Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Discuții diverse despre transportul în comun

2077 posts, 522076 views
 
Go to page:  1  ... 82 83 84 85 86 87 88  ... 149
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures andrei11

Azi cine a circulat cu 55 a fost parfum, Cora - Intermacedonia (  :D  ). Practic s-a circulat bară-n bară ( tampon în tampon ).
Chiar, de ce au scos toate tramvaiele în traseu ? Se încurcau unele pe altele !

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures GPS

Oare nu ar fi o idee să înființeze linia 33 Sf. Vineri - Granitul și 55 să rămână scurtat la Iancului? Dimineața ar fi mult mai bine. În restul zilei, pot migra tramvaie de pe 55 pe 33.

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures bobby

Ar fi ok, doar bidirecționale să fie mai multe și gata.

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures WT_fan06

Nici nu e nevoie. După Iancului mai rămân 3-5 călători în direcția Sf. Vineri. Grosul coboară şi urcă (sens Granitul) la Iancului datorită metroului. Tramvaiele se pot plia pe cerere, iar infrastructura chiar permite. Ar trebui să fie o legătură de frecvență ridicată cu metroul. Ideea cu 33 e foarte bună, singura necesitate tehnică ar fi automatizarea macazelor din acea intersecție. Nu ştiu însă care e justificarea pentru numărul propus.

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures andrei11

Confirm, după Iancului rămân  puțini călători care coboară la Școala Iancului pentru troleibuze. După Școala Iancului eu n-am  văzut mai  mult de 10 călători.

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures V2A

Specialitate bucureșteană: carul înaintea boilor!

Avem o specialitate, noi, în București, una care ne individualizează profund. Este un adevărat talent, acela de a pune carul dinaintea boilor, cum se zice în popor, pentru a ne mira, mai apoi, că nu merge.

Mai precis, este vorba despre a pune autobuzele înaintea benzii unice pentru transportul public. Avem 400 de autobuze noi, Euro 6, vom mai primi 100 de autobuze electrice, 100 de troleibuze și 100 de tramvaie. Dar toate aceste mijloace de transport moderne nu au pe unde să circule.

Studiu de caz
Pe la ora 09:30, toate autobuzele liniei 300, care fac legătura între Piața Chibrit și Bulevardul Nicolae Bălcescu, treceau spre centru. Succedare ireproșabilă în stații, un an obuz la fiecare 5 minute. Numai că pe sensul opus, spre Chibrit nu venea nici un autobuz. Stațiile erau pline și oamenii au așteptat o jumătate de oră până să apară un 300. Desigur, primul autobuz a fost plin, călătorii s-au înghesuit, s-au împins, s-au călcat pe picioare. La două minute după primul autobuz, a sosit cel de-al doilea, care nu a mai fost atât de plin, iar, la un minut în spatele acestuia, a venit cel de-al treilea 300, care era gol.

De ce se întâmplă asemenea desincronizări? Nu este vina șoferilor, care ei iau papara, le traseu de la călători, iar, la capăt de linie, de la controlorii de trafic, pentru că au ajuns prea grupați.

Aceste așteptări de o jumătate de oră, care le dau argumente celor care spun că transportul public nu ar fi o alternativă reală la cel individual, aceste așteptări, deci, sunt cauzate de lipsa benzii unice pentru transportul în comun. Pentru că, de la Piața Victoriei, pe Bulevardul Lascăr Catargiu, pe Magheru și, apoi, pe strada Episcopiei, autobuzele liniei 300 rămân blocate în traficul general.

Tramvaiele liniilor 24 și 45

Tramvaiele liniilor 24 și 45, care fac legătura între cartierele Chitila, respectiv Dămăroaia și Vasile Pârvan, respectiv Gara de Nord, suferă și ele de o lipsă a ritmicității la sosirea în stații.

Dacă ai pierdut un 24, nu mai stai în stație să-l aștepți pe următorul. Te duci, îți faci cumpărăturile, că ai timp în 20-25 de minute, până vine următorul. Nu?!

De ce?

Pe de o parte, este vorba despre mașinile care intră pe calea de rulare a tramvaielor, în special sub Podul Constanța, dar și pe Bulevardele Bucureștii Noi și Ion Mihalache.

Pe de altă parte este vorba despre calitatea deplorabilă a căii de rulare a tramvaielor.

Deși echipele de intervenție ale STB cârpesc mereu liniile, din cauza rupturilor, tramvaiele se clatină, sar, se scutură din toate încheieturile, scrâșnesc și gem din rărunchi, de parcă ar sta să se destrame în bucăți.

Cu toate că vatmanii nu rulează cu viteze mari, o călătorie cu un tramvai al liniilor 24 sau 45 este o experiență plină de adrenalină. Te simți de parcă ai fi într-un montagne-russe și trebuie să te ții bine de bare, ca să nu fii aruncat pe jos.

Nu aceeași este situația după ce treci de Piața Victoriei. Pe Buzești-Berzei, până la Vasile Pârvan, calea de rulare a tramvaielor a fost refăcută, în vremea lui Sorin Oprescu, odată cu lărgirea părții carosabile.

Deci, de la Victoriei, aceleași tramvaie vechi merg cu viteză și lin de parcă ar fi răpciuga căreia Făt Frumos i-a dat jăratec și s-a transformat într-o mândrețe de armăsar.

Concluzia ce se impune cu necesitate este aceea că degeaba investim în mijloace de transport în comun moderne și nepoluante, dacă nu avem determinarea de a merge până la capăt cu benzile dedicate pentru transportul public și dacă nu investim în modernizarea infrastructurii tramvaielor.

Putem să avem 1000 de autobuze noi și 1000 de tramvaie noi, nu vom avea un transport public predictibil și civilizat, care să constituie o alternativă reală la cel individual, câtă vreme aceste mijloace de transport minunate vor sta blocate în traficul general și vor merge cu greu pe linii nemodernizate.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures Utilizator anonim

:rofl:  :rofl:  :rofl:  :rofl:  :rofl:

V2A wrote:
Deci, de la Victoriei, aceleași tramvaie vechi merg cu viteză și lin de parcă ar fi răpciuga căreia Făt Frumos i-a dat jăratec și s-a transformat într-o mândrețe de armăsar.

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures andrei11

Și e vorba și de obuze în reportaj.  Care  v-ați prins unde sunt amintite obuzele ?
:applause:

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures misterr

Într-un an obuz. Dar și în autobuze sînt obuze.

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures cris_m

Radu Apostolescu, autorul articolului, este un om foarte taios in ceea ce scrie, dar gaseste o formula sa te faca sa te si amuzi de absurdul multor situatii. Mie chiar imi plac unele articole ale lui, se vede ca nu e cenzurat in nici un fel de superiori.

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures anndrei

Serviciul Info STB, nr. de telefon 0219391 nu trebuie sa ofere calatorilor informatii despre vehiculele STB din trasee? De exemplu, eu am sunat in aceasta seara sa intreb daca unicul autobuz din linia 106 este defect deaorece a circulat cum a vrut soferul cateva curse iar doamna Zaharia de la Info care s-a prezentat intr-un final, nu a vrut sa-mi dea aceasta informatie spunandu-mi ca eu nu am ce face sau ca nu am cu cine sa vorbesc si ma plictisesc iar dumneaei este foarte nervoasa si are multa treaba. Sa inteleg ca STB (serviciul public) este un fel de SRI :?:  Sau se acopera intre ei...Am dorit sa vorbesc cu o sefa de-a doamnei Zaharia sa ma lamureasca ce este cu atitudinea acestei ,,dispecere" dar era ocupata cu o problema si mi s-a spus sa revin dupa 30 de minute. Dupa aceasta perioada de timp am sunat din nou si mi-a raspuns tot aceasta doamna Zaharia care tot nu a putut sa mi-o dea pe sefa ei la telefon deoarece are foarte, foarte multa treaba iar in acest timp se auzeau colegele ei cum ii spun in gluma ,,hai colega, hai ca avem treaba lasa telefonul, ha ha ha". Deci STB ne vede pe noi, calatorii ca pe niste fraieri dar uita ca sunt platiti din banii nostri.

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures Costin

Fa reclamatie ca la aia sunt obligati sa raspunda, chit ca e un raspuns copy paste...

 


Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures Victor92

@anndrei:

Referitor la "reclamatia" cu linia 106 (nu stiu daca in trecut tot tu esti cel care a mai adus in discutie acest subiect), sunt mai multe circumstante. Vorbind strict de weekend, pe traseu este un autobuz.
Pe semicursa spre Cartier Rosu are alocat 15 minute, iar pe sensul de intors undeva la 19 minute fara stationare la Lujerului.
Gandeste-te ca la anumite intervale orare (In speta dupa ora 9 pana seara la 20 sa zicem) traficul este unul crescut fata de prima cursa de la 5 sau cat o fi. Multi oameni din zona Militari se duc la cumparaturi la Piata Gorjului, ies cu masinile din zona Bulevardului Anul 1864. Pe scurt, exista multa forfota, iar daca dai de multe autovehicule pe strazile inguste, stai si asteapta ... nu mai zic de eventualele ambutejaie de pe Uverturii, Iuliu Maniu sau Dezrobirii. Ia in calcul toti acesti factori si intelege de ce apar unele intarzieri pe linia 106. Traficul nu mai este ca acum x ani cand au introdus linia si au facut graficele intr-un mod adapt la vremea respectiva.
Separat, mai ia in calcul timpul de repaus de pe grafic alocat soferului care trebuie respectat cf. Codului Muncii ... si ... ultima (pentru moment): soferii nu au toaleta pe traseu de sunt nevoiti sa isi fac nevoile la Cartier Rosu pe unde apuca ...

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse despre transportul in comun din Bucures anndrei

Soferii au toaleta ecologica la capatul Lujerului, care este folosita si de soferii de pe R434. Duminica la acea ora nu exista ambuteiaje. In cursul saptamanii inteleg foarte bine situatia intre anumite ore cand este blocaj pe Bd. Uverturii. Iar soferii, in weekend pot parcurje semicursa cand este liber in jurul a 12-15 minute. Deci pot recupera fara probleme timpul pierdut. Piata Gorjului este dupa intersectia unde 106 face dreapta pe Dezrobirii.  :yes:
Ca o paranteza pe vremea cand aceasta linie era deservita de autobuze DAC si Ikarus de la Autobaza Alexandria orarul era din 20 in 20 de minute si acei soferi reuseau sa il respecte. Tin sa precizez ca la acea vreme drumurle din Cartierul Rosu era pline de gropi iar soferii nu puteau merge repede. De aici reiese ca viteza de deplasare a ramas tot aceea de pe vremea DAC-urilor. Pai la ce au mai cumparat autobuze noi cu motoare puternice si cutii de viteza in 6 trepte daca se circula tot cu 20-30 Km/h ? Le-au marit si limita de viteza la 60 Km/h. Pai mai rau incurca traficul cand se taraie cu un autobuz nou cu 30 Km/h. Unii mai sunt si nesimtiti ca nu opresc in alveola ci pe a doua banda sa le fie usor sa plece din statie. Ma refer la cazurile cand alveola este libera si nu sunt masini parcate.

 


Go to page:  1  ... 82 83 84 85 86 87 88  ... 149
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420779 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use