MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM5 Drumul Taberei - Eroilor - Iancului - PantelimonM5 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: Stiri despre proiect

1308 posts, 515581 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 87 88 89 90 91 92 93 94
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri despre proiect misterr

Metroul de Drumul Taberei: constructorul a dat iar de apă. Alstom spune că instalează în 6 săptămâni automatizarea, după finalizarea construcției





Compania Alstom poate instala în şase săptămâni sistemul de automatizare pe trenurile de metrou, însă acest lucru se poate face doar după finalizarea construcţiilor civile, a declarat Gabriel Stanciu, directorul general al companiei Alstom pentru România, Bulgaria şi Republica Moldova. Astaldi, constructorul primei secțiuni a Magistralei 5, are însă probleme cu pânza de apă freatică la stația Drumul Taberei 34.

"A existat acest obiectiv de a-l da în folosinţă (metroul din Drumul Taberei - n. r.) acum, în decembrie. La mine nu era contractual, era mai devreme decât era contractual şi am făcut verificări interne şi am spus: 'Noi putem în decembrie'. Şi până la ora asta ne-am ţinut exact de planificare, adică am făcut tot ce s-a putut, inclusiv la ora la care vorbim am făcut base-line zero la softuri. E gata. Numai că nu e gata zona de infrastructură. Înţeleg că sunt nişte probleme cu nivelul pânzei de apă freatică pe la Drumul Taberei 34 şi acolo trebuie soluţii tehnice. Din motive care îmi scapă înţeleg că n-au sume prevăzute pentru diverse şi realmente nu ştiu cum şi din ce bani va fi făcută. Eu am spus în felul următor: din momentul în care ei termină pe civile, mie îmi trebuie 6 săptămâni să îl dau la gata şi, credeţi-mă, mă ţin 100% de chestia asta. Sunt gata acum. Mai am de legat cablurile când or termina. Şi am zona aia cu apă freatică peste care trebuie să trec cablurile. La ora asta nu pot, că e apă", a spus Stanciu, într-o întâlnire cu jurnaliştii.

Gabriel Stanciu a explicat ce presupune contractul său şi a explicat totodată că, faptul că trebuie să stea într-un şantier mai mult de cât este prevăzut în contract, determină costuri suplimentare

"Contractul nostru are două faze. Faza I înseamnă centralizare electronică şi doar atât, după care vine faza a II, care înseamnă CBTC (Communication Train Based Control), practic automatizarea propriu-zisă a trenurilor. Faza a II-a a contractului depinde de momentul în care vin trenurile şi cine le şi dă. Noi va trebui să instalăm pe trenurile care vor veni echipamentele astea. Aşa cum e prevăzut acum, până când vor veni trenurile noi, vor folosi trenuri vechi şi va funcţiona totul doar în centralizare electronică, adică nu în CBTC, ci doar cu centralizare electronică - un sistem oarecum clasic - urmând ca, odată cu noile trenuri, să instalăm şi CBTC. Avantajul lui: performanţe tehnice, adică poţi să reduci intervalul dintre două trenuri succesive extrem de mult, în condiţii de siguranţă a circulaţiei. Acum, noi, la ora actuală, în lume facem trenuri full automate (UTO) în care nu mai există mecanic. Şi UTO pus pe CBTC ajungem să coborâm sub 60 de secunde la două trenuri succesive, ceea ce omul nu poate să facă în condiţii de siguranţă. Timpul pe care i-l ia de la ochi până la creier, la mână sau la picior - depinde cu ce frânează... nu are timp să îl oprească fără să îl lovească pe ăla din faţă. Despre asta vorbim", a precizat Stanciu.

Contractul privind furnizarea sistemului de siguranţă şi automatizare a traficului pentru Magistrala 5 secţiunea Râul Doamnei-Eroilor a fost semnat de directorul general al Metrorex, Dumitru Şodolescu, şi de directorul general al Alstom Transport SA, Gabriel Stanciu, pe 14 aprilie, la Palatul Victoria.

Contractul pentru furnizarea 'Sistemului de siguranţă şi automatizare a traficului, inclusiv echipamentul de siguranţă îmbarcat pe tren şi sistemul de informare dinamică (inclusiv sonorizare) pentru Magistrala 5. Secţiunea Râul Doamnei - Eroilor (PS Opera) inclusiv, Staţia şi Depoul Valea Ialomiţei" are o valoare de 112,923 milioane de lei (fără TVA) şi are prevăzută o perioadă de execuţie de nouă luni.

Constructorul Metroului de Drumul Taberei a mai avut o problemă cu apa și în urmă cu patru ani, când din cauza infiltrațiilor s-a surpat pâmântul în zona Eroilor.

 


Re: Stiri despre proiect subway guru

Komunicat:
https://clubferoviar.ro/circulatia-pe-b ... l-taberei/

”Metrorex informează că începând cu data de 16.01.2020 a fost reluată circulația autovehiculelor pe bd. Drumul Taberei, în zona Romancierilor pe 3 benzi pe sensul spre strada Valea Ialomiței. Pe celălalt sens de circulație, traficul va fi restricționat la 2 benzi, de la strada Valea Ialomiței spre strada Brașov, pentru lucrările de refacere a spațiului verde dintre partea carosabilă și trotuar, afectat de devierile de utilități. De asemenea, informăm, că astăzi, 17.01.2020, în jurul orei 12,30, a fost redată circulația autovehiculelor și pe strada Râul Doamnei, care face legătura între strada Prelungirea Ghencea și bd. Drumul Taberei”, a anunțat Metrorex, printr-un comunicat de presă dat publicității vineri.

 


Re: Stiri despre proiect survola

Agenda publică a ministrului Lucian Bode - 21 ianuarie 2020:
[...]
17.00 – Întâlnire de lucru cu managementul Metrorex cu privire la stadiul M5
[...]

 


Re: Stiri despre proiect shoppy

Scuze daca a mai fost, cica in iunie e gata.

Ministrul Transporturilor avansează o nouă dată pentru deschiderea metroului din Drumul Taberei
21.01.2020 18:01

Foto: Inquam Photos/George Călin
Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat marți că metroul din Drumul Taberei va fi dat în folosință în iunie 2020. Lucrările de automatizări şi siguranţă pentru Magistrala 5 de metrou Eroilor - Râul Doamnei au termen de începere în luna aprilie, iar contractorul are la dispoziţie între 6 și 8 săptămâni pentru finalizarea lor, a declarat Bode la Radio România Actualități, citat de Agerpres.

Contractul de siguranţă şi automatizări este în prezent executat în proporţie de 40%, ceea ce înseamnă că aproape toate echipamentele specifice au fost achiziţionate, susține ministrul Transporturilor.


„Magistrala de metrou M5, secţiunea Râul Doamnei - Eroilor, inclusiv staţia şi depoul de pe Valea Ialomiţei, este un obiectiv strategic major pentru Guvernul Orban. Din prima zi în care am preluat guvernarea am avut foarte multe discuţii cu antreprenorul, pentru că acolo sunt trei contracte: la partea de structură avem un contract, şi este executat în proporţie de 95%, la partea de finisaje avem alt contract, şi este executat în proporţie de 73%, iar ultima componentă, cea de siguranţă şi automatizare, aici contractul este realizat cam în proporţie de 40%, în sensul că s-au achiziţionat toate echipamentele, aproape toate, nouăzeci şi la sută din echipamente, urmează a interveni, a face efectiv lucrările. La componenta de automatizări, ei nu pot să facă automatizările până când nu se finalizează structura. Înţeleg că în aprilie vor finaliza componenta de structură, şi automat au 6-7-8 săptămâni cei care se ocupă de partea de automatizări să îşi finalizeze lucrările”, a declarat Lucian Bode.

Ministrul Transporturilor şi-a exprimat speranţa că magistrala de metrou din Drumul Taberei va putea fi dată în folosinţă în iunie 2020.

„Eu am în fiecare săptămână - astăzi o să avem a doua întâlnire pe această săptămână - şedinţă de comandament, pentru a discuta cu cei de la Metrorex, cu antreprenorii, pe cele trei contracte, astfel încât ceea ce ne-am asumat, iunie 2020, să poată fi realizat, şi anume să dăm în folosinţă Magistrala 5, extrem de importantă pentru bucureşteni. I-am cerut sub semnătură noului manager (al Metrorex, n.r.) doamnei Miclăuş, i-am zis: 'Această semnătură e echivalentă cu demisia dumneavoastră, dacă nu se întâmplă' (darea în folosinţă a M5 în iunie 2020, n.r.). Eu sper să se întâmple”, a adăugat Lucian Bode.

Editor: Robert Kiss

https://www.digi24.ro/stiri/economie/tr ... ei-1248593

 


Re: Stiri despre proiect subway guru

Tot de la domnul Bode citire:
https://www.dcnews.ro/metrou-drumul-tabe ... 407.html

METROU Drumul Taberei. Bode, marele anunț: Îi dăm drumul

Ministrul Lucian Bode a anunțat când va fi deschis metroul la Drumul Taberei.

Ministrul Transporturilor a anunțat în cadrul emisiunii „România 9” de la TVR că metroul din Drumul Taberei, așteptat de mai bine de trei ani, va fi deschis în iunie 2020.

Lucian Bode a mai precizat că structura este 95% finalizată și „nu există absolut nicio scuză” să nu fie dat metroul în folosință. Așadar, în iunie 2020 va fi dat în folosință metroul de la Drumul Taberei.

Totodată, ministrul Transporturilor a mai adăugat că va face controale neanunțate. În acest sens el a specificat sunt trimiși periodic secretari de stat să verifice stadiul lucrărilor.

Magistrala 5 de metrou, Secţiunea Râul Doamnei - Eroilor (PS Opera), inclusiv Valea Ialomiţei, va avea aproape 7 kilometri lungime şi este compusă din 10 staţii de metrou şi un depou (Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2).

Valoarea totală a proiectului de metrou Drumul Taberei-Eroilor este de 3,4 miliarde de lei. Prin inaugurarea acestei magistrale, Capitala va ajunge la 78 de kilometri de reţea şi la 63 de staţii de metrou.

Magistrala 5 este compusă din trei secţiuni: Eroilor - Râul Doamnei, Eroilor - Iancului, respectiv Iancului - Pantelimon.

 


Re: Stiri despre proiect subway guru

Doamna fost comisar se bate si ea cu caramida in piept:
https://clubferoviar.ro/corina-cretu-mag ... l-iunie/
Europarlamentarul Corina Crețu speră că în iunie 2020 să fie deschisă circulația de Magistrala V de metrou Drumul Taberei – Eroilor, termen care – speră ea –  nu va fi o „simplă promisiune electorală”.  

Într-o postare pusă marți pe pagina sa de socializare Corina Crețu reamintește că a aprobat finanțarea pe proiect „încă din 2017” și că acesta a avut întârzieri inexplicabile. Fostul comisar european pe dezvoltare regională mărturisește că a copilărit in cartierul Drumul Taberei și că speră ca proiectul sa fie încheiat in iunie. Redăm postarea sa:

„Sunt bucuroasă să aflu că, în sfârșit, proiectul liniei 5 a Metroului din București, Drumul Tabere (de la Râul Doamnei la stația Eroilor) – un proiect de suflet pentru mine – se va finaliza în vara acestui an.
Recunosc, însă, că e o fericire doar pe jumătate împlinită pentru că, din păcate, acest lucru se întâmplă la ani de zile distanță de momentul în care cartierul în care am copilărit a primit banii europeni necesari pentru acest proiect.

Încă din 2017 (!) am aprobat suma de 251,8 milioane EUR din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene pentru extinderea liniei 5 de Metrou din Capitală – o investiție pe care am considerat-o (nu doar eu, ci toți locuitorii Bucureștiului și mai ales locuitorii acestei zone) absolut vitală pentru Capitală, cu precădere pentru cartierul Drumul Taberei.

Am menționat încă de atunci că efectele pozitive ale acestui proiect sunt dincolo de orice îndoială: îmbunătățirea vieții locuitorilor prin creșterea calității aerului din oraş, a turismului, precum și beneficii certe pentru companiile locale. Dar e și un semn de respect pentru cei care aleg să locuiască în această parte a Bucureștiului, pentru cei care trăiesc sau lucrează aici, plătesc taxe și vor condiții de viață decente, la nivelul unei capitale europene.

Iată că la aproape trei ani distanță de momentul la care am aprobat această finanțare, cu întârzieri inexplicabile, după ce bucureștenii au îndurat un trafic infernal (conform studiilor, în medie zece zile pierdute în trafic, pe an, de către conducătorii auto ai Capitalei), aflăm că în sfârșit această linie de metrou va fi funcțională.
Sper să nu fie o simplă promisiune electorală, iar în iunie să vedem efectiv cum acest proiect prinde viață. Vă doresc o zi frumoasă tuturor!” (D.C.)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri despre proiect Utilizator anonim

M5 se va deschide cu 8 trenuri BM de pe M1/3. Ca sa eliminam discutiile de genul, era evident ca nu baga nimeni IVA pe cea mai noua magistrala...

Untitleddse.jpg (206.25 KB; downloaded 4729 times)

 


Re: Stiri despre proiect TibiV

Pacat ca nu avem topic de ”Glume proaste / nesarate”...

https://www.money.ro/ministrul-a-anuntat-ca-e-pe-bune-circulam-cu-metroul-in-drumul-taberei-pe-30-iunie/

Ministrul interimar al Transporturilor, Lucian Bode, a declarat joi că termenul pentru inaugurarea metroului din Drumul Taberei rămâne nemodificat, respectiv 30 iunie 2020.

„Lucrările la Magistrala M5 Drumul Taberei sunt în gaficul stabilit, agreat cu antreprenorul general, atât pe partea de structură, cât şi pe contractul privind finisajele, partea de automatizări, semnalizări.

Nu s-a modificat termenul asumat, 30 iunie 2020, termenul asumat de toate părţile implicate cu ministerul nostru la masă pentru a da în folosinţă această magistrală“, a spus Bode, în şedinţa de Guvern. Premierul Ludovic Orban a atras atenţia că „au mai fost câteva zeci de termene“.

„Nu ştiu cum şi-au asumat unii termen când nu aveau comandate porţile de acces. Oricum nu reuşeau să monteze porţile la sfârşitul anului, i-au păcălit pe cei care au condus ministerul anul trecut şi pe cei care au condus înaintea ministrului Cuc”, a precizat Bode. El a explicat că contractul de structură este 97-98% realizat.

La sfârşitul lunii aprilie continuă partea de intervenţii pe semnalizare şi partea de contract de finisaje.

„30 iunie rămâne nemodificată data anunţată”, a insistat Bode. Ludovic Orban, a subliniat că, pentru a impulsiona constructorii, intenţionează să mai facă „o vizită neanunţată“.

 


Re: Stiri despre proiect Lixandru Dragos-Liviu

Am găsit această știre pe internet, astfel:


  Ce a descoperit Corpul de Control la metroul din Drumul Taberei: S-a aruncat cu banii in vant, fara ca cineva sa fie tras la raspundere.
  Guvernul transmite ca - in urma unor verificari la Metrorex - corpul de control al premierului a descoperit erori in modul in care a fost administrata constructia metroului din Drumul Taberei. Iar acele erori au costat societatea o multime de bani.
 Inca de acum un deceniu, Metrorex a selectat consortiul Astaldi - FCC Construccion - Delta ACM - AB Construct penru a construi Lotul 1.1 al Magistralei 5, cu 9 statii. Anume: Raul Doamnei, Constantin Brancusi, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militara si Eroilor 2.
  Lucrarile au inceput in forta, in 2011, si urmau sa fie gata in 3 ani. Din pacate, a urmat o perioada dificila, din cauza ca Guvernul Ponta a subfinantat lucrarea. Ulterior, au aparut si tensiuni, iar constructorul si Metrorex au inceput sa se lupte prin instanta. Intr-unul dintre aceste procese, Metrorex a pierdut si a fost obligata de instanta sa plateasca 188 de milioane de lei catre Astaldi. Neavand incotro si nereusind sa se imprumute pentru a rezolva problema, Metrorex a inceput sa plateasca din propriile conturi datoria catre constructor.
  La finalul mandatului sau de ministru al Transporturilor, Lucian Sova a transmis ca - din informatiile sale - valorea lucrarilor la metroul din Drumul Taberei fusese intentionat diminuata, ca sa poata apoi fi suplimentata artificial. Practic, Sova vorbea despre fapte de coruptie.
  Ulterior, chestiunea n-a mai facut obiectul atentiei publice. Vineri, pe 28 februarie, Guvernul a transmis insa - intr-un comunicat remis redactiei Ziare.com ca - in urma unor verificari - Corpul de control al premierului (CCPM) a descoperit ca, intr-adevar, in cadrul proiectului s-au comis mai multe abateri, din cauza carora s-au platit degeaba zeci de milioane de lei, fara ca cineva din societatea de metrou sa fie vreodata tras la raspundere pentru asta.
  Iata despre ce este vorba.
  Inainte de toate, Corpul de Control a descoperit ca intreaga lucrare a fost atribuita in lipsa unor detalii vitale privind verificari ce trebuiau facute la organizarea de santier si la lucrarile executate la metroul din Drumul Taberei. In consecinta, Metrorex a ajuns sa platesca peste 4 milioane de lei pentru verificari facute "la ochi".
  In plus, Corpul de Control a descoperit ca documentatia intocmita pe durata proiectului nu era corect intocmita, iar constructorul a cerut bani in plus fara vreo justificare.
  "Entitatea a carei oferta a fost declarata castigatoare nu a respectat obligatia prevazuta in documentatia de atribuire, de a depune anumite formulare pentru toate categoriile de lucrari si, totodata, informatiile continute in formularele depuse, odata cu oferta, au fost discordante.
  Prin unele clarificari transmise de ofertant, urmare a solicitarii METROREX S.A., a fost modificat continutul propunerii financiare prin prezentarea unor date diferite de cele cuprinse in formularele aferente ofertei initiale, fara ca aceste modificari sa fie datorate unor erori aritmetice sau vicii de forma, asa cum sunt acestea definite in cuprinsul art. 80 din HG nr. 925/2006, forma in vigoare in perioada derularii procedurii de atribuire.
  In conditiile in care nu au fost respectate, in mod corespunzator, cerintele caietului de sarcini, iar prin raspunsurile prezentate de ofertant a fost modificat continutul propunerii financiare, oferta a fost admisa desi trebuia considerata neconforma", se mai arata in raportul Corpului de Control.
  Mai mult chiar, membrii Corpului de Control au descoperit ca, la un anumit moment, contructorul a speculat o modificare legislativa (adoptarea unui nou normativ tehnic - n.red.) pentru a cere mai multi bani decat i se cuveneau. Iar Metrorex a facut astfel de plati nejustificate.
  Mai exact, constructorul a cerut bani in plus, sustinand ca din cauza schimbarii normativului tehnic, a fost nevoit sa faca lucrari suplimentare. Metrorex a incheiat doua acte aditionale la contractul de lucrari si a platit. Dar - spune CCPM - dintre toate lucrarile suplimentare pentru care constructorul a cerut 74.999.512 lei in plus - unele in cuantum de 30.139.500 de lei nu fusesera justificate de schimbarea de normativ.
  In plus, Metrorex nici n-a incercat sa afle de ce a cerut constructorul cei 30.139.500 de lei si nici n-a stabilit cine era vinovat pentru aceasta situatie.
  Nu in ultimul rand, societatea a platit cu 4.972.054,56 lei mai mult decat ar fi trebuit pentru executia peretilor mulati.
  Metrorex a gresit si atunci cand i-a acordat constructorului, in 2011, patru transe de avans. Problema a fost, de fapt, ca Metroex elibera noi transe fara a se asigura ca precedentele fusesera folosite corespunzator de constructor.
  Nu in ultimul rand - mai transmite Corpul de Control - nu e clar daca Metrorex a incercat macar sa gaseasca vinovatii pentru acumularea unor dobanzi si penalitati pe care instanta le-a impus societatii de metrou sa le plateasca.
  Mai exact, instantele au cerut Metrorex sa achite "daune interese catre executant, in cuantum de 188.339.680,03 lei, precum si la plata sumelor in valoare de 29.022.146,07 lei, reprezentand debite restante si de 1.082.316,19 lei, reprezentand penalitati de intarziere".
  In context, "din informatiile si documentele puse la dispozitia CCPM nu a reiesit daca, in cadrul METROREX S.A., au fost analizate motivele pe care s-au intemeiat solutiile instantelor de judecata, in cazul stabilirii de penalitati de intarziere sau daune interese, in scopul identificarii eventualelor persoane responsabile de intarzierea platilor sau de intarzierea in executare a contractului, pe care s-au intemeiat pretentiile executantului".
  Raportul de control a fost finalizat pe 20 decembrie 2019 si transmis catre: prim-ministru (spre informare), Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor (spre informare), Societatea METROREX SA, Departamentul pentru lupta antifrauda (spre informare si valorificare) si Curtea de Conturi a Romaniei (spre informare si valorificare).

 Vineri, 28 Februarie 2020, ora 16:05

 Sursa:Ziare.com
 Autor:Gabriel Kolbay

 Linkul către sursa acestei informații:
http://m.ziare.com/stiri/ce-a-descoperi ... re-1599555

 


Re: Stiri despre proiect ariciu

https://www.google.ro/amp/s/amp.dcnews. ... 41499.html

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a făcut noi precizări despre termenul de finalizare a metroului Drumul Taberei, magisitrala 5.
Am avut, zilele trecute, o discuție cu toți marii antreprenori pe infrastructură de transport din România și le-am cerut ca șantierele să rămână deschise”, a anunțat ministrul Bode, la ”Legile Puterii”, de la Realitatea Plus, miercuri seara.

În continuare, Lucian Bode a făcut precizări și despre stadiul lucrărilor la metroul Drumul Taberei și termenul de finalizare:

”Pe magistrala de metrou Drumul Taberei - Eroilor sunt în execuție trei contracte. Contractul de structură este finalizat în proporție de 95%, finisajele în proporție de 80%, iar tot ce înseamnă automatizări au fost achziționate toate echipamentele. Ele se montează pe măsură ce se finalizează partea de finisaje. Noi estimăm că undeva pe la sfârșitul lunii mai vom începe testele dinamice. În paralel, realizăm și recepțiile parțiale, împreună cu ISU, cu Inspectoratul de Stat în Construcții, a obiectivelor, iar angajamentul antreprenorilor, pe cele trei contracte, ramâne nemodificat. Termen, sfârșitul lunii iunie - începutul lunii iulie, metroul din Drumul Taberei trebuie să circule cu călători”.

”Rămâne această dată, asumată de antreprenori”, a adăugat ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Lucian Bode.

 


Re: Stiri despre proiect subway guru

Se anunta un control inopinat
https://clubferoviar.ro/breaking-minist ... tructorii/

Vizita, „dacă va fi”, va fi una „neanunțată”, pretind reprezentanții Ministerului Transporturilor, atunci când sunt chestionați asupra acesteia.
Constructorii îl așteaptă însă, fiind în cunoștință de cauză de vizita ministruluiu. Vizita ministrului vine cu 1-2 luni înainte de termenul anunțat pentru deschiderea traficului, iunie 2020. (D.C.)

Confirmarea aici
https://mobilitate.eu/lucian-bode-magistrala-5/

 


Re: Stiri despre proiect PTMZ

A fost deja:
"M-am asigurat, împreună cu premierul Ludovic Orban, în vizita de astăzi (joi, n.r.) de pe şantier că apelul meu lansat către antreprenori a fost înţeles şi lucrările avansează conform graficului. Termenul de 30 iunie rămâne un termen asumat de către antreprenor pentru punerea în circulaţie cu călători a acestei magistrale de metrou! Este o investiţie mult aşteptată de către bucureşteni, care trebuie finalizată conform angajamentelor. Investiţiile continuă pentru că doar aşa putem reporni motoarele economiei, încetinite de criza provocată de pandemia Covid-19", a scris ministrul joi, pe pagina sa de Facebook.

Sursa: Economica.

 



Re: Stiri despre proiect subway guru

Vizita a avut loc la statia Academia Militara
https://clubferoviar.ro/galerie-foto-vi ... cru-pe-m5/

 


Go to page:  1  ... 87 88 89 90 91 92 93 94
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M5 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420693 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use