Lisabona - tramvaie

Transportul în comun și infrastructura din Lisabona

Lisabona - tramvaie

Mesajde ANTENA » Mie, 27 Iul 2011, 23:44

Vagoane retro. Au functionat si Bucuresti prin anii '70. Prin Lisabona sunt acum mai mult in scop turistic.
Se observa ecartamentul mult mai ingust, cam ca cel din Iasi.
Acest tip de vagon e echipat cu pantograf obisnuit si cu captator de troleibuz. In zona centrului istoric se mergea cu captatorul de troleibuz. In restul orasului, cu pantograf normal.
Fişiere ataşate
2011-07-10 10.45.31.jpg
2011-07-10 10.45.31.jpg (122.22 KiB) Vizualizat de 3818 ori
2011-07-10 10.46.41.jpg
2011-07-10 10.46.41.jpg (163.89 KiB) Vizualizat de 3817 ori
2011-07-10 12.04.28.jpg
2011-07-10 12.04.28.jpg (159.67 KiB) Vizualizat de 3817 ori
2011-07-10 14.01.12.jpg
2011-07-10 14.01.12.jpg (168.08 KiB) Vizualizat de 3817 ori
Ultima oară modificat de ANTENA pe Mie, 27 Iul 2011, 23:56, modificat 1 dată în total.
ANTENA
Membru Bronze
 
Mesaje: 363
Membru din: Lun, 29 Mar 2010, 21:30

Re: PORTUGALIA - Lisabona

Mesajde ANTENA » Mie, 27 Iul 2011, 23:48

Si vagoane Siemens, model ce se poate regasi in mai multe capitale europene ...
Fişiere ataşate
2011-07-10 14.23.25.jpg
2011-07-10 14.23.25.jpg (173.39 KiB) Vizualizat de 3814 ori
ANTENA
Membru Bronze
 
Mesaje: 363
Membru din: Lun, 29 Mar 2010, 21:30

Re: PORTUGALIA - Lisabona

Mesajde Dr2005 » Joi, 28 Iul 2011, 00:20

ANTENA scrie:Vagoane retro. Au functionat si Bucuresti prin anii '70.


Vagoane Brill nu au existat niciodată în Bucureşti. Şi nici vagoane cu captator. Vagoanele Siemens/Duewag sunt făcute pe comandă pentru Lisabona.
Dr2005
 

Re: PORTUGALIA - Lisabona

Mesajde Dominatrix » Joi, 28 Iul 2011, 06:00

ANTENA scrie:Vagoane retro. Au functionat si Bucuresti prin anii '70. Prin Lisabona sunt acum mai mult in scop turistic.
Popular se numesc Remodelados :P Majoritatea au fost modernizate cu motoare Skoda. Interesant ca in ele se urca numai prin usa din fata, iar vatmanul vinde bilete si verifica legitimatiile de calatorie, spre deosebire de vagoanele moderne Siemens la care urcarea si validarea se face in mod obisnuit.
ANTENA scrie:Si vagoane Siemens, model ce se poate regasi in mai multe capitale europene ...
Vagoanele Siemens (10 in total) circula numai pe linia 15 (Algés - Praça da Figueira), fiindca e singurul traseu pe care se incadreaza in gabarit.
ANTENA scrie:Se observa ecartamentul mult mai ingust, cam ca cel din Iasi.
La Iasi (si Arad) se foloseste ecartamentul de 1000 mm. La Lisabona ecartamentul este de 900 mm. Din cate cunosc, acest ecartament atipic e folosit in doar 2 locuri in lume la tramvaie: Lisabona si Linz (Austria).
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: Portugalia - Lisabona

Mesajde Robert24 » Vin, 27 Sep 2013, 11:00

Tramvaie Siemens pe linia 15E

501
T501_15a.jpg
T501_15a.jpg (422.91 KiB) Vizualizat de 3491 ori

T501_15b.jpg
T501_15b.jpg (303.28 KiB) Vizualizat de 3491 ori

T501_15.jpg
T501_15.jpg (278.86 KiB) Vizualizat de 3491 ori


502
T502_15a.jpg
T502_15a.jpg (419.2 KiB) Vizualizat de 3491 ori


510
T510_15a.jpg
T510_15a.jpg (359.19 KiB) Vizualizat de 3491 ori
43: A, AL, AND, B, BG, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EST, F, FIN, FL, GB, GR, H, HR, I, IL, IRL, LT, LV, MA, MC, MD, N, NL, P, PA, PL, RO, S, SLO, SK, SRB, TR, UA, UAE, USA, V
----------
2019: 22.523 mile (36.247 km) în aer / 9.530 km pe calea ferată - 28.02.2020: 1.818 mile (2.926 km) în aer / 2.520 km pe calea ferată
Avatar utilizator
Robert24
Site Admin
 
Mesaje: 8549
Membru din: Lun, 07 Feb 2011, 12:01
Localitate: Barcelona

Re: Portugalia - Lisabona

Mesajde Robert24 » Vin, 27 Sep 2013, 11:03

Tramvaiele "istorice"

541
T541_28.jpg
T541_28.jpg (335.85 KiB) Vizualizat de 3491 ori

T541_28a.jpg
T541_28a.jpg (371.26 KiB) Vizualizat de 3491 ori


544
T544_28.jpg
T544_28.jpg (365.71 KiB) Vizualizat de 3491 ori


549
T549_.jpg
T549_.jpg (282.1 KiB) Vizualizat de 3491 ori


553
T553_12.jpg
T553_12.jpg (310.22 KiB) Vizualizat de 3491 ori


554
T554_28.jpg
T554_28.jpg (340.78 KiB) Vizualizat de 3491 ori
43: A, AL, AND, B, BG, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EST, F, FIN, FL, GB, GR, H, HR, I, IL, IRL, LT, LV, MA, MC, MD, N, NL, P, PA, PL, RO, S, SLO, SK, SRB, TR, UA, UAE, USA, V
----------
2019: 22.523 mile (36.247 km) în aer / 9.530 km pe calea ferată - 28.02.2020: 1.818 mile (2.926 km) în aer / 2.520 km pe calea ferată
Avatar utilizator
Robert24
Site Admin
 
Mesaje: 8549
Membru din: Lun, 07 Feb 2011, 12:01
Localitate: Barcelona

Re: Portugalia - Lisabona

Mesajde Robert24 » Vin, 27 Sep 2013, 11:06

560
T560_12.jpg
T560_12.jpg (331.22 KiB) Vizualizat de 3495 ori

T560_12a.jpg
T560_12a.jpg (352.52 KiB) Vizualizat de 3495 ori


564
T564_28.jpg
T564_28.jpg (355.14 KiB) Vizualizat de 3495 ori

T564_28a.jpg
T564_28a.jpg (329.24 KiB) Vizualizat de 3495 ori


567
T567_28.jpg
T567_28.jpg (423.26 KiB) Vizualizat de 3495 ori

T567_28a.jpg
T567_28a.jpg (288.57 KiB) Vizualizat de 3495 ori


568
T568_28.jpg
T568_28.jpg (304.45 KiB) Vizualizat de 3495 ori

T568_A12.jpg
T568_A12.jpg (278.44 KiB) Vizualizat de 3495 ori


577
T577_28.jpg
T577_28.jpg (263.64 KiB) Vizualizat de 3495 ori

T577_28b.jpg
T577_28b.jpg (354.81 KiB) Vizualizat de 3495 ori
43: A, AL, AND, B, BG, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EST, F, FIN, FL, GB, GR, H, HR, I, IL, IRL, LT, LV, MA, MC, MD, N, NL, P, PA, PL, RO, S, SLO, SK, SRB, TR, UA, UAE, USA, V
----------
2019: 22.523 mile (36.247 km) în aer / 9.530 km pe calea ferată - 28.02.2020: 1.818 mile (2.926 km) în aer / 2.520 km pe calea ferată
Avatar utilizator
Robert24
Site Admin
 
Mesaje: 8549
Membru din: Lun, 07 Feb 2011, 12:01
Localitate: Barcelona

Re: Portugalia - Lisabona

Mesajde Robert24 » Vin, 27 Sep 2013, 11:09

Cateva astfel de tramvaie sunt rosii si sunt folosite pe un tur turistic oficial. De fapt linia turistica coincide cu linia 12 si parti din linia 28, doar ca pretul e mult mai mare :)

TTXZ.jpg
TTXZ.jpg (276.08 KiB) Vizualizat de 3495 ori

TTXY.jpg
TTXY.jpg (429.29 KiB) Vizualizat de 3495 ori

TTXX.jpg
TTXX.jpg (337.99 KiB) Vizualizat de 3495 ori
43: A, AL, AND, B, BG, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EST, F, FIN, FL, GB, GR, H, HR, I, IL, IRL, LT, LV, MA, MC, MD, N, NL, P, PA, PL, RO, S, SLO, SK, SRB, TR, UA, UAE, USA, V
----------
2019: 22.523 mile (36.247 km) în aer / 9.530 km pe calea ferată - 28.02.2020: 1.818 mile (2.926 km) în aer / 2.520 km pe calea ferată
Avatar utilizator
Robert24
Site Admin
 
Mesaje: 8549
Membru din: Lun, 07 Feb 2011, 12:01
Localitate: Barcelona

Re: Portugalia - Lisabona

Mesajde Robert24 » Vin, 27 Sep 2013, 11:34

O "reproducere" a unei picturi superbe! :)
Pictura tramvai.jpg
Pictura tramvai.jpg (237.75 KiB) Vizualizat de 3481 ori
43: A, AL, AND, B, BG, CH, CY, CZ, D, DK, DOM, E, EST, F, FIN, FL, GB, GR, H, HR, I, IL, IRL, LT, LV, MA, MC, MD, N, NL, P, PA, PL, RO, S, SLO, SK, SRB, TR, UA, UAE, USA, V
----------
2019: 22.523 mile (36.247 km) în aer / 9.530 km pe calea ferată - 28.02.2020: 1.818 mile (2.926 km) în aer / 2.520 km pe calea ferată
Avatar utilizator
Robert24
Site Admin
 
Mesaje: 8549
Membru din: Lun, 07 Feb 2011, 12:01
Localitate: Barcelona

Re: Portugalia - Lisabona

Mesajde punmeister » Vin, 20 Dec 2019, 22:31

CAF va livra 15 tramvaie Urbos AXL la Lisabona.
PORTUGAL: CAF has won a competition to supply 15 trams to Lisboa bus and tram operator Carris. CAF’s proposal was selected ahead of a bid from Stadler, whose offer was around €1·5m more.

The €45m procurement was launched in April 2018 and includes €5m for maintenance activity. The tender specifications stipulated that the trams needed to be ‘bigger and have more capacity’ then the current Carris fleet.

The first of the 15 vehicles is expected to enter service in 2021 with the remaining cars arriving over the course of 2022-23. The tram procurement is the first to be undertaken by Carris since 1995, when it ordered 10 articulated LRVs from Siemens. The operator retains a fleet of 38 heritage cars which are widely regarded as a symbol of the city.

The CAF trams are primarily being ordered for use on Line 15, the largely segregated riverside route which links Praça da Figueira, Cais do Sodré, Belém and Algés. However, the procurement will also support Carris’ long term objectives to expand the tram network; this is a core objective of Lisboa municipality which took control of Carris from the national government in 2017.

Among the initial expansion plans is a proposal to lengthen Line 15 at both ends, westwards from Algés to the Oeiras district and eastwards through the city centre to an interchange with main line and Blue Line metro services at Santa Apolonia. Carris saw ridership growth of 2·8% in the last financial year.

https://www.railwaygazette.com/metro-re ... 05.article
La prima vedere din randari, seamana foarte mult cu tramvaiele Flexity Swift de la Melbourne.
Avatar utilizator
punmeister
Membru Gold
 
Mesaje: 4464
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

Re: Portugalia - Lisabona

Mesajde bercenicity » Vin, 20 Dec 2019, 22:48

Chiar ele sunt. Le-au schimbat schema de culoare. Randari demne de firma de aprtament.
Avatar utilizator
bercenicity
Membru Silver
 
Mesaje: 1563
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 10:32
Localitate: BerceniCity

Re: Portugalia - Lisabona

Mesajde punmeister » Vin, 20 Dec 2019, 23:02

Ba e posibil sa ia cu copy-paste designul tramvaielor Flexity Swift, cum au facut la Amsterdam cu ramele Inneo M7/8 care arata identic cu Alstom Metropolis M5/6.
Avatar utilizator
punmeister
Membru Gold
 
Mesaje: 4464
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

Re: Portugalia - Lisabona

Mesajde punmeister » Mie, 29 Ian 2020, 20:29

PORTUGAL: On January 24, Metropolitano de Lisboa selected a consortium of Stadler Valencia and Siemens Mobility Unipessoal to provide rolling stock and signalling equipment under contracts worth €114m.

Stadler will supply 14 three-car metro trainsets, while Siemens’ CBTC is to be installed on the Blue, Yellow, and Green lines, replacing legacy equipment dating from the 1970s. This will enable services to be automated in the future. The offer from Siemens and Stadler was chosen ahead of a rival bid from CRRC and Thales.

The contract includes preventive and corrective maintenance of all equipment for a period of three years, which can be extended for another two years after the acceptance of the trains and signalling equipment.

According to the operator, the new rolling stock will increase passenger comfort and accessibility while also providing enhanced communications, security, and video surveillance systems.

The investment programme is intended to sustain the strong growth across the network, which saw a 9% year-on-year increase in ridership in 2018-19.

https://www.railwaygazette.com/metro-re ... 49.article
Avatar utilizator
punmeister
Membru Gold
 
Mesaje: 4464
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

Re: Lisabona - Autobuze

Mesajde Aron » Dum, 08 Mar 2020, 16:29

Cateva poze facute in fuga, la scurta mea sedere in Lisabona
Fişiere ataşate
IMG_2483.JPG
IMG_2483.JPG (318.45 KiB) Vizualizat de 140 ori
IMG_2486.JPG
IMG_2486.JPG (291.09 KiB) Vizualizat de 140 ori
IMG_2499.JPG
IMG_2499.JPG (269.82 KiB) Vizualizat de 140 ori
IMG_2698.JPG
IMG_2698.JPG (282.07 KiB) Vizualizat de 140 ori
IMG_2752.JPG
IMG_2752.JPG (291.35 KiB) Vizualizat de 140 ori
:477: :CR: :CR: :CR:
Avatar utilizator
Aron
Membru Silver
 
Mesaje: 935
Membru din: Mar, 05 Apr 2011, 21:12
Localitate: Bucuresti, Sector 6, Prelungirea Ghencea


Înapoi la Lisabona


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

cron