Infrastructura feroviară din RomâniaLucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România

 

Topic: Reconstrucţie pod CF Grădiştea (Linia 102 Bucureşti - Giurgiu)

143 posts, 49412 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 11
 
 

📖 Pagination options
Re: Podul de la Grădiştea (Linia 902) TibiV

O poza de dinainte de 2005 cu ambele poduri de la Gradistea , cand podul vechi era inca in picioare...





Observati in ce stare este fundatia pilei podului nou... Mai exact in ce stareera inainte de 2005.
Nu cred ca s-a imbunatatit situatia in ultimii +14 ani....

 


Re: Podul de la Grădiştea (Linia 902) andrei11

Trebuie întrebat un specialist în poduri ce și cum, noi n-avem cum să ne dăm cu părerea...Cei care au  proiectat / construit podul nou cu siguranță știau ce fac și cum se procedează.
Ok, să spunem că e ceva în neregulă ( deși eu nu cred ), nu se poate reface doar acea pilă ? Trebuie construit unul nou ?  Să fim serioși, la fundația pilelor lui Saligny s-a mai umblat de la darea în folosință a podurilor ?

 


Re: Podul de la Grădiştea (Linia 902) shoppy

Cred ca mai important este traseul, daca folosesc podul actual atunci trebuie sa foloseasca si Pasajul Gradistea actual si asta inseamna sa renunte la Gara Gradistea cu totul.
Pana la urma Prieteniei are un singur fir iar la Giurgiu deja merge firul de la Videle, deci nu prea are rost sa duca 3 fire unde se continua doar cu unul; pe de alta parte si pe Valea Oltului au inlocuit pod de 1 fir cu pod de 2 fire, ciudat, mai ales ca da UE bani.

 


Re: Podul de la Grădiştea (Linia 902) aztec

Citisem eu prost undeva ca se vrea dublarea podului de la Giurgiu?
Si noi facem linie simpla?

 


Re: Podul de la Grădiştea (Linia 902) andrei11

Pe Valea Oltului odată cu linia Pitești - Rm Vâlcea se apucaseră să dubleze tunelele. Unele sunt deja chiar << la pereche >>, nu știu dacă au și linie în ele.
Gara Grădiștea...Da, ce să spun, punct central al gărilor din Ro.

 


Re: Podul de la Grădiştea (Linia 902) Razvan021

Halta actuala Gradistea se desfiinteaza, noul PO Gradistea va fi situat un pic mai acana spre sud din cauza podului care va supratraversa si DN5A. :yes:

 


Re: Podul de la Grădiştea (Linia 902) PTMZ

Modernizarea liniei CF București Nord – Jilava-Giurgiu Nord-Giurgiu Nord Frontieră”, Lot 1: ˮRedeschiderea circulației feroviare pe pod peste râul Argeș, între Vidra și Comanaˮ
Valoare estimata:400.068.617,53 RON
Sursa de finantare:POIM
Termen de depunere a ofertelor:25.09.2019
Durata contract: 4 luni proiectare + 18 luni executie + 60 de luni garantie
Pretul are 90% pondere in punctajul final.
Se vizeaza reconstructia a 4 poduri+RK al liniei intre km 18+180 si km 30+200.

Termenul limită pentru depunerea ofertelor a fost prelungit până pe 14 octombrie.

 


Re: Podul de la Grădiştea (Linia 902) PTMZ

Licitația este anulată, probabil din lipsă de ofertanți.

 


Re: Podul de la Grădiştea (Linia 902) shoppy

Din auzite a iesit mare cluster-fuck.

In primul rand CS a fost monument de prostie chiar si pentru republica bananiera.
Pe constructii la podul neterminat, CFR este de acord sa se demoleze pilele si tablierul metalic dar are pretentia ca, constructorul sa refoloseasca culeele existente, pe raspunderea constructorului...
Pe auxiliare scrie sec:
- se va inlocuii instalatia de telecomuniatie (nu descrie instalatia curenta, cu ce sau cu ce parametrii)
- se va repara instalatia de semnalizare si de alimentare cu energie electrica(fara schite, lista de materiale, de defecte, nimic, foarte probabil in concordanta cu ce a mai ramas si in teren dupa 15 ani de parasire)

La asemenea prostie toti se bazau pe clarificari si pe invitatia la site-survey din partea beneficiarului, doar ca acum 2 saptamani a iesit la tv nustiuce tovarasu' gradu si s-a batut cu caramida in piept ca el personal in 2 saptamani semneaza contractul, asa ca site survey nu s-a mai facut si la toate clarificarile s-a raspuns ca se va respecta CS si legea din republica bananira.

Asa ca surpriza, expira termenul si vine  :twisted: de calculator care anuleaza licitatia ca nu a ofertat nimeni.

Exista si un aspect pozitiv, ca sa se evite situatia in care s-a intamplat sa se petreaca astfel incat sa nu existe oferte, CFR invita pe toti care au cumparat CS la o sedinta de "Lessons-Learned"(sa le spuna cineva ca asta-i termen tehnocrat...).

 


Re: Podul de la Grădiştea (Linia 902) TibiV

Woops!...
Initial am postat in alta parte...

http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2020/5153-7-februarie-2020-cfr-sa-a-lansat-licitatia-pentru-modernizarea-liniei-cf-bucuresti-nord-jilava-giurgiu-nord-frontiera-lot1

CFR SA a lansat licitația pentru modernizarea liniei CF București Nord - Jilava - Giurgiu - Nord Frontieră (Lot 1)

București, 07 februarie 2020

Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a lansat licitaţia pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări aferente obiectivului ”Modernizarea liniei CF București Nord -Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră”, Lot 1: ˮRedeschiderea circulației feroviare pe pod peste râul Argeș, între Vidra și Comanaˮ, parte integrantă a Programului Operațional Infrastructura Mare – POIM.

Valoarea totală estimată a contractului este de 458.962.965,47 lei fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, aferente cadrului financiar 2014 - 2020.

Obiectivul general al investiției ”Modernizarea liniei de cale ferată București Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontieră”, Lot 1: ˮRedeschiderea circulației feroviare pe pod peste râul Argeș, între Vidra și Comanaˮ, prevede proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare, în conformitate cu legislația și reglementările tehnice în vigoare, între Vidra și Comana (inclusiv stația Comana), de la km 18+180 (capătul Y al stației Vidra), până la km 30+200 (capătul Y al stației Comana) și podurile de cale feartă:
- pod CF km 23+607 peste râul Argeş, între Haltele Vidra şi Grădiștea, care asigură supratraversarea căii ferate peste râul Argeș. În zona râului Argeş, traversarea va fi asigurată printr-o suprastructură de cale simplă, tip grindă cu zăbrele, cu deschideri de 70m+145m+70m, cuvă de balast. Pe malul stâng al Argeşului (direcţia Bucuresti) se vor executa viaducte de acces cu 8 deschideri de 30 m, iar pe malul drept (direcţia Giurgiu) se vor executa viaducte de acces cu 23 deschideri de 30 m şi 3 deschideri de 33 m.
- pod km 18+265 peste râul Sabar.Noul tablier va avea deschiderea de 45 m.
- pod km 18+402 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m
- pod km 28+375 peste râul Neajlov. Noul tablier va avea deschiderea de 70 m.

Termenul pentru proiectare este de 6 luni, pentru execuția lucrărilor termenul este de 24 luni, iar perioada de garanție a obiectivului este de 60 de luni. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 24.03.2020, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 15.00.

Anunţul de participare la procedura licitaţie deschisă, conţinând informaţii asupra modului de desfăşurare a procedurii, precum şi documentaţia de atribuire, sunt disponibile în Sistem informatic colaborativ pentru mediu performant de desfasurare al achizitiilor publice (S.I.C.A.P.), la adresa http://www.e-licitatie.ro., cu nr. CN1018634/07.02.2020.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Podul de la Grădiştea (Linia 902) Utilizator anonim

O asociere condusă de PORR Construct cu Siemens Mobility inclusă este singura ofertă pentru reconstrucția podului Grădiștea


Vineri 24.04.2020, licitația pentru „Modernizarea liniei CF București Nord – Jilava-Giurgiu Nord-Giurgiu Nord Frontieră”, Lot 1: ˮRedeschiderea circulației feroviare pe pod peste râul Argeș, între Vidra și Comana” a intrat în etapa evaluării tehnice a ofertelor. Trecerea la evaluarea tehnică a fost amânată o lună din martie, cel mai probabil din cauza crizei COVID-19. Evaluarea tehnică e programată să se încheie până în 24.09.2020, urmând ca întreaga licitație să fie atribuită până la finalul anului, condiția fiind ca ofertanții să corespundă evaluărilor tehnice și financiare. Astfel, conform SEAP există o singură ofertă, a unei asocieri de firme condusă de PORR Construct.

Untitled.jpg (109.23 KB; downloaded 4810 times)


https://mobilitate.eu/asociere-pod-gradistea-siemens/

 


Re: Podul de la Grădiştea (Linia 902) PTMZ

Ministerul Transporturilor a anunțat că asocierea respectivă a fost selectată câștigătoare:
A fost stabilită oferta câștigătoare la licitația pentru modernizarea liniei CF București Nord – Jilava – Giurgiu – Nord Frontieră (Lot 1)

Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor informează că în urma licitației derulată de către Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA oferta depusă de PORR CONSTRUCT, în valoare de 472,04 milioane lei fără TVA, a fost declarată câștigătoare în cadrul procedurii de achiziție a serviciilor de proiectare și execuție lucrări pentru Modernizarea liniei CF București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră”, Lot 1: ˮRedeschiderea circulației feroviare pe pod peste râul Argeș, între Vidra și Comanaˮ.
Obiectivul general al investiției Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră, Lot 1: ˮRedeschiderea circulației feroviare pe pod peste râul Argeș, între Vidra și Comanaˮ, prevede proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare, în conformitate cu legislația și reglementările tehnice în vigoare, între stațiile Vidra și Comana (inclusiv stația Comana), de la km 18+180 (capătul Y al stației Vidra), până la km 30+200 (capătul Y al stației Comana) și următoarele poduri de cale ferată:
• pod CF km 23+607 peste râul Argeş, între Haltele Vidra şi Grădiștea, care asigură supratraversarea căii ferate peste râul Argeș. În zona râului Argeş, traversarea va fi asigurată printr-o suprastructură de cale simplă, tip grindă cu zăbrele, cu deschideri de 70m+145m+70m, cuvă de balast. Pe malul stâng al Argeşului (direcţia Bucuresti) se vor executa viaducte de acces cu 8 deschideri de 30 m, iar pe malul drept (direcţia Giurgiu) se vor executa viaducte de acces cu 23 deschideri de 30 m şi 3 deschideri de 33 m.
• pod km 18+265 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m.
• pod km 18+402 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45 m
• pod km 28+375 peste râul Neajlov. Noul tablier va avea deschiderea de 70 m.
Sursa de finanțare a acestui obiectiv este asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, aferente cadrului financiar 2014 – 2020.

„După mai bine de 15 ani de la momentul la care podul de la Grădiștea s-a prăbușit, contractul de reconstrucție a noului pod pentru redeschiderea circulației pe linia de calea ferată București-Giurgiu, în dreptul localității Grădiștea, a fost deblocat (…) Redeschiderea acestui pod este foarte importantă:
• pentru reluarea traficului internațional feroviar în relația Bulgaria, Grecia, Turcia
• reintroducerea trenurilor metropolitane pentru comunitățile din sudul Bucureștiului și arealul municipiului Giurgiu, pentru asigurarea accesului la locurile de muncă
• deschiderea unei legături feroviare pentru locuitorii de la noi, dar și pentru cetățenii din Nordul Bulgariei, pentru asigurarea accesului la Aeroportul Otopeni
Soluția aleasă ține cont și de viitoarea dezvoltare a Canalului București-Dunăre”, a opinat într-o postare pe pagina sa de socializare secretarul de stat din Transporturi, Ionel Scrioșteanu. Podul de cale Ferată Giurgiu este parte din prima cale ferată a României (dată în circulație în 1869). Acesta s-a prăbușit în urma inundațiilor din 2005.

Sursa: Club Feroviar

 


Re: Podul de la Grădiştea (Linia 902) aztec

Tot cale simplă.....nu gândesc pt viitor.
Dar...electric se poate macar?

 


Re: Podul de la Grădiştea (Linia 902) PTMZ

Ministerul Dezvoltării anunță că studiul de fezabilitate a fost avizat:
Proiectul privind reconstrucția Podului Grădiștea de pe linia București-Giurgiu, prăbușit la inundațiile din 2005, a primit undă verde din partea Ministerului Dezvoltării. A fost aprobat și un alt proiect feroviar.

”Ieri, 26 noiembrie, la Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației, a avut loc ședința Consiliului interministerial de avizare lucrări publice de interes național și locuințe, în cadrul căreia au fost prezentate și avizate studiile de fezabilitate pentru:
• modernizarea liniei CF București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră (Lotul I: Redeschiderea circulației feroviare pe pod, peste râul Argeș între Vidra și Comana), în vederea redeschiderii circulației feroviare între București și Giurgiu și pentru atragerea călătorilor și a transportatorilor de mărfuri de la traficul auto către traficul feroviar; proiectul are o valoare de 655.187.000 lei
• modernizarea infrastructurii de distribuție a energiei electrice în Portul Constanța, proiect în valoare de 113.390.000 de lei (…)
• reparații linia CF 400 Toplița-Stânceni (de la km 183+945 la km 192+945), inclusiv liniile 2, III, 4 și aparatele de cale nr. 1, 3,9,5/7, 2,8, 14 și 4/6 din Toplița; lucrările, în valoare de 119.619.000 de lei, se vor executa în 3 faze:
–  repararea liniilor 2 și III Toplița, prin închiderea circulației și menținerea  circulației pe liniile 4 ,i 6 și a manevrei pe liniile 7 și 8

–  reintroducerea în circulație a liniilor 2 și III reparate, închiderea circulației pe liniile 4, 5 și 6 și demararea lucrărilor de reparație pe liniile 4 și 5

–  reparația liniei curente Toplița-Stânceni”, se arată într-un comunicat de presă dat publicității vineri dimineață de ministerul menționat.

În același document se precizează că toate cele trei proiecte au fost aprobate, în unanimitate, de membrii prezenți la ședință, iar promovarea Hotărârilor de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru aceste obiective de investiții se va face în conformitate cu legislația în vigoare.

Mister în legătură cu valoarea proiectului privind reconstrucția Podului Grădiștea
Se impune mențiunea că suma de 655.187.000 de lei menționată de Ministerul Dezvoltării ca valoare a proiectului de pe linia București-Giurgiu nu este cea corespunzătoare valorii licitației.

Recent, Ministerul Transporturilor a anunțat că în urma licitației derulate de către Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA oferta depusă de Porr Construct, în valoare de 472,04 milioane de lei fără TVA, a fost declarată câștigătoare în cadrul procedurii de achiziție a serviciilor de proiectare și execuție lucrări pentru Modernizarea liniei CF București Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră”, Lot 1: ˮRedeschiderea circulației feroviare pe pod peste râul Argeș, între Vidra și Comanaˮ.

Chiar dacă adăugăm TVA, rezultă suma de 561,7 milioane de lei, nicidecum peste 655 milioane de lei. Probabil, diferența o reprezintă valoarea exproprierilor, însă acest lucru nu a fost specificat de oficialii guvernamentali.

Sursa: Club Feroviar

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 11
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și de extindere a infrastructurii feroviare din România  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419387 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use