Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: ARHIVĂ: Știri din București (2015-2020)

1780 posts, 791624 views
 
Go to page:  1  ... 103 104 105 106 107 108 109  ... 128
 
 

📖 Pagination options
  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Știri din București V2A

Liniile 16 și 36, temporar scurtate

Începând cu data de 05.08.2019, în perioada lucrărilor la calea de rulare de la intersecția Şos.Petricani/ Str. Fabrica de Glucoză, liniile 16 și 36 vor fi scurtate, iar tramvaiele vor circula pe traseele de bază între "Piața Sf. Gheorghe", respectiv "Republica" şi vor întoarce în bucla de la intersecția Bd. Lacul Tei/ Str. Petricani/ Str. Doamna Ghica.

Pentru preluarea călătorilor de pe traseul afectat, va fi înființată linia navetă 616, care va funcționa între terminalele "Platforma Industrială Pipera" şi "Piața Bucur Obor", pe traseul Bd. Dimitrie Pompeiu, Şos. Petricani, Bd. Lacul Tei, Str. Maica Domnului, Str. Reînvierii, Str. Turmelor, Şos. Colentina, cu întoarcere pe Şos. Stefan cel Mare, Str. Lizeanu, Str. Maica Domnului, apoi traseul de ducere.

Autobuzele vor efectua opriri, astfel:

- pe sensul de mers către "Platforma Industrială Pipera", pe Şos. Colentina în stația "Bucur Obor", comun cu cele ale liniilor 66 şi 143, pe Str. Lizeanu în stația nou înființată “Reînvierii”, înaintea intersecției cu Str. Reînvierii, pe Str. Maica Domnului în noua stație “Alexandru cel Bun” (amplasată după intersecția cu Str. Alexandru cel Bun), pe Bd. Lacul Tei, în stațiile "Maica Domnului" şi "Universitatea Tehnică de Construcții", pe Şos. Petricani şi Bd. Dimitrie Pompeiu, comun cu cele ale liniilor 343 şi N125;

- pe sensul de mers către "Bucur Obor", pe Şos. Petricani şi Bd. Dimitrie Pompeiu comun cu cele ale liniilor N125, 343, precum şi în stația nou înființata "Rocin" în zona stației de tramvai, pe Bd. Lacul Tei în stațiile "Bd. Lacul Tei" şi "Universitatea Tehnică de Construcții", comun cu cele ale liniilor 182 şi 282, precum şi în stația nou înfiintată "Grigore Moisil" (înaintea intersecției cu Str. Maica Domnului, la cca. 80 m), pe Str. Maica Domnului în noile stații "Alexandru cel Bun" şi "Reînvierii" (amplasate după intersecția cu Str. Alexandru cel Bun, respectiv înaintea intersecției cu Str. Reînvierii), apoi pe Str. Turmelor în stația nou înființată "Şoseaua Colentina" (amplasată înaintea intersecției cu Şos. Colentina).

http://stbsa.ro/comunicat1.php?nrcom=1088

 


Re: Știri din București Cristi N

In ultimele zile am tot vazut o echipa de muncitori care sudau la linia de pe Dimitrie Pompeiu. Ce vor sa faca mai exact, au in minte vreo tentativa de modernizare a liniei?
PS Nu am vazut nici macar un termen estimativ de finalizare a lucrarilor.

 


Re: Știri din București PTMZ

N-are legătură cu Dimitrie Pompeiu, schimbă dalele OR de la intersecția cu Fabrica de Glucoză.

 


Re: Știri din București Cristi N

O sa fie distractie maxima in zona, deja Pompeiu era plin pe ambele sensuri dimineata si seara, acum cu lucrarea asta o sa blocheze si banda care mai ramasese pe FdG.
Nu le ajungea un weekend sau doua ca sa faca treaba asta?

 


Re: Știri din București 1689

Cristi N wrote:
[...]
PS Nu am vazut nici macar un termen estimativ de finalizare a lucrarilor.


Exact asta m-a frapat si pe mine citind comunicatul.

Nici macar nu se mai obosesc sa pretinda ca exista un proiect, niste date de realizare, responsabilitati sau penalizari.

In Sha Gabi :D

 


Re: Știri din București georgica2704

Cica termenul este 13.09. 2019. Lucrarea este la canalizare.
Haos în Pipera. Lucrări la canalizare pe Şoseaua Petricani şi la intersecţia cu Fabrica de Glucoză.

Până când va fi restricţionată circulaţia pe o bandă
Brigada Rutieră a Capitalei anunţă că, începând din 5 august, se vor efectua lucrări pentru realizarea reţelei de canalizare pluvială, relocarea şi protejarea reţelelor pe Şoseaua Petricani, dar şi la intersecţia cu Şoseaua Fabrica de Glucoză. Circulaţia va fi restricţionată pe o singură bandă, până în 13 septembrie. Asta după ce traficul în zona Pipera  este oricum îngreunat din cauza lucrărilor de lărgire care se efectuază pe Şoseaua Fabrica de Glucoză şi pe care a fost impus sens unic de circulaţie.  ”Începand cu data de 05 august a.c., se vor efectua lucrări pentru realizarea reţelei de canalizare pluvială, relocarea şi protejarea reţelelor în Bucureşti, Şos. Petricani, respectiv intersecţia Şos. Petricani / Şos. Fabrica de Glucoză, sector 2. Lucrarea va fi realizată fără închiderea circulaţiei autovehiculelor sau pietonilor, în partea carosabilă, cu asigurarea unei benzi de circulaţie pe sensul afectat de pe Şos. Petricani, precum şi în intersecţii”, anunţă Brigada Rutieră a Capitalei. Sursa citată precizează că se va asigura circulaţia protejată a pietonilor pe trotuar. ”Restricţiile din partea carosabilă se vor finaliza până cel târziu la data de 13.09.2019, iar în situaţia în care lucrarea nu va fi realizată în întregime până la această dată, restricţiile necesare lucrării se vor executa în continuare doar noaptea, în intervalul orar 22.00-06.00, sau în zilele de sâmbătă şi duminică”, a mai precizat Brigada Rutieră. Brigada Rutieră solicită conducătorilor de autovehicule să circule cu prudenţă, să respecte semnificaţia indicatoarelor rutiere montate temporar în zonă, precum şi semnalele poliţiştilor rutieri.
Sursa :https://adevarul.ro/news/bucuresti/haos-pipera-lucrari-canalizare-Soseaua-petricani-intersectia-fabrica-glucoza-restrictionata-circulatia-banda-1_5d440f2f892c0bb0c61dd05e/index.html

 


Re: Știri din București Gabi23

Modificări de trasee STB SA ca urmare a modernizării sistemului rutier pe Şoseaua Giurgiului

Ca urmare a reabilitării/modernizării sistemului rutier pe Şos. Giurgiului, în perioadele 09 - 11.08.2019, respectiv 16 - 18.08.2019, se vor lua următoarele măsuri:

Linia 7 va funcţiona pe traseul de bază între "Piața Unirii” şi "Piața Eroii Revoluţiei”, cu întoarcere pe Şos. Olteniței, Str. Şura Mare, Şos. Giurgiului, apoi pe traseul de ducere.

Linia 11 va funcţiona pe traseul de bază între "Cartier 16 Februarie” şi "Piața Eroii Revolutiei”, apoi pe un traseu modificat pe Şos. Olteniței, Str. Şura Mare, cu întoarcere pe  Şos. Giurgiului, apoi pe traseul de ducere.

Linia 25 va funcţiona pe traseul de bază între "Depoul Militari” şi intersecția Şos. Progresul/Calea Rahovei, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri prin Calea Rahovei, Calea Ferentari, Prelungirea Ferentari, Str. Zețarilor, Str. Anghel Alexandru, Şos. Giurgiului, până la "CFR Progresul’’.

Pentru preluarea călătorilor de pe traseu, se înființează linia naveta 625 care va funcționa între terminalele "Gara Progresul’’ şi "Piața Eroii Revoluției”, pe traseul Str. Gării Progresul, Şos. Giurgiului, Şos. Olteniței, Şos. Viilor, Străpungerea Viilor-Şeban Vodă, cu întoarcere pe Calea Şeban Vodă, Şos. Giurgiului, apoi traseul de ducere.

Autobuzele vor efectua opriri pe Şos. Giurgiului şi  Şos. Viilor, comun cu cele ale liniilor 102, N107.

http://stbsa.ro/comunicat1.php?nrcom=1091

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Știri din București V2A

Modificari de trasee STB SA cu ocazia mitingurilor organizat de Grupul de Acţiune Civică Diaspora pentru România

Ca urmare a desfăşurării în Piaţa Victoriei, a mitingului organizat de Grupul de Acţiune Civică Diaspora pentru România, precum şi a protestului desfăşurat în Piaţa Revoluţiei, la data de 10.08.2019, se va restricţiona traficul rutier, astfel:

1. Începând cu ora 14:30 pe Şos. Kiseleff între Str. Arh. Ion Mincu şi Piața Victoriei;

2. Între orele 14:30 - 22:15 în Piaţa Victoriei (fiind permisă circulaţia pe relaţiile Bd. Aviatorilor - Bd. Lascăr Catargiu, Bd. Aviatorilor - Cal. Victoriei, respectiv Bd. Ion Mihalache - Str. Buzeşti);

3. Între orele 19:00 - 20:30 pe Str. Valter Mărăcineanu, Str. Ion Câmpineanu, Str. Luterană, Str. G-ral. H.M. Berthelot, Str. G-ral. Constantin Budisteanu, Calea Grivitei, Bd. Dacia (numai sens Piaţa Romană), Piaţa Romană, Bd. Lascăr Catargiu (numai sens Piaţa Victoriei, până la statuia  Lascăr Catargiu).

Având în vedere aceste măsuri, Societatea de Transport Bucureşti va modifica circulaţia mijloacelor de transport din zonă, sub coordonarea agenţilor de la Brigada Rutieră, astfel:

1) Începând cu ora 14:30 până la ora 19:00 :

Linia 300 va funcţiona pe traseul de bază între cap linie ,,Bd. Nicolae Bălcescu” şi intersecţia Bd. Lascăr Catargiu/Bd. Gheorghe Manu, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri pe Bd. Gheorghe Manu, Str. Occidentului, Str. Buzeşti, Bd. Ion Mihalache, apoi traseul actual.

Linia 361 va funcţiona pe un traseu modificat de la ,,Piaţa Arcul de Triumf’’ pe Bd. Constantin Prezan, Bd. Aviatorilor, Piaţa Victoriei, Calea Victoriei, apoi traseul de bază.

Celălalt sens nu se modifică.

Linia 381 va funcţiona pe un traseu scurtat, între Piaţa Reşiţa şi Piaţa Romană.

Linia 783 va funcţiona pe un traseu modificat de la ,,Piaţa Arcul de Triumf’’ pe Bd. Constantin Prezan, Bd. Aviatorilor, Piaţa Victoriei, Bd. Lascǎr Catargiu, apoi traseul de bază.

Celălalt sens nu se modifică.

Linia 784 va funcţiona pe un traseu modificat de la ,,Piaţa Arcul de Triumf’’ pe Bd. Constantin Prezan, Bd. Aviatorilor, Piaţa Victoriei, Cal. Victoriei, apoi traseul de bază.

Celălalt sens nu se modifică.

Linia turistică va funcţiona pe un traseu modificat de la ,,Piaţa Arcul de Triumf’’ pe Bd. Constantin Prezan, Bd. Aviatorilor, Piaţa Victoriei, Cal. Victoriei, apoi traseul de bază.

Celălalt sens nu se modifică.

2) Începând cu ora 19:00 până la ora 20:30 :

Linia 300 va funcţiona pe sens ,,Clăbucet” pe un traseu modificat de la intersecţia Bd. Gheorghe Magheru/Bd Dacia (Piaţa Romană), pe Bd. Dacia, Str. Mircea Vulcănescu,  Str. Berzei, Str. Buzeşti, Bd. Ion Mihalache, cu întoarcere pe un traseu modificat de la intersecţia Bd. Ion Mihalache/Piaţa Victoriei, pe Str. Buzeşti, Str. Occidentului, Bd. Gheorghe Manu, Str. Lascăr Catargiu, Bd. Gheorghe Magheru, apoi traseul de ducere.

Linia 361 va funcţiona pe un traseu modificat de la ,,Piaţa Arcul de Triumf’’ pe Bd. Constantin Prezan, Bd. Aviatorilor, Piaţa Victoriei, Calea Victoriei, apoi traseul de bază, cu întoarcere pe un traseu modificat de la intersecţia Bd. Gheorghe Magheru / Bd. Dacia, pe  Bd. Dacia, Cal. Dorobanţi, Bd. Constantin Prezan, apoi traseul de ducere.  

Linia 381 va funcţiona pe un traseu scurtat, între Piaţa Reşiţa şi Piaţa Romană.

Linia 783 va funcţiona pe un traseu modificat de la ,,Piaţa Arcul de Triumf’’, pe Bd. Constantin Prezan, Bd. Aviatorilor, Piaţa Victoriei, Bd. Lascǎr Catargiu, apoi traseul de bază, cu întoarcere pe un traseu modificat de la intersecţia Bd. Gheorghe Magheru / Bd. Dacia, pe Bd. Dacia, Cal. Dorobanţi, Bd. Constantin Prezan, apoi traseul de ducere.  

Linia 784 va funcţiona  pe un traseu modificat de la ,,Piaţa Arcul de Triumf’’ pe Bd. Constantin Prezan, Bd. Aviatorilor, Piaţa Victoriei, Cal. Victoriei, apoi traseul de bază, cu întoarcere pe un traseu modificat de la intersecţia Bd. Gheorghe Magheru/Bd. Dacia, pe Bd. Dacia, Cal. Dorobanţi, Bd. Constantin Prezan, apoi traseul de ducere.  

Liniile 126 şi 368 vor funcţiona de la Piaţa Romană pe Bd. Dacia, Str. Mircea Vulcănescu, Str. Berzei, Str. Ştirbei Vodă, apoi traseele de bază.

Linia 133 va funcţiona pe un traseu modificat de la intersecţia Piaţa Gării de Nord / Cal. Griviţei, pe Bd. Gh. Duca, Bd. Alex. Ioan Cuza,  Şos. Nicolae Titulescu, prin Pasajul Victoriei, Bd. Iancu de Hunedoara, Şos. Ştefan cel Mare, Calea Dorobanţi, Bd. Dacia, apoi traseul de bază.

Celălalt sens nu se modifică.

Linia 178 va funcţiona pe traseul de bază, între terminalul ,,Cartier Militari” şi intersecţia Str. Ştirbei Vodă / Str. Berzei, apoi pe un traseu modificat pe Str. Berzei rond Piaţa Emil Cioran (intersecţia Str. Berzei / Str. Mircea Vulcănescu), cu întoarcere pe Str. Mircea Vulcănescu, apoi traseul de bază.  

Liniile 79 şi 86 vor funcţiona de la terminalele ,,Bd. Basarabia’’, respectiv ,,Arena Naţională’’ pe un traseu modificat de la intersecţia Bd. Pache Protopopescu/Str. Iancu Cavaler de Flondor, pe Bd. Pache Protopopescu, Bd. Carol I, Bd. Regina Elisabeta, Piaţa Mihail Kogălniceanu, Cal. Plevnei, Str. Mircea Vulcănescu, Str. Baldovin Pârcălabu, Str. Gării de Nord, terminal ,,Gara de Nord’’, cu întoarcere pe Str. Witing, Calea Plevnei, Str. Vasile Pârvan, Bd. Mihail Kogălniceanu, Bd. Regina Elisabeta, Bd. Carol I, Bd. Pache Protopopescu, Str. Popa Nan, respectiv Str. Matei Voievod, apoi traseele de ducere.          

Linia turistică va funcţiona  pe un traseu modificat de la ,,Piaţa Arcul de Triumf’’ pe Bd. Constantin Prezan, Bd. Aviatorilor, Piaţa Victoriei, Calea Victoriei, apoi traseul de bază.

http://stbsa.ro/comunicat1.php?nrcom=1092

 


Re: Știri din București Dragos31

Modificări de trasee STB SA ca urmare a modernizării sistemului rutier pe Şoseaua Giurgiului

Ca urmare a reabilitării/modernizării sistemului rutier pe Şos. Giurgiului, tronsonul cuprins între Str.Luica şi cap linie “C.F.R. Progresul”, în perioada 16 - 18.08.02019, se vor lua următoarele măsuri:

Linia 7 va funcţiona pe traseul de bază între ,,Piața Unirii” şi ,,Piața Eroii Revoluţiei”, cu întoarcere pe Şos. Olteniței, Str. Şura Mare, Şos. Giurgiului, apoi pe traseul de ducere.

Linia 11 va funcţiona pe traseul de bază între ,,Cartier 16 Februarie” şi ,,Piața Eroii Revolutiei”, apoi pe un traseu modificat pe Şos. Olteniței, Str. Şura Mare, cu întoarcere pe  Şos. Giurgiului, apoi pe traseul de ducere.

Linia 25 va funcţiona pe traseul de bază între ,,Depoul Militari” şi intersecția Şos. Progresul/Calea Rahovei, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri prin Calea Rahovei, Calea Ferentari, Prelungirea Ferentari, până la cap linie “Zețarilor”.

Pentru preluarea călătorilor se înființează linia navetă 625  care va funcționa între terminalele ,,Gara Progresul’’ şi ,,Piața Eroii Revoluției”, pe traseul Str. Gării Progresul, Şos. Giurgiului, Şos. Olteniței, Şos. Viilor, Străpungerea Viilor-Şeban Vodă, cu întoarcere pe Calea Şeban Vodă, Şos. Giurgiului, apoi traseul de ducere.

Sursa: http://www.stbsa.ro/mobile/comunicat1.php?nrcom=1095



Mijloacele de transport în comun vor avea program special

Cu ocazia Sfintei Sarbători “Adormirea Maicii Domnului”, în ziua de 15.08.2019, mijloacele de transport ale Societăţii de Transport Bucureşti STB SA vor circula dupa un program corespunzător unei zile de duminică.

Parcul de vehicule şi orarul centrelor de emitere şi reîncărcare carduri de transport vor fi adaptate programului unei astfel de zile.

Sursa: http://www.stbsa.ro/mobile/comunicat1.php?nrcom=1096

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Știri din București V2A

Modificari de trasee STB SA cu ocazia desfăşurării evenimentului sportiv ,,Supercupa României la Karting electric”

Ca urmare a desfăşurării evenimentului sportiv ,,Supercupa României la Karting electric” în Piaţa George Enescu şi pe arterele din jurul Sălii Palatului şi a Muzeului de Artă, în zilele de 17 şi 18.08.2019, zilnic între orele 09:30 - 17:30, se restricţionează traficul rutier pe Calea Victoriei între Bd. Dacia şi Str. Ion Câmpineanu, Str. Ştirbei Vodă între Str. Berzei şi Calea Victoriei.

Având în vedere aceste măsuri, Societatea de Transport Bucureşti va modifica circulaţia mijloacelor de transport din zonă, sub coordonarea agenţilor de la Brigada Rutieră, astfel:

Liniile 122, 137, 138 şi 268 vor funcţiona pe traseele de bază între terminalele ,,Cartier Latin”, ,,Carrefour Militari”, ,,Cartier Militari” respectiv ,,Valea Oltului” şi intersecția  Str. Ştirbei Vodă/Str. Luterană/Str. Ion Câmpineanu, apoi pe Str. Luterană, Str. G-ral Budişteanu, Bd. Dacia, Piaţa Romană, Bd. Gh. Magheru, Bd. N. Bălcescu, Piaţa 21 Decembrie 1989, apoi traseele de bază.

Liniile 126 şi 368 vor funcţiona pe traseele de bază între terminalele ,,Ghencea”, respectiv ,,Valea Oltului” şi intersecția Str. Ştirbei Vodă/Str. Luterană/Str. I. Câmpineanu, apoi pe un traseu modificat pe Str. Luterană, Str. G-ral Budişteanu, Bd. Dacia, ,,Piața Romană” cu întoarcere pe Bd. Gh. Magheru, Str. George Enescu, Str. Nicolae Golescu, Str. Episcopiei, Str. Ştirbei Vodă, apoi traseele de bază.

Liniile 168 şi 226 vor funcţiona pe traseele de bază între terminalele ,,Cartier Constantin Brâncuşi”, respectiv ,,Depoul Alexandria”, şi intersecția Str. Ştirbei Vodă/Str. Luterană/Str. I. Câmpineanu, apoi pe un traseu modificat pe Str. Luterană, Str. G-ral Budişteanu, Bd. Dacia, Calea Dorobanţilor, Piaţa Lahovari, Str. George Enescu, Bd. Gh. Magheru, ,,Piața Romană”.

Celălalt sens nu se modifică.

Linia 300 va funcţiona pe traseul de bază între ,,Clăbucet” şi ,,Piaţa Romană”, cu întoarcere în rondul de la Piaţa Romană.

Liniile 361 şi turistică vor funcţiona pe traseele de bază între terminalele „Complex Comercial Bǎneasa, respectiv ,,Piaţa Presei” şi Piaţa Victoriei, apoi pe un traseu modificat pe Bd. Lascăr Catargiu, Bd. Gh. Magheru, Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. I.C. Brătianu, Str. Halelor, Splaiul Independenţei, Bd. Naţiunile Unite, Bd. Libertăţii, Bd. Unirii, Piaţa Unirii.

Celălalt sens nu se modifică.

Linia 784 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul ,,Aeroportul Henri Coandǎ” şi Piaţa Victoriei, apoi pe un traseu modificat pe Bd. Lascăr Catargiu, Bd. Gh. Magheru, Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. Regina Elisabeta, apoi traseul de bază pȃnă la Piaţa Unirii.

Celălalt sens nu se modifică.

http://stbsa.ro/comunicat1.php?nrcom=1097

 


  • V2A
  • Posted:
  •  

Re: Știri din București V2A

Primăria Capitalei: STB SA reia circulația pe linia de tramvai 41

Linia de tramvai 41, care asigură transportul călătorilor între cartierul Ghencea și nordul Capitalei, îşi reia activitatea începând cu data de 31.08.2019, după o suspendare de aproximat două luni, necesară pentru realizarea unor lucrări la pasajele Ciurel și Grant.

Astfel, tramvaiele liniei 41 își vor relua circulația între terminalele „Piața Presei Libere” și „Ghencea” pe Bd. Expoziţiei, Bd. Mărăşti, Bd. Alexandru Averescu,  Str. Turda, pasajul Grant, Şos. Crângaşi, Str. Virtuţii, Str. Lujerului, Str. Braşov, Bd. Ghencea. Pe pasajul Grant, tramvaiele vor circula alternativ în ambele sensuri pe firul de circulaţie dinspre Şos. Virtuţii spre Str.Turda.

STB SA va menține în continuare liniile navetă de autobuz 641 și 642 pentru preluarea călătorilor și, în plus, va înfiinţa o nouă linie navetă de autobuze, 643, care va funcționa între terminalele „Ghencea” și „Lujerului”, pe Bd. Ghencea, Str. Braşov, Str. Lujerului, cu întoarcere în rondul situat înainte de intersecţia cu Bd. Iuliu Maniu. Pe acest traseu autobuzele vor opri comun cu cele ale liniei 641, precum şi în staţiile terminale „Lujerului” amplasate pe Str. Lujerului înainte şi după rond.

„Din simulările efectuate pe computer de STB SA, în condițiile de mai sus, intervalul de succedare între două tramvaie consecutive va fi de 3-4 minute la orele de vârf, față de 2-3 minute cât era intervalul înainte de suspendarea liniei”, spune directorul general al STB SA, Andrei Creci.

El menționează că, în plus, STB SA va monitoriza permanent fluxurile de călători în zona deservită de această linie importantă și va propune forurilor decizionale, în mod operativ, modificări ale capacității de transport, în funcție de cerere.

http://stbsa.ro/comunicat1.php?nrcom=1101

 


Re: Știri din București Cristi N

Cei Care Nu Tac
Povestea șoferului concediat că a vorbit public despre defecțiunile autobuzelor din București
Acum trei ani, Valer Ciobănescu, șofer la RATB (actuala Societate de Transport București - STB), a simțit pedala de frânare a autobuzului 368 moale sub picior. „Eram la Orizont, am încercat să reduc viteza din timp, să opresc în stație, și am depășit cu aproape trei metri. Îmi băteau călătorii cu pumnul în geam”, îmi povestește el, în timp ce stăm de vorbă la o cafea, într-un mall bucureștean.
„Am băgat autobuzul în garaj și, bineînțeles, au zis că sunt nebun la cap”, îmi descrie șoferul reacția șefilor săi de atunci.
Ciobănescu, 51 de ani, dintre care 25 ca șofer, conducea un sindicat minoritar din STB, Sindicatul Șoferilor, așa că astfel de incidente, trăite și de alți colegi, ajungeau și la el. Și spune că nu erau puține. A scris memorii șefilor săi despre defecțiunile tehnice majore ale autobuzelor, dar nu a fost luat în seamă.
Așa că a ieșit cu ele în presă.
Drept urmare, Ciobănescu nu mai lucrează la STB din această primăvară.
„Sunt concediat de la 1 aprilie, în baza unei cercetări disciplinare absurde. Adică, legată de o postare pe Facebook, în timpul liber. Nicio treabă cu prevederile Contractului Colectiv de Muncă sau cu Codul Muncii. Nu eram în timpul serviciului, nu am îndeplinit sarcinile de serviciu defectuos”, spune Ciobănescu.
Postarea lui nu era cea mai elegantă din lume, dar era pe pagina sa personală. Practic, ea a fost doar un pretext, un punct culminant al relației tensionate dintre el și conducerea companiei de stat.
Regulamentul și „difuzarea oricăror informații”
Baza legală a concedierii a fost o modificare făcută în Contractul Colectiv de Muncă odată cu schimbarea conducerii interimare a STB, la începutul lui 2017, când directorul general Radu Paul Orzață (fost consilier general și membru PP-DD) a fost înlocuit cu Adrian Sorin Mihail (consilier general și membru PSD), un apropiat al primarului Gabriela Firea.
În noul regulament, la punctul 93, a apărut o prevedere în lista motivelor de sancționare a unui angajat: „Difuzarea sau colportarea în spațiul public – pe canale mass-media sau social media – a oricăror informații legate de STB S.A., în mod special a informațiilor ce pot genera o stare de nesiguranță în rândul călătorilor, cu consecințe negative asupra activității și imaginii STB S.A., precum și a relațiilor de colaborare cu terții”.
Felul în care conducerea societății înțelege libertatea de exprimare reiese dintr-o declarație a directorului din acea vreme: „Este democratic, vorbesc cât vor între ei, cu cine vor. Public, instituția vorbeşte prin persoana desemnată”.
Îngrijorat că autobuzele pot pune în pericol viața bucureștenilor, șoferul – de obicei pe 282, 143, 368 –, dădea deseori declarații în presă. Odată cu schimbarea conducerii, au venit și sancțiunile. „Mai vorbisem și înainte cu presa, am fost și la televizor, am dat declarații și la România Actualități. Dar nu era directorul pe care l-a pus Firea”, spune el.
„Au fost trei avertismente premergătoare concedierii. Primul s-a întâmplat acum doi ani cu un articol în care îi ceream primăriței Firea să vină să-i arăt problemele din RATB, că ea spunea că e totul OK.”
Ciobănescu spune că noul regulament încă nu era în vigoare și că a fost sancționat retroactiv: „Am săvârșit abaterea, în mintea lor, pe 18 sau 19 ianuarie, și regulamentul a intrat în vigoare pe 27”. A primit atunci un avertisment scris.
A urmat apoi o știre de pe Kanal D, în care a fost iar citat. „Dar nu i-am căutat eu, au cerut informații și eu le-am spus ce probleme sunt: că ne ies roțile pe stradă, că rămânem fără frâne, ceea ce s-a și întâmplat, nu am vorbit ca nebunul. Am mai spus că aveam cauciucuri all season, dar de fapt erau niște cauciucuri foarte periculoase pe regim de iarnă, se ducea autobuzul, pur și simplu, nu aveau aderență.” Pentru această declarație, Ciobănescu a fost sancționat cu tăierea a 10% din salariu pe trei luni de zile.
„A mai ars un tramvai și acum câteva luni”
Până să ajungă la presă, Ciobănescu a încercat calea oficială. „Am făcut un memoriu, în care am scris problemele, poate așa înțeleg, adresat și Consiliului General al Primăriei Capitalei și primarului.” În memoriu, acesta spunea, printre altele, că există o lipsă acută de piese, „că avem șefi iresponsabili, care vin la muncă doar să-și ia banii”, că posturile nu se ocupă pe bază de concurs.
„Îi avertizam că e posibil să ia foc și tramvaiele, că mergeau cu ele târâș. Nu le dădeau voie să intre la reparații. Îi amenințau pe șoferi că îi sancționează, le spuneau că intră în depou nemotivat, că nu au chef de muncă. Și, după șase luni, s-a întâmplat (n. red. - să ia foc un tramvai). A mai ars unul și acum câteva luni.”
Nu a primit niciun răspuns la acea adresă, dar au continuat sancțiunile. „Au tot spus că sunt calomnii, că nu e adevărat”, spune Ciobănescu despre reacțiile celor din STB. „Adică nu e adevărat că a ieșit roata pe stradă, deși chiar Pro TV a filmat? Am și alți colegi care au rămas fără frâne, unul a intrat în autobuzul din față și a făcut un prejudiciu de vreo 130 de milioane și șeful de autobază i-a spus să nu declare la poliție că a rămas fără frâne.”
Un comentariu pe Facebook, al treilea avertisment
La o postare a unei jurnaliste de la TVR2 care reclama că fusese agresată de controlori, Ciobănescu a comentat că de vină sunt șefii controlorilor, care le-ar impune o normă de amenzi.
Din nou, s-a trezit cu o sancțiune de 10% din salariu. Cele trei incidente au fost considerate „abateri repetate” și a fost concediat.
Ciobănescu a atacat în instanță deciziile conducerii STB. „Am câștigat, pe fond, pentru declarațiile pentru Evenimentul Zilei și Kanal D, pentru cea cu TVR încă ne judecăm. Am aflat că au făcut recurs pentru Kanal D.”
Am cerut o poziție oficială de la reprezentanții STB despre situația lui Valer Ciobănescu și deficiențele acuzate de el, dar nu am primit un răspuns.
În mod normal, Valer Ciobănescu ar fi trebuit să fie protejat de legea sindicatelor, care interzice concedierea liderilor, însă Sindicatul Șoferilor era minoritar, mare parte a celor peste 11 mii de angajați din STB fac parte din Sindicatul Transportatorilor din București.
Conform Codului Muncii, negocierile contractului colectiv de muncă se poartă doar între societate și sindicatul reprezentativ – adică cel cu cei mai mulți membri. „Sindicat reprezentativ care ori habar nu are ori se face că habar nu are [n. red. - ce se întâmplă în STB]”, acuză Ciobănescu. „Ca să meargă treaba bine, să nu supere pe nimeni.”
Fostul șofer spune că „sindicatul reprezentativ ne reprezintă doar la negocieri, în rest ar trebui să ne cheme și pe noi la ședințe, să avem un dialog deschis, să ne primească când avem probleme. Nu ne primesc”. Ulterior concedierii, două alte sindicate minoritare, APT și Transpublic, au fuzionat cu Sindicatul Șoferilor, și au creat Sindicatul Transpublic din STB S.A., care are acum nouă sute de membri, și ca o formă de sprijin pentru liderul concediat.
Primele bătălii, câștigate în instanță
La proces, Ciobănescu a adus în discuție și articolele de lege despre avertizorii de integritate. Nu știe dacă instanța le-a considerat probe în avantajul său, cert e că a câștigat.
„În cele două procese pe care le-am câștigat, instanța spunea că STB nu poate să-mi îngrădească libertatea de exprimare și dreptul de a-mi apăra membrii de sindicat.” Judecătorii nu au făcut nicio referire la legea avertizorilor de integritate.
Între timp, faptul că schimbarea de regulament care a dus la concedierea lui Ciobănescu a funcționat ca un căluș în cadrul STB îmi este confirmat și de refuzul altor persoane din interiorul societății de a-și asuma vreo declarație publică, de teama eventualele sancțiuni.
„O să se supere Firea. Eu chiar vreau să o supăr pe doamna Firea, că de aia e acolo, să ne rezolve problemele. Vreau să vin și eu de drag la muncă și să nu pun în pericol viața călătorilor. Noi prestăm o meserie în sprijinul cetățenilor bucureșteni și pentru asta a fost aleasă primărița, să asigure un transport public sigur și civilizat. Dar ea nu a făcut altceva decât să ne bage pumnul în gură, nu să remedieze problemele.”
Până la rezolvarea proceselor, care mai poate dura cel puțin un an, Ciobănescu repară televizoare și mașini de spălat. „Mă descurc, mai știu și altă meserie.”
Și, evident, se ocupă de procese. „Din partea mea, poate să dureze oricât”, spune el.
Editor: Andreea Pocotilă
Sursa: Vice

 


Re: Știri din București orex

@V2A
Asa ”entre nous”! Daca vor reveni tramvaiele, pe linia 41, de ce mai e nevoie de o linie suplimentara de transport, recte 643, care nu a fost in ”program” pana acum?  :think:
PS
”Doamna” stie ce se intampla in cazul autoritatilor subordonate domniei sale?  Nu cred, ci pun ramasag, ca dansa circula spre si dinspre Voluntari, care n-are nicio tangenta cu punctul cardinal ”V”! Are numai diletanti in subordine sau o ” fitileste” cineva, de incredere, de musca la toate chiftelele?!!!

 


Re: Știri din București Dragos31

Este nevoie de cele 3 linii navetă în continuare pentru că 41 va circula cu număr redus de ture, 25 dacă nu mă înșel.

 


Go to page:  1  ... 103 104 105 106 107 108 109  ... 128
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420646 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use