le distrage atenția atunci când se angajează în traversarea drumului public.”

 


Re: Despre trotinete andrei11

Digi 24
Parisul amenință că va interzice trotinetele electrice, după un accident care a dus la moartea unei femei.

 


Re: Despre trotinete shoppy

Pai daca si le modifica si scot limitarile de acceleratie si viteza maxima, am vazut si eu unul pe Stefan cel Mare, nu puteam sa ma tin dupa el cu bicicleta, sigur prindea peste 30km/h.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Comunitatea Metrou Ușor  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420542 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use