Zona metropolitană BucureștiTotul despre București

 

Topic: Știri, noutăți, evenimente și discuții diverse

1714 posts, 373997 views
 
Go to page:  1  ... 106 107 108 109 110 111 112  ... 123
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri,noutati,evenimente diverse si discutii despre aces misterr

Cum s-ar putea schimba Calea Victoriei în următorii ani - proiectele imobiliare aprobate de Primăria Capitalei și propunerile investitorilor (I)

Calea Victoriei, cea mai cunoscută arteră din București, s-ar putea schimba dramatic în următorii ani. Primăria Capitalei a aprobat mai multe proiecte imobiliare importante în această zonă, iar altele sunt în procedură de avizare. La începutul anului 2019, Consiliul General a aprobat extinderea Hotelului Athenee Palace cu un corp nou de 5 etaje, iar în 2018 a primit undă verde ridicarea unui bloc de 4 etaje și a unei noi aule în Parcul Academiei Române. În 2016, s-au aprobat construirea unei parcări subterane la Sala Palatului și reamenajarea parcului. Un proiect controversat care așteaptă aprobare este construirea unui bloc cu 5 etaje lângă Casa cu cariatide de pe Calea Victoriei. Mall-ul de la Palatul Știrbei și blocul cu 4 etaje din Piața Revoluției nu au fost aprobate de Consiliul General și au rămas în stand-by din 2015.

Proiecte aprobate sau în procedură de aprobare

Calea Victoriei 200 - bloc de 5 etaje lângă Casa cu Cariatide


Un bloc cu 5 etaje ar putea apărea la această adresă, lângă celebra Casă cu cariatide, monument istoric, și lângă biserica Sfintei Cruci și a Sfântului Vasile cel Mare. Primăria Capitalei a dat deja avizul de oportunitate, planul urbanistic zonal fiind în faza de avizare. Vizavi se află și Muzeul Național George Enescu, o altă clădire superbă care figurează pe lista monumentelor istorice.

Avizul de oportunitate a fost dat pe 6 noiembrie 2018 și este semnat de viceprimarul Aurelian Bădulescu și arhitectul șef, Ștefan Dumitrașcu. Beneficiarul este World Building Real Estate, iar proiectant Vego Concept Engineering - urbanist Odette Voinea. Pe teren se află o construcție de peste 100 de ani vechime, iar în avizul de oportunitate se menționează că aceasta va fi extinsă, modernizată, consolidată și supraetajată. Avizul de oportunitate nu precizează un anume regim de înălțime și procent de ocupare a terenului, însă beneficiarii doresc să construiască un bloc cu 5 etaje, cu funcțiune mixtă (locuire, birouri, comerț).





Avizul de oportunitate este primul pas în aprobarea unui plan urbanistic zonal. După obținerea acestuia se trece în faza de avizare a proiectului, în final acesta urmând să fie supus aprobării Consiliului General.

Imobilul de pe Calea Victoriei 200 se află în zona Protejată Calea Victoriei, unde regimul maxim de înălțime este de 16 metri iar procentul de ocupare a terenului maxim 65%. Gradul de protecție este maxim.

Calea Victoriei 125-127 - clădire de 16 metri înălțime în Parcul Academiei Române

Consiliul General al Municipiului București a aprobat, în aprilie 2018, extinderea sediului istoric al Academiei Române de pe Calea Victoriei nr. 125-127 cu un corp nou de clădire care va avea subsol, parter și patru etaje, dar și o nouă aulă. Pentru soluția de arhitectură (felul în care vor arată cele două clădiri), se va organiza un concurs, potrivit planului urbanistic zonal aprobat. Clădirea Academiei este monument istoric, Calea Victoriei este zona protejată, iar cele două construcții vor fi ridicate practic în parcul instituției.








Cum arata parcul Academiei (imagine Google Maps) si unde ar urma sa apara noua aula si cladirea de patru etaje

Planul urbanistic a fost elaborat de Ora Design Concept, iar beneficiar este Academia Română. Potrivit documentației afișate pe site-ul Primăriei Capitalei, clădirea de 4 etaje va avea o înălțime de maximum 18 metri, o suprafață construită de 200 de metri pătrați și o suprafață desfășurată de 1000 de metri pătrați. Aula va avea o înălțime de maximum 16 metri și o suprafață construită de 1.400 de metri pătrați. Potrivit planului de situație de pe site-ul Primăriei, pe bucata de teren unde ar urmă să se construiască aula sunt peste 30 de copaci.


Cum ar putea arăta cele doua cladiri propuse; Foto: Academia Romana

















Deși corpurile noi de clădire se vor construi practic pe un spațiu verde, Agenția pentru protecția Mediului București a considerat că proiectul nu necesită evaluare și aviz de mediu.

Calea Victoriei 176- bloc de 5 etaje lângă Casa Cesianu

Proiectul a parcurs procedura de avizare și urmează să fie supus din nou aprobării Consiliului General, după ce a fost respins la ședința din martie. Acesta propune construirea unui bloc cu 3 subsoluri, parter și 5 etaje pe Calea Victoriei, lângă Casă Cesianu - monument istoric. Clădirea va adăposti birouri și servicii. Investitor este Victoriei 174 Business Development, iar proiectant Adest Architecture.





Investitorii dețin și casa Cesianu, care va fi restaurată. Corpul de pe bulevardul Dacia va fi supraetajat până la 3 etaje. Autorizația de restaurare a fost emisă de Primăria Capitalei în iunie 2018.

Strada Episcopiei 1-3: Hotelul Athenee Palace va fi extins

La finalul lunii ianuarie 2019, Consiliul General al Municipiului București a aprobat extinderea hotelului Athenee Palace Hilton cu un corp nou de clădire cu două subsoluri, parter și 5 etaje (înălțime maximă 22 metri). Inițiatorul proiectului este Ana Hotels, care aparține omului de afaceri George Copos.

Parcare subterană la Sala Palatului

Consiliul General al Municipiului București a aprobat în 2016 construirea unei parcări subterane sub spațiul verde de la Sala Palatului. Indicatorii tehnici ai proiectului au fost aprobați la începutul acestui an. Potrivit proiectanților, parcarea de la suprafață va fi desființată, iar mașinile vor fi duse în subteran. În fața Sălii Palatului vor fi amenajate gradene și fântâni arteziene.




Simulare cum va arăta spațiul verde după reamenajare

Cele două părculețe din stânga și din dreapta Sălii Palatului vor fi și ele reamenajate, iar vizitatorii vor putea sta în două spații - "acvarii de sticlă, transparente" - unde vor putea bea un ceai sau o cafea. Din 406 arbori și arbuști existenți pe amplasament, se propune distrugerea a 137. La final, însă, ar trebui să se ajungă la 428 de arbori și arbuști prin replantări.

 


Re: Stiri,noutati,evenimente diverse si discutii despre aces misterr

Cum s-ar putea schimba Calea Victoriei în următorii ani - proiectele imobiliare aprobate de Primăria Capitalei și propunerile investitorilor (II)

Proiecte în stand-by

Calea Victoriei 107 - Mall la Palatul Știrbei


Primăria Capitalei a dat în 2015 avizul preliminar de urbanism pentru proiectul imobiliar din spatele Palatului Știrbei de pe Calea Victoriei, care prevedea ridicarea unei clădiri cu o înălțime maximă de 7 etaje care va adăposti un centru comercial și locuințe în spatele clădirii monument istoric, pe fostele grădini ale palatului. De-a lungul timpului, acest proiect a stârnit numerose controverse, atât societatea civilă, cât și o parte dintre arhitecți cerând reconstruirea grădinilor și spunând că noile clădiri nu își au locul lângă palat.




Cum arată proiectul imobiliar de la Palatul Stirbei




Cum arată proiectul imobiliar de la Palatul Stirbei




Cum arată proiectul imobiliar de la Palatul Stirbei




Cum arată proiectul imobiliar de la Palatul Stirbei




Cum arată proiectul imobiliar de la Palatul Stirbei




Cum arată proiectul imobiliar de la Palatul Stirbei




Cum arată proiectul imobiliar de la Palatul Stirbei




Cum arată proiectul imobiliar de la Palatul Stirbei

Potrivit avizului de urbanism emis de Primăria Capitalei, clădirea care ar urma să fie ridicată în spatele Palatului Știrbei are o înălțime de maxim 34,45 metri - respectiv 5 niveluri în subteran, parter, mezanin și 7 etaje - spre Calea Victoriei, apoi înălțimea clădirii scade până la 3 etaje spre stradă Budișteanu (17,5 metri). Față de clădirea Palatului Știrbei, noul imobil se va afla la o distanță de 17,40 -25,10m. În spațiul rămas liber între palat și nouă construcție se propune amenajarea unui atrium cu acoperiș retractabil și un pasaj pietonal. În partea dinspre Calea Victoriei, clădirea propusă are 7 etaje de locuințe, la mijloc cinci etaje de spații comerciale, iar în spate încă trei etaje de locuințe. La subsol vor fi 4 niveluri de parcare care vor avea circa 500 locuri de parcare.

În perioada 9-23 iunie 2015, proiectul s-a aflat în dezbatere publică, la faza avizare, pe site-ul Primăriei Capitalei.

"Clădirea se va realiza în spatele Palatului Știrbei și se va construi la o distanță de 17,40 -25,10m față de palat, iar în această zonă se va realiza un atrium (winter garden) cu acoperiș retractabil vara. În fața palatului și în lateral se vor amenaja spații verzi plantate, scuaruri și curți/grădini interioare. Se va rerspecta legislația în privința spațiul verde de 30% din suprafață terenului . Fațada din spatele palatului va fi o fațada verde, o grădina vericala. Regimul de înălțime pe strada Banului va fi H=21,50m cu retragerea parterului la 12,5m față de limita trotuarului pentru realizarea spațiilor verzi și a unui portic deschis la Str. Banului cu acces la galeriile comerciale. La strada Gen. Budișteanu regimul de înălțime va fi H= 17,50 - 21,50m ( P+M+2-3E). La fel spre limita de proprietate cu terenul de la nr.15. Retragerile față de limitele de proprietate vor fi : 11,30 față de parter și 7,00m față de etajele superioare. Zona de locuințe va avea 5-6 etaje retrase peste galeriile comerciale. Fațada din spatele palatului va fi o fațada verde/ grădina verticală", scriu proiectanții pe site-ul Primăriei Capitalei, în răspunsurile adresate cetățenilor care au participat la dezbaterea publică.

Ca pondere din suprafața construită: 11.761 de metri pătrați vor ocupa spațiile comerciale, 14.404 metri pătrați locuințele, circa 4.000 de metri pătrați spațiile publice, circa 19.000 de metri pătrați parcajele subterane, iar spațiul verde - circa 2.000 de metri pătrați. Proprietarul palatului și inițiatorul proiectului era Alexandru Popescu, iar biroul de arhitectură care realizeza proiectul era Westfourth Architecture.

Din 2015, proiectul a rămas în stand-by și nu a mai venit la aprobare în Consiliul General.

Strada Rosetti nr 1-3: Bloc de 22 de metri în Piața Revoluției

În 2013, Primăria Capitalei a avizat proiectul imobiliar care presupune construirea unui bloc de 22 metri înălțime pe terenul pe care se afla restaurantul Cina, chiar lângă Ateneul Român, în Piața Revoluției. În 2014 și 2015, proiectul a fost supus de mai multe ori aprobării Consiliului General, însă nu a fost aprobat în urma presiunii publice. Fără aprobarea Consiliului General proiectul nu se poate realiza.

Acesta a fost considerat unul dintre cele mai controversate și nocive proiecte din ultimii ani din București, iar faptul că nu a fost aprobat a fost primit cu multă bucurie de societatea civilă și iubitorii de patrimoniu. Din 2015, după plecarea lui Sorin Oprescu de la Primăria Capitalei nu s-a mai auzit nimic despre acest proiect.





Potrivit planurilor prezentate în cadrul Comisiei Tehnice de Urbanism de pe lângă Primăria Capitalei, în 2012, proiectul prevedea ca imobilul care adăpostea fostul restaurant "Cina" să fie păstrat intact, iar în lateralele sale urma să se construiască două clădiri - una de 22 de metri înălțime, spre strada Franklin și alta de 16, 5 metri înălțime, spre strada CA Rosetti. Pe teren ar fi urmat să se amenaje și o piațetă și spații verzi în suprafață de circa 1000 de metri pătrați (terenul are în total circa 3400 mp). În cel mai apropiat punct, între imobilele noi și clădirea veche era prevăzută însă o distanță de 6 metri. Casa în care se afla restaurantul "Cina" a fost construită în 1907 și are statutul de monument istoric.

 


Re: Stiri,noutati,evenimente diverse si discutii despre aces Albert

Observ ca PMB a oprit definitiv investitiile in bulevarde. Din punctul meu de vedere ,toate bulevardele din Bucuresti ar trebui modernizate la acelasi standard cum e si Calea Victoriei. Adica dotate cu piste pentru biciclete/autobuz, tramvai(poate chiar ar trebui schimbata si legistlatia pentru ca autobuzele sa poata circula pe linia de tramvai. Imaginati-va cum ar fi 335 bagat pe linia lui 1), placate cu granit,iluminat cu led si mai ales sa nu mai fie tolerati cei care parcheaza ilegal. Degeaba ai bulevarde cu 4 benzi, daca se parcheaza pe prima banda si ramai cu 3, din care se mai poate circula doar pe 2 benzi. Consider ca toate marile bulevarde din Bucuresti si-au trait vremea in varianta cum sunt acum si ar fi cazul unei modernizari din scorta in scoarta. Exemple de bulevarde care necesita modernizare urgenta ar fi: Stefan Cel Mare, Ion Mincu, Ion Mihalache, Kiseleff, Barbu Vacarescu, Tei, Nicolae Grigorescu, Calea Mosilor, Pache Protopopescu, Mihai Bravu, Decebal, Iuliu Maniu, Splaiul Independentei, etc. Astea ar fi cam la prima vedere. Imaginati-va cum ar arata orasul daca toate aceste bulevarde ar fi cum este Calea Victoriei.

 


Re: Stiri,noutati,evenimente diverse si discutii despre aces Valentin

Intr-adevar ar trebui insa exista cateva probleme pe care o sa le prezint:

1. Placarea cu granit - arata bine, dar implementarea o sa fie defectuoasa si sigur la un moment dat o sa se strice si o sa trebuiasca reparata.. sa zicem ca poate ar fi mai ok cand s-ar lucra la retele publice ca nu se chinuie sa le sparga ci doar le scot (asta daca se vrea) , dar o sa fie montate la loc poate mai prost ca inainte..
2. Pistele de biciclete - perfect de acord - iar pe Splaiul independetei consider ca se poate implementa rapid o pista de-a lungul Dambovitei cu o banda/sens din Regie pana la Unirii si nu, vopseaua aia galbena sau ce o fi de pe trotuar nu o face o pista de biciclisti.. ea trebuie separata de trafic/trotuar si cu semaforizare la intersectii.. Ca idee, n-ar fi multe intersectii, una la Pasaj Basarab(Grozavesti) - 3 in zona Eroilor - 2 in zona Izvor.. Insa nu e suficienta doar pista asta, ea trebuie conectata cu cea de pe Calea Victoriei prin continuarea celei prezente dincolo de Bd.Regina Elisabeta catre Splai.
Despre celelalte Bulevarde nu ma bag intrucat nu le cunosc pe toate la nivel de detaliu pe toata lungimea.

3. Cat despre parcare.. succes! Ma refer in special la Bd.Iuliu Maniu unde exista masini pe avarii cu atata nesimtire pe B1 (de atatea ori am vazut soferii de troleibuze certandu-se cu diversi "patroni" ca nu pot trece de ei si pe langa asta sunt pline trotuarele de masini... Sustin amendarea lor, dar in acelasi timp exista in anumite zone suficient spatiu in spatele blocurilor pentru amenajarea de parcari subterane.. sau cel putin asa am eu impresia.. si s-ar putea face ceva in acest sens..

4. Iluminarea LED o vad obligatorie pe toate marile bulevarde ba chiar si pe strazile secundare, unde iluminatul lipseste cu desavarsire (e benza cand mergi pe strada seara) si unde exista, dar nu ilumineaza decat parcarea, nu si zona pietonala (e amuzant sa mergi la ghici pe trotuar si dai de cate un nesimtit care nu strange dupa cainele lui).

5. Sustin ideea cu autobuze pe zona mediana alaturi de tramvaie acolo unde este posibil acest lucru si nu inteleg ce se asteapta implementarea acestei idei (asta evident pe langa zonele unde ar exista probleme de gabarit).

6. Din cate observ, constructia de linii noi de tramvai mai greu - asta si din cauza materialului rulant lipsa (toata lumea stie de starea lor).. Personal, as vedea linii noi precum continuarea liniei 47 de la intersectia Trafic Greu cu 13 Septembrie catre Unirii pe langa Palatul Parlamentului pentru a evita acel ocol existent acum si pentru a fi o alternativa viabila la 385 si mai ales ar fi buna si pentru o posibil conexiune cu M4 SUD indiferent de traseul ales.. Avand in vedere si proiectul de pe Prel.Ghencea 47 ar putea deveni o linie mult mai eficienta in zona(cu transformarea in metrou usor) pentru ca majoritatea calatorilor din Prel.Ghencea vor sa ajunga la Unirii prin 385 / Eroilor prin 122/226 / zona de nord prin 41..

 


Re: Stiri,noutati,evenimente diverse si discutii despre aces Puss in Boots

Pt pct.6 sunt niste planuri in PMUD, acum cate se vor si face mai vedem prin 2050.

 


Re: Stiri,noutati,evenimente diverse si discutii despre aces Cristi N

"Duamna" nu mai vrea 22 de companii municipale, se multumeste doar cu 11 care le vor absorbi pe primele.

Cum vrea Gabriela Firea să aducă în legalitate cele 22 de companii municipale: Înființează alte 11, care le vor absorbi pe cele vechi
Primăria Capitalei vrea să înființeze 11 companii municipale noi care vor vor absorbi prin fuziune cele 20 de companii municipale înființate în perioada 2017-2018, potrivit unui document obținut de HotNews.ro. Propunerea vine după ce Curtea de Apel București a anulat hotărârile de înființare a celor 22 companii municipale, motivând că au fost adoptate cu votul a jumătate plus unu dintre consilieri, față de două treimi cât prevede legea, și ar însemna practic legalizarea acestora și revalidarea lor în Consiliul General. Companiile vor face practic același lucru ca și până acum, doar câteva vor fi comasate, altele doar își vor schimba numele.


Articolul complet: Hotnews

 


Re: Stiri,noutati,evenimente diverse si discutii despre aces misterr

“România, știi bine”. EPISODUL II. Cosmin Savu: Primăria București și o vară plină de neclarități

Click pe imagine pentru video:





“România, știi bine” continuă cu un nou episod. Cristian Leonte și Cosmin Savu discută despre Primăria București și o vară plină de neclarități.

Cosmin Savu vine la noua ediție a podcastului “România, te iubesc!” ca să ne spună ce s-a schimbat după anchetele pe care le-a realizat în primăvara aceasta.

Ce înseamnă faliment nedeclarat am văzut. S-au tăiat masiv bugete, numai că nu pentru toată lumea!

Cum se rezolvă situația companiilor declarate nelegal înființate? Salvarea vine temporar dintr-o Ordonanță de Urgență și un vot reluat.

RADET-ul încă nu e definitiv în faliment, dar asta nu ne va încălzi când va veni sentința de neevitat, la toamnă, și nici nu va repara sistemul găurit.

Transportul și poluarea, sănătatea și soluțiile pentru creșterea orașului sunt în continuare la rând, foarte jos sau în așteptare.

Și dacă principalele personaje ale administrației, începând cu primarul Gabriela Firea, au răspuns totuși, între timp, întrebărilor noastre. Stați puțin, întrebărilor voastre, de fapt!

Ediția ”România, știi bine”, în format podcast, mai jos:

https://mcdn.podbean.com/mf/player-preload/35s7mj/rti_podcast_savu_bucuresti.mp3

 


Re: Stiri,noutati,evenimente diverse si discutii despre aces misterr

Protest după ce s-a votat reînfiinţarea companiilor municipale din București. Opoziția acuză

Click pe imagine pentru video:





După 3 ani de scandal, Consiliul General Bucureşti a votat reînfiinţarea companiilor municipale. Primăria susţine că modificarea Codului Administrativ ar permite asta.

Este în continuare ilegal, atenţionează opoziţia, care va merge din nou în instanţă. Câteva ONG-uri au protestat miercuri faţă de milioanele cheltuite de companiile municipale şi au acuzat lipsa de alte proiecte. În replică, Gabriela Firea anunţa că le-a terminat pe cele începute de fostul primar.

Cele 20 de companii municipale ar trebui să preia activitatea regiilor din Bucureşti.

De pildă, Compania de iluminat public va prelua activitatea Luxten.

Compania Întreținerea Arborilor și Spațiului Verde va prelua activitatea Alpab, iar Compania Străzi, Poduri și Pasaje București pe cea a Administraţiei Străzilor.

Curtea de Apel Bucureşti declarase ilegale aceste companii, iar unul dintre motivele invocate a fost că nu s-au obţinut 2/3 din voturile consilierilor generali. Cei din Primăria Capitalei susţin acum că schimbarea Codului administrativ permite votarea cu o majoritate simplă a companiilor, dar au fost contrazişi de consilierii din opoziţie.

Roxana Wring, consilier USR: ”Sunt în continuare ilegale, sunt nişte funcţii create cu salarii uriaşe pentru oamenii Gabrielei Firea.”

Adrian Iordache, director direcţia juridică: “Ne vedem în contencios, sper să înţelegem că facem ceva legal.”

De altfel, câteva ONG-uri care monitorizează activitatea primăriei au organizat un protest. Activiştii sunt nemulţumiţi că deşi au fost declarate ilegale, numai anul trecut pentru companiile municipale s-au cheltuit aproape 45 de milioane de euro.

Mai mult, susţin protestatarii, timp de 3 ani Firea a dus la bun sfârşit extrem de puţine proiecte.

Gabriela Firea neagă acuzaţiile.

Gabriela Firea, primarul Capitale: “Orice proiect durează. Prioritatea unui primar este să finalizeze cele în mandate anterioare. Am preluat proiecte de 2-3%. Unele le voi finaliza.”

Una peste alta, deşi are pe hârtie un buget de peste un miliard de euro, Primăria Capitalei este într-o situaţie financiară proastă. Gabriela Firea a anunţat că din cauza fondurilor tăiate de Guvern, Bucureştiul este într-un faliment nedeclarat, adică aproape că nu mai are bani să asigure funcţionarea şi activitatea curentă a oraşului.

 


Re: Stiri,noutati,evenimente diverse si discutii despre aces Goldmund

Cu toate ca nu am revenit definitiv in acest oras, imi pasa de ce se intampla in Bucuresti, aici m-am nascut si mi-am petrecut primii ani din viata, iubesc in continuare acest oras.
Copilaria si adolescenta mi-am petrecut-o vis a vis de Opera Romana si pot spune ceea ce am cunoscut eu atunci:
orasul era "verde", numit de putinii vizitatori straini ai epocii chiar "orasul gradinilor si parcurilor" si nu era doar o metafora.
Degeaba exista Master Plan pentru o metropola, sau Master Plan pentru partea centrala a orasului(fara Piata Operei Romane, absurd!), daca parcurile bucurestene sunt distruse consecvent de 50-60 de ani incoace! Verile vor fi din ce in ce mai sufocante pentru bucuresteni si aerul din ce in ce mai insuportabil, atunci de ce toate masterplanurile trecute si viitoare?
Sa incep cu ceea ce stiu bine:
Cartierul Cotroceni a fost mereu inconjurat de verdeata, de parcuri, unele mari precum Gradina Botanica, "noul" Hipodrom (mutat de la locul unde azi e Casa Scanteii)sau Parcul Opera, sau parcul unde azi se afla Spitalul Universitar, multe parcuri de dimensiuni mai mici. Parcul vis a vis de Opera Romana a fost distrus de "Opera Center", prima cladire doar pt. birouri a orasului, Parcul de sub Spitalul Universitar a fost distrus de cladire si de o parcare adhoc(din ultimii 20 de ani!) printre copacii scapati..., Parcul Hipodromului a fost in cele din urma distrus in totalitate(fatalii ani '80) de megalomantica cladire "Radio", iar acum asta! "FR Tenis și Primăria Sectorului 1, proiect de 12 terenuri în București » Ion Țiriac: „Nu vor fi terenuri cu iarbă! Iarba e pentru animale” " https://www.gsp.ro/sporturi/tenis/feder ... ea-articol
Un parc scapat de sub buldozrele comuniste si de furia capitalismului incipient post revolutie, nu va scapa de furia unor "romani milionari patrioti", Parcul Operei (pana la Podul Stirbei) va fi distrus de "intentii bune", dar tot distrus va fi, aerul de nerespirat al capitalei va fi si mai greu de respirat. Si ce se intampla cu fostul Parcul Izvor? A fost distrus in parte de o cladire a Ministerului Apararii, Strandul Izvor a disparut, a mai ramas o parte din parc de pe Str. Dr. Staicovici, dar si acel parc este practic interzis locuitorilor pt. ca apartine acum Bancii Nationale(!). Din zeci de parculete si parcuri, practic doar Gradina Botanica si parcul din fata Palatului Cotroceni au ramas intacte in zona.....
Dupa o vacanta in Bucuresti am ajuns pe Aeroportul Stuttgart(care se afla chiar langa o autostrada cu 80mii auto/zi si intr-o regiune urbana cu cel putin 2.5 milioane loc.) si nu va dati seama ce aer este aici, bucurestenii ar spune "ca la cota 2000, Sinaia" - multi dintre voi nu o sa credeti, insa ceva asemanator era si in Cotroceni, candva, cand orasul se numea "Orasul Parcurilor"...

Voi decideti ce se intampla cu orasul vostru:
va fi doar un oras al cladirilor dens construite si cu suprafata parcurilor din ce in ce mai mica /cap loc., mai putin aer de respirat, sau orasul va deveni din nou verde, cu o calitate a vietii mai buna....Tiriac? Parca are mai multe terenuri de tenis prin paduri ascunse, poate face si pe domeniile domniei sale din Otopeni, ca doar milionarii care se vor antrena  pe terenurile de tenis pot face si drumuri mai lungi pana la o baza sportiva, ca o Halep se naste odata la o suta de ani, ca si un Ilie Nastase, sau o  Nadia Comaneci.

 


Re: Stiri,noutati,evenimente diverse si discutii despre aces andrei11

Știi ce e culmea ? În acte acolo unde vrea să-și facă terenuri de tenis Țiriac n-a fost NICIODATĂ parc...Cine-și mai amintește că acolo au fost terenuri de tenis până prin 1985 ?
Deasupra stației de metrou Titan până aproape de lac NU ESTE PARC.  În acte, evident. Se profită de ambiguitățile legislative și ne fură pe față...Socialiștii n-au prea mai fost atenți la acte după 1970 încoace, oricum tot terenul era al statului, nu se mai complicau cu transferul de proprietate.

 


Re: Stiri,noutati,evenimente diverse si discutii despre aces ByOnu

Bun Andrei, dar spune-mi ceva ca ma disperi :lol: cu "n-a fost parc!", "n-a fost parc!". Asta inseamna ca NU poate fi sau ca n-ar trebui SA FIE?

Pe principiul asta nu s-ar fi facut vreodata IOR, Herastrau sau Cismigiu, ca deh, inainte erau maghernite sau camp.

Sa faca terenurile alea de tenis in alta parte, ca sunt locuri, foste curti industriale ceva mai sus, spre gara. La banii lui, cumpara niste terenuri in zona aia moarta si face si EL ceva.

 


Re: Stiri,noutati,evenimente diverse si discutii despre aces Adrian Rosca

Goldmund wrote:
ns pe Aeroportul Stuttgart(care se afla chiar langa o autostrada cu 80mii auto/zi si intr-o regiune urbana cu cel putin 2.5 milioane loc.) si nu va dati seama ce aer este aici, bucurestenii ar spune "ca la cota 2000, Sinaia"


Mai degraba in Bucovina, mai ales daca locuiesti pe strada cu aceeasi nume, sau pe strazile Prisaca Dornei si Rădăuţiului.  :)

 


Re: Stiri,noutati,evenimente diverse si discutii despre aces andrei11

ByOnu,  faci o confuzie.
Regimul Socialist a fost declarat ilegal (  :shock:  )[ Din punctul meu de vedere a fost total aiurea decizia asta] ceea ce a dat naștere la abuzuri mari din partea celor care au preluat puterea. Știi foarte bine.
Suntem ( în acte ) un stat democratic. Au fost la putere guverne / administrații locale și de stânga și de dreapta. Cine i-a împiedicat ( pe cei de dreapta ) să declare zonele respective parcuri ? Aud ?
Acum e prea târziu. Am  trecut acum două zile prin spatele operei, dar eram în troleibuz că aș fi făcut o fotografie. Locul e deja defrișat.
Țiriac ? Dacă locul respectiv era până prin 1985 al FRT, de ce ar da bani din buzunar ca să cumpere teren când acela e moka, colac peste pupăză nu e nici parc.
Aici mă opresc că o dăm în politikă și nu e cazul.

 


Re: Stiri,noutati,evenimente diverse si discutii despre aces BodoMinea

Ămm... Da. Pe la Casa Radio.
IMG_20190804_154634-min.jpg (1.01 MB; downloaded 4899 times)

 


Go to page:  1  ... 106 107 108 109 110 111 112  ... 123
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Totul despre București  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419390 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use