Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi Ilfov

 

Topic: Discuții despre istoria transportului public din Bucureşti

251 posts, 80769 views
 
Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 18
 
 

📖 Pagination options
Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni orex

Pe scurt au fost liniile troleibuzului 84 (V Ialomitei- Muncii (actuala Costin Georgian)) si linia de tramvai 13 (Granitul-Preciziei). La troleibuze am facut o paralela cu fosta linie 83 (Turnu Magurele-Herastrau) si cea a lui 84 era mai lunga cu circa 1, 5 km! Erau trasee extrem de mari la ambele categorii de mijloace de transport Daca are cineva alte date...sa ni le impartaseasca si noua! :)
Cat despre linia 68, probabil sa fi circulat de la V. Ialomitei-Romancierilor-str. Romancierilor (comun cu 90, nu-mi mai amintesc daca au circulat, concomitent cu linia 108 atunci pe aici)-dreapta, pe Emil Botnaras-stanga spre UMEB (actuala zona AFi)... dar apoi nu inituiesc pe unde ar mai fi mers! :roll:

 


Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni rosetti61

Linia 108 a fost desfiintata odata cu infiintarea lui 68. A fost rediectionata la CET Vest in loc de Valea Ialomitei si s-a desfiintat in momentul scoaterii retelei de pe Timisoara (februarie-martie 1987) cand s-a zis probabil si cu linia 62 daca mai exista, fiind din start fantoma,

 


Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni CiprianTRB

Linia 62 mai exista, Are traseul Gară De Nord - Grup Scolar Auto (la ieșirea din Militari spre A1)
Si nu este deloc fantoma, nu este plina, dar are destui călători.
Are un interval de cam 10 minute între troleibuze.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni Tom

Era vorba de o linie din anul 1985, care mergea între Frigocom și Str. Verdi, ambele capete fiind zone unde astăzi nu mai există nici măcar rețea de troleibuz.

 


Re: Discutii diverse 1689

Apropo de Verdi, mi s-a sters aproape complet din memorie configuratia capatului de acolo...

Troleibuzul intra din Ceaikovski pe Garibaldi si dadea roata Liceului de Chimie, dupa care revenea in Ceaikovski venind pe Verdi si de acolo pe Floreasca ?

 


Re: Discutii diverse rosetti61

Mergea in ambele sensuri pe Barbu Vacarescu pana la parcul Verdi
http://fostulbucuresti.github.io/#17/44 ... .11003/!a3

 


Re: Discutii diverse bercenicity

Nenea_titi wrote:
Sau schema clasică STB de peste 20 ani, alb-galben-gri. Eu sper să se renunțe la acestă schemă...albastru ca BUCUR V2A-T, turcoaz ca Otokar, Negru ca 401, Galben ca 224 sau 306, sau roz cum erau Faur, vernil ca Ik415, erau scheme mult mai vesele...până și troleibuzele DAC 117 în schemele de culoare originale de fabrică erau mai vesele decât hidoșenia de schemă STB.
Fata de galbenul mustar (care pentru mine e punctul de jos al evolutiei schemelor *TB-iste) schema alb-galben-gri a fost un pas inainte. Aduce cu schema De Ljin. Doar Ikarusurilor 260 le-a stat bine in galben, multumita accentelor de aluminiu si plastic/cauciuc negru.

 


Re: Discutii diverse 1689

A fost si mai rau decit galben mustar - a fost o perioada, prin '88-'89 cind probabil ca ramasese excedentar pigment si URAC primea vopsea portocalie.

 


Re: Discutii diverse bercenicity

Da, de acel galben-portocaliu vorbesc.

 


Re: Discutii diverse 1689

Privind retrospectiv, cred ca schema alb-galben-gri, cu care au fost livrate DAF-urile a fost singura care a ajuns sa fie aplicata pe aproape toate vehiculele in intreaga istorie *TB.
Nu am inteles niciodata de ce Ikarus-urile 415 n-au fost comandate asa...

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse Tom

Au existat atât galbene, cât și portocalii în acea perioada. Totuși, cele galbene au fost la un moment dat revopsite în schema standard, însă cele mai multe dintre cele portocalii au primit doar roșu peste portocaliu, iar interiorul a rămas tot portocaliu (stâlpi și alte elemente de caroserie). Nu sunt foarte sigur, dar e posibil să fi fost de fapt două valuri, unul galben și unul portocaliu. E interesant însă că tot ce a fost galben a fost revopsit integral în culoarea standard, însă cele portocalii, au rămas parțial portocalii. Să fi dus lipsă și de vopsea albă în acea perioada?
În privința schemei de culoare DAF, deși sunt 3 modele de caroserie la aceste autobuze, produse de fabricanți diferiți, schema a fost unitară. Totuși, nu știu dacă schema de culoare e opera RATB sau nu.
Dacă DAC-urile, vopsite în galben mat, arătau oribil, vopseaua galbenă arăta bine pe Ikarus. Din păcate, varianta aleasă de STB, inclusiv acel galben spre portocaliu de mai târziu, nu a dat bine pe nimic altceva, poate din cauză că nu era vopsea auto sau îi lipsea ceva care nu îi dădea acel luciu.
Interesant este că de Rathgeberuri și de L-uri nu s'au atins din punct de vedere al schemei de culoare, nici măcar de Saurer sau de Saviem.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse GPS

1689 wrote:
Privind retrospectiv, cred ca schema alb-galben-gri, cu care au fost livrate DAF-urile a fost singura care a ajuns sa fie aplicata pe aproape toate vehiculele in intreaga istorie *TB.
Nu am inteles niciodata de ce Ikarus-urile 415 n-au fost comandate asa...

Ar trebui amintit că și vagoanele V3A modernizate în afara URAC au primit scheme cromatice diferite (excepție două vagoane), deci nu este ceva deosebit faptul că troleibuzele Ikarus nu au venit în acea schemă.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse Tom

Dacă tot s'a discutat la Mentenanța autobuzelor despre pufăitul unor autobuze Citaro (deși asta făcea și ultimul DAF la ultima cursă), mi-am amintit că troleibuzele DAC 117E scoteau și ele uneori un pufăit prelung, care persista vreo 5 secunde. Nu-mi amintesc dacă și troleibuzele Roman (DAC 112E) făceau la fel. La autobuze nu am observat asta (mă refer la 117UD).

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse ADK

La toate e "obligatoriu" sa faca asa, ca doar suspensia ii este pe perne de aer nu pe arcuri ca la IK4. La IK4 e posibil sa nu fi auzit, nu la DAC-urile 117UD.

 


Go to page:  1  ... 2 3 4 5 6 7 8  ... 18
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București şi Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419386 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use