Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)

Discuții pe teme diverse, masa rotundă și întâlniri

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)

Mesajde cris_m » Sâm, 17 Aug 2019, 21:02

Calm, noi nu vom avea niciodata vehicule autonome pentru ca Romania este si va ramane mult timp cimitirul Europei la capitolul vehicule.
Semnează și tu petiția pentru Muzeul Transportului Bucureștean!
Avatar utilizator
cris_m
Moderator forum
 
Mesaje: 4146
Membru din: Vin, 11 Iul 2014, 22:11
Localitate: Bucuresti, Titan

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)

Mesajde Costin » Sâm, 17 Aug 2019, 23:42

Nu e vorba de asta, vehicule noi se tot cumpara, teoretic pot ajunge si cele autonome la noi. Problema e pe la sindicate, convinge-l pe Radoi sa inghita trenuri autonome la MRex...
Avatar utilizator
Costin
Site Admin
 
Mesaje: 8563
Membru din: Dum, 24 Ian 2010, 06:57
Localitate: Oslo

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)

Mesajde punmeister » Sâm, 17 Aug 2019, 23:49

Chiar si daca nu aveam problema sindicatelor capusa gen radoi & co, costurile mari ale unui sistem CBTC de tip GoA 3 dau GoA 4 nu se justifica. Ca sa nu mai zic ca la gradele superioare GoA portile de sticla devin obligatorii, sa vezi acolo distractie mare.
Avatar utilizator
punmeister
Membru Gold
 
Mesaje: 4171
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)

Mesajde Costin » Dum, 18 Aug 2019, 18:43

Cat costa salariile conductorilor pe timpul duratei de viata normate a unui tren de metrou? Posibil mai mult decat diferenta de pret intre un tren normal si unul autonom. Nu de alta, dar trenurile astea au durata de viata foarte mare!
Avatar utilizator
Costin
Site Admin
 
Mesaje: 8563
Membru din: Dum, 24 Ian 2010, 06:57
Localitate: Oslo

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)

Mesajde andrei11 » Dum, 18 Aug 2019, 18:56

Da, dar nici trenul acesta autonom nu poți să-i faci mentenanța cu nea Gigi de la sculărie. Ca și calificare vorbesc.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 17234
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)

Mesajde misterr » Dum, 18 Aug 2019, 23:01

Prima sosea solara din lume, un fiasco!

Imagine

In urma cu trei ani, autoritatile franceze anuntau cu surle si trambite inaugurarea unui kilometru de sosea solara. In vara lui 2019, a devenit limpede pentru toata lumea ca totul a fost un fiasco.

Drumul, acoperit cu panouri solare, a costat peste 5 milioane de euro si urma sa fie folosit de aproximativ 2.000 de soferi pe zi. Se dorea ca soseaua solara sa genereze destula electricitate pentru a alimenta iluminatul public din localitatea Tourouvre-au-Perche din Normandia.

Constructorul Colas anunta ca a acoperit panourile cu silicon si ca sunt rezistente la trafic. Totodata, constructorul anunta ca avea in desfasurare 100 de alte proiecte de drumuri solare in Franta si in alte tari.

Numai ca acest plan "fara precedent" nu a avut succesul scontat, arata Business Insider, care citeaza presa franceza. S-a generat doar jumatate din energie, iar parte din sosea a fost distrusa. Au aparut crapaturi in drum, pentru ca, inevitabil, pe el au mers si tractoarele, si nici nu s-au luat in calcul frunzele care cad din copaci.

Inclusiv furtunile au avut partea lor de vina.

Apoi, soseaua a fost construita intr-o zona care nu se bucura de prea mult soare. Sunt doar 44 de zile pe an cu soare plin in Normandia.
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3636
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)

Mesajde ByOnu » Lun, 19 Aug 2019, 15:30

Bun. Deci problema nu-i autostrada in sine, pe cat:
1. selectarea proasta a zonei de implementare a proiectului.
2. accesul utilajelor grele.
Semnează pentru inființarea Muzeului Transporturilor din București! Click AICI!
Avatar utilizator
ByOnu
Membru Gold
 
Mesaje: 4826
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 16:20
Localitate: Km 0

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)

Mesajde andrei11 » Mar, 20 Aug 2019, 21:06

Asta-i deja artă, nu mai e Grafitti !!!!!
Fişiere ataşate
1.jpg
1.jpg (46.96 KiB) Vizualizat de 414 ori
2.jpg
2.jpg (60.72 KiB) Vizualizat de 414 ori
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 17234
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)

Mesajde aztec » Mie, 21 Aug 2019, 07:11

Din sedintele CTATU...mai vechi

Strategia în acest sens va fi publicată în 2-3 săptămâni. PUZ S. 2 include strategia
noastră, în sensul în care se va ataca prelungirea unor legături de tramvai către exteriorul oraşului
(linia 21, de pildă, am dori să fie continuată până în Voluntari), iar o altă linie de tramvai va uni
zona Pipera cu zona viitorului Spital. La locurile de întâlnire cu calea ferată, vor fi propuse
noduri intermodale. Mai mult, ne propunem ca linia 21 să traverseze tot Bucureştiul, reluându-se
ideea traversării Pieţei Unirii şi a continuării ei spre Alexandria-Rahova-Măgurele. Gândirea se
desfăşoară în planuri ample, pe magistrale – vor mai fi dezvoltate şi liniile de tramvai 1 şi 10.
În ideea în care va fi posibil sa funcţioneze un tren urban, aceasta va străbate un traseu care se
va întinde pe 25 de staţii, pe toată lungimea Centurii. Într-o primă etapă, se poate reactiva
tronsonul Gara de Nord – Băneasa – Pantelimon – Obor; o a doua etapă ar privi direcţia Gara de
Nord-Gara Progresul, iar a treia etapă va privi partea de E a Capitalei şi posibilitate utilizării,
aici, a căii ferate. Strategia este corelată cu prevederile PUG pentru trecători; se estimează că cel
mai târziu în luna Iunie, strategia va fi aprobată, inclusiv cu prevederile de la Metrou. Se va trece
la urmărirea proiectelor şi la implementarea lor după 2021.”
Arhitectul-şef: „Ca inventar numeric, investiţiile publice de pe raza sectorului sunt în număr de
aproximativ 400. 70% dintre ele depind de acest PUZ, restul nu. Dar investiţiile publice trebuie
să aibă prioritate înaintea celor private.
Astfel:
- în ceea ce priveşte Spitalul Metropolitan, partea juridică a fost rezolvată. Aici este prevăzută
şi o gară, un nod care măreşte conectivitatea zonei. Spitalul va fi un pol urban, împreună cu
zona Fabricii de Glucoză. Pe zona Dimitrie Pompei, realizarea unor alte străzi va impune
exproprieri;
- linia de tramvai dinte zonele Dimitrie Pompei – Spital – Cale Ferată va fi extinsă prin
Petricani, revenind pe pod;
- intersecţia Dimitrie Pompiei-Herăstrău se cere revăzută şi amenajată, deoarece se doreşte ca
ea să aibă legătură cu zona Barbu Văcărescu. Se va face o legătură peste Lacul Tei, o
legătură care se va mări la 4m; intersecţia existentă va fi păstrată;
- cele două pasaje prevăzute, unul în zona Doamna Ghica-Colentina, celălalt în zona
Gherghiţei-Colentina, vor rezolva o importantă problemă de trafic zonal. Tot în acest scop,
pentru ameliorarea condiţiilor de trafic, va fi realizat park’n ride din zona Colentina Andronache;

în zona Baicului-Obor, care este un nod important al Sectorului, va apărea un pol de
dezvoltare; trecerea maşinilor se va face pe sub Gara de Est, iar gara va fi reconfigurată.
Avatar utilizator
aztec
Membru Silver
 
Mesaje: 2492
Membru din: Mie, 30 Iun 2010, 20:08

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)

Mesajde aztec » Mie, 21 Aug 2019, 07:14

intervenţiile viitoare rămânând pentru zonele Fabrica
de Glucoză – Pompei. Am preconizat, din raţiuni de ameliorare a circulaţiei, în zona PetricaniPompei, funcţionarea unei linii de tramvai circulare, care să contacteze şi un nod intermodal în
zona Pipera, şi care să aibă un regim ciclic de 2 minute, tocmai pentru a deservi optim fluxul
uman mare din această zonă. Propunerea am gândit-o corelată cu zona Barbu Văcărescu – Gara
Herăstrău – Pompei, iar zona pe care va trebui să ne-o asumăm, pe moment, ca neacoperită, este
cea de bretea. Propunerile sunt posibile şi au fost agreate de Primăria Generală. Avem nevoie ca
măcar o linie de tramvai să ajungă până la Barbu Văcărescu.
Pe de altă parte, diferenţa dintre gările existente este de 1km şi 700m, iar aici urmărim refacerea,
cumva a alegăturii dintre ele şi integrarea lor nu doar în transportul local, dar şi în cel extraurban.


Zona Obor: tramvaiul nu poate trece peste calea ferată. E nevoie de o legătură de tramvai în
zona acum dominată de CFR. Aici credem că ar fi bine de desfăşurat un spaţiu urban de tip parc.
Traseele de metrou, la nivelul sectorului, au fost preluate din documentaţiile existente, pentru
direcţia Voluntari-Colentina. Pe Şos. Iancului, însă, nu se va putea interveni pentru o perioadă de
12 ani, întrucât acesta este termenul de garanţie al lucrării.




https://www.oar-bucuresti.ro/documente/ ... -03-13.pdf
Avatar utilizator
aztec
Membru Silver
 
Mesaje: 2492
Membru din: Mie, 30 Iun 2010, 20:08

Re: Licitatie achizitie 8 autobuze electrice 12 metri (07.20

Mesajde andrei11 » Sâm, 24 Aug 2019, 00:54

ticker scrie:Din pacate asta se poate întâmpla daca avem 4 licitații separate. Eu as prefera contract cadru si daca se comporta bine primele unități atunci extinderea lui si cu un parc uniform, din motivele enumerate de tine.
Da ce frică pe voi să vă specializați pentru 4 mărci...Mai degrabă eu propun ca din liceu să ieșiți direct la pensie. Fără complicații inutile ! Nu știu de unde isteria asta, aoleu, avem 4 mărci diferite, ce ne facem ? Trebuie să învățăm mai mult, nu mai avem timp de distracție ( la locul de muncă ! ).
4 feluri de autobuze, 4 feluri de piese, 4 moduri de întreținere, 4 tipuri de mecanica

Așa, și crezi că actuala generație de mecanici nu face față ? Am spus mai sus, trebuie să învețe mai mult, mai puțin Facebook ( la locul de muncă ). Mai dați jos căștile din urechi și mai citiți o carte de specialitate ! Aoleu, patru ! Deja văd creiere încinse !
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 17234
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Licitatie achizitie 8 autobuze electrice 12 metri (07.20

Mesajde WT_fan06 » Sâm, 24 Aug 2019, 10:23

Să ai patru mărci diferite este orice mai puțin eficient și economic, iar justificările au fost scrise foarte elocvent mai sus. Nu e vorba doar de mecanici, ci și de piese și de management. Alta e când ai o flotă uniformizată pe care o repari într-un singur garaj cu o singură mână de piese și o singură mână de oameni.

Doar ca idee, flota Ryanair este compusă din 419 avioane de tip Boeing 737-800.
Avatar utilizator
WT_fan06
Membru Gold
 
Mesaje: 1564
Membru din: Dum, 23 Iul 2017, 18:49

Re: Licitatie achizitie 8 autobuze electrice 12 metri (07.20

Mesajde andrei11 » Sâm, 24 Aug 2019, 11:38

Atunci de ce or fi n-șpe mii de mărci de autovehicule, de mașini de spălat, de frigidere, de aspiratoare, de etc, etc, etc.
Uite, vorba ta, de mărci de avioane, etc, etc.
Cunosc Service-uri foarte bune de mașini de spălat, de auto, de frigidere, de ce vrei tu care repară orice marcă.
Colega, aici NU e vorba de eficiență economică, e vorba de lene, de Facebook la locul de muncă, de căști, de vizionare de filme la locul de muncă, la groaza că trebuie să înveți să întreții / să repari mai multe tipuri de autobuze / troleibuze sau ce or fi ele.
Chiar așa, de ce nu s-o găsi un singur tip de telefoane mobile pe piață ? Știu Service-uri de telefoane mobile care nu se uită la marca telefonului când ai unele incidente cu el.
Că doar - revenind la autobuze - n-o să ții pe stoc n-șpe mii de piese, poate numai consumabilele, le comanzi atunci când ai nevoie. Adevărul că << mecanicul de întreținere >> nu mai e meșter, deabia așteaptă să vadă serialul preferat la telefon în loc să învețe să meșterească la cele 4 tipuri de autobuze.
Justificările enunțate țin locul la realitatea că avem din ce în ce mai puțini oameni multilaterali dezvoltați în meseria lor ( nu e vorba de lozinci aici ). Câți farmaciști mai sunt farmaciști de fapt ? Sunt vânzători de medicamente. Din ce în ce mai mult în farmacii întâlnesc în loc de farmaciști blonde cu țâțe pe jumătate dezvelite, fardate, și care dacă le întrebi ceva știu numai să zâmbească.
Avatar utilizator
andrei11
Moderator forum
 
Mesaje: 17234
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 20:50
Localitate: U.E. Ro. Bucuresti - Piata Iancului

Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc)

Mesajde misterr » Sâm, 24 Aug 2019, 21:58

Românii pot să comande automobile Tesla. Cât costă şi de unde se ridică maşina

Imagine

Compania condusă de Elon Musk a anunţat că se extinde oficial în Europa de Est, incluzând patru state, printre care şi România, în configuratorul de pe site-ul său prin care se pot face comenzi.

Tesla a anunţat că primeşte oficial comenzi pentru Model 3 din România, Polonia, Ungaria şi Slovenia, într-un val de expansiune spre Europa de Est.

Model 3 are o autonomie de 500 km şi porneşte de la un preţ de 39.500 de euro, putând atinge şi valoarea de 52.900 de euro.

Un Tesla Model 3 Standard Range Plus pleacă de la 39500 Euro şi ar putea fi disponibil chiar în prima parte a anului 2020.

Imagine

De asemenea, posibilitatea de comandă din România nu înseamnă, cel puţin deocamdată, faptul că se vor deschide centre de livrare şi de service în ţara noastră, asta pentru că ridicarea maşinii se va face direct din Olanda.

Imagine

https://arenait.ro/2019/08/23/tesla-model-3-poate-acum-comandat-romania.html
misterr
Membru Silver
 
Mesaje: 3636
Membru din: Vin, 29 Apr 2011, 17:06

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Comunitatea MetrouUsor


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 7 vizitatori