Știri, noutăți, perspective

Infrastructura rutieră națională: știri, noutăți, evenimente și discuții despre acestea

Re: Știri, noutăți, perspective

Mesajde misterr » Sâm, 11 Ian 2020, 12:56

Nu imi permite educatia si experienta care o am sa ma faulteze un concern din tara din care vin.
(...) să mă falimenteze (...).
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3956
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Știri, noutăți, perspective

Mesajde misterr » Dum, 19 Ian 2020, 22:15

Orban: Autostrăzile Comarnic- Brașov și Sibiu-Pitești pot fi realizate în cinci ani, dacă rămâne PNL la guvernare/ Comarnic- Brașov ar putea fi făcută cu bani de la buget, iar pentru Tg Mureș- Iași vor fi cerute fonduri europene

Imagine
Autostrazi in Europa vs România
Foto: Hotnews

Guvernul va lua până la finalul lunii ianuarie o decizie cu privire la modul în care va fi construită autostrada Comarnic-Brașov, a declarat premierul Ludovic Orban în cadrul unui interviu acordat HotNews.ro. Orban consideră că trebuie finanțare cu bani de la buget, nu prin parteneriat public-privat (PPP). De asemenea, despre parteneriatul public privat prevăzut pentru autostrada Târgu Mureș- Iași, Orban spune că este o glumă și de aceea va fi depusă cerere de finanțare din fonduri europene a studiului de fezabilitate.

Întrebat dacă autostrada Comarnic-Brașov va fi realizată în cinci ani, Ludovic Orban a răspuns „Da, dacă rămânem noi la guvernare. E valabil și pentru Sibiu-Pitești".

În ceea ce privește Sibiu-Pitești, premierul susține că a fost un "fakenews că CE oprește finanțarea pentru tronsoanele autostrăzii Sibiu- Pitesti. E o minciuna gogonată”.

Ce a mai spus despre Comarnic- Brașov:

Până la finalul lunii ianuarie vom lua o decizie. Cred că trebuie făcută pe finanțare din buget, nu pe PPP. Trebuie revizuit de urgență studiul de fezabilitate și pornită licitația și finanțată din buget. Asta e soluția mea, care e cea mai simplă. Sunt cei mai mari indici de trafic pe DN1.

Dacă mă întrebaţi pe mine care este punctul meu de vedere eu cred că nu are rost să ne complicăm într-un PPP, acolo trebuie să-l facem pe buget. Trebuie revizuit de urgenţă studiul de fezabilitate, că studiul de fezabilitate e un pic mai vechi, revizuirea nu înseamnă, după părerea mea, schimbarea soluţiei tehnice, ceea ce înseamnă o durată mai scurtă de revizuire a studiului de fezabilitate şi să dăm drumul la licitaţie şi să finanţăm din buget. Asta este decizia mea, care e cea mai simplă, controlezi cel mai bine toţi paşii procedurali.

Ce a mai spus despre Tg Mureș-Iași:

Primul ministru al Transporturilor care a vorbit de autostrada Târgu Mureș- Iași- Ungheni am fost eu, în 2007. Eu sunt cel care am vorbit despre acest proiect și care am demarat procedura de licitație pentru realizarea studiului de prefezabilitate. Este prevăzut să se realizeze prin PPP, ceea ce e o glumă.

Pe Tg.Mureș- Vitrău există un contract pentru studiu de fezabilitate, vom licita ca să realizăm contracte pentru revizuirea studiului de fezabilitate. De asemenea vom depune cerere de finanțare a studiului de fezabilitate contractului pe care-l avem din fonduri europene.



misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3956
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Știri, noutăți, perspective

Mesajde Cristi N » Lun, 20 Ian 2020, 01:06

Poate a vrut sa spuna 10 ani intr-u scenariu optimist. :no:
Cristi N
Membru Silver
 
Mesaje: 885
Membru din: Joi, 24 Iun 2010, 18:09
Localitate: Bucuresti S2

Re: Știri, noutăți, perspective

Mesajde misterr » Mie, 22 Ian 2020, 21:40

Cum vrea ministrul Transporturilor să transforme drumurile forestiere într-o alternativă la DN1

Click pe imagine pentru video:

Imagine

După ce a petrecut şapte ore în trafic între Bucureşti şi Braşov, pe DN1, ministrul Transporurilor a început să caute soluţii ca să îi scape pe şoferi de aglomeraţia de pe acest drum.

Până când va fi construită mult aşteptata autostradă către staţiunile de la munte, este luată în calcul amenajarea unor rute alternative. Se vrea transformarea unor drumuri forestiere în şosele, amenajarea unor centuri pentru oraşele de pe traseu şi lagirea - în unele locuri de 4 benzi pe DN1.

Ideea construirii unor drumuri care să preia din traficul de pe DN1 a venit de la primarii din Sinaia, Comarnic, Buşteni, Azuga şi Predeal. Autorităţile locale din aceste locuri s-au unit într-o asociaţie şi au scris un proiect pe care l-au trimis Guvernului.

Potrivit documentului, în zona Comarnic, o parte a traficului de pe şoseaua spre munte ar urma să fie preluat de centura ca va ocoli oraşul. Tronsonul va porni din DN1, de la intrarea în localitate şi - în mare parte - va urma cursul râului Prahova până în Sinaia.

Vlad Oprea, primar Sinaia: “Pe un drum paralel cu DN1 se poate ajunge până în oraşul Sinaia, unde unde se poate face o supralărgire pe cele patru benzi.”

În Sinaia, DN1 ar urma să fie lărgit la două benzi pe sens. În plus, ar urma să fie amenajate mai multe sensuri giratorii - ca să se evite blocajele rutiere - dar şi o pasarala supraterana.

Mai departe, în Buşteni, proiectul prevede construirea unei centuri care să evite traficul din zona centrală.
Şoseaua ar urma să fie amenajată pe malul drept al răului Prahova. Apoi, traseul urmează un drum tehnologic şi mai multe străzi care trebuie modernizate. Este nevoie însă că o proprietarii unei păduri şi unei benzinării să fie expropiati.

Șofer: “Ar fi o descongestionare. Nu vedeţi că în weekend efectiv nu poţi să mai ajungi acasă.”

Şi în zona Azuga ar urma să fie amenajată o centură pentru că cei care se îndreaptă spre Braşov să nu mai fie prinşi în aglomeraţia din oraş. Soluţia aleasă esta transformarea în şosea naţională a unui drum forestier.

Adrian Petre, viceprimar Azuga: “Acest drum duce până la podul de la intrare în Predeal la intersecţia cu Râşnov. Acest pod ar trebui reabilitat. Este un pod destinat drumului forestier.”

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, este de părea că aceste drumuri, alternativă la DN1, ar putea fi realizate din bani europeni.

Vlad Oprea, primar Sinaia: “La o primă vedere, evident neavând un studiu de fezabilitate, este vorba de undeva la 200 de milioane de euro. Mi-e greu exact să spun cât va dura. Evident mult mai puţin decât durează construirea unei autostrăzi.”

O altă alternativă la DN1 ar fi drumul judeţean Câmpina - Valea Doftanei - Săcele. În total sunt 61 de kilometri din care mai bine de jumătate este asfaltat.

Lucian Bode, ministrul Transporturilor: “Identificăm sursa de finanţare de la Ministerul Dezvoltării, finanţăm acest drum judeţean şi la momentul în care avem reabilitaţi cei 61 de km de drum judeţean putem vorbi de o variant alternativă.”

Galacteu Ungureanu, șofer: “De 20 de ani se aude că se face drumul ăsta. În fiecare an se face măsurare topo, în fiecare an vine cineva că se reface drumul! Eu cred în Dumnezeu dar în asta nu cred că se mai face.”

Cât priveştea construcţia autostrăzii Comarnic - Braşov, ministrul Transporturilor s-a ferit să mai anunţe un termen când vor porni lucrările.

Lucian Bode: “Să vedem care este varianta pe care vom merge, există în discuţie varianta de a finanţa de la buget pe un program de finanţare multianual acest obiectiv extrem de important.”

Până când aceste planuri vor deveni realitate DN1 rămâne singurul drum spre staţiunile de la munte şi va testa în continuare rezistenta la nervi şi stres a şoferilor.

Distanţa de la Bucresti la Braşov se parcurge şi în şapte ore - o recunoaşte chiar ministrul Transporturilor.
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3956
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Anterior

Înapoi la Știri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 8 vizitatori