Regiunile RomânieiMunteniaJudețul PrahovaIstoria transportului public în municipiul Ploiești

 

Topic: PETITIE: Salvarea ultimelor vehicule istorice din Ploiești

18 posts, 7040 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
PETITIE: Salvarea ultimelor vehicule istorice din Ploiești WT_fan06

Forumul TransPloiești a lansat un comunicat și o petiție pentru salvarea ultimelor vehicule istorice de transport public electric din Ploiești. Redau mai jos comunicatul TransPloiești, preluat de aici: http://www.transploiesti.ro/t403-salvar ... n-ploiesti.
PETITIE: https://campaniamea.declic.ro/petitions ... n-ploiesti

Foto: TransPloiești
page2b10.jpg (457.82 KB; downloaded 4868 times)


În atenția:
Primarului Municipiului Ploiești, dl. Adrian Dobre
Consiliul Local al Municipiului Ploiești
SC Transport Călători Express SA Ploiești

Salvarea ultimelor vehicule istorice de transport public electric din Ploiești

Forumul TransPloiești, site dedicat transportului public din Ploiești, fondat în 2011, dorește să atragă atenția ploieștenilor și nu numai în legătură cu decizia luată în cadrul SC Transport Călători Express SA Ploiești, de a casa și ultimele vehicule istorice de transport public electric, tramvaie ce au făcut istorie în municipiul Ploiești.

Forumul TransPloiești solicită autorităților competente atât din cadrul Primăriei Municipiului Ploiești, cât și din cadrul SC Transport Călători Express SA Ploiești, să oprească imediat procesul de casare al tramvaiul de epocă Lohner cu număr de parc #5000 (inclusiv remorca), precum și al tramvaiul V3A-97M-Faur cu număr de parc #051 (ex număr de înmatriculare Ploiești 8-006) ale SC Transport Călători Express SA Ploiești și să continue procesul de conservare/restaurare, cu scopul înființării unui muzeu în viitorul apropiat.

Ambele vehicule au fost păstrate cu acest scop în tot acești ani, așa că nu se înțelege cum s-a ajuns la această decizie, cea de casare, întrucât nu acesta a fost scopul din momentul conservării până în prezent (cel al recondiționării pentru muzeu). În imaginile de mai jos, puteți observa în ce stare au ajuns, în condițiile în care în momentul de față, acestea sunt în proces de casare. Aceeași soartă se pare că o au și vehiculele de intervenții, de asemenea, păstrate în toți acești ani, pentru ca în 2019 să fie casate. Pare logic, nu?!

Tramvaiul V3A-97M-Faur reprezintă singurul exemplar care a circulat în afara Bucureștiului, având o istorie mai mult decât interesantă, pe care reprezentanții SC TCE Ploiești SA pot să o valorifice odată ce acesta va fi recondiționat. Acesta a fost achiziționat în 1997 cu scopul modernizării parcului de tramvaie. Din păcate, municipalitatea nu a mai avut resursele necesare achiziționării întregului lot, așa că au decis păstrarea singurului exemplar fabricat pentru Ploiești. Acesta a circulat fără probleme ani de zile, martoră fiind vatmanul care l-a condus, fiind singura care știa să îl conducă de altfel. Singurul motiv pentru care a fost retras a fost din cauza bandajelor care ajunseseră la limită. Acesta a fost inclus în planul recondiționării tramvaielor în timpul lucrărilor la linia de tramvai, însă, încă odată, s-a renunțat în cele din urmă la includerea acestuia în lot.

Dorim să înțelegem cum dintr-un vehicul de epocă în care au fost alocați bani cu scopul recondiționării astfel încât să fie expuse ca vagoane restaurant în centrul Municipiului Ploiești s-a ajuns la decizia casării în masă a ultimelor dovezi istorice ale transportului public electric.

Mai jos vă prezint o listă de vehicule ce au fost conservate inițial pentru muzeu, însă decizia din urmă a fost casarea lor:

Autobuze:
• MAN SG192 (#2180 și #2181, casate în 2005);
• DAC 117 UDM (#2270, casat în 2007/2008);
• DAC 112 UDM (ultimele 3 exemplare au fost casate în 2015-2016);

Troleibuze:
• Rocar 312E cu număr de inventar #5203 (ex număr de înmatriculare Ploiești 1-003) casat în 2018;
• Berliet ER100 cu număr de inventar #5208 (ex număr de înmatriculare Ploiești 1-008) casat în 2018;
• FBW 91-GTS - toate cele 15, #5211-#5225, au fost casate în 2018.
Troleibuzele Rocar 312E și Berliet ER100 au marcat înființarea transportului public cu troleibuze din Municipiul Ploiești, în timp ce FBW 91-GTS au marcat dezvoltarea acestuia, odată cu achiziționarea acestora, linia 244 fiind deschisă publicului călător.

Tramvaie:
• V3A Clasic - toate cele 30 de modele casate în 2000-2003;
• Timiș - toate cele 32 de vagoane (dintre care 16 vagoane remorcă) retrase în 2003; ultimul cuplu rămas, #013+#413, a fost casat în 2009.
Asemenea troleibuzelor menționate mai sus, tramvaiele V3A și Timiș au marcat înființarea transportului public electric.
Aceasta este doar o scurtă listă a vehiculelor recent casate.

Scopul final?

Atât Forumul TransPloiești, cât și pasionați ai vehiculelor din țară, respectiv Europa, ne dorim înființarea unui muzeu al vehiculelor SC Transport Călători Express SA Ploiești unde aceste vehicule să își revendice locul meritat în istorie. Acest proiect însă nu poate fi realizat dacă vehicule care au făcut istorie în acest municipiu sunt valorificate la fier vechi. Ani la rând, vehicule destinate conservării au fost casate pentru că cel mai probabil deranjau vizual. Acestea nu au beneficiat de vreo recondiționare, respectiv sume investite în ele, deși, încă din 2011, de când activăm ca forum, au fost promisiuni din partea directorilor SC TCE SA, pe atunci RATP Ploiești, că vehiculele vor fi salvate.

Participă și tu!

În acest sens, apelez la înțelegerea persoanelor în măsură să ia aceste decizii de a stopa efectiv orice măsură de casare a ultimelor vehicule istorice din Municipiul Ploiești. Mai mult de atât, o petiție a fost creată cu acest scop. SEMNEAZĂ ȘI TU AICI: https://campaniamea.declic.ro/petitions ... n-ploiesti

Avem nevoie de dezvoltarea acestei culturi. Orașe din toată lumea, inclusiv din România, au reușit să restaureze vehiculele lor istorice, chiar să construiască muzee/spații alocate acestora (exemple: Timișoara, Iași, București).

Forumul TransPloiești așteaptă cu interes răspunsul autorităților menționate în prima pagină cu privire la:
1. Conservarea vehiculelor menționate mai sus (tramvaiele Lohner și V3A-97M-Faur);
2. Construirea unui muzeu de vehicule al SC TCE SA.

Cu stimă,
Cătălin-George Constantin
Fondator TransPloiești

 


Re: PETITIE: Salvarea ultimelor vehicule istorice din Ploieș Catalin.D

Mulțumim frumos pentru suport.  :bere:

În acest sens, pentru că nu mă aflu în țară, am trimis un mail la Primăria Mun. Ploiești, TCE Ploiești și primarului, însă conform legii, voi primi răspuns în următoarele 30 de zile.

Deja am trecut pragul de 100 de semnături, iar primarul, încă de la prima oră, a luat legătura cu reprezentanții TCE Ploiești, urmând ca noi să fim informați de etapele următoare. Să sperăm doar că nu este prea târziu.

Între timp, vă rog să semnați petiția și să distribuiți link-ul de aici/petiția/postarea de pe pagina de Facebook, astfel încât reach-ul să fie cât mai mare. Am ajuns undeva la peste 3000 de oameni pe Facebook.

O zi frumoasă!
Cătălin Constantin

 


Re: PETITIE: Salvarea ultimelor vehicule istorice din Ploieș Catalin.D

Am reușit!  

 



După discuțiile cu primarul Municipiului Ploiești, dl. Adrian Dobre, acesta a precizat că atât tramvaiul Lohner, cât și o drezină vor reintra în parcul TCE Ploiești.

Ca proiect, cuplul Lohner va fi cosmetizat și plasat în Parcul Municipal Vest, unde cel mai probabil va fi transformat în cafenea.

Acestea au fost licitate pentru valorificare, astfel că TCE a trebuit să le recupereze de la compania ce a câștigat licitația.

L-am rugat pe dl. primar să ia măsurile necesare salvării tramvaiului V3A-97M-Faur #051, întrucât acesta reprezintă o parte din istoria transportului public electric din Ploiești.

Aș dori să mulțumesc pe această cale tuturor celor care ne-au sprijinit în această campanie. Aceasta continuă până când și V3A-ul va fi salvat: https://tinyurl.com/sostram

 


Re: PETITIE: Salvarea ultimelor vehicule istorice din Ploieș Cristian P.

După discuțiile cu primarul Municipiului Ploiești, dl. Adrian Dobre, acesta a precizat că atât tramvaiul Lohner, cât și o drezină vor reintra în parcul TCE Ploiești.

Ca proiect, cuplul Lohner va fi cosmetizat și plasat în Parcul Municipal Vest, unde cel mai probabil va fi transformat în cafenea.

Acestea au fost licitate pentru valorificare, astfel că TCE a trebuit să le recupereze de la compania ce a câștigat licitația.

L-am rugat pe dl. primar să ia măsurile necesare salvării tramvaiului V3A-97M-Faur #051, întrucât acesta reprezintă o parte din istoria transportului public electric din Ploiești.

Am dori să mulțumim pe această cale tuturor celor care ne-au sprijinit în această campanie. Aceasta continuă până când și V3A-ul va fi salvat: https://tinyurl.com/sostram

 


Re: PETITIE: Salvarea ultimelor vehicule istorice din Ploieș cris_m

Asociatia a trimis in cursul zilei de astazi un punct de vedere referitor la acest subiect celor de la TCE si celor din Primarie. Puteti sa-l cititi si voi:

PDV ONG casare vehicule istorice TCE SA.pdf
PDV ONG casare vehicule istorice TCE SA.pdf (215.84 KB; downloaded 455 times)

 


Re: PETITIE: Salvarea ultimelor vehicule istorice din Ploieș Cristian P.

Răspunsul oficial primit astăzi de la directorul general TCE Ploiești, Alexandri Nicolae.
Decizie-TCE-Ploiesti-07.11.2019-sistare-casare.pdf
Decizie-TCE-Ploiesti-07.11.2019-sistare-casare.pdf (313.05 KB; downloaded 317 times)

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: PETITIE: Salvarea ultimelor vehicule istorice din Ploieș GPS

Felicitări! O mare realizare, ce arată că o greșeală poate fi oricând reparată și că speranța moare ultima. Mult succes în continuare. O singură întrebare, care este vagonul plug? În pozele postate cu câteva zile în urmă am observat un vagon Graz GP (care nu este plug la origine) este vorba despre acesta sau plugul 1VU?

 


PETITIE: Salvarea ultimelor vehicule istorice din Ploiești Andrei Andraș

De acesta este vorba. 5081
phototrans.eu
329236.jpg (180.11 KB; downloaded 4579 times)

 


Re: PETITIE: Salvarea ultimelor vehicule istorice din Ploieș Cristian P.

Primarul Ploieștiului într-o postare de astăzi pe facebook :
Ieri am reușit să opresc casarea tramvaielor Lohner și Faur, cu valoare de patrimoniu, pentru a fi recondiționate. Pentru tramvaiul Lohner avem în vedere amplasarea în Parcul Municipal Vest și valorificarea lui, eventual transformarea acestuia într-o cafenea.
Mulțumesc TransPloiesti pentru inițiativă si implicare, iar conducerii TCE pentru înțelegere.


Sursa facebook : https://bit.ly/2KhHS2P

Vagonul Lohner, deși fără geamuri,a rămas întreg.
72843346_1220898464775213_4470325192878456832_o.jpg (562.49 KB; downloaded 4538 times)

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: PETITIE: Salvarea ultimelor vehicule istorice din Ploieș GPS

Au fost salvate V3A-93M-FAUR, Lohner și un Graz GP?

 


Re: PETITIE: Salvarea ultimelor vehicule istorice din Ploieș Cristian P.

Da...dar să nu uităm că TCE mai deține și un plug Timiș, #5008, folosit an de an la deszăpezire.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: PETITIE: Salvarea ultimelor vehicule istorice din Ploieș GPS

Păi acela este funcțional și nu cred că se avea în vedere casarea lui. Era bine dacă se putea reuși și păstrarea vagonului plug 1VU și a celuilalt Graz.

 


Re: PETITIE: Salvarea ultimelor vehicule istorice din Ploieș WT_fan06

În noiembrie 2019, prietenii de la TransPloieşti au inițiat o petiție prin care le-au cerut autorităților să nu caseze ultimele tramvaie istorice din Ploieşti - tramvaiul austriac Lohner construit în 1929 şi tramvaiul românesc FAUR, construit în în 1997.

Autoritățile au răspuns promt solicitării societății civile, luând decizia salutară de a opri casarea celor două garnituri. În urma acestor evenimente, Asociația "Metrou Uşor" alături de Forumul "TransPloieşti" înaintează astăzi către primărie şi către compania de transport public TCE S.A. o serie de propuneri constructive de punere în valoare a celor două tramvaie de patrimoniu. :)
PDV vehicule Ploiesti (1).pdf
PDV vehicule Ploiesti (1).pdf (791.32 KB; downloaded 1101 times)

 


Re: PETITIE: Salvarea ultimelor vehicule istorice din Ploieș CiprianTRB

Am observat în document ca s-a pomenit de Tatrele din Chiajna, legat de 3427(cea vandalizata) se afla în prezent la Centrul de Paintball Chiajna.

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului public în municipiul Ploiești  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419395 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use