Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Stații, case de bilete, microdispecerate

2181 posts, 610441 views
 
Go to page:  1  ... 91 92 93 94 95 96 97  ... 156
 
 

📖 Pagination options
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces misterr

Și la metrou și la STB ar putea fi un sistem ca la CFR: o aplicație care să conțină un planificator de rute (la STB există deja), în care introduci plecarea (care poate fi locația ta curentă) și destinația. Aplicația îți calculează ruta optimă (eventual alternative) și prețul exact pentru fiecare rută. Plata o faci tot din aplicație. Apoi, aplicația (dacă telefonul are acces la datele de localizare) confirmă că ai parcurs traseul. Astfel, nu mai e nevoie de tot sistemul cu cartele (și de validare la coborîre), dacă aplicația are acces la datele tale de plată și de localizare.
Dacă ai abonament, nu mai trebuie să faci nimic, aplicația doar confirmă în fiecare zi că ai parcurs traseul declarat.
De asemenea, aplicația transmite către Metrorex / STB datele privind călătoriile, astfel încît se știe în orice moment ce călători sînt în sistem și ce rute parcurg. Așa se pot dimensiona corect pe termen scurt / mediu / lung resursele (număr vehicule, rute, frecvențe etc.).

 


Re: Stații, case de bilete, microdispecerate cosminduru

Acesta este rezultatul sistemului arhaic de desenat cu pensula pe tăbliță.

În epoca internetului și 5G, mai ales în condițiile schimbărilor din ce în ce mai dese de trasee și în contextul în care oamenii doresc să afle informații în timp real (mă refer la timpul în minute până la sosirea liniei), panourile electronice sunt absolut necesare. Vandalizarea unui LCD e mult mai puțin probabilă, dacă făptașul este încărcat cu factura.

 


Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces Costin

Dar taxarea pe zone fixe, care permite si titluri de calatorie conventionale, ce are? Functioneaza aproape peste tot in lume... Nu trebuie sa reinventam roata, si nici sa aplicam taxare de taximetrie la transportul public. Scopul nu e sa genereze profit, deci trebuie doar un sistem de taxare care sa fie just (sa acopere factorul distanta intr-o oarecare masura) si in acelasi timp simplu de folosit pentru toata lumea indiferent de accesul la tehnologie, precum si usor de implementat.

 


Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces misterr

Trebuie să ținem cont că vine 5G-ul peste noi și toate lucrurile astea vor fi mult mai ușor de făcut decît pare acum. Nu știu dacă toată lumea conștientizează ce urmează și cum va fi peste zece ani.

 


Re: Stații, case de bilete, microdispecerate andrei11

Da' de ce să se schimbe traseele des ?
Minutele până la sosire le afli din telefon.
N-am înțeles care-i legătura între panourile elecronice și 5G ...

 


Re: Stații, case de bilete, microdispecerate Cristi N

In principiu 5G-ul are 3 componente si o sa folosesc clasificarea lui NWRadu de aici: link

700—800 MHz – pentru acoperire mare, semnalele de frecvență joasă propagându-se mult mai bine decât cele de frecvențe superioare, dar de bandă mică.
3.500—3.700 MHz – acoperire medie, viteză medie. O estimare din prezent vorbește despre viteze medii de 490 Mbps în acest domeniu de frecvențe.
26—28 GHz: acoperire mică, dar viteze de top, unde se pot atinge cei 20 Gbps ce reprezintă vârful teoretic ai tehnologiei 5G. Se poate merge și mai sus, utilizând comunicație 5G în benzile de 37—40 GHz și chiar și 60 GHz.


Prima componenta este ideala pentru comunicarea cu tot felul de senzori, automate de semafoare, afisaje stradale. Practic informatii care trebuie schimbate des dar care nu necesita banda de transfer mare cum e nevoie de exemplu pentru un video. In momentul ala toate solutiile de automatizare vor fi mult mai usor de implementat pentru ca nu mai ai nevoie de o fibra optica sau un cablu telecom pe care ar putea sa ti le taie orice muncitor cand sapa o groapa. Vei avea nevoie cel mult de o sursa de alimentare dar la o adica si aia poate fi inlocuita cu un panou solar daca aplicatia permite

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Stații, case de bilete, microdispecerate V2A

Stația „Bd. Basarabia”, reamplasată

Din data de 07.11.2019, stația de autobuz „Bd. Basarabia”, situată pe str. Lucrețiu Pătrășcanu, aferentă liniilor 70, 79 și 102, este reamplasată în terminalul „Bd. Basarabia”, comun cu cel al liniei regionale R455.

http://stbsa.ro/comunicat1.php?nrcom=1161

 


Re: Stații, case de bilete, microdispecerate andrei11

Cristi N, problema MARE a STB - ului este să aibă un program previzibil sau să se coreleze la milisecundă apariția autobuzului în stație cu autobuzul efectiv ? Cred că nu vedem copacii din cauza pădurii, deși pădurea e făcută din copaci...

 


Re: Stații, case de bilete, microdispecerate Cristi N

STB-ul are probleme din cele mai elementare dar eu spuneam de ce avantaj ar aduce tehnologia. In cazul asta, ar panourilor electronice, ar trebui sa scada costurile de instalare.

 


Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces 1689

misterr wrote:
Și la metrou și la STB ar putea fi un sistem ca la CFR: o aplicație care să conțină un planificator de rute (la STB există deja), în care introduci plecarea (care poate fi locația ta curentă) și destinația. Aplicația îți calculează ruta optimă (eventual alternative) și prețul exact pentru fiecare rută. Plata o faci tot din aplicație. Apoi, aplicația (dacă telefonul are acces la datele de localizare) confirmă că ai parcurs traseul. Astfel, nu mai e nevoie de tot sistemul cu cartele (și de validare la coborîre), dacă aplicația are acces la datele tale de plată și de localizare.
Dacă ai abonament, nu mai trebuie să faci nimic, aplicația doar confirmă în fiecare zi că ai parcurs traseul declarat.
De asemenea, aplicația transmite către Metrorex / STB datele privind călătoriile, astfel încît se știe în orice moment ce călători sînt în sistem și ce rute parcurg. Așa se pot dimensiona corect pe termen scurt / mediu / lung resursele (număr vehicule, rute, frecvențe etc.).


Hmm... Si cu utilizarea datelor private cum ramine ?

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Stații, case de bilete, microdispecerate Tom

Hmm... Si cu utilizarea datelor private cum ramine ?
"Data protection will never do
Your PC is watching you.
"

Sursa: Nature - Don't Let Computers Grow (1986)

 


Re: Stații, case de bilete, microdispecerate messe

@alch3mist, linia 2 facea legatura intre Depoul Alexandria si Cartier 16 Februarie via Gara de Nord - Cismigiu pana in anul 1987, daca nu gresesc, apoi l-a deviat prin Trafic Greu pe unde stii tu.

 


Re: Stații, case de bilete, microdispecerate cosminduru

andrei11 wrote:
Da' de ce să se schimbe traseele des ?
Minutele până la sosire le afli din telefon.


Putem adresa întrebarea către STB. În principiu, se schimbă din cauza lucrărilor sau a dezvoltării continue a orașului. Bucureștiul are o dinamică destul de rapidă, în special în zona "complexelor rezidențiale" și în ultima vreme au tot fost prelungiri sau înființări de trasee care să deservească aceste noi cartiere.
Suntem încă departe de a avea un oraș așezat și sistematizat bine astfel încât liniile de transport în comun să fie oarecum statornice.

Sigur că le pot afla din telefon, dar ar fi mai elegant să existe un panou, între acțiunea de a scoate telefonul, a-l debloca, a intra într-o aplicație, a selecta prin meniuri sau pe hartă și acțiunea de a privi un panou, cea de-a doua pare mai facilă. În special pentru cei mai în vârstă, care nu au neapărat smartphone, sau aptitudini de a folosi smartphone-ul.

 


Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces misterr

1689 wrote:
Hmm... Si cu utilizarea datelor private cum ramine ?
Oricum, pe parcursul unei zile obișnuite în oraș (transport în comun, serviciu, cumpărături, instituții publice/private, spectacole, plimbare în parc, scara blocului etc.) ești captat în medie de 50÷60 camere video (fără să fi semnat nimic, doar prin simpla ta prezență acolo, se consideră că ți-ai dat acordul!).
În cazul STB, la modul de lucru propus de mine, datele sînt anonimizate și apoi folosite în scop statistic, nu e asta problema.

 


Go to page:  1  ... 91 92 93 94 95 96 97  ... 156
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use