Topic: Trabant
57 posts, 18687 views
📖 Pagination options
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Trabant
TibiV
29 august 2019, Bucuresti, sector 3, Mihai Bravu (intersectiacu Baba Novac)....
NU Raliul Retromobil sau alte prostii... Trafic real...
Cand a plecat, chiar era limuzina de 12 metri. 2 metri Trabantul, 10 metri dara de fum...
Si putea ingrozitor....
29 august 2019, Bucuresti, sector 3, Mihai Bravu (intersectiacu Baba Novac)....
NU Raliul Retromobil sau alte prostii... Trafic real...
Cand a plecat, chiar era limuzina de 12 metri. 2 metri Trabantul, 10 metri dara de fum...
Si putea ingrozitor....
- ADK
-
Posted:
-
Re: Trabant
ADK
Astea sunt Trabanturile și cele foarte puține Wartburg care mai merg, au motoare în 2 timpi care sunt ”certați” rău cu mediul. Asta a fost tehnologia din acea perioadă și dacă nu mă înșel au și o problemă la ardere. Înainte de anul 1990, când nu existau motoare euro nu se mai plângea nimeni de poluare. Sau cel puțin n-am auzit să se fi plâns cineva. Mașina din imagine e printre cele mai rare, modelul ”Breack”, mă mir de mai merg și-n 2019 astfel de mașini. Spun deoarece întreținerea devine tot mai costisitoare de la o zi la alta și cu cât e mai veche mașina cu atât întâlnești mai multe probleme, ceea ce pe unii îi fac să renunțe. Oricum pentru mine rămân o apariție tare plăcută, aș prefera oricând o mașină pe benzină și noneuro decât diesel E6. Totuși de a fost păstrată înseamnă că are o valoare destul de mare pentru cineva, că multe au fost casate după 1990 și mulți au renunțat la ele că erau foarte lente, ”problema” permanentă a noxelor și a întreținerii de a băga mereu ulei când și alimentai. Avantajul era că se repara în drum, schimbând chiar și motorul dacă era nevoie pe loc. Mai erau Trabanturile ”P60”, paremise de fabricație în jur de 1960, oricum tare rare. Nu știu dacă am văzut mai mult de 2-3, erau în 2 culori și unul e acoperit nu departe de mine în schema alb+verde.
Astea sunt Trabanturile și cele foarte puține Wartburg care mai merg, au motoare în 2 timpi care sunt ”certați” rău cu mediul. Asta a fost tehnologia din acea perioadă și dacă nu mă înșel au și o problemă la ardere. Înainte de anul 1990, când nu existau motoare euro nu se mai plângea nimeni de poluare. Sau cel puțin n-am auzit să se fi plâns cineva. Mașina din imagine e printre cele mai rare, modelul ”Breack”, mă mir de mai merg și-n 2019 astfel de mașini. Spun deoarece întreținerea devine tot mai costisitoare de la o zi la alta și cu cât e mai veche mașina cu atât întâlnești mai multe probleme, ceea ce pe unii îi fac să renunțe. Oricum pentru mine rămân o apariție tare plăcută, aș prefera oricând o mașină pe benzină și noneuro decât diesel E6. Totuși de a fost păstrată înseamnă că are o valoare destul de mare pentru cineva, că multe au fost casate după 1990 și mulți au renunțat la ele că erau foarte lente, ”problema” permanentă a noxelor și a întreținerii de a băga mereu ulei când și alimentai. Avantajul era că se repara în drum, schimbând chiar și motorul dacă era nevoie pe loc. Mai erau Trabanturile ”P60”, paremise de fabricație în jur de 1960, oricum tare rare. Nu știu dacă am văzut mai mult de 2-3, erau în 2 culori și unul e acoperit nu departe de mine în schema alb+verde.
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Trabant
andrei11
Nu așa era tehnologia în acea perioadă, pur și simplu RDG - ul care era atunci sub ocupație Sovietică NU avea voie să fabrice motoare în 4 timpi pentru autoturisme.
Nu așa era tehnologia în acea perioadă, pur și simplu RDG - ul care era atunci sub ocupație Sovietică NU avea voie să fabrice motoare în 4 timpi pentru autoturisme.
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Trabant
cris_m
Daca vreti sa vedeti Trabanturi functionale in Titan, in parcarea paralela cu Grigorescu, dupa Titan, cum mergi spre Policlinica, sunt mai multe exemplare ce apartin presedintei asociatiei trabantistilor. E o doamna mai in varsta din ce-mi spuneau bunicii mei, vecini de bloc cu ea. La volan cred ca dansa era.
Daca vreti sa vedeti Trabanturi functionale in Titan, in parcarea paralela cu Grigorescu, dupa Titan, cum mergi spre Policlinica, sunt mai multe exemplare ce apartin presedintei asociatiei trabantistilor. E o doamna mai in varsta din ce-mi spuneau bunicii mei, vecini de bloc cu ea. La volan cred ca dansa era.
- andrei11
-
Posted:
-
- ADK
-
Posted:
-
Re: Trabant
ADK
Era și un Wartburg 311 pe acolo o perioadă.
Interesant , dar de ce?
Unele Trabanturi au primit motoare de Golf.
Era și un Wartburg 311 pe acolo o perioadă.
andrei11 wrote:
Nu așa era tehnologia în acea perioadă, pur și simplu RDG - ul care era atunci sub ocupație Sovietică NU avea voie să fabrice motoare în 4 timpi pentru autoturisme.
Interesant , dar de ce?
andrei11 wrote:
Trabantul fotografiat de mine are motor în 4 timpi, NU e motorul original.
Unele Trabanturi au primit motoare de Golf.
- PaulIP
-
Posted:
-
Re: Trabant
PaulIP
Nu le interzicea nimeni. E lunga povestea cu motoarele in doi timpi. Nemtii din est au tras 45 de ani de tehnologia capatata prin hazard de la uzinele grupului DKW (in speta Horch si Audi), care picasera de partea nepotrivita a graniței post-1945. La Zwickau se fabrica DKW F8 de dinainte de razboi, si modelul respectiv a continuat sa fie produs sub sigla IFA dupa divizarea tarii. La fel si succesorul planificat in 1939, IFA F9 (care a avut o continuare si in Vest sub numele DKW F89, practic existand concomitent 2 versiuni aproape identice ale aceleiasi masini). Au urmat apoi in 1956 Wartburg 311 (initial cunoscut ca EMW 311, fabricat la fosta uzina BMW din Eisenach, de asemenea la est de granita) si 353 in 1965. Toate acestea pe exact aceeasi filosofie din anii 1920-30, cu motor in 2 timpi si tractiune fata.
Trabantul a aparut in 1957 din dorinta politica de a avea un "Volkswagen al estului". Inspiratia pentru acesta a venit de la Lloyd LP300 (cu motor in 2 timpi, 2 cilindri si caroserie "eco" din vinilin pe structura de placaj si sasiu tubular. De aici caroseria din Duroplast a Trabantului). La vremea aia inca era acceptabil sa fabrici masini cu motor in 2 timpi, si in anii 1960-70 au existat intentii serioase de a fabrica un nou Trabant, insa in condtiile in care se astepta si 10 (zece) ani ca sa iti vina randul la masina comandata (deh, monopol de stat), factorul politic s-a opus. In 1988 a fost incheiat un acord cu VW pentru asamblarea sub licenta de motoare de Polo 1.1 L pentru Trabant si de Golf 1.3 L pentru Wartburg.
Nu le interzicea nimeni. E lunga povestea cu motoarele in doi timpi. Nemtii din est au tras 45 de ani de tehnologia capatata prin hazard de la uzinele grupului DKW (in speta Horch si Audi), care picasera de partea nepotrivita a graniței post-1945. La Zwickau se fabrica DKW F8 de dinainte de razboi, si modelul respectiv a continuat sa fie produs sub sigla IFA dupa divizarea tarii. La fel si succesorul planificat in 1939, IFA F9 (care a avut o continuare si in Vest sub numele DKW F89, practic existand concomitent 2 versiuni aproape identice ale aceleiasi masini). Au urmat apoi in 1956 Wartburg 311 (initial cunoscut ca EMW 311, fabricat la fosta uzina BMW din Eisenach, de asemenea la est de granita) si 353 in 1965. Toate acestea pe exact aceeasi filosofie din anii 1920-30, cu motor in 2 timpi si tractiune fata.
Trabantul a aparut in 1957 din dorinta politica de a avea un "Volkswagen al estului". Inspiratia pentru acesta a venit de la Lloyd LP300 (cu motor in 2 timpi, 2 cilindri si caroserie "eco" din vinilin pe structura de placaj si sasiu tubular. De aici caroseria din Duroplast a Trabantului). La vremea aia inca era acceptabil sa fabrici masini cu motor in 2 timpi, si in anii 1960-70 au existat intentii serioase de a fabrica un nou Trabant, insa in condtiile in care se astepta si 10 (zece) ani ca sa iti vina randul la masina comandata (deh, monopol de stat), factorul politic s-a opus. In 1988 a fost incheiat un acord cu VW pentru asamblarea sub licenta de motoare de Polo 1.1 L pentru Trabant si de Golf 1.3 L pentru Wartburg.
- paraschivrazvan25
-
Posted:
-
- Mircea G
-
Posted:
-
Re: Trabant
Mircea G
Naspa cind lumea nu intelege ca Trabantul a fost o masina care DOAR isi facea treaba ...fara fite si aiureli , fara costuri suplimentare . O masina accesibila , usor de intretinut , pentru toata lumea .
....Ca o paranteza , daca trendul electricelor creste , peste citiva ani , si nu multi , majoritatea celor ce azi au masina , nu vor mai avea nici bicicleta . Poporul ! adica oamenii " de rind " nu vor mai putea cumpara asa ceva .
Naspa cind lumea nu intelege ca Trabantul a fost o masina care DOAR isi facea treaba ...fara fite si aiureli , fara costuri suplimentare . O masina accesibila , usor de intretinut , pentru toata lumea .
....Ca o paranteza , daca trendul electricelor creste , peste citiva ani , si nu multi , majoritatea celor ce azi au masina , nu vor mai avea nici bicicleta . Poporul ! adica oamenii " de rind " nu vor mai putea cumpara asa ceva .
IMG_20191018_184536.jpg (610.68 KB; downloaded 2284 times)
- ADK
-
Posted:
-
Re: Trabant
ADK
Un T601 în perfectă stare, dar o ediție ceva mai recentă...
Un T601 în perfectă stare, dar o ediție ceva mai recentă...
IMG_20210330_143152162.jpg (194.46 KB; downloaded 2185 times)
- messe
-
Posted:
-
- Andrei Andraș
-
Posted:
-
- messe
-
Posted:
-
- Gabi23
-
Posted:
-
Re: Trabant
Gabi23
Unul galben-negru:
Unul galben-negru:
Trabant - 18.09.2021 (1).jpg (517.22 KB; downloaded 1944 times)
Trabant - 18.09.2021 (2).jpg (518.58 KB; downloaded 1944 times)
📖 Pagination options