Transportul în lumeEuropaCehia / Česká republikaPraga

 

Topic: Muzeul transportului public

44 posts, 9877 views
 
Go to page:  1 2 3 4
 
 

📖 Pagination options
Re: Muzeul transportului public din Praga Icsilviu

Troleibuzul 494 este un model Škoda 8Tr care a fost livrat în Praga în anul 1960. Troleibuzul este pe două osii, iar corpul vehiculului este integral din metal căptușit cu placaj în interior. Ușile de acces în vehicul sunt din patru foi, iar scaunele pentru pasageri sunt poziționate transversal. Vehiculul istoric a circulat pe 11 octombrie 2018 pe noua linie 58 cu ocazia sărbătoririi unui an de la reîntoarcerea troleibuzului în Praga.
Škoda 8Tr z 1959 (nr 494).JPG (981.05 KB; downloaded 2912 times)
Škoda 8Tr z 1959 (nr 494) 2.JPG (829.44 KB; downloaded 2913 times)

 


Re: Muzeul transportului public din Praga Icsilviu

Autobuzul Škoda RO 706 ( R ekonstruovaný O mnibus) cu numărul 206 datează din 1951. Acest model a fost fabricat între 1947 și 1958 ca un derivat al camionului Škoda 706R, cu care avea în comun motorul și alte elemente. La acest autobuz motorul era fabricat de către Škoda, șasiul de către compania Avia, iar restul componentelor erau fabricate și asamblate de către Karosa.
Škoda 706 z 1951 (nr 206).JPG (1.13 MB; downloaded 3427 times)
Škoda 706 z 1951 (nr 206) 1.JPG (1.04 MB; downloaded 3423 times)
Škoda 706 z 1951 (nr 206) 2.JPG (1.12 MB; downloaded 3424 times)

 


Re: Muzeul transportului public din Praga Icsilviu

Vehicul de intervenție la rețeaua de tramvai și troleibuz, fabricat în 1948 de Klement Gottwald în colaborare cu atelierele centrale din Praga.
Praga RN.JPG (1.11 MB; downloaded 3418 times)

 


Re: Muzeul transportului public din Praga Icsilviu

Autobuzul Škoda RO 706 ( R ekonstruovaný O mnibus) cu numărul 206 datează din 1951. Acest model a fost fabricat între 1947 și 1958 ca un derivat al camionului Škoda 706R, cu care avea în comun motorul și alte elemente. La acest autobuz motorul era fabricat de către Škoda, șasiul de către compania Avia, iar restul componentelor erau fabricate și asamblate de către Karosa.
Škoda 706 z 1951 (nr 206).JPG (1.13 MB; downloaded 3417 times)
Škoda 706 z 1951 (nr 206) 2.JPG (1.12 MB; downloaded 3417 times)

 


Re: Muzeul transportului public din Praga Icsilviu

Autobuzul Škoda 706 RTO a fost fabricat atât in Cehoslovacia de către Karosa între 1958 și 1972, cât și în Polonia de către Jelcz sub denumirea de Jelcz 272 până în 1977. Autobuzul este cunoscut sub denumirea de Škoda deoarece la acel moment exista tradiția în Cehoslovacia ca marca autobuzului să fie data de producătorul motorului. Datorită formei sale, autobuzul este cunoscut popular sub denumirea de ou, gălușca, iar în Polonia mai ales sub cea de castravete. Autobuzul din imagine 4881 este mai exact un Jelcz 272 MEX din 1973, fabricat de Jelcz în colaborare cu LIAZ (LIAZ a fabricat șasiul și motorul).
Škoda 706 z 1973 (nr 4881).JPG (975.84 KB; downloaded 3422 times)
Škoda 706 z 1973 (nr 4881) 1.JPG (1.07 MB; downloaded 3419 times)
Škoda 706 z 1973 (nr 4881) 2.JPG (1.1 MB; downloaded 3418 times)

 


Re: Muzeul transportului public din Praga Icsilviu

Autobuzul Karosa SM11 a fost fabricat de Karosa între 1964 și 1981. Deși reprezenta succesorul Škoda 706 RTO, întregul concept al autobuzului era diferit. Avea motorul localizat sub podea la jumătatea distanței între cele 2 osii și suspensie pneumatică. Avea 3 rânduri de uși, cu cele din față poziționate înaintea intrării din față. Podeaua era amplasată mai jos, ușile erau mai largi, iar vederea șoferului era mai bună decât la Škoda 706 RTO. Parbrizul autobuzului era realizat din 2 bucăți.
Škoda SM11 z 1981 (nr 7135).JPG (1.17 MB; downloaded 3414 times)
Škoda SM11 z 1981 (nr 7135) (2).JPG (778.43 KB; downloaded 3413 times)

 


Re: Muzeul transportului public din Praga Icsilviu

Autobuzul Karosa B 731 cu numărul 3709 a fost produs în 1985. Acest model a fost fabricat între 1981 și 1996 și a circulat în Praga până în 2014.
Karosa B 731 z 1985 (nr 3709).JPG (1.16 MB; downloaded 3418 times)

 


Re: Muzeul transportului public din Praga Icsilviu

Autobuzul Ikarus 280 numărul 4382 datează din 1988. Acest tip de autobuz a circulat în Praga între 1978 și 1999.
Ikarus 280 z 1988 (nr 4382).JPG (1001.26 KB; downloaded 3416 times)
Ikarus 280 z 1988 (nr 4382) 2.JPG (1.23 MB; downloaded 3420 times)

 


Re: Muzeul transportului public din Praga Icsilviu

Ikarus E91 este un midibuz semi-low-floor. Are tracțiune pe spate, motorul și transmisia aflându-se sub podea în partea din spate a vehiculului. Cabina șoferului este semiînchisă. Au fost livrate în Praga 6 astfel de autobuze între 2003 și 2006, cel din imagine datând din 2004.
Ikarus E91 z 2004 r. 2.JPG (1.25 MB; downloaded 3410 times)
Ikarus E91 z 2004 r.JPG (1000.99 KB; downloaded 3411 times)

 


Re: Muzeul transportului public din Praga Icsilviu

Vagonul de metrou 2374 din 1988 este de tipul 81-71 și a fost fabricat în Uniunea Sovietică în uzina Mytishchin de lângă Moscova. În Praga aceste garnituri de metrou au funcționat în forma originală între 1978 și 2009, iar după 2009 continuă să circule 93 de vagoane modernizate denumite 81-71M. Pe lângă vagonul donat muzeului mai există trenul de metrou format din setul de vagoane 2159 + 2213 + 2429 + 2637 + 2504 care face tururi pentru turiști.
2374 metrou.jpg (163 KB; downloaded 3456 times)

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Muzeul transportului public din Praga GPS

Praga continuă demersurile de îmbogățire și reabilitare a colecției de vehicule istorice, astfel vagonul utilitar 4100 va fi readus la forma originală și va circula după restaurare pe linia turistică 41. Acesta este un vagon de tip Mevro, asemenea tramvaiului 3083, prezent în muzeu și prezentat aici de colegul Icsilviu. În ultima perioadă compania din Praga a reabilitat 4 tramvaie istorice, ce sunt utilizate pe liniile turistice, astfel: 2 vagoane Tatra T2, un vagon Tatra T3SUCS și un vagon Tatra T3M.


Un filmuleț de la încărcarea vagonului 4100.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Muzeul transportului public din Praga GPS

A fost achiziționat și un vagon Tatra K2, fabricat în 1977, ce se dorește a fi operat pe linia turistică 23. Acesta a fost cumpărat cu 1000 de euro din Bratislava, unde a servit ca vagon școală, cu numărul 8133. Tramvaiul va putea fi utilizat abia după ce va fi recondiționat. Mai jos câteva imagini de anii trecuți cu vagonul aflat în capitala Slovaciei.

















_____
Sursa foto: https://transphoto.org/vehicle/20352/

 



  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Muzeul transportului public GPS

Tramvaiul Tatra K2 se află în plin proces de restaurare, mai jos câteva cadre cu tronsonul A al acestuia.

70A1FBF5-1461-4C02-A0FD-652E3A89F95F.jpeg (67.03 KB; downloaded 1621 times)

0DF211DC-9BE6-4835-9FEF-3689A40CEFCD.jpeg (126.35 KB; downloaded 1621 times)

221D8464-39D5-4991-ACBF-3B405C1EF797.jpeg (122.93 KB; downloaded 1621 times)

AD30B1E2-AF9A-4569-9393-FC749FFCE42B.jpeg (123.78 KB; downloaded 1621 times)

_____
Sursa foto: https://dopravacek.eu/2022/08/19/v-brne- ... o-prahu/

 


Go to page:  1 2 3 4
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Praga  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use