MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Titluri de călătorie și sisteme de acces

1828 posts, 395776 views
 
Go to page:  1  ... 111 112 113 114 115 116 117  ... 131
 
 

📖 Pagination options
Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces ZOLI

misterr wrote:
În primul rînd aici e o fractură logică.
Un reader nu va putea scrie niciodată pe o cartelă, oricîte retry-uri ar face.
Scrierea o va face doar un writer.

Nu e nici o fractura logica, e pur si simplu o conventie de denumire simplificata.
Dispozitivul are capete de citire si scriere.
Denumirea lui generica este "magnetic reader" (chiar daca el stie si sa scrie).

În cazul ăsta problema e la soft (softul este scris greșit).
Dacă writer-ul face mai multe retry-uri ca să scrie, înseamnă că scrierea se face cu verificare (după scriere verifică dacă se poate citi ce a scris).
Dacă după numărul prestabilit de cicluri write / read dă eroare, poarta nu are de ce să se deschidă. Softul trebuie doar să afișeze un mesaj: „Write error - please replace card” (iar datele citite inițial de pe card să fie stocate și transmise pentru a putea fi rescrise pe noul card).

Aici gresesti. Poarta trebuie sa se deschida pentru ca persoana a avut card VALABIL in momentul initial (cind cardul a fost citit). Asta e regula - nu ai de ce sa-i refuzi persoanei dreptul legitim la calatorie. Deci, softul NU e scris "gresit".  ;)
Da, exista (stocate) datele despre card si (macar teoretic) cardul se poate "reface".
Zic "teoretic", pentru ca practic Metorex are niste "proceduri" pentru astfel de cazuri.


Sau, de fapt, pentru asemenea situații, în validator ar trebui să existe un stoc de carduri blank, iar cardul defect să fie reținut în validator și substituit cu unul bun (după transferul datelor de pe cel prost pe cel bun)...

Dupa cum cred ca stii, portile nu au dispensere. Si nici nu vor avea vreodata.

 


Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces misterr

Rămîn la părerea că un soft care știe că nu a putut scrie corect cardul, dar nu raportează imediat ci îl restituie călătorului în speranța că prin noroc, după multe retry-uri la alte porți, va putea fi citit, e un soft scris greșit.
Repet, e o fractură logică: în cazul ăsta nu și-ar mai avea rostul verificarea cardului după scriere, dacă tot nu mai contează ce s-a scris (softul nu ia nici o decizie în funcție de rezultatul verificării, ci doar eliberează cardul, bun sau prost).
Nu așa se scrie un soft. E punctul meu de vedere.

Știu că porțile nu au acum dispensere. Nici nu ar trebui să fie folosite pe post de AVC-uri. Dar pot avea o magazie mică, să zicem de 10 cartele blank, pentru asemenea situații (înseamnă o grosime de cîțiva mm).

 


Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces ZOLI

misterr wrote:
Rămîn la părerea că un soft care știe că nu a putut scrie corect cardul, dar nu raportează imediat ci îl restituie călătorului în speranța că prin noroc, după multe retry-uri la alte porți, va putea fi citit, e un soft scris greșit.

Din pacate nu-i poti spune calatorului „Write error - please replace card”, atita vreme cit la o poarta mai la dreapta (sau stinga) cardul lui e citit si validat fara probleme. Gindeste-te ca omul stie ca are o cartela valabila si scopul lui este sa ajunga pe peron, deci sa i se deschida cit mai repede poarta, nu sa-l panichezi sau sa refuzi sa-i deschizi poarta - cum sugerai tu...

Știu că porțile nu au acum dispensere. Nici nu ar trebui să fie folosite pe post de AVC-uri. Dar pot avea o magazie mică, să zicem de 10 cartele blank, pentru asemenea situații (înseamnă o grosime de cîțiva mm).

Sint convins ca un astfel de design ar complica inutil lucrurile, in loc sa aduca o imbunatatire. Asta pentru ca e genul gresit de abordare, in care se trateaza efectul si nu cauza. BTW: de ex. un device cu cap de scriere defect ar consuma stocul aproape instant!!! Exista solutii mult mai bune. Cea mai eficienta ar fi renuntarea la cartela magnetica in favoarea cartelei contactless. Daca totusi vor sa pastreze vechiturile, atunci solutia ar fi sa achizitioneze cartele de calitate si sa faca service/intretinere corespunzatoare la readerele magnetice.

 


Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces Puss in Boots

andrei11 wrote:
Asta că auzi tu metroul intrând în stație ține pe bune de statistică și pe nebune vrei să impresionezi cititorii. Evident că și dacă ai avea o cartelă validă o să pierzi câteodată metroul "la mustață".

Adiacent subiectului care se discuta acum, razi sau nu, la Leonida chiar poti face diferenta daca e sau nu metroul pe care il astepti. Si asta din zona portilor daca nu chiar de cum intru in statie. Dar doar daca metroul intra atunci in statie. E un zgomot distinctiv. Si ii vad pe toti cum fug si stiu ca fug degeaba. Fara impresionarea nimanui. E un fapt.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces sab

Studenții la Drept reclamă restrângerea de către Metrorex a dreptului la abonamente cu preț redus

https://www.g4media.ro/studentii-la-dre ... redus.html

Asociația Studenților în Drept de la Universitatea din București acuză Metrorex și Ministerul Transporturilor că restrâng dreptul studenților de a obține abonamente la transportul cu metroul la preț redus prin reducerea considerabilă a numărului de stații de la care acestea pot fi achiziționate. ASD cere Metrorex să asigure posibilitatea ca studenții să-și  procure abonamentele cu 50% de la toate punctele de vânzare disponibile.

Studenții erau deja  nemulțumiți că abonamentele reduse puteau fi cumpărate la numai 11 stații Metrorex, iar în cazul în care doreau să cumpere un număr mai mic de călătorii, o puteau face doar de la Piața Romană. Acum ASD reclamă faptul că, pe perioada vacanței, numărul de stații cu abonamente pentru studenți a fost redus la trei.

”Într-o notă ridicată de dezinteres față de studenți, în perioada 16 iunie – 8 septembrie 2019 titlurile de călătorie reduse pot fi procurate doar din trei stații: Piața Unirii 1, Piața Unirii 2, Piața Romană. Această politică de aplicare a legii creează deservicii studenților și le restrânge și mai mult, în mod nejustificat, exercitarea nestânjenită a dreptului la transport redus, recunoscut de art. 205, alin. (2) din Legea educației naționale nr. 1/2011”, se arată într-un comunicat al ASD

Asociația Studenților în Drept cere conducerii Metrorex și ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, ca titlurile reduse de călătorie să poată fi achiziționate din toate punctele de vânzare, pe toată durata celor 12 luni ale anului, precum și de la automatele existente în stații.

”În același timp, semnalăm faptul că dovada calității de student ar trebui să se poată realiza prin orice mijloc de probă, deci și printr-o adeverință eliberată de instituția de învățământ superior, nu doar prin legitimația de transport. Guvernul a decis, în mod exagerat din punctul nostru de vedere, să instituie legitimația de transport ca unic mijloc de probă pentru ca studentul să-și poată exercita dreptul legal de achiziționare a titlului redus la metrou”, mai precizează sursa citată.

 


Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces BodoMinea

Poarta de ieșire numărul 6 din stația Păcii de pe M3, acces spre Imprimeria Națională (în direcția de mers Preciziei) este nefuncțională de minim 3 săptămâni, fiind blocată pe partea spre interior cu o bară roșie de metal de care e atârnată o pancartă cu un text de genul „DEFECT”/„BLOCAT”...

 


Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces abc_XC

La Eroii Revolutiei, poarta de iesire cu numarul 30 este larg deschisa.
Acum aproximativ 2 saptamani, cand am mai trecut pe acolo am vazut ca poarta avea o intarziere mare la deschidere, calatorul ajungea, se oprea 3-4 secunde si apoi se deschidea poarta.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces GPS

Cartelele Metrorex, ediție limitată, puse în circulație anul trecut (cartelele dedicate centenarului) și anul acesta (cartelele dedicate președinției României la Consiliul Uniunii Europene).

2 călătorii

3DC56225-73AF-4098-AE68-AF5BB59A9A11.jpeg (256.66 KB; downloaded 5646 times)

68EF0665-C06C-4EBE-98F5-7A399F2C9C62.jpeg (344.59 KB; downloaded 5663 times)

E516CE19-4123-41DB-9AAA-2B8578CB6610.jpeg (387.04 KB; downloaded 5668 times)


10 călătorii

88D4D5E3-3E9E-4C4D-A34F-3EDB503F715D.jpeg (426.35 KB; downloaded 5646 times)

E6621932-BC32-46E1-B113-C9BCC9315EB8.jpeg (291.99 KB; downloaded 5646 times)


Abonament lunar

19200E4D-847F-4489-8D3B-B170D03A79FE.jpeg (520.94 KB; downloaded 5646 times)



Cartelele fac parte din colecția personală.

 


Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces misterr

De duminică nu mai merge plata cu cardul la metrou, e o problemă în sistem nerezolvată deja de trei zile.

 


Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces misterr

S-a rezolvat, acum funcționează. Cineva citește forumul!

 


Re: Titluri de călătorie și sisteme de acces subway guru

De mult dar nu v-ati prins voi pana acum ce greutate are glasul vostru, citesc toti, politicieni, guvern, administratie centrala ministere si entitatile lor subordonate, administratie locala si entitatile lor subordonate, precum si <celelalte puteri> din stat gen presa si justitie, singura noutate e ca mai si reactioneaza daca-i lovesti unde-i doare...
8-)
Bravo Violeta, e in mare masura meritul tau cu <transparenta> devenita regula de bun simt, dar daca cei vizati <nu se simt> aveti la indemana <arma mortala>: cererea <in scris> de informatii pe teme de interes public, nimic nu-i irita, zgandare si enerveaza mai mult!

 


Re: Sisteme de informare in statii subway guru

BogdanPetrini wrote:
Corespondența ar trebui definită ca posibilitatea de transfer între liniile unui mod de transport în cadrul aceleiași călătorii (deplasări). Ori, dacă la Gara de Nord "no se puede" decât cu taxare, atunci nu mai e aceeași călătorie.

Ba e dar...pe alti bani! Daca e fara extracost e doar un bonus...
V-ati invatat cu totul gratis si fara numar...ar fi cazul sa va mai si dezvatati.
Pana la urma sistemul cu tarif unic indiferent de situatie e contraproductiv si descurajeaza utilizarea metroului.
De ce trebuie sa plateasca cineva ce merge doar doua-trei statii la fel cu cersetorii ce se plimba toata ziua??? (Am luat doua situatii extreme)
Pretul corect e cel ce tine cont de costul real per calator-km...

 


Re: Sisteme de informare in statii misterr

Ar fi cel mai corect, doar că asta ar presupune validare și la coborîre / ieșire, s-a mai discutat.

 


Re: Sisteme de informare in statii subway guru

Si ce daca? Nu putem pune in practica doar din cauza de Arafati atata vreme cat se practica in toata lumea? Sau trebuie doar sa intre arafatul la puscarie in colectiv ca sa putem face ce trebuie???
Nu-mi doresc si nu-i doresc, ar fi chiar incorect si imoral...fiecare trebuie sa-si poarte doar propria cruce ori semiluna...

 


Go to page:  1  ... 111 112 113 114 115 116 117  ... 131
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2265 forum members have written 419376 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use