De toate pentru toțiComunitatea Metrou Ușor

 

Topic: Despre trotinete

81 posts, 22259 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Despre trotinete andrei11

MIHAI VASILESCU BLOG
<< viaţa-i mult prea serioasă ca să n-o luăm în râs !>>
26.07.2019

REGULI DE BUN SIMȚ PENTRU UTILIZAREA TROTINETEI ELECTRICE
Prima și cea mai importantă regulă ar trebui să fie dorința de a te întoarce întreg acasă. Nu uita că, spre deosebire de șoferi, care la o adică pot scăpa cu niște tablă îndoită sau zgâriată, pentru tine cel mai mic incident în trafic se poate lăsa cu spitalizare sau cu verificat personal dacă există viața de apoi.
Nu te transforma în pieton după cum îți convine ție. Șoferii din București sunt unii dintre cei mai stresați cetățeni ai planetei. Ia ghici tu cam ce-ar vrea să-ți facă un cetățean din ăsta mega-stresat când te vede mergând cot la cot cu el, pe șosea, până la prima trecere de pietoni unde, brusc, te dai jos de pe trotinetă și te avânți năvalnic să traversezi, făcându-l să pună frână brusc. Și te mai uiți și urât, că doar acum ești pieton și ai prioritate. Dacă nu ghicești, îti spun eu ce-ar vrea sa-ți facă: să se dea jos de la volan și să te bată cu propria-ți trotinetă până nu te mai ridici. Doar perspectiva iminentă a pușcăriei îl face să nu ia în considerare această opțiune.
Când mergi pe trotuare, asumă-ți că sunt făcute pentru pietoni și că ei sunt cei care au prioritate. Știu, e greu, se mișcă atât de încet și nici nu vor să se dea la o parte când strigi tu „pardon, pardon” sau agiți soneria, dar ia imagineză-ți că toate băbuțele alea printre care faci tu slalom ar fi de fapt judokani de categorie grea sau boxeuri profesioniști. Este c-ai lăsa-o mai încet cu măcănitul și-ai cauta soluții să nu-i deranjezi? Fă asta tot timpul pentru că, până la urmă, s-ar putea să dai de cineva care să-ți rupă capul.
Nu merge niciodată pe contrasens, pe carosabil. Ai pretenția sa fii luat în serios în trafic? Atunci nu-i lua nici tu la mișto pe șoferi. În plus, să știi că nu toți conducătorii auto au abilități și reflexe de piloți de raliuri. Poate se sperie vreunul când se pomenește cu o chestie pe două roți venind lansat pe contrasens și trage de volan, total neinspirat, spre tine. În caz de impact frontal, cu o mașină, tot ce vor mai recupera ăia de la SMURD din tine vor fi converșii și eșarfa.
Nu trece pe roșu! Nici la semafoarele pentru mașini, nici la cele pentru pietoni, doar pentru că poți și că dacă e să fie poliție prin zonă tot ce poate să facă e să-ți ia caii de la bicicletă. Scuze, de la trotinetă.
Nu merge niciodată pe banda de doi (aia de lângă axul drumului). Dacă e să mori, acolo o poți face cel mai ușor pentru că ești la nici un metru de mașini care se deplasează cu minim 50 de kilometri pe oră. La viteza aia nici nu e nevoie să se urce pe tine, e suficient să-și arunce un șofer chiștocul pe geam. A, da, precizare: mașinile sunt chestiile alea mari din metal pe lângă care defilezi tu la semafoare.
Știu că nu e cool s-o porți, dar, la o adică, o cască bună poate să facă diferența între un trotinetist viu și un trotinetist mort. Tu alegi.
Uită de telefonul mobil. Dacă te-ai hotărât se butonezi telefonul, gândindu-te că o să conduci trotineta cu mâna rămasă liberă, te-ai gândit prost. Spre deosebire de bicicletă, trotineta este extrem de greu de manevrat cu o singură mână. Cred că a fost prima și ultima oară când am căzut, de altfel. Mi-a sunat telefonul și-am dus, instinctiv, mâna la buzunar să-l scot. Am avut noroc că nu eram pe carosabil.
Dacă ești nevoit sa folosești metroul sau stb-ul în orele cele mai aglomerate, pliază-ți trotineta și, în general, încearcă să ocupi cât mai puțin loc sau să nu stai exact în dreptul ușilor. Știu, tu-ți imaginezi că oamenii din jur gândesc „wow, ce cool., și-a luat trotinetă electrică”, dar tristul adevăr este că toți ar vrea să te întrebe „ce plm cauți cu aia în metrou”. Neam de sălbatici neecologiști, ce să-i faci.
Cam astea ar fi. Respectă-le și sunt șanse mari să scapi intact în traficul infernal și profund neiubitor de mijloace de transport alternative, din București.

 


Re: Despre trotinete cris_m

Foarte buna postarea, daca ar fi citita de cine trebuie am avea mai putine incidente/accidente etc.

 


Re: Despre trotinete Andrei98

Pe lângă ăștia mai sunt și bicicliștii care taie benzile fără sa se asigure, îți sar în fata cu bicicleta pe trecere, sau trec pe rosu. Când ești cu bicicleta și te oprești la semafor și vine unu din spate care trece pe rosu îți vine să mergi după el sa ii faci bicicleta guler...
Cred ca subiectul ăsta cu trotinetele poate fi contopit cu cel despre biciclete, în fond e cam aceiași forma de transport și creează cam aceleași probleme prin oraș, sau ma rog, unii din cei care le conduc le creează.

 


Re: Despre trotinete andrei11

Rămân topice diferite. Aici discutați despre trotinete. Despre problemele trotinetelor ( bicicletelor ) în trafic se poate discuta la Aspecte negative

 


Re: Despre trotinete misterr

Incidente dese cu trotinetele, care au ajuns până și pe autostradă. Ce reguli se pregătesc

Click pe imagine pentru video:





Cei care merg cu trotineta electrică ar trebui să facă, obligatoriu, un curs de legislaţie rutieră. Este una dintre propunerile care vizează reglementarea acestor vehicule, tot mai folosite şi în România.

Deocamdată, nu avem legislaţie, în schimb se înmulţesc accidentele. În fiecare lună sunt consemnate cel puţin trei soldate cu victime.

O înregistrare surprinde cum un copil care traversa strada pe culoarea verde a fost lovit de un bărbat pe trotinetă, care nu a oprit la semafor. Grav este că sunt tot mai dese situaţiile în care cei de pe trotinetă ignoră regulile de circulaţie, nu reuşesc să frâneze şi intră în autoturismele oprite sau chiar îşi iau trotineta pe autostradă.

De la începutul anului şi până în prezent, s-au înregistrat 28 de accidente în care au fost implicate persoane care se aflau pe trotinete, adică vreo 3 în fiecare lună. Și, atenţie, acestea sunt accidentele soldate cu victime. Altele, şi nimeni nu ştie câte, nu au ajuns niciodată în atenţia poliţiştilor, fie pentru că nu au fost raportate, fie pentru că părţile au ajuns la o înţelegere.

În Parlament a fost deja depus un proiect de lege care prevede, printre altele, ca cei care conduc trotinete să aibă cel puţin 14 ani şi să poarte obligatoriu casa de protecţie măcar până la 18. Şi Direcţia pentru Înmatriculări, Registrul Auto Român ori Direcţia Rutieră lucrează la un alt document care urmează să ”stabilească la ce categorie de vehicule se încadrează trotinetele, dacă se înmatriculează sau se înregistrează, unde le poţi folosi - pe trotuar sau pe carosabil - şi cine le poate conduce”.

Cosmin Andreica, EUROPOL: ”S-a discutat inclusiv despre necesitatea introducerii unor cursuri de legislaţie rutieră, ca la finalul cursului să obţină un atestat. Este important să cunoască semnele de circulaţie. Dar, repet, aceasta este doar o discuţie.”

Dar probabil că la stadiul de discuţie va rămâne, pentru că o astfel de măsură ar trebui aplicată nediscrimatoriu, adică şi bicicliştilor.

În Franţa, de pildă, a fost interzisă circulaţia cu trotinete pe trotuare, iar viteza maximă admisă este de 25 de km pe oră.

Însă unele voci cer deja să fie redusă la 20 de kilometri pe oră, sau chiar la 8, în zonele pietonale aglomerate. În tot acest timp, la noi trotinetele electrice pot prinde 50-60 de kilometri pe oră.

 


Re: Despre trotinete andrei11

Porțiunea dintre Petricani și Gherghiței la sensgiratoriu NU este și NU va fi niciodată autostradă. Nu există sensgiratoriu pe autostradă ! Cine susține altceva e cretin de-a binelea. A,în acte poate să se numească cum vrea șoseaua respectivă, dar nu are statut de autostradă !

 


Re: Despre trotinete Cristi N

Na belea sau cum sa dai din lac in put. Link

Sentinta: Trotinetele care depasesc 25 de km/h sunt considerate mopede
La mijlocul anului trecut relatam faptul ca centrele urbane ale Romaniei au fost luate cu asalt de trotinetele electrice, asadar aratam ca si unii utilizatori a acestora vor trebui sa cunoasca si sa respecte prevederile Codului rutier. Acum, insa, avem si o sentinta pe care o punem in prim-plan cu privire la modul legal in care putem circula cu trotinetele electrice in Romania.
Dintr-o speta aflata pe rolul Judecatoriei Baii Mari intelegem ca amenda aplicata de politie unui posesor de trotineta electrica pentru ca circula pe carosabil a fost anulata. Organul de forta a considerat ca persoana in cauza nu avea ce sa caute cu trotineta printre masini, insa instanta a demonstrat ca acesta a avut calitatea de conducator de autovehicul, nu pieton.
Posesorul trotinetei a aratat ca se deplasa cu aceasta pe o strada, cand a fost acrosat de un autovehicul. In urma acestui incident, a fost nevoie de 8 zile ingrijiri medicale pentru vindecare.
In plus, omul cu trotineta electrica mai arata in fata instantei ca agentul de politie l-a incadrat gresit la "dispozitiv cu role" cu care, bineinteles, nu are voie sa circule cu carosabil.
Magistratii au citat Codul rutier si nu i-au oferit proprietarului de trotineta rezultatul dorit, ci i-au ingreunat situatia.
Judecatoria Baia Mare arata in sentinta civila nr. 4303 din 2016 ca "in motivarea in fapt a cererii intimatului, s-a aratat ca, in urma cercetarilor efectuate in cauza, s-a stabilit faptul ca, potrivit datelor furnizate de producatorul trotinetei electrice mentionate in procesul-verbal atacat – S.C. Europa Events Agency S.R.L. -, trotineta condusa respectiva indeplineste cumulativ caracteristicile tehnice care corespund definitiei legale a mopedului, astfel ca petentul nu a avut calitate de pieton, ci de conducator de autovehicul.
In drept, au fost invocate prevederile art. 454 al Codului de procedura civila.
Avand in vedere achiesarea intimatului la plangerea petentului, instanta, in temeiul dispozitiilor art. 454 teza I din Codul de procedura civila, republicat, cu modificarile ulterioare, si ale art. 34 din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, va admite plangerea petentului, anuland procesul-verbal contestat".
Politia a pornit, asadar, inceperea urmaririi penale pentru ca omul cu trotineta a condus pe drumul public fara un permis de conducere valabil.
Finalmente, retinem ca nu se poate circula cu trotinetele electrice care pot depasi 25 de km/h pe carosabil fara a avea permis de conducere, categoria AM. Desi Politia nu verifica viteza pe care o atinge o trotineta la un anumit moment, e important sa intelegem ca in urma unui accident (oricat de mic) poate rezulta, pe langa posibile rani, un dosar penal.
Nota! Aceasta sentinta se poate aplica la fel de bine si in cazul bicicletelor electrice care depasesc 25 de km/h. Daca nu vreti sa fiti obligati sa aveti permis de conducere, asigurati-va ca viteza acestora este limitata din fabrica!
de Florin Amariei
Data aparitiei: 04 Iunie 2019

 


Re: Despre trotinete cris_m

Deci aproape toate sunt mopede!!  :mrgreen:

 


Re: Despre trotinete Cristi N

Depinde ce o fi scriind in actele lor. Asa si toate mopedele apar ca limitate la 45km/h dar majoritatea se duc spre 60km/h cu un pasager mai slabut.

 


Re: Despre trotinete punmeister

Un lucru bun de spus despre trotinete, pot merge pe dale OR fara sa se dezintegreze :rofl: :rofl:

Click pe imagine pentru video:



 


Re: Despre biciclete Cristi N

Pe grupul de facebook We are electric cineva povesteste cum a lovit un trotinetist si deznodamantul de la politie. link

Nicu Poiana
15 hrs
Salutare,
Am lovit un trotinist cu masina.

Acum sa va povestesc si cum am reusit sa fac acest lucru pe care il regret dar pe care il impartasesc cu voi. Joi ma deplasam cu masina printr-o intersectie care era blocata, masinile de pe strada cu prioritate au lasat loc sa poata fi traversata intersectia. Strada pe care eram avea 3 benzi, ma aflam pe banda din mijloc, aveam masini si pe prima si a 3 banda.
Cand m-am pus in miscare, din stanga printre masinile de pe prima bada si bordura a aparut trotineta si l-am impins/a intrat in bara.. nu mi-am dat seama ca a fost rapid. El a cazut dupa masina, speriat si cu trotineta avariata (maneta de acceleratie rupta si aripta spate). Din fericire el nu avea nimic (nu purta casca sau alt element de protectie).
Am mers dupa intersectie sa stam de vorba sa vedem cum rezolvam problema aparuta.
Cel de pe trotineta avea 22-23 ani, a zis ca are permis de conducere de 4 ani si de aici am aproximat varsta.
De comun acord am stabilit ca ii platesc toate reparatiile necesare la trotineta si bucurosi ca nu a fost mai grav.
Intre timp a venit tatal baiatului, pe un moped, purta casca si vesta reflecorizanta ( asta cu elementele de protectie o intelegeti voi).
Domnul suparat pe mine foarte tare, rosu la fata ca trebuie sa mergem la politie ca nu am ce cauta cu permis de conducere si ca el vrea neaparat sa imi fie permisul de conducere suspendat. Eram destul de suparat pe mine pentru ceea ce am facut, nu am comentat dorinta lui, am luat trotineta in portbagaj si juniorul cu mine in masina.
Am mers la sectia de politie pe pe splai (incinta Cobalcescu) am completat declaratiile, am specificat si in schita accidentului ce am spus si mai sus, am aratat eu adresele obtinute de WAE politistilor... dupa 2 ore de discutii si poze a venit verdictul.

2 sefi din alt birou, cu legislatia in mana, au citit paragraful despre moped si despre vehicul.
Au spus ca dupa incidentul grav din Bucuresti si cel din Cluj nu mai pot interpreta trotineta (nu are sa si nici pedale) nu poate fi asimilata decat cu un pieton si ca nu are ce cauta pe carosabil cu trotineta.

Cel de pe trotineta a inceput sa faca scandal, intre timp au venit ambii parinti la sectia de politie si erau foarte vocali.

Dupa cateva certuri intre politisti si cel de pe trotineta au fost expuse cele 2 variante de solutionare:
1. Declara ca nu are pretentii si nu doreste ca politia sa inceapa ancheta.

2. Sa nu declare si fie sanctionat de catre politisti si in acest fel ar fi putut sa ii dea in judecata.

Cel de pe trotineta a ales varianta 1 si am iesit. Parintii lui au facut in continuare scandal, eu mi-am mentinut dorinta de ai plati reparatie tratinetei si asta voi face.

A durat ceva până mi-am facut curaj sa va expun ce am facut, dar avand in vedere ca si eu sunt trotinist am zis sa stiti ce aveti de facut in Bucuresti in caz de accident. Daca va aflati pe carosabil rezolvati problema fara politie sau initiati un proces.

Regret in continuare evenimentul dar din pacate se mai intampla...

Sa ne vedem cu bine in trafic.

 


Re: Despre trotinete Valentin

Cand esti rau gratis cam asta se intampla. D-aia exista amiabila, se inteleg doi oameni maturi, isi recunosc vina si platesc. Plus, nu inteleg de ce naiba sunt asa revoltati? Politistul le-a citit litera cu litera si incep sa faca scandal, zau daca inteleg logica acestor oameni , care vorba aia, sunt multi. Ti se pare revoltator? Ce treaba are politistul cu asta? Du-te nene la parlamentari si fa-le scandal, chiar nu mai respecta nimeni uniforma de politist? Cand de prost educat sa fi sa te certi cu oamenii legii?  :popa:  :popa:

 


Re: Despre trotinete Cristi N

Sunt 100% de acord cu tine si as mai adauga o chestie, am toata admiratia pentru calmul si bunul simt al celui care a postat povestea.

 


Re: Despre trotinete andrei11

Am întâlnit destui trotinetiști iresponsabili în trafic. Idem bicicliști, dar pentru bicicliști nu este topicul adecvat.

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Comunitatea Metrou Ușor  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use