Transportul interurban auto in zona Husi

Resedinta de judet - Vaslui

Transportul interurban auto in zona Husi

Mesajde fl82 » Lun, 30 Sep 2019, 14:02

In anii 1930 (asa cum este mentionat pe site-ul "Transira") este introdusa o cursa de autobuz interurban pe ruta: Husi- Crasna- Vaslui- Codaesti- Iasi si retur Iasi- Solesti- Vaslui- Crasna- Husi. Pe acel site exista si o fotografie cu un autobuz interurban din anii 1930 pe ruta Husi- Iasi.

Transportul interurban auto de calatori in zona Husi apare in anii 1960. Una dintre primele curse de autobuze interurbane inaugurate a fost cursa Husi-Ghermanesti Consiliul.

La inceput s-au utilizat autobuze interurbane de tipul TV-2-R, apoi TV-20-R, apoi din anii 80’ cunoscutele RD-111 si RDM-109-Montana.

La nivelul anului 1977 din autogara Husi (situata pe locul unde acum este statia de salvare) plecau autobuze interurbane spre :

-Ghermanesti Consiliul- Arsura (2 perechi curse/zi) ;

-Ghermanesti Consiliul (o pereche cursa/zi)

-Dohesti-Iasi (idem)

-Bunesti (doua perechi curse/zi)

-Botesti (idem)

-Mosna ( o pereche cursa/zi)

-Murgeni- Barlad (doua perechi curse/zi)

-Berezeni- Ranceni (o pereche cursa/zi)

-Vetrisoaia (o pereche cursa/zi)

-Epureni- Duda COOP- Fundatura- Arsura (o pereche cursa/zi)

-Epureni- Duda COOP- Fundatura (idem)

-Epureni- Duda COOP (3 perechi curse/zi)

-Epureni (4 perechi curse/zi)

-Crasna- Barlad (doua perechi curse/zi)

-Crasna-Vaslui (4 perechi curse/zi)

-Ivanesti (o pereche cursa/zi)

-Otetoaia (8 perechi curse/zi)

-Siscani (o pereche cursa/zi)

-Barbosi (3 perechi curse/zi)

-Gusitei (doua perechi curse/zi)

-Plotonesti (o pereche cursa/zi)

Locatia autogarii Husi s-a schimbat de-a lungul timpului.

Initial era situata pe locul unde astazi se afla statia de salvare, iar apoi a fost mutata in zona pietii, la capatul actualului bulevard 1 Mai.

In 1981 este inaugurata actuala autogara Husi, pe actuala locatie (in apropierea celei de-a doua "bariere" de cale ferata), cu : cladire de calatori cu etaj (la parter se aflau 3 case de bilete, biroul de miscare, sala de asteptare, biroul pentru bagaje si toaleta, iar la etaj birouri administrative), 7 peroane, atelier mecanic, statie de alimentare cu carburanti si platou betonat pentru parcarea autobuzelor. De asemenea la inceput anuntarea plecarii curselor se realiza cu megafoane electrice.

In anii 80’ transportul de calatori tip naveta era foarte intens, folosindu-se inclusiv 4 autobuze articulate DAC-117-UD, pe liniile spre Ghermanesti, Broscosesti si Stanilesti.

In 1989 autogara Husi (din cadrul ITA Vaslui) aveea autobuze interurbane de tipurile: RD-111, RDM-109-Montana, DAC-112-UDM (varianta interurbana cu doua usi) si 3 sau 4 autobuze DAC-117-UD (varianta interurbana cu doua usi).


Conform Mersului autobuzelor pentru anii 1989-1991, editat de ITA Vaslui, din autogara Husi plecau si soseau atunci curse de autobuze interurbane (deservite de ITA Vaslui, autocoloana calatori Husi) spre urmatoarele directii:

-38.101 Husi- Rasesti Coop- Ghermanesti RAM- Ghermanesti Consiliul (6 perechi curse/zi, din care una nu circula duminica si in zilele de sarbatori legale)

-38.102 Husi- Rasesti Coop- Ghermanesti RAM- Gorban- Raducaneni- Iasi (o pereche cursa/zi, circula cu aviz special)

-38.102 Husi- Rasesti Coop- Ghermanesti RAM- Gorban (doua perechi curse/zi)

-38.106 Husi- Bunesti- Iasi (o pereche cursa/zi, circula cu aviz special)

-38.106 Husi- Bunesti (4 perechi curse/zi)

-38.104 Husi- Rasesti Coop (o pereche cursa/zi)

-38.104 Husi- Rasesti Coop- Ghermanesti RAM- Ghermanesti Consiliul- Arsura (o pereche cursa/zi)

-38.123 Husi- Tataranii de Sus- Baltati (o pereche cursa/zi, circula cu aviz special)

-38.108 Husi- Tataranii de Sus- Botesti (doua perechi curse/zi)

-38.109 Husi- Stanilesti- Otetoaia- Berezeni- Falciu Targ- Bogdanesti (o pereche cursa/zi)

-38.109 Husi- Stanilesti- Otetoaia- Berezeni- Falciu Targ (doua perechi curse/zi)

-38.109 Husi- Stanilesti- Otetoaia- Berezeni- Musata- Ranceni (o pereche cursa/zi)

-38.109 Husi- Stanilesti- Otetoaia- Berezeni- Falciu Targ- Bogdanesti- Murgeni- Simila- Barlad (o pereche cursa/zi, circula cu aviz special)

-38.113 Husi- Epureni- Duda Coop (5 perechi curse/zi, din care una nu circula duminica si in zilele de sarbatori legale)

-38.114 Husi- Cretesti- Crasna- Vaslui (4 perechi curse/zi)

-38.115 Husi- Padureni- Urlati- Hurdugi- Hoceni- Cretesti- Crasna- Vaslui (o pereche cursa/zi, circula cu aviz special)

-38.116 Husi- Padureni- Urlati- Grumezoaia- Hoceni- Barbosi (o pereche cursa/zi)

-38.116 Husi- Padureni- Urlati- Grumezoaia (o pereche cursa/zi)

-38.118 Husi- Padureni- Urlati- Hurdugi- Hoceni-Barbosi (o pereche cursa/zi)

-38.119 Husi- Stanilesti (doua perechi curse/zi)

-38.119 Husi- Stanilesti- Otetoaia (doua perechi curse/zi, din care una nu circula duminica si in zilele de sarbatori legale)

-38.119 Husi- Stanilesti- Otetoaia- Broscosesti (6 perechi curse/zi, din care una nu circula duminica si in zilele de sarbatori legale)

-38.121 Husi- Padureni- Urlati- Hurdugi- Gusitei (doua perechi curse/zi)

-38.122 Husi- Stanilesti- Otetoaia- Berezeni- Falciu Targ- Bogdanesti- Murgeni- Blagesti- Oancea- Galati (o pereche cursa/zi, circula cu aviz special)

-38.125 Husi- Poganesti (o pereche cursa/zi)



Atunci existau un numar de 3 statii de autobuze interurbane in interiorul orasului Husi (Filatura, ICIL Husi, Dobrina Camping).


Liniile de autobuze interurbane de mai sus deserveau si doua obiective turistice:

-Spitalul balnear Ghermanesti (statia Ghermanesti Spital)

-Statuia lui Stefan cel Mare si Sfant de la Bacaoani (statia Bacaoani)


Revolutia din decembrie 1989 aduce schimbari importante si in transportul interurban auto de calatori in zona Husi.
fl82
 
Mesaje: 549
Membru din: Lun, 23 Sep 2019, 14:29

Re: Transportul interurban auto in zona Husi

Mesajde fl82 » Lun, 30 Sep 2019, 14:34

In 1991, prin separarea si disparitia fostelor unitati de stat ITA si inclusiv si a ITA Vaslui, la Husi se constituie doua societati comerciale, initial cu capital de stat si ulterior privatizate:

-SC Autobuzul SA Husi, care preia transportul interurban auto de calatori in zona Husi

-SC Rapidul SA Husi, care preia transportul auto de Marfa in zona Husi.


In primii ani de dupa 1991, SC Autobuzul SA Husi mai achizitioneaza doua autobuze tip RDTM- 111.

La nivelul anului 1994, conform cartii “Istoria Husilor”, editata in anul 1995, Sc Autobuzul Sa Husi avea in parc un numar de cca 35 autobuze interurbane, deservea zilnic peste 3600 pasageri, ajungand la o lungime totala de sosea utilizata de 1548 km.


Insa, dupa anii 1994- 1997, ca urmare a declinului si prabusirii fabricilor din Husi, scade foarte mult si numarul calatorilor navetisti, care locuiau in satele din zona Husului si lucrau la fabricile din Husi.

Ca urmare, in perioada 1996- 1998, cele 3 sau 4 autobuze DAC-117-UD a SC Autobuzul SA Husi sunt casate (si datorita lipsei pieselor de schimb si a cheltuielilor cu intretinerea lor). Tot atunci este casata si o autocisterna "Roman".


Un alt fenomen care a aparut in aceea perioada a fost si faptul ca si alte societati comerciale din Husi incep sa faca transport interurban auto de calatori, facand de multe ori o concurenta neloiala SC Autobuzul SA.

Astfel, SC Transloc SA a facut unele curse (cu autobuzele urbane pe care le aveea) spre Vaslui, Barlad si Iasi.

SC Rapidul SA a facut si ea unele curse interurbane auto de calatori cu cele cateva autobuze RDM-109-Montana pe care le aveea dar si cu un autocamion "Roman" carosat pentru "transport de pasageri" (cum I se spunea pe atunci- "vagonul") pe ruta Husi- Epureni- Duda COOP- Arsura.


SC Club T Srl Husi a inceput sa faca si ea cateva trasee de transport interurban auto de calatori (spre Duda COOP, Arsura, Padureni, Hoceni, etc) cu microbuze "Damas".


Unul din primele trasee pierdute de SC Autobuzul SA Husi a fost cel spre Duda COOP- Arsura, inainte de 2004, traseu preluat apoi de SC Club T Srl Husi.

Dupa 2000 firma SC Anta 95 Srl Husi a inceput sa faca traseul Husi- Vaslui cu microbuze "Mercedes-Sprinter". Acestea, fiind foarte dese (cu plecari aproape din ora in ora) au inceput sa faca o concurenta serioasa autobuzului Husi-Vaslui a SC Autobuzul SA Husi. In plus, microbuzele Mercedes-Sprinter a SC Anta 95 Srl parcurgeau traseul Husi- Vaslui mult mai repede decat autobuzul RD-111 a SC Autobuzul SA Husi, care in plus circula si rar (de doua- trei ori pe zi).


In preajma anului 2007 SC Autobuzul SA Husi mai achizitioneaza : un autobuz interurban IKARUS-256, doua autocare second-hand Mercedes-O-303, un minibus second-hand Iveco si un microbus Iveco.

Aproximativ tot in aceea perioada autogara Husi este modernizata: sunt refacute peroanele cu pavele, se monteaza geamuri si usi din tamplarie PVC si geam termopan, sunt montate banci noi, etc.


Insa cu toate acestea declinul SC Autobuzul SA Husi nu mai poate fi oprit.

In anul 2008, la licitatia organizata de ARR pentru atribuirea traseelor , SC Autobuzul SA Husi pierde majoritatea traseelor, pe criteriul vechimii parcului. Desi soferii SC Autobuzul SA Husi imprumutasera bani (unii punand drept garantie propriile locuinte) pentru a repara cat de cat autobuzele, totusi majoritatea traseelor sunt atribuite altor firme private, care adusesera microbuze mai noi.

Astfel, in anul 2008 SC Autobuzul SA Husi este nevoita sa caseze toate autobuzele interurbane de fabricatie romaneasca pe care le mai aveea: 13 autobuze tip RD-111, 7 autobuze de tip RDM-109-Montana, 3 autobuze de tip DAC-112-UDM. Acestea au fost duse la un centru de fier vechi de la Iasi chiar de soferii care le condusesera zeci de ani.

Nu stiu ce s-a intamplat cu cele doua autobuze RDTM-111, cu autobuzul IKARUS-256, cu cele doua autocare Mercedes-O-303 si cu minibuzul Iveco.


Apoi SC Autobuzul SA HUsi este cumparata de firma SC Dogma Impex Srl Husi, care astfel cumpara si autogara Husi (cea construita in 1981).
fl82
 
Mesaje: 549
Membru din: Lun, 23 Sep 2019, 14:29

Re: Transportul interurban auto in zona Husi

Mesajde fl82 » Lun, 30 Sep 2019, 14:52

In present transportul auto interurban de calatori in zona Husi este efectuat pe urmatoarele trasee, de catre urmatoarele firme, cu urmatoarele tipuri de autobuze/minibuze/microbuze:


1. Traseu Husi- Ghermanesti Consliu (lungime traseu: 25 km)
Statii: Centru (infiintata dupa 1991), Filatura, Valea Grecului, Chersacosu, Rasesti IMA, Rasesti COOP, Rasesti Vama (statie propusa la intersectia DN 24 B cu DN 28, pentru cei care lucreaza in vama Albita), Dranceni, Ghermanesti-RAM, Ghermanesti-Spital, Ghermanesti-Consiliul.
Traseu deservit in prezent de firma “SC Dogma Impex Srl”, cu autobuze tip “Setra-315-H”.


2. Traseu Husi- Raducaneni- Iasi
Statii: Centru, Valea-Grecului, Chersacosu, Rasesti-IMA, Rasesti-COOP, Rasesti-Vama, Dranceni, Ghermanesti-RAM, Podu Hagiului (Cozmesti RAM), Gorban, Scoposeni RAM, Gura-Bohotin, Zberoaia RAM (statie aparuta dupa 1991), Isaiia, Bohotin, Raducaneni ICA, Raducaneni, Cozia, Costuleni, Stanca-RAM, Osoi, Chicerea, Tomesti, Iasi.
Traseu deservit in prezent de firmele “SC Intertrans Com Iasi” si “SC Izvorasul Srl Iasi”, cu microbuze.


3. Fostul traseu Husi- Gorban (aveea o lungime de 30 km)
Statii: Centru, Valea-Grecului, Chersacosu, Rasesti-IMA, Rasesti-COOP, Rasesti-Vama, Dranceni, Ghermanesti-RAM, Podu Hagiului (Cozmesti RAM), Gorban.
In prezent desfiintat.


4. Traseul Husi- Bunesti- Iasi
Statii: Fosta Halta Podgoria (statie propusa, pentru cei care locuiesc la blocurile ANL de acolo), Bobesti, Tabalaesti, Averesti, Carlig, Bunesti-RAM, Bunesti, Podu-Oprii, Bradicesti, Ciortesti, Coropceni-RAM, Pribesti-RAM, Coropceni, Satu-Nou, Poiana, Schitu-Duca, Poieni, Bucium, Iasi.
Traseu deservit in prezent de firma “SC Dogma Impex Srl Husi”, cu microbuze.


5. Traseu Husi- Bunesti (lungime traseu: 25 km)
Statii: Fosta Halta Podgoria (statie propusa, pentru cei care locuiesc la blocurile ANL de acolo), Bobesti, Tabalaesti, Averesti, Carlig, Bunesti-RAM, Bunesti.
Traseu deservit in prezent de firma “SC Interonytrans Srl Husi”, cu microbuze.


6. Traseul Husi- Rasesti COOP (lungime traseu: 18 km)
Statii: Centru, Filatura, Valea-Grecului, Chersacosu, Rasesti-IMA, Rasesti-COOP.
Traseu deservit in prezent de “SC Dogma Impex Srl Husi” cu minibuze Isuzu-Harmony sau Otokar-Sultan.


7. Fostul traseu Husi- Ghermanesti Consiliul- Arsura (aveea o lungime de 31 km)
Statii: Centru, Filatura, Valea-Grecului, Chersacosu, Rasesti-IMA, Rasesti-COOP, Rasesti-Vama, Dranceni, Ghermanesti RAM, Ghermanesti Spital, Ghermanesti Consiliul, Mihail-Kogalniceanu RAM, Arsura.
Traseu in prezent desfiintat.


8. Traseul Husi- Tataranii de Sus- Baltati (lungime traseu: 26 km)
Statii: Canton Valea Teiului, Tataranii de Sus, Tatarani COOP, Crasnaseni, Leosti, Baltati.
Traseu deservit in prezent de firma “SC Trans Gio Srl Barlad”, cu microbuze.


9. Traseul Husi- Tataranii de Sus- Botesti (lungime traseu: 26 km)
Statii: Canton Valea Teiului, Tataranii de Sus, Tatarani Consiliu, Stroiesti, Mantu, Gugesti, Botesti.
Traseu deservit in prezent de firma “SC Club-T-Srl Husi”, cu microbuze.


10. Fostul traseu Husi- Bogdanesti
Statii: Centru, Fosta ICIL, Gura-Vaii, Stanilesti, Lunca Banului, Otetoaia, Lunca Veche, Sohaia Ferma, Bumbata-RAM, Pojorani, Vetrisoaia Consiliu, Berezeni Consiliu, Satu-Nou, Bozia-RAM, Falciu-Targ, Fosta halta Falciu-Nord, Bogdanesti.
Traseu in prezent desfiintat.


11. Fostul traseu Husi- Falciu Targ
Statii: Centru, Fosta ICIL, Gura-Vaii, Stanilesti, Lunca Banului, Otetoaia, Lunca Veche, Sohaia Ferma, Bumbata-RAM, Pojorani, Vetrisoaia Consiliu, Berezeni Consiliu, Satu-Nou, Bozia-RAM, Falciu-Targ.
Traseu in prezent desfiintat.


12. Fostul traseu Husi- Ranceni (aveea o lungime de 51 km)
Statii: Centru, Fosta ICIL, Gura-Vaii, Stanilesti, Lunca Banului, Otetoaia, Lunca Veche, Sohaia Ferma, Bumbata-RAM, Pojorani, Vetrisoaia Consiliu, Berezeni Consiliu, Musata-RAM, Ranceni.
Traseu in prezent desfiintat.


13. Traseu Husi- Falciu Targ- Barlad
Statii: Centru, Fosta ICIL, Gura-Vaii, Stanilesti, Lunca Banului, Otetoaia, Lunca Veche, Sohaia Ferma, Bumbata-RAM, Pojorani, Vetrisoaia Consiliu, Berezeni Consiliu, Satu-Nou, Bozia-RAM, Falciu-Targ, Fosta halta Falciu-Nord, Bogdanesti, Ranzesti, Murgeni, Murgeni-Filatura, Floreni, Epureni, Bursuci, Bujoreni-RAM, Popeni-Deal, Popeni, Zorleni, Simila, Barlad-IRB, Barlad.
Traseu deservit in prezent de firma “SC Tranmextim Srl Husi”, cu minibuze tip “Iveco-Eurobus”.


14. Traseu Husi- Mihail Kogalniceanu (lungime traseu: 26 km)
*In 1991 capatul traseului era la Duda-COOP
Statii: Episcopie (statie propusa, deoarece multi calatori de pe acest traseu au treaba in zona pietei), Epureni, Duda-Scoala (statie propusa), Duda-Vinalcool, Duda-COOP, Duda-Biserica (statie propusa), Pahnesti, Fundatura, Arsura, Mihail Kogalniceanu-RAM, Mihail Kogalniceanu.
Traseu deservit in prezent de firma “SC Dogma Impex Srl Husi” , cu microbuze.


15. Traseul Husi- Vaslui (lungime traseu: 47 km)
Statii: Dobrina-Camping, Satu Nou Lohan, Cretesti RAM, Cretesti, Budesti-RAM, Curteni-RAM, Oltenesti, Tarzii RAM, Pahna RAM, Crasna RAM, Secuia RAM, Bacaoani, Muntenii de Jos, Avicola RAM, ICIL-RAM, Vaslui.
Traseu deservit in prezent de firma “SC Anta-95-Srl Husi” , cu minibuze tip “Dyparro-90-T/I” si cu microbuze.


16. Fostul traseu Husi- Vaslui (via Padureni)
Statii: Centru, Padureni, Leosti, Valeni, Plotonesti-RAM, Urlati, Grumezoaia, Hoceni, Tomsa, Siscani, Cretestii de Sus, Cretesti CFR, Cretesti-RAM, Cretesti, Budesti-RAM, Curteni-RAM, Oltenesti, Tarzii RAM, Pahna RAM, Crasna RAM, Secuia RAM, Bacaoani, Muntenii de Jos, Avicola RAM, ICIL-RAM, Vaslui.
Traseu in prezent desfiintat.


17. Traseul Husi- Barbosi (lungime traseu: 30 km)
Statii: Centru, Padureni, Leosti, Valeni, Plotonesti-RAM, Urlati, Grumezoaia, Hoceni, Oteleni, Deleni, Barbosi.
Traseu deservit in prezent de firma “SC Club T Srl Husi”, cu microbuze.


18. Traseul Husi- Grumezoaia ( lungime traseu 21 km)
Statii: Centru, Padureni, Leosti, Valeni, Plotonesti-RAM, Urlati, Grumezoaia.
Traseu deservit in prezent de firma “SC Interonytrans Srl Husi”, cu microbuze.


19. Traseul Husi- Barbosi (lungime traseu: 30 km)
Statii: Centru, Padureni, Leosti, Valeni, Plotonesti-RAM, Urlati, Dimitrie Cantemir (Hurdugi), Hoceni, Oteleni, Deleni, Barbosi.
Traseu deservit in prezent de firma “SC Club T Srl Husi”, cu microbuze.


20. Fostul traseu Husi- Stanilesti (aveea o lungime de 11 km)
Statii: Centru, Fosta ICIL, Gura-Vaii, Stanilesti.
Traseu in prezent desfiintat.


21. Traseul Husi- Otetoaia (lungime traseu: 18 km)
Statii: Centru, Fosta ICIL, Gura-Vaii, Stanilesti, Lunca Banului, Otetoaia.
Traseu deservit in prezent de firma “SC Anta 95 Srl Husi”, cu autobuze tip “Setra-315-H” si “MAN” dar si cu microbuze.


22. Traseul Husi- Broscosesti (lungime traseu: 24 km)
Statii: Centru, Fosta ICIL, Gura-Vaii, Stanilesti, Lunca Banului, Otetoaia, Focsa, Broscosesti.
Traseu deservit in prezent de firma “SC Anta 95 Srl Husi”, cu autobuze tip “Setra-315-H” , “Setra-S-215-UL”, “Setra-S-219-UL” si “MAN”.


23. Traseul Husi- Gusitei (lungime traseu 34 km)
Statii: Centru, Padureni, Leosti, Valeni, Plotonesti-RAM, Urlati, Dimitrie Cantemir (Hurdugi), Gusitei.
Traseu deservit in prezent de firma “SC Interonytrans Srl Husi”, cu microbuze.


24. Traseul Husi- Galati
Statii: Centru, Fosta ICIL, Gura-Vaii, Stanilesti, Lunca Banului, Otetoaia, Lunca Veche, Sohaia Ferma, Bumbata-RAM, Pojorani, Vetrisoaia Consiliu, Berezeni Consiliu, Satu-Nou, Bozia-RAM, Falciu-Targ, Fosta halta Falciu-Nord, Bogdanesti, Ranzesti, Murgeni, Blagesti, Ganesti, Cavadinesti, Rogojeni-RAM, Oancea-RAM, Slobozia-Oancea, Vladesti, Branesti, Mastacani, Foltesti-RAM, Stoicani, Tamaoani, Frumusita, Ijdileni, Sivita, Tatarca, Tulucesti, Vanatori, Costi, Galati.
Traseu in prezent desfiintat.
In present firma "SC Samson Srl Iasi" executa traseul Iasi- Raducaneni- Husi- Murgeni- Oancea- Galati cu microbuze.



25. Traseul Husi- Poganesti (lungime traseu 16 km)
Statii: Centru, Fosta ICIL, Poganesti.
Traseu deservit in prezent de firma “SC Club-T Srl Husi”, cu microbuze.




Asadar in 1991 existau un numar de 25 de trasee de autobuze interurbane deservite de autogara Husi, care legau orasul Husi de satele si comunele din jur, dar si de orasele Vaslui, Barlad, Iasi si Galati.

Aceste trasee erau deservite in anul 1991 de catre autogara Husi cu autobuze interurbane de tipurile: RD-111, RDM-109-Montana, DAC-112-UDM (varianta interurbana cu doua usi) si 3 sau 4 autobuze de tip DAC-117-UD (varianta interurbana cu doua usi; acestea erau utilizate pe traseele cu foarte multi navetisti- spre Ghermanesti Consiliu, Broscosesti si probabil Stanilesti. Aceste 3 sau 4 autobuze articulate au fost casate intre anii 1996- 1998).

*De mentionat ca atunci cursele spre : Iasi (via Raducaneni), Iasi (via Bunesti), Baltati, Barlad, Vaslui (via Padureni) si Galati circulau numai cu “aviz special”.





Dupa 1991 s-au desfiintat un numar de 7 trasee:

-Husi- Gorban;

-Husi- Arsura (via Ghermanesti Consiliu)

-Husi- Bogdanesti;

-Husi- Falciu Targ;

-Husi- Ranceni;

-Husi- Vaslui (via Padureni);

-Husi- Stanilesti.





In schimb s-au infiintat alte trasee:


-Husi- Crasna- Simila- Barlad- Sapte Case- Podu Turcului- Adjud- Onesti- Targu Secuiesc- Brasov (operat de firma “SC Transbus Codreanu Brasov” cu minibuze tip “Otokar-Sultan”);


-Husi- Crasna- Simila- Barlad- Sapte Case- Tecuci- Tisita- Focsani- Ramnicu Sarat- Buzau- Urziceni- Bucuresti (operat de firma “SC Amic Transport Srl Bucuresti” cu microbuze);


-Iasi- Raducaneni- Husi- Falciu Targ- Murgeni- Oancea- Galati (operat de firma “SC Samson Srl Iasi”, cu microbuze);


-Husi- Crasna- Vaslui- Bacau- Onesti- Brasov- Sibiu- Deva- Arad- Timisoara (operat de firma “SC Vertrantis Srl Barlad” cu microbuze si autocar “Mercedes-Tourismo”);


-Ranzesti- Falciu- Husi- Crasna- Vaslui (operat de firma “SC Romdan Trans Srl Barlad”, cu minibuze tip “BMC Midilux”);


-Ghermanesti Consiliu- Husi- Crasna- Vaslui (operat de firma “SC Costrans Auto Srl Vaslui”, cu microbuze)(circula numai in zilele de vineri, sambata si duminica);


-Husi- Padureni- Ivanesti (lungime traseu: 20 km) Statii: Centru, Padureni, Davidesti, Capotesti, Ivanesti. Traseu efectuat de firma “SC Club-T-Srl Husi”, cu microbuze.



*Datele privind firmele care deservesc astazi traseele de transport interurban auto de calatori din zona Husi le-am luat de pe site-ul “Autogari.ro”.
fl82
 
Mesaje: 549
Membru din: Lun, 23 Sep 2019, 14:29

Re: Transportul interurban auto in zona Husi

Mesajde fl82 » Lun, 30 Sep 2019, 15:00

Adresa si datele de contact:


-Autogara Husi (apartine firmei "SC Dogma Impex Srl Husi"): Cartier Dobrina, Strada Dobrina, nr. 19, telefon 0235.480108.

-Asa-zisa "autogara" a SC Anta 95 Srl Husi (situata in spatele fostei statii CFR Husi): Strada 1 Decembrie, nr. 56, telefon 0235.481270.



*De mentionat ca unele curse pleaca din alte locuri:

-Cursele spre Vaslui pleaca din fata magazinului "JYSC" (fostul "Lidl") , din centrul orasului, de pe Strada A I Cuza

-Microbuzul spre Bucuresti pleaca din imediata apropiere a primei "bariere"

-Microbuzele spre Duda COOP- Arsura- Mihail Kogalniceanu pleaca din apropierea sediului politiei, de pe Strada Stefan cel Mare.
fl82
 
Mesaje: 549
Membru din: Lun, 23 Sep 2019, 14:29

Re: Transportul interurban auto in zona Husi

Mesajde fl82 » Lun, 30 Sep 2019, 15:10

Din pacate nu exista nici o cursa regulata de autobuze interurbane Husi- Chisinau.

In prezent cei care vor sa calatoreasca de la Husi la Chisinau au doua variante- nici una rezonabila:

-Ori sa utilizeze microbuzele firmelor din Republica Moldova care circula pe traseul Bucuresti- Husi- Chisinau. Insa acestea sunt foarte inghesuite si de multe ori nici nu opresc in Husi;

-Ori sa utilizeze un autocar Praga- Chisinau care trece prin Husi, pe o tabla din autogara Husi fiind mentionat faptul ca acest autocar ar opri si in autogara Husi (desi nu l-am vazut nicioadata sa intre in autogara Husi). In plus acest autocar circula foarte rar- numai o zi sau doua pe saptamana.


De aceea consider ca ar fi util de infiintat (cine trebuie sa decida infiintarea unui astfel de traseu ?) o cursa regulata (care sa circule in fiecare zi) de autobuze interurbane Husi- Chisinau, care eventual sa fie deservita de firma "SC Dogma Impex Srl Husi" (cu autobuze interurbane "Setra-315-H", pe care aceasta firma le are in parc, si nu cu microbuze).

Aceste autobuze ar trebui sa plece din Husi din autogara SC Dogma Impex Srl ,iar din Chisinau din autogara centrala si sa opreasca numai in statiile: Rasesti-Vama, Albita-Frontiera si Leuseni-Frontiera.
fl82
 
Mesaje: 549
Membru din: Lun, 23 Sep 2019, 14:29

Re: Transportul interurban auto in zona Husi

Mesajde fl82 » Lun, 30 Sep 2019, 15:26

Autogara Husi (inaugurata in 1981).

In prezent apartine firmei "SC Dogma Impex Srl Husi".

Sursa fotografiei: Google Earth.
Fişiere ataşate
autogara.jpg
autogara.jpg (134.92 KiB) Vizualizat de 342 ori
fl82
 
Mesaje: 549
Membru din: Lun, 23 Sep 2019, 14:29

Re: Transportul interurban auto in zona Husi

Mesajde fl82 » Mar, 01 Oct 2019, 11:40

De asemenea, in Husi mai exista :

-Doua autocare, din care unul tip Scania, aflat in proprietatea firmei SC Dac-Petrol-SRL Husi, si celalalt tip Dyparro-110-T, aflat in proprietatea firmei SC Anta 95 Srl.

-Doua autobuze de scoala, de tip Renault-R-312 si DAF (dupa schema de vopsire pare a fi provenit de la RATB/STB), aflate in proprietatea firmei SC Auto BHN Srl Husi.


Inainte de 1989 fosta ITA Vaslui a construit in Husi si un garaj pentru transportul auto de Marfa. Acesta era situat in zona industriala, pe Calea Basarabiei (fosta Strada Carpati), nr. 163.

In 1991, prin divizarea si disparitia fostei ITA Vaslui, se constituie societatea comerciala SC Rapidul SA Husi, care preia transportul auto de Marfa in zona Husi.

Ulterior aceasta societate este privatizata, fiind cumparata de un om de afaceri din Republica Moldova.

Insa in anul 2008 SC Rapidul SA Husi falimenteaza si dispare.


Terenul (unde era fosta autobaza de marfa din Husi) este vandut.

Initial s-a inceput constructia acolo a unui supermarket, care apoi a fost mult timp abandonata.

Apoi terenul este cumparat de lantul "Lidl", care construieste acolo actualul supermarket "Lidl", inaugurat la 28 februarie 2019.



In 1990 seful autocoloanei calatori Husi din cadrul ITA Vaslui era domnul Duduman Petru.
fl82
 
Mesaje: 549
Membru din: Lun, 23 Sep 2019, 14:29

Re: Transportul interurban auto in zona Husi

Mesajde fl82 » Mie, 12 Feb 2020, 08:17

Doua fotografii postate de user-ul "Mariooo" in 2010, pe forumul "Tramclub", cu autogara Husi in anul 2004 (cand inca aceasta mai aveea in parc autobuzele interurbane romanesti):
Fişiere ataşate
Autogara Husi.jpg
Autogara Husi.jpg (67.14 KiB) Vizualizat de 159 ori
fl82
 
Mesaje: 549
Membru din: Lun, 23 Sep 2019, 14:29

Re: Transportul interurban auto in zona Husi

Mesajde fl82 » Mie, 12 Feb 2020, 08:18

Autogara Husi in 2004
Fişiere ataşate
Autogara Husi 2.jpg
Autogara Husi 2.jpg (71.85 KiB) Vizualizat de 159 ori
fl82
 
Mesaje: 549
Membru din: Lun, 23 Sep 2019, 14:29

Re: Transportul interurban auto in zona Husi

Mesajde fl82 » Mie, 12 Feb 2020, 08:34

In anul 2008, la 4 ani dupa ce au fost realizate aceste fotografii, ca urmare a licitatiei pentru atribuirea traseelor de transport interurban auto de calatori, licitatie organizata de ARR, datorita faptului ca la atribuirea traseelor s-a pus ca si conditie principala ca autovehiculele sa fie noi, licitatie a fost castigate de firme care au adus microbuze noi, in conditiile in care parcul de autobuze interurbane a "SC Autobuzul SA Husi" era destul de vechi!

Astfel, SC Autobuzul SA Husi a pierdut atunci majoritatea traseelor si a fost nevoita sa caseze toate autobuzele romanesti pe care le aveea in parc! Asta desi soferii facusera chiar imprumuturi in banci, pentru a reconditiona cat de cat acele autobuze si a le mentine functionale! Aceste autobuze romanesti au fost duse la o firma de recuperare a fierului vechi din Iasi, de catre soferii care le condusera zeci de ani, unii din acesti soferi chiar plangand dupa ce au predate autobuzele la aceea firma de colectare a fierului vechi.

Atunci in 2008 s-au casat sau vandut urmatoarele autobuze interurbane din parcul "SC Autobuzul SA Husi": RD-111 (cca 13 bucati), RDM-109-Montana (cca 7 bucati), DAC-112-UDM varianta interurbana cu doua usi (3 bucati), RDTM-111 (doua bucati care probabil au fost vandute, unul din ele l-am vazut prin Husi si dupa 2008), IKARUS-256 (o bucata, achizitionat prin 2007 second-hand), doua autocare "Mercedes-O-303" (achizitionate second-hand prin 2007) si un minibuz "Iveco" (achizitionat second-hand prin 2007).

Intre anii 1996- 1998 SC Autobuzul SA Husi a casat si cele 3 sau 4 autobuze articulate pe care le aveea in parc, de tipul DAC-117-UD varianta interurbana cu doua usi. Acestea fusesera intens utilizate inainte de 1990 pe traseele interurbane cu un numar foarte mare de navetisti (spre: Ghermanesti Consiliul, Stanilesti si Broscosesti).
Tot atunci a fost casata si o autocisterna "Roman".
fl82
 
Mesaje: 549
Membru din: Lun, 23 Sep 2019, 14:29


Înapoi la Judetul Vaslui


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori