Regiunile RomânieiBanatJudețul TimișIstoria transportului public în municipiul TimișoaraMuzeul Corneliu Mikloși

 

Topic: Discuții despre Muzeul Corneliu Mikloși

46 posts, 13855 views
 
Go to page:  1 2 3 4
 
 

📖 Pagination options
Discuții despre Muzeul Corneliu Mikloși ByOnu

Dar ce planuri sunt pentru complexul de peste sosea? :think:

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Discuții despre Muzeul Corneliu Mikloși GPS

Au existat mai multe planuri în ultimul timp, inclusiv includerea în viitorul Multiplex dedicat evenimentelor din 2021. Momentan nu există un plan concret.
Un articol mai vechi pe tema centrului ce avea să fie amenajat acolo: http://mobil.tion.ro/#!mobilenews/detail/2242960

 


  • dan.s
  • Posted:
  •  

Re: Muzeul Corneliu Mikloși - prezentare generală dan.s

- troleibuze: DAC 117EA, Rocar 217E, IKARUS 280T, Rocar 317EC, Gräf&Stift GE 105 M, Saurer 4TIILM BBC, Rocar E312, Renault ER 100 H, Renault ER 112 H, Vetter VE 16 SO

+ 'marele alb'/tursib219 (am uitat acum ce tip de troleu este....)
- tramvaie: Timiș 2, V58, vagon plug, vagon polizor, vagon utilitar SGP SP, Wegmann GT4

+ locomotiva L3.

ByOnu wrote:
Dar ce planuri sunt pentru complexul de peste sosea?

Momentan totul este in aer. Terenurile (ambele de-oparte si de alta a bulevardului) au fost preluate de casa de cultura si se ateapta fonduri si proiect pentru Multiplexcity 2021.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Muzeul Corneliu Mikloși - prezentare generală GPS

Marele alb este un FBW GTr51.
P.S.: Poate muta un moderator ultimele mesaje la discuții. Mulțumesc.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Discuții despre Muzeul Corneliu Mikloși GPS

După cum probabil știți, Timișoara va fi în anul 2021 capitala europeană a culturii. În acest sens, primăria municipiului a realizat un proiect prin care să fie realizat un centru de artă, cunoscut drept MultipleXity. Proiectul vizează construirea acestuia în halele STPT din Bulevardul Take Ionescu, ceea ce ar presupune desființarea Muzeului Corneliu Mikloși și scoaterea din patrimoniul STPT a halelor și terenului. Din păcate inevitabilul s-a produs, iar AGA a STPT a eliberat documentul prin care societatea este obligată să elibereze terenul.

http://www.stpt.ro/arhiva_com/aga18-2019.pdf



 



Re: Troleibuzul Renault ER 112 H din colecția muzeului bobby

Din ce știu, troleibuzele Renault nearticulate au 11 metri.

 


Troleibuzul Renault ER 112 H din colecția muzeului Andrei Andraș

Mai exact, 11.537 m.

 


Discuții despre Muzeul Corneliu Mikloși Andrei Andraș

De la Tramclub Iași. Este vorba de toate vehiculele, autobuze, troleibuze, ce sunt acum abandonate (/"conservate") de STPT în depoul Dâmbovița, dar și de unele tramvaie și remorci.
FB_IMG_1585341236835.jpg (38.72 KB; downloaded 8165 times)

 


Re: Discuții despre Muzeul Corneliu Mikloși ByOnu

https://adz.ro/artikel/artikel/sorry-were-closed (articol tradus automat, există erori)

"Îmi pare rău, am închis": Acest anunț este întâlnit de către utilizatorii de Internet care au aflat de existența unui muzeu de transport în Timișoara și doresc să afle pe Internet ceea ce acest muzeu are de oferit sau atunci când acesta poate fi vizitat. De fapt, pe site-ul societății de transport public STPT, în cadrul  http://www.stpt.ro, se află coloana specială "Transportul Muzeu", care ar fi trebuit să ofere informații despre muzeul de transport "Corneliu Miklosi". Dar mai mult decât o demolare istorică în limba română pentru înființarea acestui muzeu nu se găsește pe site-ul STPT. Muzeul tehnic de pe Bulevardul Take-Ionescu nr. Site-ul afirmă că se lucrează la înființarea muzeului. Numai atunci când evenimentele culturale vor avea loc în Muzeul Tramvaiului, facilitatea își va deschide porțile pentru străini.

Tramclub Banat  este preocupată de situația incertă a muzeului, care ar fi trebuit să fie deschis în urmă cu câțiva ani, a fost destul de preocupată de inițiatorii săi. Reprezentanții Tramclub Banat (TCB), o organizație non-profit cu sediul în Timiș, înființată în anul 2000, se întreabă de cel puțin un an de ce muzeul nu este încă în funcțiune și dacă este pus în aplicare sau nu conceptul original – cel al unui muzeu tehnic exclusiv . În cursul Anului 2021 al Capitalei Europene a Culturii, care va începe în aproximativ nouă luni, un muzeu de transport tehnic din Timeswar ar fi o atracție suplimentară și un mare câștig de imagine pentru oraș pe Bega, sunt convinși reprezentanții BCB.

Primii pași către înființarea unui muzeu de transport în Timiș au fost făcuți în anul 2000, când a fost înființată asociația non-profit "Tramclub Banat". Membrii organizației non-profit au fost Temeswar er Nahverkehr (pe atunci cunoscut sub numele de "RATT") și companiile de transport din Arad și Reșița. Unul dintre obiectivele principale ale organizației a fost și este conservarea și întreținerea tramvaielor istorice și utilizarea lor în scopuri turistice, dar și reevaluarea istoriei transportului public în Timișoara.

Datorită eforturilor comune ale TCB și ale societății de transport public Timișoara, de-a lungul anilor s-a înființat o colecție de tramvaie istorice – unele dintre aceste tramvaie au fost renovate cu sprijinul experților din țară și din străinătate și sunt adesea prezentate la evenimente publice din Timiș. În luna iulie a anului trecut, locuitorii orașului și turiștii au putut admira tramvaiul tras de cai în timpul paradei aniversare de 150 de ani. Alte tramvaie istorice care găzduiesc Muzeul "Corneliu Miklosi" sunt vagoanele gemene "Gemenele", vagoanele cu motor Tito T1-62, Electroputere V 54 și multe altele. Datorită, de asemenea, relațiilor bune ale TCB cu cluburi similare din Europa, colecția din Timansia ar putea fi extinsă. Cele două mașini cu platformă de pe tramway-ul Museumstramway din Mariazell, precum și mașina de pasageri de tip L donate de orașul Viena sunt doar câteva exemple. Muzeul include, de asemenea, zece troleibuze, dintre care cea mai veche a fost construită în 1960, și "cea mai tânără" în 1996. În data de 25 iulie 2019, legea administrativă a muzeului "Corneliu Miklosi" a fost transferată de la STPT la primăria Timișoara printr-o hotărâre de consiliu local. Nu a existat nici un răspuns de la biroul primarului din Timișoara atunci când muzeul a fost programat să deschidă.

Răspunsuri concrete rămân  Faptul că porțile muzeului, care ar fi trebuit să fie deschise oficial în urmă cu doi ani, sunt încă blocate, au determinat reprezentanții  Tramclub Banat să contacteze primăria și administrația județeană cu scrisori deschise încă din ianuarie 2019. Au fost contactați nu doar primarul Nicolae Robu, ci și președintele Consiliului Județean, șeful Biroului Județean de Cultură, Sorin Predescu, și directorul STPT, Nicolae Bitea. "Impresia este creată că cei responsabili nu au înțeles importanța conceptului cuprinzător, în care prezentarea vehiculelor care sunt cât se poate de pregătite (toate etapele rămase de dezvoltare) stau una lângă alta în exponate și documente alături de documentații privind istoria companiei, precum și vehiculele și alte aspecte legate de zona de subiect (construcția waggon). O privire la Viena, Bruxelles, Nürnberg sau multe alte orașe, care utilizează astfel de facilități pentru a crea oferte atractive pentru localnici și turiști și, de asemenea, să contribuie la cercetarea istoriei tehnologiei urbane, ar putea arăta celor responsabili ce condiții trebuie îndeplinite pentru a-și extinde peisajul muzeal. Am prezentat mai multe reprezentări din aceste orașe și am descris situațiile de acolo. Nu au fost reacții", spune Andreas Mausolf din Bremen, unul dintre membrii fondatori ai Tramclub Banat.

Membrii germani ai Tramclub Banat au aflat din presă despre utilizarea mixtă a sălii de pe bulevardul Take-Ionescu, care găzduiește muzeul "Corneliu Miklosi". Când un artist german a creat o instalație în timpul bienalei de artă Art Encounters, sala muzeului a fost transformată într-un studio uriaș. Andreas Mausolf a fost foarte preocupat de acest lucru: "În cele din urmă, proiectele de atelier lucrează în săli care sunt folosite pentru a găzdui vehicule istorice, chiar reprezintă un risc pentru siguranță. Daunele sunt preprogramate, la fel ca și neplăcerile reciproce. De altfel, spațiul din Muzeul Miklosi nu este nici măcar suficient pentru o prezentare prietenoasă cu vizitatorii a materialului existent, deoarece este bine cunoscut faptul că s-a convenit să emită o copie pe tip de la "a doua handers". La urma urmei, aceste vehicule au servit în oraș de peste 25 de ani", spune el. "Dacă am fi știut că proiectul va avea ca rezultat, în cele din urmă, o astfel de utilizare mixtă necorespunzătoare, aproape nimeni din TCB ar fi fost în favoarea muzeului", adaugă membrul fondator al Tram Club Banat.

Utilizare mixtă în vedere Tramclub Banat încă mai crede că Muzeul De Artă Europeană trebuie să aibă un concept clar, tematic – așa s-a convenit inițial atunci când Tramclub Banat a militat pentru construirea Muzeului Miklosi. Andreas Mausolf consideră că este nepotrivit ca sala să fie folosită acum și pentru evenimente culturale. "Vă puteți imagina că directorul unui muzeu de artă de la parterul casei sale a vrut să expună tramvaie istorice? Nu există astfel de combinații. Muzeele speciale se adresează grupurilor specifice de vizitatori. Ei doresc să fie prezentate cu o temă exclusivă atractiv și în mod corespunzător pentru banii lor. În plus, avem doar o sală mare de muzeu la Take Ionescu, în care spațiul ar trebui să fie creat pentru "utilizarea evenimentului". Un astfel de lucru ar fi doar în detrimentul prezentării reale a muzeului, iar acest lucru nu este sensibil și, de asemenea, riscant", subliniază Andreas Mausolf. Cu toate acestea, gestionarea operațiunilor de transport local este complet diferită. "Credem că tehnologia și cultura ar trebui să fie în contact din ce în ce mai strâns unul cu celălalt astăzi, că fiecare dintre aceste domenii ar trebui să-și folosească punctele forte pentru a pregăti societatea pentru explorarea viitorului. Temeswar s-a dovedit de-a lungul timpului de-a lungul istoriei sale, care este legată de tehnologie, dar și de artă (Universitatea Politehnica și Sigma Group sunt doar câteva exemple în acest sens). Considerăm că organizarea evenimentelor culturale într-un spațiu considerat "muzeu tehnic" este normală și adecvată", a scris anul trecut directorul STPT, Nicolae Bitea, la solicitarea ADZ.

Muzeul "Corneliu Miklosi" urmează să facă parte din "MultipleXity", centrul de artă, tehnologie și experiment planificat, fără îndoială cea mai importantă moștenire a Capitalei Anului 2021, a dezvăluit directorul STPT, fără a intra în detalii suplimentare. "MultipleXity își propune să promoveze istoria și patrimoniul cultural local în domeniul transportului public, ceea ce este foarte important pentru dezvoltarea Timișoarei", a afirmat Nicolae Bitea în scrisoarea sa. Concursul de soluții pentru "MultipleXity" planificat de Consiliul Local în luna ianuarie a acestui an se încheie la 15 aprilie; până atunci, companiile interesate își pot depune proiectele de proiectare la primărie pentru viitorul centru de arte, tehnologie și experimentare. Proiectul de 12 milioane EUR, care prevede construirea unei clădiri multifuncționale, urmează să fie pus în aplicare până în 2021. Până atunci, muzeul Corneliu Miklosi putea fi accesibil și vizitatorilor – dar nu ca muzeu pur tehnic, așa și-au imaginat inițial inițiatorii săi.

 


Re: Discuții despre Muzeul Corneliu Mikloși TibiV

Cred ca aici se potriveste cel mai bine... :(

https://expressdebanat.ro/centrul-multiplexity-din-timisoara-si-a-gasit-castigator-proiectarea-realizata-de-o-firma-din-cluj-napoca/
Centrul MultipleXity din Timișoara și-a găsit câștigător! Proiectarea, realizată de o firmă din Cluj-Napoca
De Angela Novăcescu în 28 mai 2020,

Proiectul MultipleXity este o provocare pentru Timișoara, Capitală Europeană a Culturii 2021. Cu o valoare estimată de 12 milioane de euro, centrul va fi proiectat de o firmă din Cluj-Napoca, desemnată câștigătoarea concursului de soluții, lansat de Primăria orașului de pe Bega.

Concursul, organizat de Ordinul Arhitecţilor din România, a fost lansat în ianuarie. Din cele 28 de propuneri a fost desemnat câștigător Biroul Individual de Arhitectură Şerban Daniel Lucian din Cluj-Napoca, ce va primi peste 600.000 de euro pentru realizarea documentațiilor necesare.

„Avem hala mare de pe partea dreaptă a bulevardului Take Ionescu cum se vine înspre Punctele Cardinale, amenajată bine, care poate fi folosită în cadrul conceptului și peste drum, deci între Take Ionescu și Bega, unde este în desfășurare o dezvoltare imobiliară, avem alte clădiri ale STPT și ideea era să valorificăm acest patrimoniul în plan cultural. Pentru că nu există mare cunoaștere în astfel de centre, ele sunt puține în lume, am considerat că cei mai bine este să organizăm un concurs de soluții.”, a spus Nicolae Robu, primarul orașului.

MultipleXity 2021, Centrul pentru Artă, Tehnologie şi Experiment va cuprinde spații pentru expoziții, laboratoare interactive și zone de experimentare. În locul atelierelor Societății de Transport Public Timișoara vor fi amenajați 6.500 de metri pătrați, iar Muzeul de Transport „Corneliu Miklosi” va fi integrat în proiect.



 


Troleibuzul Renault ER 100 H din colecția muzeului Andrei Andraș

Cu mențiunea că acesta este un Berliet ER100.
Iar 20 (ca să nu mai scriu un mesaj și acolo) este un Renault ER100. Ca dovadă, plăcuța lui 2812 care a ajuns la Mediaș. Încă scria Berliet pe plăcuță, dar din 1978 Berliet și Saviem au format Renault Véhicules Industriels.
Sursa foto
2812.jpg (142.51 KB; downloaded 1758 times)

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Troleibuzul Renault ER 100 H din colecția muzeului GPS

Dacă o luăm așa și 20 tot Berliet este, fiind mai vechi decât 104...

 


Troleibuzul Renault ER 100 H din colecția muzeului Andrei Andraș

Cele cu fața lui 104 sunt Berliet (vezi Ploiești), cele cu fața lui 20 sunt Renault (vezi Brașov).

Până în 1978 Renault și Berliet făceau vehicule "diferite", dar ca aspect aproape identice. Din 1978 Berliet și Saviem s-au alipit Renault, iar tot ce s-a produs din 1978 în colo s-a produs sub numele de Renault (a se vedea și SC10 de la Cluj, unele cu brand Renault, altele cu brand Berliet, dar esența era aceeași).

 


 
Go to page:  1 2 3 4
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Muzeul Corneliu Mikloși  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420556 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use