Infrastructura rutieră din RomâniaȘtiri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere

 

Topic: Știri, noutăți, perspective

673 posts, 227619 views
 
Go to page:  1  ... 37 38 39 40 41 42 43  ... 49
 
 

📖 Pagination options
Re: Știri, noutăți, perspective Puss in Boots

Ploiesti-Brasov cu taxa de maine daca s-ar putea (15 ani poate, optimist vorbind). Si pana apare Autostrada, se taxeaza DN1, cum ar fi?  :lol:

 


Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

Se pare că Oradea își conturează deja planuri de racord la Autostrada Transilvania. Articolul se găsește aici:
https://ziuadecj.realitatea.net/economie/oradea-isi-face-conexiune-la-autostrada-clujul-nu-este-in-stare-de-10-ani--181659.html
Drumul de legătură între Oradea şi viitoarea Autostradă Transilvania (A3) prinde contur, printr-o investiţie de 150 de milioane de euro. Cu toate că primul tronson din șoseaua de mare viteză a fost inaugurat la Cluj, reședința de județ încă nu are ieșire directă la A3.      



Comisia tehnică a Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a aprobat indicatorii tehnico-economici ai drumului cu patru benzi de 19,5 km ce va lega Oradea de A3, conform ebihoreanul.ro. Proiectul viitoarei legături a municipiului cu autostrada a fost susţinut de directorul Zonei Metropolitane Oradea, Adrian Foghiș.


„Pentru ca o investiţie guvernamentală să devină realitate, cel mai important pas îl constituie avizul comisiei tehnice. Ulterior, o comisie a Ministerului Transporturilor şi o comisie interministerială verifică dacă nu sunt probleme cu proiectul. În paralel se lucrează la emiterea unei hotărâri de guvern care, având un caracter tehnic, ar trebui să meargă destul de repede. Dacă nu vor apărea probleme deosebite, în primul trimestru am putea avea hotărârea de guvern pe baza căreia să poată fi demarată procedura de licitaţie pentru proiectarea şi execuţia viitoarei căi de legătură. Cel târziu în toamnă am putea avea desemnat un consorţiu care să execute lucrările cu predare de 24 de luni”, a declarat primarul Ilie Bolojan.
Noua cale de legătură ar putea fi dată în folosinţă în acelaşi timp cu noua autostradă, la care se va racorda. Ea se va intersecta prin giraţii atât cu noua legătură cu comuna Sântandrei, pornind din sensul giratoriu de la intersecţia str. Cazaban cu şoseaua de centură, cât şi cu prelungirea drumului expres, care acum este proiectat să se oprească la giraţia de lângă complexul comercial Real II. Legătura cu A3 va deservi tot judeţul Bihor.


Autostrada fără benzinării

Cluj-Napoca încă nu are o ieșire directă la Autostrada Transilvania, deși primul tronson dat în folosință din A3, în 2009, a fost cel din apropierea reședinței de județ. Variantele de a crea asemenea ieșiri la Ciurila, Săvădisla sau Tureni nu s-au concretizat, astfel că pentru a accesa A3 din “capitala Transilvaniei” conducătorii auto trebuie să se deplaseze pe șosele “clasice”, cu trafic foarte aglomerat, spre localitățile Gilău (16 km), Nădășelu (18 km) sau Turda (31 km).

De fapt, cu toate că are deja o vechime de peste 10 ani, autostrada de Cluj nu are încă nicio stație de alimentare cu combustibil. Totuși, în planurile CNAIR figurează un spațiu de servicii, la km 47 și o parcare de scurtă durată, la km 10.

 


Re: Știri, noutăți, perspective alliens

Daca lucrarea se va face cu bani de la Guvern, sunt cam optimisti oradenii...

 


Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

Cu ocazia #10YearsChallenge, s-a făcut o comparație a numărului de kilometri de autostrăzi și drumuri expres între Polonia, Ungaria, Bulgaria și România. Articolul se găsește aici:
http://mobile.hotnews.ro/stire/22921865
La început de 2009, după cinci ani de la aderarea în UE, Polonia avea o rețea de drumuri rapide - autostrăzi și drumuri expres - de circa 1.300 de kilometri. Zece ani mai târziu, la început de 2019, rețeaua de drumuri de mare viteză în Polonia a ajuns la peste 3.600 de kilometri. Similar, Bulgaria a trecut de la circa 400 la aproape 800, iar Ungaria a crescut de la peste 1.100 de km la peste 1.500 km. Și în România ultimii zece ani numărul de kilometri de autostradă a crescut cu peste 200%.


 

România - drumuri de mare viteză (autostrăzi și drum expres) la începutul anilor:

2009: 263 km

2019: 807 km (+544 km)
Polonia - drumuri de mare viteză (autostrăzi și drum expres) la începutul anilor:

2009: 1.282 km

2019: 3.648 km (+2.366 km)


Bulgaria - drumuri de mare viteză (autostrăzi și drum expres) la începutul anilor:

2009: 418 km

2019: 800.5 km (+382 km)


Ungaria - drumuri de mare viteză (autostrăzi și drum expres) la începutul anilor:

2009: 1.113 km

2019: 1.524 km (+411 Km / +37%)

----
Autostrăzile din România, în cifre

Kilometri reali de autostradă în exploatare:

A1: București-Pitești - 109,66 km
A1: Sibiu-Sebeș-Orăștie-Deva - 132,43 km
A1: Margina-Timișoara-Arad-Nădlac - 159,56 km
A2: București-Cernavodă-Medgidia-Constanța - 203,00 km
A3: București-Ploiești 62,79 km
A3: Ungheni (Aeroport Tg. Mureș) - Iernut - 13,7 km
A3: Câmpia Turzii - Nădășelu 61,246 km

A4: Centura Constanța - 22,2 km
A6: A1-Centura Lugoj - 11,40 km
A10: Turda-Aiud Sud 28,75 km *aproximativ 4 km (între nod Aiud și limita cu lotul 2) nu pot fi folosiți
A11: Parte din Centura Arad - 2 km
---------------------------------------------------------------------
TOTAL KM REALI IN EXPLOATARE: 806,736 km


Evoluția kilometrilor de autostradă deschiși circulației în ultimii ani:

2009 - 42 km
2010 - 28 km
2011 - 57 km
2012 - 139 km
2013 - 108 km
2014 - 28,2 km*
2015 - 46,6 km
2016 - 22,11 km*
2017 - 15 km
2018 - 58,4 km
* Lotul 3 Cunța - Săliște din A1 Sibiu - Orăștie - 22,11 km - a fost deschis inițial în noiembrie 2014, dar a fost închis în 2015 pentru reparații capitale pe o bucată. Întreg lotul a fost redeschis definitiv în octombrie 2016.


Kilometri de autostradă funcționali în România, în perioada 2008 - 2018:

2008: 263 km
2009: 305 km
2010: 332 km
2011: 389 km
2012: 528 km
2013: 636 km
2014: 664 km
2015: 711 km
2016: 733 km
2017: 748 km
2018: 807 km

Kilometri de drum expres funcționali în România, în perioada 2008 - 2018:

2008: 0 km
.......
2018: 0 km

 


Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

Din câte se pare, traficul de pe A3 București - Ploiești s-ar fi dublat. Articolul se găsește aici:
http://www.economica.net/mobile/autostrada-bucuresti-ploiesti-traficul-s-a-dublat-dupa-inaugurarea-sectorului-urban_163753.html
Traficul pe Autostrada Bucureşti – Ploieşti (A3) s-a dublat, ajungând la 10.000 – 12.000 autovehicule zilnic, după deschiderea sectorului urban al autostrăzii, potrivit unor estimări neoficiale. Date exacte cu privire la evoluţia traficului vor fi disponibile anul viitor.

"Potrivit estimărilor neoficiale, traficul s-a dublat ajungând la momentul acesta la 10.000 – 12.000 de autovehicule zilnic pe A3, după deschiderea sectorului urban al autostrăzii. Urmează ca la primul recensământ de trafic să avem şi date exacte. Ultimul recensământ de trafic s-a făcut în 2015 iar următorul va fi elaborat în 2020", a spus pentru ECONOMICA.NET Alin Şerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).



Din 14 decembrie 2018, a fost deschisă circulația rutieră pe 6,5 km din autostrada A3 de la Șoseaua de Centură Bucureşti până în zona Petricani din Capitală. Această porţiune are câte trei benzi pe sens (fără bandă de urgență) și două noduri: la intersecția cu Popasului și un sens giratoriu la intersecția cu strada Gherghiței.

 


Re: Știri, noutăți, perspective PTMZ

Pasul Tihuța, nervi și accidente din cauza zăpezii și a lipsei de sare. Articolul se găsește aici:
https://m.stirileprotv.ro/lbin/amp/index.php?article_id=3807872
Drumarii au rămas fără sare, așa că şoseaua a fost acoperită de gheață. Timp de zeci de minute, șoferii nu au mai putut înainta în siguranță pe patinoarul imens și au răbufnit.

Din păcate, unii au fost implicați în accidente rutiere.



Aceste imagini au fost surprinse pe şoseaua care face legătura între Moldova şi Transilvania. Pe un drum care semăna cu un patinoar, după cum spun şoferii, o maşină a oprit la câţiva centimetri de un TIR. Iar conducătorul care circula în spate a încercat să evite cele două vehicule. A tras de volan, dar a lovit autoturismul şi a ajuns în şanţ.

Șofer: "A fost zăpada până aici. Din vârf şi până aici ne-a adus de-a latul, ne-am dat de altă maşină şi ne-a aruncat în şanţ."

Pasager: "Cu filmarea de pe bord şi cu pozele făcute o să-i dau în judecată şi pe urmă vom vedea ce va fi. Cine ne plăteşte pagubele făcute, tot noi."



Drumul prin Pasul Tiuța a fost duminică seară o provocare pentru toţi cei care au ajuns în zonă. Cum drumarii au rămas fără sare, au intervenit doar cu utilajele de deszăpezire, spre disperarea şoferilor.

"E polei pe jos, cică nu au sare să dea băieţii. Degeaba curăță dacă pe jos e polei. Dacă ştiam nu porneam."

"Li s-a terminat stocul de sare şi dau cu lama, ne face derdeluş. De o oră, o oră şi un pic stau. Nu putem să mişcăm dacă nu ne ajută cumva."

Un şofer care nu a mai putut înainta a încercat să găsească soluţii, dar în zadar.

Șofer: "A trecut cu lama, uitaţi ce a făcut, gheaţa. Acum încerc să pun lanţurile, dar degeaba, că e asfalt. Mai sunt colegi blocaţi că am trecut pe lângă ei şi m-a încurcat o maşină mică şi nu am mai putut să urc."

Pentru a evita astfel de situaţii, la baza Pasului Tihuța au fost trimişi poliţişti care să verifice toate maşinile care urcă dacă sunt echipate corespunzător.

Incidente au fost şi în zona comunei Dumitra, unde un utilaj de deszăpezire a derapat într-o curbă. Vehiculul a încercat să evite un autoturism şi a ieşit de pe şosea, iar la fața locului a fost nevoie de intervenţia unei macarale.

 


Re: Știri, noutăți, perspective subway guru

Azi m-a amuzat prezentarea dlui Orlando Teodorovici care ne anunta un +6mld lei la <transpoturi> si ma intrebam care e traseul <poturilor> destinate spre teleportare catre teldrumeti...
:bere:

 


Re: Știri, noutăți, perspective misterr

Viorica Dăncilă a cerut revocarea lui Narcis Neaga, şeful CNAIR





Premierul a cerut demisia directorului general interimar al CNAIR, luni seară.


Comunicatul oficial al Guvernului:


Prim-ministrul Viorica Dăncilă a cerut Departamentului pentru dezvoltarea, promovarea și monitorizarea proiectelor de investiții în infrastructură o analiză referitoare la stadiul mai multor proiecte de investiții în infrastructura de transport.
Astfel, premierul a solicitat explicații cu privire la întârzierile de proiectare și execuție pentru tronsoanele 2 și 3 ale Autostrăzii Sibiu-Pitești, precum și la întârzierea lansării procedurii de execuție pentru tronsonul 4 al aceluiași proiect.

Totodată, șeful Executivului a cerut să-i fie prezentate explicații cu privire la faptul că nu a fost relansată procedura de licitație pentru execuția secțiunilor 3 și 4 din Drumul expres Pitești-Craiova, ca urmare a contestării procedurilor inițiale.

În același timp, prim-ministrul și-a exprimat ferm nemulțumirea legată de faptul că actuala conducere a Companiei Naționale pentru Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR ) a dezinformat în legătură cu stadiul lucrărilor pentru loturile 3 și 4 ale Autostrăzii Lugoj-Deja, asumate a fi finalizate la sfârșitul anului 2018.

În urma analizei din care au rezultat întârzieri nejustificate și un slab management al conducerii CNAIR în implementarea proiectelor de infrastructură de transport și având în vedere determinarea Guvernului de a nu mai admite întârzieri în realizarea investițiilor, prim-ministrul Viorica Dăncilă a cerut ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, revocarea lui Narcis Neaga din funcția de director general interimar al CNAIR.

 


Re: Știri, noutăți, perspective misterr

Premierul Dăncilă dă vina pe șeful CNAIR pentru situația dezastruoasă a autostrăzilor





Conducerea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a blocat în mod nejustificat evoluţia unor proiecte, a declarat prim-ministrul Viorica Dăncilă la începutul ședinței de Guvern de marți.

Ea a amintit că, luni, a cerut demiterea din funcţie a şefului CNAIR, Narcis Neaga.

“Este foarte important ca avansul economic să fie susţinut de implementarea proiectelor de investiţii, atât de necesare pentru dezvoltarea economiei. Am primit o analiză detaliată a stadiului proiectelor de infrastructură, iar rezultatele nu au fost deloc mulţumitoare. Conducerea Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a blocat în mod nejustificat evoluţia unor proiecte”, a spus Viorica Dăncilă, marţi, în debutul şedinţei Executivului.

Premierul a dat ca exemplu autostrada Sibiu - Piteşti, secţiunea 4, care “avea documentaţia gata din luna mai a anului 2018″, însă “actualul management a anulat-o şi timp de mai bine de un an nu a făcut niciun demers pentru promovarea investiţiei”.

“Un alt exemplu îl reprezintă secţiunile 3 şi 4 aferente drumului expres Craiova - Piteşti ale căror proceduri de proiectare şi execuţie sunt blocate de către CNAIR, deşi documentaţia este definitivată încă din anul 2017. Aceeaşi conducere a CNAIR şi-a asumat termene total nerealiste în cazul finalizării proiectelor şi a dezinformat cu privire la stadiul şi evoluţia unor investiţii majore. Mă refer la deschiderea integrală a circulaţiei pe autostrada Sibiu - Nădlac, precum şi la realizarea a 180 de kilometri de autostradă până la finalul acestui an”, a precizat Dăncilă.

Prim-ministrul a punctat că “blocajele şi întârzierile înregistrate în evoluţia proiectelor arată clar lipsa de interes pentru aceste obiective foarte importante pentru România”.

“Din acest motiv am cerut demiterea directorului general interimar al CNAIR. Aşa cum am spus, nu mai accept niciun fel de întârziere în implementarea proiectelor de investiţii nici din partea autorităţilor şi nici din partea constructorilor. Domnule ministru Răzvan Cuc, am încredere că vă veţi implica în continuare în monitorizarea atentă a proiectelor, astfel încât investiţiile în infrastructură să se realizeze în termene cât mai scurte”, a transmis premierul.

 


Re: Știri, noutăți, perspective Tavi

Constiincios, Neaga  si-a da demisia... Problemele raman aceleasi ...

 


Re: Știri, noutăți, perspective misterr

Zeci de kilometri de autostradă încep să-și ia zborul pe fereastră sub mandatul lui Cuc

Click pe imagine pentru video:





Pentru cei care îşi mai făceau speranţe, ministrul Transporturilor a mai tăiat din promisiuni, altfel spus... din numărul de kilometri de autostrada promişi pentru 2019.

Răzvan Cuc vorbeşte acum doar de 100 de kilometri, însă nu-şi va da demisia nici dacă nu se atinge această țintă. Se plânge în shimb ca birocraţia blochează proiectele de infrastructură şi anunţă restructurări masive în companiile din subordine.

Ministrul Răzvan Cuc recunoaşte acum că nu l-a crezut niciodată pe fostul şef al Companiei Naţionale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere, Narcis Neagă, care anunţa 180 de kilometri de autostradă. Aşa că a înjumătăţit numărul de kilometri promişi, dar nu este atât de sigur încât să garanteze cu mandatul său.

Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor: Vor fi 100 de km de autostradă dați în trafic.
Reporter: Vă daţi demisia?
Răzvan Cuc: Dacă plouă? Dumnezeu să și pună mandatul pe masă?”

Aşadar, dacă “dă Dumnezeu”, în august vom avea 43 de kilometri noi, între Coșevița şi Șoimuș, de pe A1.

Pe tronsonul Sebeş - Turda de pe A10, şoferii ar putea circula pe 17 kilometri noi de la Sebeş şi Alba Iulia.

Pe Autostrada Transilvania, tronsonul dintre Târgu Mureş şi Gilău, ar putea fi daţi în exploatare aproape 18 kilometri.

Centura Bacaului în regim de autostrada şi o bucăţică de numai 6 km de lângă Braşov - Doamne, Ajuta! - până la sfârşitul anului

Aşadar nici în acest an nu vom avea o autostradă cap coadă, ci doar tronsoane mici. Multe sunt rupte între ele.

Ionuţ Ciurea, proinfrastructura: “Minciuni şi promisiuni fanteziste. Vor fi 62 de km.”

Pentru autostrada Comarnic-Braşov, aflată la al 4-lea eşec, ministrul Cuc spune că a găsit o nouă soluţie. Încredinţarea directă, fără licitaţie, pe bani de la buget, unei companii private.

Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor: “Am avut dorința de a lansa acest lot pe buget de stat. Aş merge pe atribuire directă.”

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, susţine că a găsit un potenţial vinovat pentru întârzierea proiectelor de infrastructură. Ar fi vorba de birocraţie, dar şi de schema prea stufoasa de personal. Aşa că anunţă restructurări masive în companiile din subordinea ministerului transporturilor, de pildă, la CFR, la Tarom, la Compania Aeroporturi Bucureşti, dar şi la Compania Naţională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere.

Răzvan Cuc susţine că la CFR Marfa ar fi 1400 de angajaţi în birouri, la CNAIR ar fi peste 30 de directori, prea mulţi faţă de cât ar avea nevoie Companiile.

 


Re: Știri, noutăți, perspective misterr

Vești proaste pentru români, de la Transporturi. Ce se întâmplă cu autostrăzile

Noul ministru promite că se vor da în trafic toate tronsoanele de autostradă finalizate şi recepţionate

De asemenea, Lucian Bode, promite că se vor da în trafic toate tronsoanele de autostradă finalizate şi recepţionate, aşa cum scrie în contract.

Întrebat marţi de jurnalişti, la venirea în minister, câţi kilometri de autostradă vor fi daţi în trafic până la finalizarea mandatului său, Bode a răspuns: “Nu o să mă vedeţi pe mine să fac afirmaţii cum a făcut doamna Plumb, să spui la începutul anului 2019 că vei da în trafic 180 de km de autostradă şi tu să ai şantiere deschise pe 118 km de autostradă”.

“Nu o să spun nici ce a spus domnul Cuc sau domnul Şova (Lucian Şova, fost ministru al Transporturilor - n. r.), că nu promit niciun km de autostradă. Eu vă promit că vom da în trafic toate tronsoanele de autostradă finalizate şi recepţionate, aşa cum scrie în contract. Până la final de an va trebui să luăm o decizie foarte clară pe Lugoj-Deva, lotul 3. Acolo se face o expertiză. S-a finalizat expertiza pe partea de drum, se continuă expertiza pe partea de poduri, este în execuţie un contract încheiat, înţeleg, şi în derulare ca în 14 zile să vină cu remedierea la podul peste Mureş. Atunci o să vă spun exact ce se întâmplă cu Lugoj-Deva lotul 3, cei 21 de km. (...) În acest an au fost daţi în trafic 22 de kilometri de autostradă Lugoj-Deva lotul 4. De ce atât de puţini? Vă rog să îl întrebaţi pe domnul Cuc. Eu o să vă răspund în momentul în care preiau cu puteri depline ministerul. O să iau fiecare obiectiv de autostradă să văd exact pe fiecare lot cum stăm cu stadiul fizic, cu stadiul financiar, să văd dacă au fost plătiţi subcontractorii, pentru că şi asta am înţeles că a fost o problemă...”, a afirmat Lucian Bode.

 


Re: Știri, noutăți, perspective misterr

Ministrul Transporturilor: România a plătit o “taxă pe prostie” de 2,2 miliarde de euro în contractele pentru autostrăzi





Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat vineri, la Ungheni, că România, din 2007 până astăzi, a înregistrat revendicări de 2,2 miliarde de euro.

“România, din 2007 până astăzi, a înregistrat claim-uri, revendicări, de 2,2 miliarde de euro pe feroviar şi pe rutier! Ne putem imagina câţi kilometri de autostradă puteam realiza noi cu 2,2 miliarde de euro? Nu contest, în acest domeniu sunt revendicări, este firesc, în toată lumea e aşa, dar 2,2 miliarde de euro cred că nu greşesc când spun că asta e taxa pe prostie, ca să nu spun că e altceva. La dimensiunea asta au ajuns claim-urile în România în 12 ani”, a spus Lucian Bode, în cadrul unei întâlniri cu constructorii unor loturi de autostradă şi cu furnizorii acestora.

Constructorii şi furnizorii au arătat, în timpul discuţiei, că s-a văzut ce au însemnat acele revendicări din urmă cu 5 ani şi la ce valori s-a ajuns, dar dacă problemele financiare ar fi rezolvate în timpul contractului, nu ar mai fi nevoie de ele.

Aceştia au spus că revendicările sunt litigii comerciale care vizează despăgubiri ce au apărut din vina statului român, nu a constructorilor.

“Aceste revendicări să se şi plătească, să se facă plata în timpul execuţiei lucrărilor. Cu aceşti bani nu ar trebui să mai ajungem să avem întârzieri la plata subcontractorilor, furnizorilor, şi să nu poţi să ţii ritmul lucrărilor”, au concluzionat antreprenorii.

 


Re: Știri, noutăți, perspective Cristi N

La respectiva conferinta de presa a fost prezent si unul din membri de pe forumul benzinarilor -AlinC - editor la Ziarul Unirea. Articolul complet este aici: Link

Foarte interesanta mi se pare interventia dn-ului Retter, propietarul consortiului cu acelasi nume, unul din subcontractorii de pe lotul 2 Sebes - Turda (Aktor): link (min 41:30)

O sa citez doar finalul interventiei si un screenshot facut de userul pbh unde avem de la stanga la dreapta avem: prefectii judetelor Mures, Cluj, Alba si propietarul Retter.
Nu imi permite educatia si experienta care o am sa ma faulteze un concern din tara din care vin.




 


Go to page:  1  ... 37 38 39 40 41 42 43  ... 49
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri și noutăți din domeniul infrastructurii rutiere  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use