Multumim din inima...JICA

Redistribuirea asta a celor doua finantari rezolva de minune <armonizarea> figurilor impuse, europenii pana la Tokyo, japonezii de la Tokyo incolo.
Mai bine de atat nici ca se putea!!!
Metrorex începe luni discuțiile cu oficialii Agenției Japoneze pentru Cooperare Internațională (JICA) pentru prelungirea Magistralei 6 de metrou până la Aeroportul Henri Coandă.
”Avem documentația gata, iar luni avem întâlnire cu JICA. Vom avansa posibilitatea de a folosi 85% din credit pentru tronsonul 2, iar restul de 15% pe tronsonul 1. În iulie putem lansa licitația, iar termenul de finalizare este de 48 de luni. La sfârșitul lui 2023 poate fi gata, dacă nu vor fi contestații, lucru care nu mai depinde de noi”, a declarat joi directorul general al Metrorex, Dumitru Șodolescu.
În 2010, Traian Băsescu, la acea vreme președinte al României, semna la Tokyo un acord de împrumut cu JICA tocmai pentru realizarea Magistralei 6 de metrou, care să lege Bucureștiul de Aeroportul Henri Coandă Otopeni. Împrumutul, în valoare de 41,87 milioane de yeni (aproximativ 320 milioane de euro), era destinat proiectării și, parțial, construcției acestei magistrale de metrou.
punmeister scrie:Asa este!!Împrumutul, în valoare de 41,87 milioane de yeni (aproximativ 320 milioane de euro), era destinat proiectării și, parțial, construcției acestei magistrale de metrou.
https://clubferoviar.ro/prelungirea-magistralei-6/
Datorită întârzierilor înregistrate în implementarea proiectului, până în prezent, din împrumutul în valoare totală de 41.870.000.000 JPY a fost trasă suma de 817.805.013,00 JPY în cadrul Categoriei B- Servicii de consultanță, în timp ce din Categoria A- Lucrări civile și C- Nealocate nu s-au efectuat trageri.
Având în vedere faptul că rambursarea împrumutului a început în martie 2017, s-a constatat că pentru Categoria B- Servicii de consultanță, la următoarea scadență suma rambursată o va depăși pe cea trasă (suma rambursată până în prezent la care se adaugă rata de capital aferentă următoarei scadențe reprezintă 941.224.000 JPY, depășind suma trasă de 817.805.013 JPY). Prin urmare, prin amendamentul semnat la Tokyo la 5 februarie 2019 și la București la 15 februarie 2019 s-a convenit amendarea graficului de amortizare în vederea redimensionării următoarelor rate de capital în funcție de suma trasă din împrumut.
Modificările menţionate mai sus nu majorează obligaţiile financiare ale României faţă de Agenţia Internaţională de Cooperare a Japoniei şi nici nu determină noi condiţionări economice faţă de cele convenite iniţial între părţi.
NGC scrie:STRABAG a contestat un raspuns interpretabil dintr-o clarificare de la METROREX care se batea cap in cap cu documentatia de atribuire. Nu e vorba de nici un "contestatar de meserie" in cazul asta. Drept dovada, METROREX a anulat raspunsul respectiv si a dat acum un nou raspuns.
Înapoi la Magistrala 6 de metrou Bucureşti - Discuţii, planuri, ştiri
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori