Transportul în lumeAustralia şi OceaniaTransport feroviar in Australia

 

Topic: Prezentarea generala a transportului feroviar in Australia

186 posts, 41408 views
 
Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14
 
 

📖 Pagination options
Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

4. Sydney Central- Joppa JC- Melbourne Southern Cross
         Circula pe ecartament normal.
         Circula de doua ori pe zi.
         Traseu deservit cu trenuri push-pull "XPT".
         Traseu deservit de operatorul de stat "NSW Train Link"
         Ruta are o lungime de 960 km, care sunt parcusi in 11 ore si 50 minute.


  5. Sydney Central- Broadmeadow- Brisbaine Roma Street
          Circula pe ecartament normal.
          Circula zilnic.
          Traseu deservit cu trenuri push-pull "XPT".
          Traseu deservit de operatorul de stat "NSW Train Link"
           Lungimea traseului este de 988 km.


    6. Sydney Central- Joppa JC- Canberra (capitala Australiei)
           Circula pe ecartament normal.
           Circula de 3 ori pe zi.
           Traseu deservit cu automotoare "Xplorer".
           Traseu deservit de operatorul de stat "NSW Train Link".

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

B. Trenuri de calatori care circula in interiorul fiecarui "stat" australian in parte:

 1. In New South Wales (pe ecartament normal)
        Trenurile sunt deservite de operatorul de stat "NSW Train Link" si opereaza pe urmatoarele rute:
        -Sydney (Central)- Grafton (zilnic, deservite cu trenuri push-pull XPT)
        -Sydney- Casino (idem)
        -Sydney- Griffith (o singura data pe saptamana, deservite cu automotoare Xplorer)
        -Sydney- Dubbo (zilnic, deservite cu trenuri push-pull XPT)
        -Sydney- Broken Hill (o singura data pe saptamana, deservite cu automotoare Xplorer)
        -Sydney- Armidale (zilnic, deservite cu automotoare Xplorer)
        -Sydney- Moree (idem)

        -Pe doua rute- Sydney- Lithgow si Sydney- Broadmeadow- Newcastle, sunt utilizate rame electrice de tipul "V Set".

        -Pe liniile spre: Armidale, Dubbo, Albury, Bomaderry (Nowra) se utilizeaza si automotoare "Endeavour Railcar"

         -Pe liniile Hamilton- Scone si Hamilton-Dungog se utilizeaza automotoare "Hunter railcar".


     2. In Victoria (pe ecartament larg de 1600 mm)
          Trenurile sunt deservite de operatorul de stat "V/Line" si opereaza pe urmatoarele rute:
           -Melbourne- Warrnambool
           -Melbourne- Ararat
           -Melbourne- Maryborough
           -Melbourne- Swan Hill
           -Melbourne- Echuca
           -Melbourne- Shepparton
           -Melbourne- Albury
           -Melbourne- Bairnsdale

            Trenurile sunt deservite cu automotoare "Vlocity" sau uneori cu garnituri compuse din vagoane si locomotive.


      3. In Australia de Vest
             Trenurile sunt deservite de operatorul de stat "Transwa" si opereaza pe urmatoarele rute:
             -East Perth- West Kalgoorlie ("The Prospector")(traseu operat cu automotoare de ecartament normal. Traseul are o lungime de 653 km, parcursi in
              6 ore si 45 minute)
             -East Perth- Midland- Northam ("Avon Link")(traseu operat cu automotoare de ecartament normal. Traseul are o lungime de 97 km, parcursi in 1 h si
              20 minute)
             -East Perth- Midland ("Merredin Link")(traseu operat cu automotoare de ecartament normal)
             -Perth Central- Bunbury ("The Australind")(traseu operat cu automotoare de ecartament ingust de 1067 mm. Traseul are o lungime de 167 km,
              parcursi in doua ore si 30 minute).

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

4. In Queensland (pe ecartament ingust de 1067 mm)
          Aici trenurile sunt deservite de operatorul de stat "Queensland Rail/ Traveltrain", care opereaza trenuri de calatori pe rutele:

         -"Spirit of Queensland" pe ruta Brisbaine Roma Street- Rockhampton- Townisville- Cairns Central.
              Trenul circula de 3 ori pe saptamana.
              Traseul are o lungime de 1680 km, parcursi in aproape 25 de ore.
              Initial traseul era deservit cu un tren compus din vagoane si locomotive , denumit in trecut "The Sunlander".
              Din 2014 traseul este deservit cu trenuri push-pull diesel ("Tild train").


         -Brisbaine Roma Street- Rockhampton
             Traseu deservit cu trenuri push-pull electrice.

     
          -"Spirit of the Outback" pe ruta Brisbaine Roma Street- Rockhampton- Longreach
              Trenul circula de doua ori pe saptamana.
              Traseul are o lungime de 1325 km, parcursi in 26 de ore.
              Trenul este compus din vagoane si locomotive.
spirit-of-the-outback-60107-crop.jpg (91.36 KB; downloaded 2567 times)

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

-"The Westlander" pe ruta Brisbaine Roma Street- Charleville
         Circula de doua ori pe saptamana.
         Ruta are o lungime de 740 km, parcursi in 17 ore.
         Trenul este compus din vagoane si locomotive.
45370470492_5fea93c9e7_b.jpg (249.41 KB; downloaded 2567 times)

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

-"The Inlander" pe ruta Townsville- Mount Isa.
      Este compus din vagoane si locomotive.
      Circula de doua ori pe saptamana.
      Ruta are o lungime de 977 km, parcursi in 21 de ore.
inlander-02.jpg (85.66 KB; downloaded 2570 times)

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

C. Trenuri urbane si suburbane

     Desi in Australia nu exista inca retele de metrou propriu-zise, lipsa acestora este suplinita de retele de trenuri urbane si suburbane, care exista intr-un numar de 5 orase din Australia:

  1. In Sydney (pe ecartament normal)
       -Operator:  Sydney Trains
       -Numar linii: 9
       -Numar statii:  178
       -Lungime retea:  815 km
       -Electrificata la: 1500 Vcc
       -Material rulant utilizat: rame electrice (7 tipuri; in trecut a mai existat un tip)


  2. In Melbourne (pe ecartament larg de 1600 mm)
        -Operator:  Metro Trains Melbourne
         -Numar linii: 16
         -Numar statii:  215
          -Lungime retea:  837 km
          -Electrificata la: 1500 Vcc
          -Material rulant utilizat- rame electrice si automotoare (4 tipuri de rame electrice si un tip de automotoare. In trecut s-a mai utilizat un tip de rama electrica)


  3. In Brisbaine (pe ecartament ingust de 1067 mm)
     -Operator:  Citytrains
     -Numar linii: 13
     -Numar statii:  152
     -Lungime retea:  689 km
     -Electrificata la: 25 KVca
     -Material rulant utilizat: rame electrice (5 tipuri)


  4. In Adelaide (pe ecartament larg de 1600 mm)
        -Operator:  Adelaide Metro
        -Numar linii: 6
        -Numar statii:  81
        -Lungime retea:  125,9 km
        -Electrificata partial din 2014, la 25 KVca
        -Material rulant utilizat: automotoare si rame electrice (doua tipuri de automotoare si un tip de rama electrica.  In trecut s-au mai utilizat alte doua tipuri de automotoare)


  5. In Perth (pe ecartament ingust de 1067 mm)
        -Operator:  Transperth Trains
        -Numar linii: 5
        -Numar statii:  72 (din care 3 subterane)
        -Lungime retea:  180,8 km
        -Electrificata la: 25 KVca
        -Material rulant utilizat: rame electrice (3 tipuri. In trecut s-au utilizat 5 tipuri de automotoare)

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

In Australia exista de asemenea numeroase trenuri turistice si linii de cale ferata utilizate in scop turistic. Acestea sunt:

1. In Australia de Vest:

 -“Bennett  Brook Railway”
  Are ecartamentul de 610 mm, si este o linie izolata, situata in zona Whiteman Park, in apropiere de Perth.
  Linia are traseul : Mussel Pool- Whiteman Village JC- Kangaroo Flats- Zamia- Whiteman Village JC.
  Construita si utilizata in scop turistic din 1984.


-“Golden Mile Loopline”


-“Hotham Valley Railway”
Are ecartamentul de 1067 mm, si este utilizata in scop turistic, din anul 1974, intre Pinjarra si Dwellingup.
In 1927 este inaugurata linia dintre Pinjarra- Dwellingup- Narrogin, dar care este inchisa in 1984.


-“Pemberton Tramway Company”
Are ecartamentul de 1067 mm, si este utilizata in scop turistic  , intre Pemberton si Northcliffe.
In 1924 este inaugurata calea ferata Boyanup- Doonnybrook- Bridgetown- Pemberton- Northcliffe, dar este inchisa in ?


-“Wheatbelt Heritage Rail”


2. In Australia de Sud (ecartament de 1600 mm, cu exceptia liniilor unde este precizat alt ecartament)

 -“Steam Ranger”
  Este o societate ce opereaza trenuri turistice, pe linia dintre Mount Barker JC- Strathalbyn- Sandergrove- Goolwa- Middleton- Port Elliot- Victor Harbor, incepand din 1986.
  Aceasta linie a fost inaugurata in 1854 pana Port Elliot iar apoi pana la Victor Harbor, utilizand initial tractiunea cu cai si din 1885 cea cu aburi. In 1980 este inchisa linia intre Mount Barker JC- Strathalbyn, iar in octombrie 1987 si restul liniei.


-“Victor Harbor Horse Drawn Tram”
Circula pe linia Victor Harbor- Granite Island, fiind un vagon tras de cai.
 Linia a fost inaugurata in 1867.


-“Pichi Richi Railway” (ecartament 1067 mm)
 Aceasta societate opereaza trenuri turistice pe linia Quorn- Stirling North- Port Augusta, din 1973.
 Linia a fost construita in 1878 si inchisa in 1972.


-“Limestone Coast Railway”
  Este o linie pe care au circulat trenuri tiristice, intre Mount Gambier- Wandilo- Kalangadoo-Tantanoola- Naracoorte.
 In 2000 aceste trenuri turistice sunt suspendate, apoi puse din nou in circulatie intre Tantanoola- Naracoorte, si suspendate din nou in 2006.
 Aceste trenuri turistice era deservite cu automotoare Redhen.
 Linia a fost inaugurata in 1887, initial cu ecartament de 1067 mm, iar din anii 50 trecuta la ecartament de 1600 mm. Inchisa in 1995.

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

3. In Queensland (ecartament 1067 mm, cu exceptia liniilor pentru care se precizeaza alt ecartament)

   
   -“Queensland Pionner Steam Railway”(linie situate in interiorul orasului Brisbane)
      Societatea opereaza trenuri turistice intre Bundamba Racecourse- Swanbank Power Station si intre Bundamba Racecourse- 3 Mile 8 Chain Box Flat Balloon Loop.
      Linia Bundamba JC- Bundamba Racecourse- 3 Mile 8 Chain Box Flat Balloon Loop- Swanbank Colliery -Swanbank Power Station a fost inaugurata in 1897 pana la Swanbank Colliery si in 1975 pana la Swanbank Power Station.


  -“Tinbeerwah Mountain Railway” (ecartament 610 mm)


  -“Texas & Inglewood Heritage Railway Society Inc”


  -“Southern Downs Steam Railway”
   Societatea a fost infiintata in 1996 in Warwick. Din ianuarie 2009 societatea opereaza trenuri turistice intre Warwick- Toowoomba si Warwick- Wallangarra.


  -“Rosewood Railway Museum”
   Opereaza si trenuri turistice.


  -“Rockhampton Steam Tramway”
    Este o fosta statie (inaugurata in 1908), si inclusa in Rockhampton Transport Museum.


  -“Ravenshoe Railway Company”

   
  -“Queensland Rail Ltd.”


  -Normanton- Croydon
   Cunoscuta si ca “Gulflander”.
  Linia a fost inaugurata in 1891, dar a fost inchisa in 1974.
  Utilizata in scop turistic din ?
  Pentru aceasta se utilizeaza inclusiv 3 automotoare.


 -“Maryborough City Whistle Stop Inc”.

 
 -“Mary Valley Heritage Railway”
  Societatea opereaza trenuri turistice pe ruta Gympie Central- Monkland- Imbil, din ?
  Linia dintre Gympie Central- Monkland- Imbil- Brooloo a fost inaugurata in 1881 (intre Gympie Central – Monkland) si in 1915 (intre Monkland si Brooloo) si inchisa in 1989 (intre Gympie Central – Monkland) si in 1995 (intre Monkland si Brooloo).
  Ca urmare a inundatiilor din 2012 linia este partial distrusa, fiind partial demontata in 2013. In 2016 s-au alocat fonduri pentru refacerea ei.


 
 -“Mackay Heritage Railway”


 -“Kurada Scenic Railway”
  Linia a fost inaugurata in 1891 (intre Cairns Central- Cairns Freshwater- Kurada), iar din 1936 este utilizata in scop turistic intre Cairns Freshwater si Kurada.


 -“Ginger Factory Railway” (ecartament 610 mm)

 -“Durundur Railway” (ecartament 610 mm)

 -“Dreamworld Railway”. Ecartament 610 mm.

 -“DownsSteam Tourist Railway and Museum”


 -“Cairns Kurada Steam Limited Parnership”
 Cunoscuta si ca “Savannahlander”.
 Este un tren turistic (deservit cu 3 automotoare), care circula pe ruta Cairns Central- Cairns Freshwater- Kurada- Forsayth, din 1995.
 Initial aceste automotoare erau echipate cu motoare diesel tip Rolls-Royce, de 160 cp. In 2005 sunt echipate cu motoare diesel tip Cummins (de 250 cp) si cutii de viteze tip Allison.
 Aceasta cale ferata a fost inaugurata in 1910 si inchisa in 1995.


 -“Burrum District Heritage Society”. Ecartament 610 mm.

 -“Bundaberg Steam Tramway Preservation Society Inc”. Ecartament 610 mm.

 -“Big Pinnaple Railway”. Ecartament 610 mm.

 
 -“Beaudesert Rail”
Linia aveea traseul   Bethania- Logan Village- Beadesert.
Linie inaugurate in 1888. Din 1961 este anulata circulatia trenurilor de calatori pe aceasta linie. In 1996 este inchisa. Partial desfiintata.
In 2010 apare o propunere de reconstructive a acestei linii, pe alt amplasament.
In 2003 linia este utilizata pentru o scurta perioada in scop turistic.


 -“Ballyhooley Steam Railway” .Ecartament 610 mm.
  Linia este construita intre Marina Mirage- Saint Crispin s Station.


 -“Australian Society of Section Car Operators, Inc.”
   Fondata in 1999.


 -“Atherton-Herberton Historic Railway, Inc.”

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

4. In In Victoria (ecartament 1600 mm, cu exceptia liniilor unde este precizat un alt ecartament)

-“Yarra Valley Tourist Railway”
  In 1888 este inaugurata calea ferata intre Lilydale (capatul unei linii suburbane din Melbourne)- Coldstream- Yering- Yarra Glen- Healesville, care este inchisa in 1992.
  O scurta portiune a sa (in apropiere de Healesville) este utilizata in scop turistic. Exista planuri de utilizare a ei in scop turistic pana la Coldstream.


-“Walhalla Goldfields Railway”. Ecartament 762 mm.
 In  1910  este inaugurata calea ferata intre Moe- Tyers River- Watson- Erica- Thomson- Walhalla, care in 1954 este inchisa. In anii 60 este desfiintata si demontata din teren.
 Este reconstruita o scurta portiune intre Thomson- Walhalla, pentru a fi utilizata in scop turistic.


-“Victoria Goldfields Railway”
 In 1884 este inaugurata calea ferata dintre Maldon- Muckleford- Maldon JC, care in 1976 este inchisa.
Intre 1986-1996 linia este reparata si deschisa pentru a fi utilizata in scop turistic.


-“South Gippsland Railway”
In 1891 este inaugurata calea ferata Dandenong (in orasul Melbourne)- Cranbourne- Koo Wee Rup- Nyora- Loch- Korumburra- Leongatha, care este inchisa in 2015.
Intre 1994- ianuarie 2016 o portiune din aceasta linie (intre Leongatha si Nyora) a fost utilizata in scop turistic.


-“Puffing Billy Railway”. Ecartament 762 mm.
Construita in  1900 intre Belgrave (situata in orasul Melbourne, la capatul unei linii suburbane)- Gembrook, inchisa in 1954, redeschisa in 1962.
Utilizata  in scop turistic.


-“Morninghton Railway”(linie situata in interiorul orasului Melbourne)
 In 1889 este inaugurata calea ferata Baxter- Moorooduc- Morninghton (statia noua)- Morninghton (statia veche), care este inchisa in 1981.
 Din 1991 linia este utilizata in scop turistic intre Morninghton (statia noua) si Moorooduc.


-"Kerrisdale Mountain Railway & Museum”. Ecartament 610 mm.


-“Green Trail”. Desfiintata.


-“Daylesford Spa Country Railway”
In 1880 este inaugurata calea ferata Carlsruhe- Bullarto- Daylesford, care este inchisa in 1978.
Intre 1990-1997 este redeschisa in scop turistic intre Bullarto si Daylesford.


-“Coal Creek Bush Tramway”. Ecartament 610 mm.


-“Bellarine Peninsula Railway” .Ecartament 1067 mm.
Inaugurata in 1879 intre  South Geelong- Queenscliff - Drysdale, si inchisa in 1976.
Din 1979 este utilizata in scop turistic.


-„Bendigo Tramways”


-„Alexandra Timber Tramway”. Ecartament 610 mm.


-Clarkefield- Lancefield- Kilmore
  Linie de ecartament larg de 1600 mm, inaugurate in 1881 pana la Lancefield si in 1892 pana la Kilmore.
  In 1897 este inchisa portiunea dintre Lancefield si Kilmore, si desfiintata si demontata din teren in 1917.
  In 1956 este inchisa pentru traficul comercial si portiunea dintre Clarkefield si Lancefield, dar mai este utilizata in scop turistic.

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

5. In New South Wales (ecartament normal, cu exceptia liniilor pentru care se precizeaza alt ecartament)


-“3801 Limited”
Fondata in 1985.


-“Zig Zag Railway”. Ecartament 1067 mm
In anul  1869  este inaugurat traseul initial al magistralei Sydney- Perth, intre Bell- Clarence (statia veche) – Bottom Points Depot- Eskbank, initial cu ecartament normal.
In 1910, ca urmare a inaugurarii traseului actual intre Bell- Clarence (statia noua)- Eskbank, vechiul traseu este inchis.
Din 1975 vechiul traseu este reconstruit pe ecartament de 1067 mm si utilizat in scop turistic.


-“Richmond Vale Railway Museum”
In 1876 este inaugurata linia Hexham- Richmound Main Colliery- Pelaw Main Colliery- Weston, care este inchisa in 1987. Desfiintata si demontata din teren in cea mai mare parte.
Doar o mica portiune, intre Richmound Main Colliery- Pelaw Main Colliery a fost pastrata in scop turistic.


-“Rail Motor Society- Paterson”
Infiintata in 1961.


-“Oberon- Tarana Heritage Railway”
Linia Tarana- Oberon a fost inaugurata in 1923 si inchisa in 1979. Ulterior a fost desfiintata si demontata din teren.
Dupa 2010 este reconstruita, pentru a fi utilizata in scop turistic.


-“Michelago Tourist Railway”


-“Lachlan Valley Railway”
Societatea a luat fiinta in 1974, cu sediul in localitatea Cowra, in fostul depou, construit in 1923.



-“Illawarra Light Railway Museum- Albion Park Rail”
Muzeul este situat in orasul Wollongong, si opereaza si doua cai ferate turistice
-Una cu ecartament de 610 mm
-Alta cu ecartament de 184 mm
A fost infiintat in 1973


-“Glenreagh Mountain Railway”
In 1924 este inaugurata calea ferata Glenreagh- Ulong- Dorrigo, care este inchisa in 1972. Ca urmare a unor inundatii, portiuni din linie sunt distruse.
Din 1989 incep lucrarile de refacere a caii ferate intre Glenreagh- Ulong, pentru a fi utilizata in scop turistic.


-“Dorrigo Steam Railway and Museum”
Muzeul a fost inaugurat in 1986.


-“Cooma Monaro Railway”
In 1921 este inaugurata calea ferata Queanbeyan- Michelago- Chakola- Cooma- Bombala.
In 1986, portiunea dintre Cooma- Bombala este inchisa, iar in 1989 si portiunea dintre Queanbeyan- Michelago- Chakola.
In 1992 se formeaza o societate pentru utilizarea turistica a liniei, care din 1998 opereaza trenuri turistice intre Chakola- Cooma. In 2014 inceteaza circulatia acestor trenuri turistice.
De asemenea, in 1993, a circulat un tren turistic si intre Queanbeyan- Michelago.


-„Skitube Alpine Railway”, pe ruta Bullocks Flat- Blue Cow. Linia a fost inaugurata in 1988, in New South Wales, fiind o linie simpla electrificata, de ecartament normal, cu cremaliera (dupa un sistem elvetian). Se folosesc rame electrice cu cremaliera, compuse din doua, 3 sau 4 unitati/rama.

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

6. In Tasmania (ecartament 1067 mm, cu exceptia liniilor pentru care se precizeaza alt ecartament)


-“Bush Mill Railway”
 Linie situata in localitatea Port Arthur, inaugurata in 1986, exclusiv in scop turistic. Aveea ecartamentul de 381 mm.
 Inchisa in 2004.


-“Derwent Valley Railway Preservation Society”
 In 1888 (pana la Glenora), in 1909 (pana la Westerway), in 1917 (pana la Fitzgerald) , in 1936 (pana la Kallista) si tot in 1936 pana la Florentine Rail Yard, este inaugurata calea ferata dintre Bridgewater- Boyer- New Norfolk- National Park- Glenora- Westerway- Fitzgerald- Kallista- Maydena- Florentine Rail Yard.
 La scurt timp de la inaugurare, sectorul dintre Kallista  si Florentine Rail Yard este inchis.
 In 1995, ca urmare a unor inundatii, sectorul dintre New Norfolk si Kallista este partial distrus si inchis.
 In 1990 se formeaza o societate pentru utilizarea turistica a acestei linii, care in 2000 pune in circulatie trenuri turistice intre New Norfolk- National Park- Glenora- Westerway.
 In 2005 este suspendata circulatia acestor trenuri turistice.


-“Don River Railway”
In 1916 este inaugurata calea ferata Don JC- Coles Beach JC- Don Station- Paloona, care este inchisa in 1963.
Linia este utilizata in scop turistic, intre Don JC- Coles Beach JC- Don Station,  construindu-se de asemenea si o scurta ramificatie intre Coles Beach JC- Coles Beach, in acest scop.


-“Ida Bay Railway”. Ecartament 610 mm.
  Linie izolata, inaugurata in 1919, intre cariera Lune River si portul Ida Bay.
  In 1975 este inchisa.
  Din 1977 este utilizata in scop turistic.


-“We Georgie Wood Railway”. Ecartament 610 mm.
 In 1909 este inaugurata calea ferata dintre Mount Farell si Tullah, care este inchisa in 1964.
 Din 1987 este utilizata in scop turistic.


-“West Coast Wilderness Railway”
  In 1899 este inaugurata linia cu cremaliera  dintre  Regatta Point- Camp Spur- Rinadeena- Lynchford- Queenstown, care este inchisa in 1963.
  In 2003 este partial reconstruita si utilizata in scop turistic (la fel si portiunea dintre Camp Spur- Dubbil Barrill- Rinadeena). In 2013 circulatia trenurilor turistice pe aceasta linie este suspendata temporar.

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

Un tren turistic de lux din Australia a fost cel numit  „The Southern Spirit”, care a circulat din 2010 pana in 2012, de la Brisbane la Alice Springs, traseu parcurs in 13 nopti, cu opriri in principalele atractii turistice de pe traseu (la: Hunter Valley, Kangaroo Island, Philip Island, Coober Pedy, Kings Canyon si monolitul “Uluru”).
  Era compus din locomotive diesel si vagoane, circuland pe ecartament normal.
Southern_Spirit_liveried_NR84.jpg (134.79 KB; downloaded 2556 times)

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

Muzee feroviare (inclusiv pentru tramvaie) existente in Australia sunt la:

 -Dorrigo (deschis in 1986), Ilawarra (1973), New South Wales Rail Transport Museum (1962), Richmound Vale railway Museum , Sydney Tramway Museum (1950)- in New South Wales;

 -Ballarat Tramway Museum (1971), Kerrisdale Mountain Railway & Museum (in Victoria);

 -Brisbane Tramway Museum (1980), Mount Morgan Railway Museum, Rockhampton Steam Tramway Museum, Rosewood Railway Museum (in Queensland);

 -Steamtown Heritage Rail Centre Peterborough (2002), National Railway Museum Port Adelaide (1963), Adelaide Tram Museum (in Australia de Sud).

 -Canberra Railway Museum (1967)




   Producatori australieni de material rulant feroviar (locomotive electrice, diesel-electrice, automotoare diesel, vagoane de calatori si marfa si tramvaie) sunt:

 -„UGL Rail” (fondat in 1899; intre 1999-2005 s-a numit „United Goninan”. Are sediul la Broadmeadow),  

 -filiala „Bombardier” (la Dandenong; produce automotoare diesel si tramvaie),

 -„Downer EDI Rail” (fondat 1933, sediul la Sydney si produce automotoare diesel si electrice).




   In privinta aspectelor organizatorice, in ultimii ani s-au depus eforturi pentru unificarea administratiilor feroviare din statele australiene, dar si pentru standardizarea ecartamentelor cailor ferate.

   In 1975 este fondata „Australian National Railways” (ANR), iar, iulie 1998, „Australian Rail Track Corporation” (ARTC).
   Aceasta are sediul in „Australia de Sud”, Adelaide Gouger Street, telefon 0061.1800732761, pe John Fullerton ca director general, este in majoritate proprietate de stat (a guvernului de la Canberra) si controleaza principalele linii de cale ferata din Australia (cu exceptia celor din Tasmania).

   Intre anii 1991-1996, in timp ce Paul Keating era prim-ministru, este lansat programul „One Nation”, ce viza si standardizarea ecartamentului cailor ferate australiene.



Dintre operatorii de transport feroviar mai importanti din Australia pot fi amintiti:

 -Aurizon (pentru transport feroviar de marfa)
 -Pacific National (pentru transport feroviar de marfa)

 -Genesse & Wyoming Australia
 -Qube Logistics
 -SCT Logistics
 -Southern Shorthaul Railord
 -TransVolution Rail
 -TasRail (pentru transport feroviar de marfa in Tasmania)

 -Great Southern Rail (opereaza trenurile de calatori de lung-parcurs "Indian-Pacific", "The Ghan" si "The Overland")
 



    La 21 iunie 2001, „cel mai lung tren (Marfa) din lume”, a fost declarat „Guinness Book”, un tren de marfa apartinand companiei miniere „Australian BHP Iron”, care a circulat pe linia ferata Newman- Port Headland (linie de ecartament ingust de 1067 mm), in Australia de Vest. Acest tren avea 8 locomotive diesel si 682 de vagoane (incarcate cu minereu de fier), lung de 7, 353 km si cu o greutate de 100.000 tone, din care 82. 262 tone de minereu de fier!
                   

  Principalele statii de cale ferata , deservite de trenuri de calatori, din Australia, sunt:

  -Perth Central (infiintata in 1881),
  -actuala statie East Perth (1969),
  -Alice Springs (1929, reconstruita in 1980),
  -Darwin (2004),
  -Adelaide Parklands Terminal (1984),
  -Melbourne Southern Cross (1859, reconstruita in anii 1960 si 2000),
  -Melbourne Flinders Street (1854),
  -Sydney Central (1906),
  -South Brisbane (1884, reconstruita in 1891 si 1978),
  -Brisbane Roma Street (1875),
  -Cairns Central (1955, reconstruita in 1996) si
  -Canberra (1924, reconstruita in 1966. Are 3 linii pentru trenurile de calatori).

  Mai jos atasez si o harta cu liniile de cale ferata din Australia, deservite de trenuri de calatori.
Passenger_rail_services_in_Australia_en.png (687.4 KB; downloaded 2558 times)

 


Re: Prezentarea generala a transportului feroviar in Austral fl82

Cu aceasta sper ca am reusit sa fac o prezentare destul de completa a transportului feroviar din Australia.

 


Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Transport feroviar in Australia  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use