Infrastructura feroviară din RomâniaLucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din RomâniaCoridorul IV feroviarLucrarile pe tronsonul Sighisoara - Coslariu

 

Topic: Știri și articole din presă

25 posts, 30341 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri TibiV

Firul II modernizat pe traseu feroviar nou-construit între Sighişoara şi Daneş a fost dat în exploatare

Circulaţia feroviară între Sighişoara şi Daneş se desfăşoară de astăzi pe firul II modernizat al variantei de traseu nou-construită pe intervalul de staţii Sighişoara - Aţel, care cuprinde 4 poduri feroviare, printre care podul în formă de arc peste râul Târnava Mare, 2 tuneluri - Sighişoara şi Daneş -, 2 podeţe şi pasajul superior peste DN 13.

Lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe noua variantă de traseu dintre Sighişoara şi Daneş, pe care au fost construite trei lucrări de artă importante - Podul în formă de Arc peste râul Târnava Mare, în lungime de 134,6 m, Tunelul Sighişoara, în lungime de 401 m şi Tunelul Daneş, în lungime de 969 m, cel mai lung tunel de cale ferată construit în România după 1989 - vor permite atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/h pe o lungime cât mai mare a traseului Sighișoara - Aţel.

Pe tronsonul Sighişoara - Coşlariu, în lungime de aproximativ 100 km, lucrările de modernizare pe cele trei loturi Sighişoara - Aţel, Aţel - Micăsasa şi Micăsasa - Coşlariu sunt executate în proporţie de 94%, iar până în prezent au fost date în exploatare următoarele intervale de staţii:

◘ Sighişoara - Daneş (fir II pe traseul nou)
◘ Daneş - Dumbrăveni (Fir I)
◘ Dumbrăveni - Aţel - Mediaş (Fir II)
◘ Mediaş - Copşa Mică (Fir I)
◘ Copşa Mică - Micăsasa (Fir I)
◘ Micăsasa - Valea Lungă (Fir I)
◘ Valea Lungă - Blaj (Fir I)
◘ Blaj - Crăciunel (Fir II)
◘Crăciunel - Podu Mureş (Fir I)

Menţionăm faptul că, lucrările de modernizare aflate în execuţie între Sighişoara şi Coşlariu acoperă o gamă complexă de lucrări feroviare (linii, peroane, instalații de siguranță și dirijare a traficului, gări, puncte de oprire, poduri, podețe, tuneluri, pasaje pietonale, treceri la nivel, substaţii de tracţiune) şi au ca obiectiv general asigurarea interoperabilităţii infrastructurii feroviare de-a lungul Coridorului Rin-Dunăre (ramura nordică), îmbunătăţirea calităţii transportului feroviar, sporirea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă şi introducerea sistemului ERTMS/ETCS Nivel 2.





























CFR Infrastructura


P.S.
"pasajul superior peste DN 13" este de fapt pasaj al DN13 peste M300.

Exista si doua filmari de la eveniment, una din locomotiva si una de la sol, intre iesirea din tunelul mic si podul peste Tarnava Mare.
Primul tren care a trecut prin tunel a fost IR 1746.

https://www.facebook.com/CalatoriBrasov ... 356557412/

https://www.facebook.com/CalatoriBrasov ... 393215275/

 


Re: Stiri TibiV

Ionut wrote:
Avem deschideri:
- Firul 2 Danes-Dumbraveni a fost deschis in 13.09.2018
- Firul 2 Copsa Mica-Valea Lunga a fost deschis in 05.09.2018

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=69.msg213354#msg213354

 


Re: Stiri abc_XC

CFR Infrastructura a postat pe pagina de Facebook stadiul lucrarilor pe Sighisoara - Coslariu si pe Coslariu - Simeria:
https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/2213367835364739
București, 5 octombrie 2018

Lucrările de modernizare a tronsonului feroviar Simeria – Sighișoara sunt finalizate în proporție de 94%

Lucrările de modernizare între Simeria și Sighișoara (174 km ) au în acest moment un grad de execuție de aproximativ 95%, cele mai avansate lucrări fiind cele de pe tronsonul Coșlariu – Sighișoara, unde stadiul de execuție a ajuns la 96%, cu un avans de 4% față de segmentul Simeria - Coșlariu, care înregistrează un progres fizic de 92%.

Directorul General al companiei, domnul Ion Gavrilă, aflat în vizită tehnică pe șantierele feroviare dintre Simeria și Sighișoara a verificat stadiul lucrărilor de modernizare pe cele 5 loturi, unde progresul fizic este vizibil, le-a solicitat însă antreprenorilor să adopte aceeași abordare responsabilă și din punct de vedere al decontărilor financiare pentru lucrările executate, în contextul în care CFR SA are asigurată finanțarea pentru toate contractele de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare de la Curtici la Sighișoara.

♦ Cele mai importante construcții noi realizate între Simeria și Sighișoara:
◘ Podul în formă de Arc (134,6 m) peste râul Târnava Mare
◘ Tunelul Sighişoara (401 m)
◘ Tunelul Daneş (969 m), cel mai lung tunel de cale ferată construit în România după 1989
◘ Pasajul superior rutier peste DN 13
◘ Pasaj superior rutier Daneș
◘ Tunelul Turdaș (780 m), primul tunel din România construit prin metoda tranşee complet deschisă. Metoda implică realizarea în trepte a excavaţiei, realizarea platformelor pentru execuţia pereţilor, a grinzilor, a pereţilor mulaţi, realizarea picioarelor, a boltei şi turnarea betonului de umplutură şi în final refacerea terenului. Pereţii mulaţi ai tunelului vor împiedica pătrunderea apelor în interior, iar noul tunel va fi dotat cu un sistem modern de colectare şi evacuare a apei pluviale.

♦ Stadiul de execuție a lucrărilor pe loturi

♦ Coşlariu - Sighişoara (99,04 km) – 96%
◘ lotul Sighișoara - Ațel (30,87 km) - 95%
◘ lotul Ațel - Micăsasa (31,58 km) - 94%
◘ lotul Micasasa - Coslariu (36,68 km) - 99%

♦ Simeria - Coşlariu (74,43 km) – 92%
◘ lotul Simeria - Vințu de Jos (41,40 km) - 96%
◘ lotul Vințu de Jos - Coslariu - (33,03 km) - 88%

Pod în formă de arc, km 299+720 - pod de cale ferata dublă peste râul Târnava Mare
◘ deschidere - 125 m;
◘ lungime - 134,6 m;
◘ constructie noua înaintea tunelului Sighişoara, între gara Sighişoara şi tunelul Sighişoara
Pod Tarnava.jpg (114.64 KB; downloaded 6206 times)

Tunelul Turdaș (780 m), primul tunel din România construit prin metoda tranşee complet deschisă. Metoda implică realizarea în trepte a excavaţiei, realizarea platformelor pentru execuţia pereţilor, a grinzilor, a pereţilor mulaţi, realizarea picioarelor, a boltei şi turnarea betonului de umplutură şi în final refacerea terenului. Pereţii mulaţi ai tunelului vor împiedica pătrunderea apelor în interior, iar noul tunel va fi dotat cu un sistem modern de colectare şi evacuare a apei pluviale.
Tunel Turdas.jpg (100.81 KB; downloaded 6197 times)

Tunelul Sighişoara - amplasat între staţiile CF Sighişoara şi Daneş, subtraversează DN 13 la adâncimi cuprinse între 5-14 m. Tunelul are trei părţi distincte, particularizate prin metoda de execuţie:
◘ tunel artificial (intrare Sighişoara), cu lungimea de 20 m (km 299+910 - 299+930);
◘ tunel natural, cu lungimea de 325 m (km 299+930 – 300+255);
◘ tunel artificial (intrare Daneş), cu lungimea de 56 m (km 300+255 – 300+311).
Tunel Sighisoara.jpg (79.74 KB; downloaded 6196 times)

Tunel Turdas portal.jpg (102.64 KB; downloaded 6196 times)

Pasaj Danes.jpg (42.93 KB; downloaded 6200 times)

Instalatie centralizare electronica CF Orastie.jpg (96.02 KB; downloaded 6220 times)

CF Orastie.jpg (76.53 KB; downloaded 6193 times)

 


Re: Stiri TibiV

Si gasiti un super-mega reportaj de la sol pe Sighisoara - Coslariu aici:
https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=69.msg215883#msg215883

Merita !...

 


Re: Stiri TibiV

COMUNICAT DE PRESĂ

CFR SA recepţionează lucrările de modernizare finalizate între Simeria şi Sighişoara
Bucureşti, 2 august 2019

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vă informează că în perioada august - noiembrie 2019 se vor desfășura recepţiile pe categorii de lucrări finalizate între Simeria şi Sighişoara, parte componentă a Coridorului Rin - Dunăre (ramura nordică).

Dezvoltarea infrastructurii feroviare pe tronsonul Simeria - Sighişoara reprezintă un important și complex program de lucrări de modernizare pe întreaga lungime de aproximativ 170 km de cale ferată dublă, care înregistrează la ora actuală un progres fizic de execuție cuprins între 92% şi 99%.

O dată cu finalizarea mai multor categorii de lucrări pe tronsonul Simeria - Sighișoara, CFR SA a programat, pentru perioada august - noiembrie, recepţiile la finalizarea lucrărilor pentru următoarele specialități feroviare:

terasamente, infrastructură, suprastructură;
poduri, podeţe, tuneluri, viaducte, pasaje rutiere, treceri la nivel;
lucrări de energoalimentare, linie de contact;
construcţii civile în stații și instalațiile aferente, sisteme de informare, substaţii de trancţiune şi lucrări de protecţia mediului.

Astfel, comisiile de specialitate, din care vor face parte reprezentanți ai CFR SA, Antreprenorului, Proiectantului și Autorităților Locale,vor recepționa până în luna noiembrie lucrările de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare, finalizate pe specialitățile de lucrări sus-amintite, pe următoarele intervalele de stații:

Blandiana - Șibot, Orăștie - Simeria, stațiile Vințu de Jos și Șibot de pe tronsonul Simeria - Vințu de Jos;
Alba Iulia - Vințu de Jos, Barabanț - Alba Iulia, Sântimbru - Barabanț, Coșlariu - Sântimbru, stațiile Alba Iulia, Barabanț, Sântimbru și Coșlariu de pe tronsonul Vințu de Jos - Coșlariu;
Micăsasa - Valea Lungă, Valea Lungă - Blaj, Blaj - Crăciunel, Crăciunel - Podul Mureș și stațiile Valea Lungă, Blaj și Crăciunel de pe tronsonul Coșlariu – Micăsasa;
Ațel - Mediaș, Mediaș - Copșa Mică, Copșa Mică - Micăsasa și stațiile Mediaș și Copșa Mică de pe tronsonul Micăsasa - Ațel;
Sighișoara - Daneș, Daneș - Dumbrăveni, Dumbrăveni - Ațel și stațiile Daneș și Dumbrăveni de pe tronsonul Ațel - Sighișoara.

“Lucrările de modernizare a infrastructurii feroviare pe cele 5 tronsoane cuprinse între Simeria și Sighișoara au un grad de complexitate ridicat din punct de vedere al lucrărilor executate pe întregul traseu. Vorbim despre modernizarea a aproximativ 170 km de cale ferată dublă, 22 de staţii de cale ferată, puncte de oprire, halte de mișcare, peste 240 poduri/podeţe/tuneluri feroviare, 11 pasaje inferioare/superioare şi 4 substaţii de tracţiune. Este un traseu pe care s-au construit 3 noi tuneluri (Turdaș, Sighișoara și Daneș), un pod în formă de arc și varianate noi de traseu, construcții care asigură atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/h pe o lungime cât mai mare a acestui traseu. Finalizarea lucrărilor de modernizare este o prioritate pentru CFR SA, deoarece dezvoltarea infrastructurii feroviare reprezintă un suport economic nu doar pentru operatorii de transport feroviar de călători şi de marfă, dar și pentru societăţile comerciale şi serviciile publice din întreaga zonă de dezvoltare a proiectului“, precizează Constantin AXINIA, directorul general al CFR SA.

Menționăm faptul că procedurile pentru recepţia pe categorii de lucrări între Simeria şi Sighişoarase desfășoară în conformitate cu prevederile Hotărârii nr. 845 din 24.10.2018, pentru aprobarea Regulamentului privind recepţia construcţiilor din domeniul infrastructurii rutiere şi feroviare de interes naţional, act normativ promovat de Ministerul Transporturilor.

http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2019/4881-2-august-2019-cfr-sa-receptioneaza-lucrarile-de-modernizare-finalizate-intre-simeria-si-sighisoara

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri Utilizator anonim

Am mers in ultima perioada pe tronsonul respectiv, fizic este finalizat, VS este in general 120 cu anumite restrictii in zona TN unde nu e gata semnalizarea si in zona unor abateri care nu sunt puse in totalitate in functiune. Probleme mai sunt la semnalizare din cauza lucrarilor, am patit de mai multe ori ca la cativa m inainte de semnalul de iesire cu comanda de trecere, acesta sa se schimbe in galben/rosu, moment in care trenul trebuie oprit cat mai repede, daca nu este oprit de inductor, se face foaie, se pierde timp.

Mai este ceva de lucru la racordul Podu Mures - Coslariu/Teius, unde au fost probleme in special din cauza solului moale.

De la noul mers nu stiu sa fie mari modificari, doar Dacia sa fie dat la 140.

Cand am timp o sa urc si cateva filme de noapte.

20191102_002736.jpg (219.63 KB; downloaded 4034 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri Utilizator anonim

Daneș - Sighișoara prin tuneluri pe timp de noapte...



 


Re: Stiri TibiV

Utilizator anonim a facut un super video-reportaj acum 4 zile...

Dar daca titularul nu a pus continutul, voi pune doar link: https://mobilitate.eu/reportaj-video-coridorul-iv/

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri Utilizator anonim

De aseara se circula din nou pe racordul Podul Mures - Teius, 12745 de ieri a fost ultimul de la Bucuresti care a rebrusat in triaj.

Revin si cu un reportaj, imagini din 12745 de ieri.

20200610_131609.jpg (482.49 KB; downloaded 3017 times)


20200610_131656.jpg (464.95 KB; downloaded 3018 times)


20200610_131650.jpg (510.06 KB; downloaded 3018 times)

 


Re: Știri și articole din presă PTMZ

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a anunțat vineri dimineață că sistemul ERTMS pe Sighișoara-Mediaș este operațional, iar până la finele anului urmează alți 40 km de cale ferată dotați cu acest sistem.

Sistemul European de Management al Traficului Feroviar (ERTMS) este funcțional pe segmentul feroviar Sighișoara – Daneș – Dumbrăveni – Mediaș (39 km) pe ambele fire de circulație, modernizate pentru viteza maximă de circulație a trenurilor de călători de 160 km/oră, inclusiv pe toate liniile din stațiile Daneș, Dumbrăveni și Mediaș. De asemenea, au fost puse în funcțiune și cele opt treceri la nivel cu calea ferată (TN), modernizate și dotate cu bariere automate, cu patru cumpene.
ERTMS-pe-Sighisoara-Medias-2.jpg (88.5 KB; downloaded 1907 times)
ERTMS-pe-Sighisoara-Medias-3.jpg (275.96 KB; downloaded 1907 times)
ERTMS-pe-Sighisoara-Medias-4.jpg (167.99 KB; downloaded 1907 times)
ERTMS-pe-Sighisoara-Medias-5.jpg (137.02 KB; downloaded 1907 times)

Testările pentru punerea în funcție a noului sistem de centralizare electronică (ERTMS) sunt în derulare, iar până la finalul anului în curs acesta va fi funcțional pe alți 40 km, de la Mediaș la Blaj, pe ambele fire de circulație modernizate, inclusiv pe liniile din stațiile Copșa Mică, Valea Lungă și Blaj, precum și la cele 13 treceri la nivel cu calea ferată, modernizate și dotate cu bariere automate, cu patru cumpene.

Pe tronsonul Sighișoara – Simeria (166 km) modernizat și recepționat pentru viteza maximă de circulație a trenurilor de călători de 160 km/oră, respectiv 140 km/h pentru trenurile de marfă, lucrările de semnalizare sunt finalizate în proporție de 97% de la Sighișoara la Coșlariu, respectiv 86% de la Coșlariu la Simeria, astfel, până la finalul anului, sistemul de centralizare electronică va fi funcțional pe 80 km, de la Sighișoara la Blaj, inclusiv pe toate liniile din cele șase stații (Daneș, Dumbrăveni, Mediaș, Copșa Mică, Valea Lungă și Blaj), urmând ca în primul semestru al anului 2022, sistemul ERTMS să fie operațional pe întrega distanță de 166 km, de la Sighișoara la Simeria.

Sistemul ERTMS pe Sighișoara-Mediaș este funcțional. Tronsonul, construit de FCC
Tronsonul pe care a fost pus în funcțiune sistemul ERTMS face parte din două loturi de pe Secțiunea Coșlariu-Sighișoara.

Este vorba în primul rând de Lotul 1 Ațel-Sighișoara, construit de Asocierea FCC Construccion SA – Alpine Bau GmbH – AZVI SA, cu o valoare contractuală de 872.643.737 de lei. Apoi, este vorba de o porțiune din Lotul 2 Ațel-Micăsasa, construit de Asocierea FCC – Alpine – AZVI – Straco, cu o valoare contractuală de 747.497.929 de lei.

Avantajele sistemului ERTMS nivel 2 față de sistemele convenționale
Sistemul ERTMS 2 prezintă următoarele avantaje:
• Asigură creșterea vitezei de circulație și a gradului de siguranță, prin utilizarea unui sistem de control continuu al vitezei;
• Crește capacitatea liniilor feroviare cu cca. 40 %, prin reducerea timpilor de urmărire a trenurilor, prin circulatia acestora pe blocul de linie automat integrat;
• Reducerea costurilor de operare și de întreținere;
Se reduce semnificativ volumul de echipamente (semnale, circuite de cale, indicatoare etc.);
• Asigură interoperabilitatea rețelelor feroviare europene, trenurile circulând dintr-o țară în alta fără ca mecanicii fie nevoiți să cunoască sistemele de semnalizare naționale.

Stadiul lucrărilor la instalațiile ERTMS pe Sighișoara-Coșlariu-Simeria
Pe acest tronson au fost modernizați și recepționați 166,7 km (infrastructură, suprastructură și lucrări civile) pentru viteza maximă de circulație de 160 km/oră pentru trenurile de călători și 140 km/oră pentru trenurile de marfă.

Pe 40 km sistemul de centralizare electronică ERTMS este funcțional pe ambele fire modernizate, iar până la finalul anului 2021 sistemul va fi funcțional pe o distanță de 80 km, de la Sighișoara la Blaj.

Lucrările de semnalizare ERTMS pe Sighișoara-Coșlariu (91,5 km) au stadiul de execuție de 97%. Lucrări de semnalizare ERTMS pe Simeria – Coșlariu (75,2 km) și OCC Simeria au stadiul de execuție de 86%.

Cele mai importante construcții noi realizate între Simeria și Sighișoara:
• Podul în formă de Arc (134,6 m) peste râul Târnava Mare
• Tunelul Sighişoara (401 m)
• Tunelul Daneş (969 m), cel mai lung tunel de cale ferată construit în România după 1989
• Pasajul superior rutier peste DN 13
• Pasaj superior rutier Daneș
• Tunelul Turdaș (780 m), primul tunel din România construit prin metoda tranşee complet deschisă. Metoda a implicat realizarea în trepte a excavaţiei, a platformelor pentru execuţia pereţilor, grinzilor, pereţilor mulaţi, picioarelor, boltei şi turnarea betonului de umplutură, iar la final refacerea terenului. Pereţii mulaţi ai tunelului au rolul de a împiedica pătrunderea apelor în interior, tunelul fiind dotat cu un sistem modern de colectare şi evacuare a apei pluviale.

Sursa: Club Feroviar

 


Re: Știri și articole din presă shoppy

Foarte amatoricesc si urat lucrat dulapul acela, normal ar fi fost sa fie rejectat la receptie:
- lipsa canale de cabluri, cabluri legate cu cleme direct de structura metalica a dulapului
- cabluri lasate ciufulite in loc sa fie legate intre ele
- lipsa cleme / scris direct pe cablu
- cleme incomplete, care se repeta si scrise de mana (cele 1, 2, 3...), daca o scoti nu mai stii de unde ai scos-o
- frumos ar fi fost sa aiba cleme duble sosire / plecare

 


Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrarile pe tronsonul Sighisoara - Coslariu  • 
Choose destination

Since our 2265 forum members have written 419378 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use