Zona metropolitană BucureștiPrezentarea rețelei de troleibuz din București

 

Topic: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni

210 posts, 92701 views
 
Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9  ... 15
 
 

📖 Pagination options
Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni Trole

Până la reluarea circulației, sper ca mizeria asta din Piața Operei să fie demontată. Pentru situațiile în care e necesară întoarcerea troleibuzelor la Piața Operei se poate monta macazul, la fel cum se procedează la Piața Rosetti pentru bucla prin str. Dianei. Pentru alte situații bucla poate rămâne neconectată, la fel cum e la Izvorul Rece.
20190824 06.JPG (105.01 KB; downloaded 4492 times)

 


Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni Nenea_titi

alexandru_minciu91 wrote:
Detine cineva poze din trecut cu troleibuzele care treceau prin zona?


Erau DAC 117 și Saureruri. Iar ca linii, 61,69,90,91, odată demult 96 (mergea pe Moșilor), și a mai fost o linie, 60, întorcea pe la Elefterie - Elefterie mic - și ieșea la Academie. Cred că a fost o linie temporară. Era de fapt un 69 scurtat.

 


Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni andrei11

E ceva care mă nedumirește...Avem traseul maro care e logic...Traseul roșu cui folosește ? Traseul albastru probabil că duce la  gară.
4.jpg (226.76 KB; downloaded 4222 times)

 


Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni orex

Pe ”SPLAIUL INDEPENDENTEI” (dupa pod Eroilor, cu viraj spre stanga) nu au circulat NICIODATA troleibuzele din Drumul Taberei!
PS
Si traseul ”MARO” e unul PRE revolutionar, cand troleibuzele, venite de ”sus” dinspre dr. Rainer ( zona Academia Militara), virau spre dreapta, pe Carol Davila, apoi stanga pe str. Dr. Lister, pe langa Arenele BNR si ieseau la intersectia Operei! ;)

 


Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni Valentin

Imi cer scuze ca intervin, dar vreau sa aduc in discutie urmatoarea problema:
Personal, dupa atatia ani de santier pe M5 + lipsa traseului in zona asa des recunosc ca am uitat cum se circula in zona Razoare-Eroilor d.p.d.v. al troleibuzelor. Imi poate arata cineva in linii mari care era traseul fizic?

 


Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni andrei11

Vezi că a scris aici Victor  92.  E la curent cu  traseele de troleu din zonă, le știe foarte bine.

 


Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni orex

Le stim cu toii cei contemporani, carora ne mangaie tamplele, cincizeci de...primaveri...numai ca de data asta ai fost prea pe...”faza” :lol:  :lol:  :lol:

 


Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni bercenicity

orex wrote:
Pe ”SPLAIUL INDEPENDENTEI” (dupa pod Eroilor, cu viraj spre stanga) nu au circulat NICIODATA troleibuzele din Drumul Taberei!

Au circulat 71 si 93 dupa revolutie cand inca nu circulau pe Milea. In dublu sens pe malul stang.

 


Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni orex

INAINTE de REVOLUTIE, cand pe sos. Cotroceni nu aveau voie decat...pasarile cerului! ;)  :lol:  :lol:  :lol:

 


Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni andrei11

...iar Podul Cotroceni nici NU mai exista ( fusese desființat prin 1986 ),   nici măcar sub forma unei pasarele pietonale...

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni Tom

Înainte de '89 se circula pe Șos. Cotroceni, dar nu cu troleibuze. Îmi amintesc că de câteva ori am venit iarna în vacanță, în 1985,1986 și posibil și 1987 și am mers cu taxiul de la gară până în Drumul Taberei, practic pe actualul traseu al troleibuzului 93. Îmi amintesc că se mai vedea că fusese odată troleibuz pe acolo, dar și o zonă unde erau stâlpi pe mijlocul străzii, posibil între Leu și Apaca, dar nu-mi amintesc dacă mai era tramvai sau nu. Pe Șoseaua Grozăvești încă mai era.
71 și 93 circulau pe Splai când s'a redeschis linia spre gară, dar nu pe Plevnei (exceptând zona între Witing și Cotroceni), ba chiar se circula în ambele sensuri pe splai în acea zonă.
Personal nu cred că acea linie ar mai trebui păstrată pe splai, cu excepția celei nou-înființate între Operă și Știrbey, ci să se revină pe vechiul traseu pe Plevnei în ambele sensuri.

 


Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni andrei11

Hai să ne lămurim. La un moment dat ( înainte de 1989 evident ):
a) Podul Cotoceni fusese desființat.
b) Șoseaua Cotroceni ( la Grădina Botanică ) urma să fie închisă.
c) Grozăveștiul era închis total de la podul  peste Splai  la Palat. Se construiseră și niște rezervoare imense de combustibil fix pe mijlocul șoselei.
____________
Deci tu ai prins încă Podul Cotroceni, dar îți spun sigur că fusese desființat. În Decembrie 1989 nu mai era acolo cu siguranță. Și nici pe la Grădina Botanică nu se mai prea circula.   :bere:
Îți amintesc că și podul de la Operă fusese schilodit grav, erau numai 4 benzi de circulație, 2 într-un sens, două în celălalt sens. Podul de la Hașdeu fusese desființat și el. Între cele două maluri ale Dâmboviței erau numai 7 poduri, Bucureștiul fusese rupt în două !

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni Tom

Nu știu exact când s'a demolat podul Cotroceni, dar știu că nu mai circulau troleibuze pe el când am trecut eu ultima dată atunci în acea perioadă. În însemnările lui A.Brzozowski, apare o modificare a liniilor 71 și 93 pe la Eroilor și Plevnei la 2.02.1987, deci după momentul în care am trecut eu ultima dată pe acolo.
Îmi amintesc că Podul Operei era praf, era o caricatură de pod față de ce e acum. De podul Cotroceni știu că s'a desființat, dar nu știu dacă pentru a se închide sau s'a reconstruit ulterior. Cred că podul fusese prevăzut, dar fusese tăiat din motive financiare.
În privința Șos. Grozăvești, știu că era închisă în 1993, dar nu știu când exact a fost închisă. În 1989 circulau deja tramvaie pe Vasile Milea spre Grozăvești. Oricum în 1989 au făcut praf și ce mai rămăsese din rețeaua de troleibuz din zonă, doar ca să dea din mâini tovarășul dintr'o clădire neterminată la 23 August.

 


Re: Zona Kogălniceanu - Opera - Eroilor - Cotroceni rosetti61

Podul Cotroceni a fost demolat in 1987 dupa reluarea circulatiei pe noul pod Eroilor (februarie) - pe el au circulat deviate troleibuzele spre Gara bd Eroilor - bd. P. Groza/Carol Davila - Carol Davila - sos. Cotroceni si mai departe spre gara. Este exclus ca troleibuzele sa fi circulat in vara lui 1985 pe traseul Piata Leul - sos. Cotroceni - bd, Gh, Marinescu - bd. Petru Groza - bd Eroilor - str. Stirbei Voda cu evitarea podului Cotroceni (68 si 93) - toate au circulat pe la Razoare (68, 90, 91 si 93).
Culmea, ca odata cu amenajarea Dambovitei s-a refacut podul Izvor :!: dar s-au demolat cele de la Hasdeu si Mihai Voda si nu s-a mai vrut reconstruirea podului de la Cotroceni.
Tramvaiul din cartierul Militari a fost desfiintat in toamna anului 1986 (dupa o functionare de 43 de ani - fiinteaza din 1943 :D cu o pauza de 2 ani pentru reconstructia liniei si bulevardului, intre 1948 si 1950). Pe Vasile Milea linia a fost pusa in functiune la inceputul lui 1987 (ianuarie-februarie).
Revenind la troleibuze, la un moment dat in 1985, cu ocazia unor devieri de pe calea Plevnei au inceput sa construiasca o retea pe splai intre Opera si Stirbei Voda, pentru ca troleibuzele sa nu mai ocoleasca prin Cotroceni - nu au mai apucat sa circule pe ea deoarece s-a instalat reteaua pe str. Stirbei Voda pana la Calea Plevnei. A vazut-o cineva in functiune?

 


Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9  ... 15
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Prezentarea rețelei de troleibuz din București  • 
Choose destination

Since our 2265 forum members have written 419374 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use