Transportul în lumeAsiaJaponia

 

Topic: Generalități

23 posts, 26530 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Generalități macheta218

Poate se pricepe cineva si pe la noi sa realizeze un clip asemanator , despre pasajul Basarab :?:



 


Re: Japonia cool2010

Cabview Linia Yosan din Japonia. Linia are 94 de statii, se întinde pe aproximativ 300 km de cale ferată şi viteza maximă care poate fi atinsă este de 130 km/h. Vizionare plăcută.


 



Re: Japonia bercenicity

Keihan Keishin Line

O linie de tramvai interurban a fost transformata in metrou interurban: in Kyoto (1.4 mil loc) merge prin  subteran circuland prin tunelurile metroului, in Otsu (336000 loc.) merge pe cale proprie, si pentru ultimii 600m pe mijlocul strazii, oprind la semafoare!





La unele curbe mai stranse rotile sunt stropite pentru a reduce zgomotul


 


Re: Japonia Goldmund

Alte forme de transport in comun din Japonia
monorail, Osaka:




...si altceva:


 


Re: Japonia Goldmund

Exista in Japonia un mijloc de transport in comun pe sina, care nu este nici tren suburban, nici tramvai si nici metrou, ci o forma aparte, ceva 'intre'. De fapt este un tren-tramvai, compus din doua sau trei vagoane(sau 2X2), care face legatura in provincie(de regula in afara marilor metropole japoneze), intre mici orase si un oras mai mare, sina ajungand pana in centrul oraselor...Se pare ca japonezii au un cult pentru acest mijloc de transport in comun, de aceea am considerat ca ar fi bine sa-l cunoastem si noi:







De fapt aceasta serie face parte din marea familie de trenuri care reuneste toate trenurile suburbane din Japonia, pana la trenurile moderne care (sub)traverseaza marile metropole nipone.

 


Re: Japonia bercenicity

Ba chiar sunt trenuri, caracteristicile lor sunt la standardul cailor ferate de acolo (peroane inalte, latime 2.9m, lungimea vagonului 20m). Catenara poate parea mai svelta, dar in general are o tensiune de doar 1500V.

Pe liniile lor clasice delimitarea intre ceea ce este tren expres, suburban si metrou este mai putin clara (dacat ca trenurile de lung parcurs au mai putine usi si un confort sporit fata de suburbane) - de exemplu in multe cazuri trenurile de metrou continua pe liniile suburbane si vice-versa.

Acolo, in afara de cateva trenuri de noapte/de lux si marfare, toate trenurile sunt EMU/DMU. Pe liniile natilanele (nu suburbane) au inceput sa fie introduse din anii '50 pana in anii '70 cand ultimele trenuri cu aburi au fost retrase.

Analogul lor ar fi Malaxele si Desiro de la noi - doar ca sunt folosite la scara larga.

 


Re: Japonia Robert24

Trenul maglev japonez a atins viteza de 600km/h

Azi, 21 aprilie 2015 a fost stabilit un nou record mondial. Un tren maglev seria L0 al Central Japan Railway (Caile Ferate Japoneze) a reusit sa atinga viteza de 603 km/h in cadrul unui test realizat in prefectura Yamanashi.
Conform JR Central, viteza de peste 600 km/h a fost mentinuta pentru 10,8 secunde, timp in care trenul a parcurs o distanta de 1,8 km.
Trenul format din 7 vagoane atinsese in urma cu cateva zile viteza de 590 km/h, depasind vechiul record de  581 km/h stabilit de prototipul MLX01 in Decembrie 2003.

Anul trecut, pe 17 decembrie a avut loc o ceremonie pentru startul constructiei liniei maglev de 286km intre Tokyo si Nagoya (in viitor, pana la Osaka), linie care ar trebui sa fie gata in 2027. Costul primei sectiuni este estimat la 5,4 trilioane yeni japonezi (peste 45 miliarde USD!!!). Al doilea tronson catre Osaka se are in vedere a fi finalizat in jurul anului 2045.
85% din linia Tokyo - Nagoya va fi construita in tunel, viteza de rulare comerciala va fi de 500 km/h, iar distanta va fi parcursa in 40 min.

http://www.railwaygazette.com/news/high...0-kmh.html



 


Re: Japonia Shinkasen

Trenuriile lor sunt si inter-suburbane, urmeaza o linie ce leaga cateva orase, metropole si zonele lor adiacente, poti circula cu un inter-suburban, iar pretul este destul de accesibil pentru bani lor, schimbul de tura al mecanicilor se face in statie, nu trebuie sa retraga trenul la depou sau ceva de genul asta, decat cand si-a atins numarul kilometri parcursi, se facea si mai demult la RATB schimbul in statie, iar la Metrorex parca inca se practica, la CFR nu stiu daca se practica.



 


Re: Japonia Goldmund

Pun un video mai vechi, din 2011 cu un tren care ne arata standardul japonez. Mi-e rau cand ma gandesc la primele trenuri rapide(peste 250kmh - bravo lor!) din 1964 Japonia, la conditiile cum calatoreau parintii nostri in anii comunismului(1947-1989), dar mai ales pentru ca si copiii nostri vor calatori cu trenul tot cum calatoreau japonezii inainte de 1964 prin Nippon:
https://www.youtube.com/watch?v=f2id45s6TmE

 


Re: Japonia shoppy

Troleibuz prin tunel


 


Re: Japonia Goldmund

Despre urmatorul film trebuie sa spun cateva cuvinte:
zeci de trenuri, modele diferite, cu o grafica colorit de exceptie(design culoare la un nivel superior), toate trenurile cu aer conditionat, fie electrice sau diesel. Diversitatea acestor trenuri ne spune f. mult despre o societate si civilizatie ce isi cauta egalul in lume, care nu copiaza de la nimeni si este copiata de intreaga lume, cel putin in domeniul feroviar. Putem privi in acest film doar trenurile locale, pe cai ferate secundare(si nu pe magistralele de viteza) "Limited Express"(aprox. un tren local) si totusi vedem doar gari curate, toate peroanele sunt inalte, perfect luminate, etc..



 


Re: Japonia Goldmund

Din ce stim pana acum, in Asia doar Japonia, Coreea de Sud, Taiwan si bineinteles marea putere economica RPChina detin tehnologia trenurilor rapide de mare viteza. Toate aceste tari au facut eforturi mari pt. a avea tehnologia acestor trenuri si cailor ferate pt. vitezele de peste 300km/h. Cert este ca doar RPChina a importat tehnologia din mai multe tari, printre care Franta, Germania(Siemens si ICE 2-3) si...Japonia. In Asia doar Japonia este tara cu tehnologia cea mai avansata, dar si cum arata trenurile interior, comoditate, zgomot, etc..De aici copiaza toata Asia!
Si iata cum incepe de la prototip la realitate un nou model de tren:

https://www.youtube.com/watch?v=bR4Pou2NHv4

https://www.youtube.com/watch?v=B11fBYAyl7Q

 


Re: Japonia Goldmund

...si N700S, un tren cu o forma mai veche(mai intai a fost N700, dupa mai multi ani a venit N700A cu farurile schimbate si un interior si mai comod...) iar acum vine acest tren din seria N700 si cu o viteza de croaziera(nu pt. un record mondial!) de 360km/h:
https://www.youtube.com/watch?v=5imtQ4x2q7k
https://www.youtube.com/watch?v=b7dpz6kmFl0

PS
aceasta tehnologie a seriei N700(dar nu ce a urmat, adica A si acum S) a fost vanduta si in RPChina.

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Japonia  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use