Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovTramvaie STB

 

Topic: Defecte, imobilizări și reparații ale tramvaielor

3018 posts, 759157 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 132 133 134 135 136 137 138  ... 216
 
 

📖 Pagination options
Re: Mentenanţa tramvaielor STB 1689

Sinteti rai...Trebuie sa intelegeti ca URAC-ul atita poate.
Chit, polizat, un spaclu de mastic unde n-a mai ajuns / nu s-a potrivit chederul, un covor de cauciuc pe jos si dupa aia un strat gros de vopsea, sa ia ochii. P-afara la pistol iar interioarele la pensula.
De saptezeci de ani cred ca nu s-a schimbat cu nimic procesul tehnologic - si puteti sa comparati poze cu RK-uri la V56, TV2, Roman-uri 112 sau DAC-uri de toate felurile.
Chiar ma-ntrebam la un moment dat ce se intimplase cu IK 260-urile, ca ieseau dupa RK prea bine... Le-or fi trimis in Ungaria ?

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Mentenanţa tramvaielor STB V2A

309 a primit faruri noi, rotunde, însă bucățile de tablă puse pentru a astupa golul dreptunghiular al vechilor faruri arată oribil...

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Mentenanţa tramvaielor STB Utilizator anonim

Deci sovietic cum ii place lui Nenea_titi   :twisted:

 


Re: Mentenanţa tramvaielor STB Nenea_titi

Sincer, o mai spun odată, farurile astea rotunde arată ca
dracu. Nu știu și ei să facă o integrare mai frumoasă, o mască stil bidirecționale, acolo chiar au implementat frumos...dar deh, ne întoarcem în 1960.

 


Re: Mentenanţa tramvaielor STB cris_m

Lasand farurile lui pește, hai sa va arat tramvai demn de secolul 21, avem si AC in el, proaspat instalat.
Podea corp C
20191009_135121-1209x1612.jpg (360.76 KB; downloaded 2726 times)
Mecanism usa 4
20191009_135125-1209x1612.jpg (293.19 KB; downloaded 2725 times)
Corp C
20191009_135253-1209x1612.jpg (299.29 KB; downloaded 2746 times)
Podea tot corp C, putin mai incolo fata de prima poza
20191009_135735-1209x1612.jpg (470.73 KB; downloaded 2723 times)
Geam spart? Nea, deloc, e intreg (pe naiba). Tot corp C
20191009_140012-1209x1612.jpg (601.65 KB; downloaded 2724 times)
Putin mai detaliat
20191009_140023-1612x1209.jpg (540.22 KB; downloaded 2722 times)
E timpul sa-l facem public pe vagon, linia cred ca e evidenta, aia de "protocol" candva....
20191009_140137-1209x1612.jpg (559.25 KB; downloaded 2724 times)
Rugina
20191009_140146-1612x1209.jpg (360.18 KB; downloaded 2723 times)
Alta rugina...
20191009_140154-1612x1209.jpg (531.88 KB; downloaded 2723 times)
"Geamul"
20191009_140622-1209x1612.jpg (423.53 KB; downloaded 2725 times)

 


Re: Mentenanţa tramvaielor STB cris_m

Continuare, acelasi vagon. Vatmanul vorbea cu cel din fata lui si ii spunea ca e cel mai mizerabil vagon posibil si ca daca nu ii crapa pe traseu mare minune. Halal intretinere, halal manopera.
Carpeli cu kit la greu...
20191009_140742-1209x1612.jpg (528.29 KB; downloaded 2721 times)
Rugina si pe la articulatie, nu e bai, tine ea, doar e facuta de niste constructori adevarati...
20191009_140750-1209x1612.jpg (441.55 KB; downloaded 2720 times)
Bonus: geamul vatmanului, o combinatie facuta la disc/diamant
20191009_140955-1209x1612.jpg (406.96 KB; downloaded 2719 times)

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Mentenanţa tramvaielor STB V2A

Ca bonus la mesajul lui cris_m: spatele lui 4014 (poză făcută pe 22.09.2019). Nici în interior, în zona lăzii contactoarelor, nu arăta mai bine.
#4014 - 10 - 22.09.2019.jpg (312.14 KB; downloaded 2740 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Mentenanţa tramvaielor STB Utilizator anonim

Asa arata in general tot parcul depoului Alexandria, si cand te gandesti ca CH PPCurile sunt printre cele mai noi tramvaie din Bucuresti si vara viitoare vor fi singurele tramvaie cu aer conditionat in salon, nu suna prea fericit.  :roll:

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Mentenanţa tramvaielor STB ADK

STB-ul în privința tramvaielor le-a ținut mai mereu la nivelul secolului trecut, cel puțin mie ca pasionat de auto și electricitate mi se par interesante componentele de iluminat exterior folosite la CHPPC-uri: faruri de Dacie, semnalizări față tot de Dacie, stopuri care au fost folosite la primele Dacii Pick-Up (Dacia 1302), remorci, camioane etc iar lămpile de mers înapoi de... ARO sau TV. La V3A tot exteriorul de DAC/Roman. Înțeleg că V3A-urile la vremea lor s-a făcut din ce s-a avut, dar după anul 2000, mai ales 2007 sau când s-au fabricat CHPPC-urile, să se mai folosească lămpi atât de vechi și în anul 2019 încă să le mai aibă... multe jegărite, cu becurile arse chiar și de luni întregi, mătuite, rupte, sparte etc când mașinile cu lămpile ”originale” erau la vremea aia  demult timp oale și ulcele. Dar mă rog, oi fi eu pasionat de aceste componente, dar o mai mare problemă e că tehnic și ca condiții sunt înapoiate rău. Nu știu unde prin lumea asta o mai fi tramvaie care se conduc la controler (ex. V3A) unde dacă iei mână te poți plimba prin tramvai, sau chiar coborî. :lol: Adică pentru Bucureștiul care se aproprie încet-încet de anul 2020, sunt cam multe V3A-uri. Încă și Rathgeber, Saurer și tot ce mai era dinainte de 1970 și încă circula bine mersi prin 2005 (că în 2007 a fost sfârșitul lor) erau de la bun început gunoiul unora, comoara altuia, dar culmea e că erau superioare față de ce aveam atunci (și mulți ani după, Saurer fabricat în 1968 nu se compara nici cu Rocarurile de Simon produse după anul 2000). Asta nu înseamnă că Rathgeber, superior V3A-ului, trebuia să fi rămas încă în circulație. Mă uit la Tatre, și sincer, mă bucur într-un fel că se scot treptat din circulație și nu mai sunt într-un număr atât de mare ca anii trecuți. Dar nici nu-mi convine că DAC-urile au fost casate toate până în anul 2009, unele în stare excelentă, și la scurt timp s-a ajuns doar la Mercedes Citaro (care erau insuficiente, mai ales câte defecte erau). Spre exemplu Buzăul în privința celor mai vechi autobuze din dotare, adică primele BMC-uri (cele portocalii, fabricate în anul 2006, și astea cam la nivel cu DAC-urile) sunt acum pe post de rezerve, acestea au fost în total 10, azi au mai rămas cu aproximație 8, una sau chiar două sunt deja tăiate iar altul e în curs de descompletare. Adică, nici nu le-au tăiat pe toate după mărirea flotei, că erau bune sau rele (ex. București) dar nici nu le mai scoate în circulație ca înainte. Revenind, într-adevăr un tramvai are o durată de viață mult mai mare față de un autobuz, dar asta nu înseamnă că trebuie să circule același tramvai și 50 de ani, mai ales la mentenanță românească. Vremurile se schimbă, altele sunt cerințele acum, dar cineva aici nu înțelege ținând parcul electric atât de învechit.

 


Re: Mentenanţa tramvaielor STB Nenea_titi

Problema e următoarea:
Un DAC îl repara cu o sârmă și un clește, sârma ruptă chiar și din gard. Un autobuz modern nu se mai poate repara așa. Dar STB a încercat. Și într-un fel sau altul a reușit. Dovadă, cum au ajuns MB citaro, după 12 ani. Și cum arată un Citaro, de aceeași vârstă cu dublul km, din afară.
Un V3A se repară cu sârmă din gardul depoului și umplutură cu sudură la bandaje, apoi strung și rectificare. Un tramvai modern nu se poate repara așa. Pun pariu că STB va face și la astea măgării. Că la asta sunt experți. Legătura cu sârmă nu este o evoluție, este doar un mod de supraviețuire provizoriu, care rămâne definitiv...
Legat de faruri și stopuri, alea sunt universale, și-n lte țări vezi același far și stop și pe autobuz, tramvai, etc. Mai ales la modele vechi. Acum de când cu noile design-uri e mai dificilă implementarea de piese universale. Farurile nu sunt de dacie ci de Roman, rama cu 4 faruri. Seamănă cu cea de dacie dar nu răsare. Stopurile sunt SPS140 ELBA. Se foloseau la Tractor, Raba, remorcă, ARO, TV, Buceag, etc. Am senzația că încă se fabrică.
Revenind, mie mi se pare că și vatmanii sunt nerăbdători să vină noile tramvaie, la fel și personalul din depou, cel puțin ultimele reparații și mentenanța din depouri mi se pare din ce în ce mai în doru lelii. De exemplu, FAUR sunt din ce în ce mai rău în ceea ce privește starea. E drept, sunt foarte vechi și s-a tras de ele la maximum. Plus că au mai dispărut câteva, 243, 275 (păcat de el, era un tramvai bun), altele (176,139,198, 284 sunt căzute de ani buni, ca și 190, 105, 147, 321, 234 și încă câteva). Apoi, dacă le-a mâncat rugina prin depouri, bănuiesc că și dacă încerci să le miști, se pot rupe în două.
Pe scurt, sunt bine peste 120 tramvaie indisponibile. Nu este admisibil, mai ales că vorbim și de tramvaie noi. Recte BLF (care sunt cam jumătate pe dreapta), multe PPC de toate felurile, Bucur v2a-t, și lista poate continua. S-au casat Tatrele, fără a se gândi în timp util să le înlocuiască. Concluziile le tragem cu toții.

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Mentenanţa tramvaielor STB anndrei

Cele 4 faruri nu sunt nici de Dacie, nici de Raba. Nici unele nu aveau bec de pozitie in far ci intr-o lampa separata. Doar cele dreptunghiulare aveau becurile de pozitie in far. Ar fi fost bine sa fie cele de Raba, Elba. Acestea au fost niste porcarii pentru ca toate dupa scurt timp se murdareau pe interior si intra apa. Actualele faruri care se monteaza sunt (cele mici) sunt Hella, cu siguranta de calitate mult mai buna fata de modelul cu 4 faruri de pe tramvaie. Iar la stopuri spate, nu inteleg de ce nu monteaza lampi LED. Macar scapa de inlocuirea becurilor deoarece LED-urile tin mult mai mult fata de becurile incandescente iar pretul de achizitie nu este unul atat de mare fata de cele clasice.
Ce nu am inteles eu la lampile  SPS140 ELBA, care erau luminile de ceata spate :?:
O alta anomalie de constructie o au si tramvaiele Bucur LF. Daca vatmanul conduce tramvaiul din segmentul C (cu spatele), nu se aprinde lampa de marsarier, adica vatmanul nu vede nimic daca este intuneric! Aceasta lampa se aprinde doar daca merge cu spatele din postul de conducere din fata. Si cand ne gandim ca nemtii au montat tramvaielor din Germania far si stergator de parbriz in segmentul C pentru a vedea si vatmanul pe unde merge cand gareaza tramvaiul.

 


Re: Mentenanţa tramvaielor STB 1689

Utilizator anonim wrote:
Asa arata in general tot parcul depoului Alexandria, si cand te gandesti ca CH PPCurile sunt printre cele mai noi tramvaie din Bucuresti si vara viitoare vor fi singurele tramvaie cu aer conditionat in salon, nu suna prea fericit.  :roll:


Starea vagonului din imaginile postate de cris_m nu cred ca e legata de intretinerea din Depoul X sau Y.

Aici vorbim de un vagon care are doar 8-9 (?) ani de cind a fost "modernizat" (adica reconstruit de la zero, cu cele mai noi tehnologii ale vremii ale furnizorului de tramvaie #1 al RA/STB).

Cumulat, in timpul asta a stat imobilizat peste un an.

Lasind la o parte geamurile lipsa sau sparte - care tin de operatiunile de intretinere si reparatii curente - aici vorbim de rugina evidenta la elementele de caroserie, de degradarea interiorului fara a avea de a face cu intretinerea.

 


Re: Mentenanţa tramvaielor STB FabiM

Dar sa comparam starea estetica și tehnica a PPC-urilor de la Dudești și a celor de la Alexandria. E diferența de la cer pana la pământ. :popa:

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Mentenanţa tramvaielor STB V2A

Situația tramvaielor defecte la 14.10.2019:

Colentina - 052, 053, 063, 069, 091, 092, 097, 105, 115, 116, 142, 148, 162, 171, 180, 192, 202, 230, 246, 247, 250, 267, 283, 307, 341, 347 + 017, 044, 056, 320 la CA-izare;

Bucureștii-Noi - 023, 025, 050, 054, 055 (RK), 062, 075, 098, 101, 110, 118, 127, 143, 158, 160, 178, 221, 318, 339, 349, 362 + 049, 218, 273 la CA-izare;

Titan - 133, 137, 155, 161, 177, 190, 234, 235, 257, 277, 291, 293, 302, 321, 326, 338, 352;
(321 revenise pe 24 septembrie, a circulat cam o săptămână și a dispărut iar...)

Alexandria - 131, 136, 139, 147, 176, 197, 198, 275, 284, 322, 332, 4003, 4008, 4020, 4036;

Dudești - 401, 402, 408, 412, 413, 416, 4005, 4026, 4035;

Victoria - 120, 157, 165, 225, 260, 261, 330;

Giurgiului - 013(?), 029, 064, 073, 090, 181, 271;

Militari - 3004, 3006, 3010 (deraiat ieri) + încă 1-2 Tatra (?).

 


Go to page:  1  ... 132 133 134 135 136 137 138  ... 216
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Tramvaie STB  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420650 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use