MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM5 Drumul Taberei - Eroilor - Iancului - PantelimonM5 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: Stiri despre proiect

1308 posts, 510955 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri despre proiect ByOnu

Gabriel Mutu: Ne-am săturat de termene!

Vorbesc în numele locuitorilor cartierului Drumul Taberei și ai Sectorului 6: ne-am săturat de termenele anunțate de Metrorex pentru Magistrala 5!
Vrem fapte, nu vorbe! Vrem deschiderea liniei de metrou Drumul Taberei - Eroilor!
În calitate de primar, îmi doresc să pot face investiții în amenajarea spațiilor verzi și a parcărilor pe Bulevardul Drumul Taberei și pe celelalte străzi, afectate ani de zile de lucrările la metrou. În această situație nu am avut cum, am fost blocat.

Noul meu birou va fi mutat aici, pe șantierul Metrorex, pentru a mă asigura că lucrările continuă în ritm susținut, zi de zi.
Dacă nici termenul indicat public de ei, decembrie 2019, nu va fi respectat, voi cere demisia celor responsabili.


:rofl:  :rofl:  :rofl:  :rofl:  :rofl:  :rofl:  :rofl:

 


Re: Stiri despre proiect punmeister

#challengeaccepted
După ce a postat pe Facebook un mesaj dur la adresa Metrorex, conducerea societății l-a invitat pe primarul Sectorului 6, Gabriel Mutu la metroul din Drumul Taberei.

Invitația a fost făcută după ce edilul a scris pe Facebook că s-a săturat de termenele pe care le tot anunță Metrorex pentru punerea în funcțiune a Magistralei 5 a metroului bucureștean.

”Ne-am săturat de termene! Vorbesc în numele locuitorilor cartierului Drumul Taberei și ai Sectorului 6: ne-am săturat de termenele anunțate de Metrorex pentru Magistrala 5! Vrem fapte, nu vorbe! Vrem deschiderea liniei de metrou Drumul Taberei – Eroilor! În calitate de primar, îmi doresc să pot face investiții în amenajarea spațiilor verzi și a parcărilor pe Bulevardul Drumul Taberei și pe celelalte străzi, afectate ani de zile de lucrările la metrou. În această situație nu am avut cum, am fost blocat. Noul meu birou va fi mutat aici, pe șantierul Metrorex, pentru a mă asigura că lucrările continuă în ritm susținut, zi de zi. Dacă nici termenul indicat public de ei, decembrie 2019, nu va fi respectat, voi cere demisia celor responsabili”, a scris Mutu pe rețeaua de socializare.

https://clubferoviar.ro/mutu-la-metroul ... l-taberei/

 


Re: Stiri despre proiect George

https://www.hotnews.ro/stiri-esential-2 ... emisia.htm

Cât despre Mutuleţ, vrea să pună ceva decoraţiuni înainte de alegeri, Mutu fă-te că lucrezi....

 


Re: Stiri despre proiect TibiV

https://www.agerpres.ro/economic-intern/2019/06/14/seful-metrorex-promit-ca-metroul-din-drumul-taberei-va-circula-in-decembrie-altfel-imi-dau-demisia--326587

Şeful Metrorex: Promit că metroul din Drumul Taberei va circula în decembrie, altfel îmi dau demisia

Magistrala 5 de metrou, adică tronsonul din Drumul Taberei, va fi funcţională în luna decembrie, a declarat, vineri, directorul general al Metrorex, Dumitru Sodolescu, precizând că, în caz contrar, îşi va da demisia.

El a vizitat şantierul metroului vineri după-amiază, însoţit de primarul sectorului 6, Gabriel Mutu.

"Deşi termenul contractual este în ianuarie 2020, ne menţinem promisiunea de a da în exploatare, am făcut grafic pentru finalizarea sistemului de automatizare în 23 noiembrie, să avem posibilitatea să circulăm în decembrie. Eu mă ţin de ce am promis, pentru că ştiu cum s-o fac. Eu vin din mediul privat, am lucrat 25 de ani în funcţii de top management la o companie multinaţională unde am făcut investiţii", a spus Sodolescu.

În caz contrar, el a subliniat că îşi va da demisia şi nu va aştepta să i-o ceară cineva.

"De la 1 iulie vom începe să angajăm 354 de oameni pentru completarea deficitului de personal actual al companiei şi 947 de oameni pentru magistrala 5. Avem în clipa de faţă 200 de potenţial angajaţi care au fost testaţi", a mai spus Sodolescu.

Oficialul Metrorex a adăugat că lucrările la magistrala 5 de metrou sunt finalizate în proporţie de 99,3% în cea ce priveşte infrastructura şi peste 80% la partea de finisaje.

Magistrala 5 de metrou, Secţiunea Râul Doamnei - Eroilor (PS Opera), inclusiv Valea Ialomiţei, va avea aproape 7 kilometri lungime şi este compusă din 10 staţii de metrou şi un depou (Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2).

Valoarea totală a proiectului de metrou Drumul Taberei-Eroilor este de 3,4 miliarde de lei. Prin inaugurarea acestei magistrale, Capitala va ajunge la 78 de kilometri de reţea şi la 63 de staţii de metrou.

Magistrala 5 este compusă din trei secţiuni: Eroilor - Râul Doamnei, Eroilor - Iancului, respectiv Iancului - Pantelimon.

 


Re: Stiri despre proiect aztec

Si primarul nu are treaba cu subteranul...
El ar trebui sa impulsioneze refacerea la suprafata...inainte de termen...care se tot muta...

Si biroul il muta...
Ce inseamna o cautare pe net...
https://www.mediafax.ro/politic/intervi ... o-15663441

Gabriel Mutu: Revitalizarea parcurilor și a spațiilor verzi, prioritate a Sectorului 6!
De către Mircea Apostolescu -  mai 29, 2018

Un primar cu biroul în parc…

De circa trei săptămâni, primarul Sectorului 6, Gabriel Mutu, și-a mutat biroul în Parcul Drumul Taberei sau Moghioros, asa cum îl știe încă foarte multă lume. Asta nu pentru a profita de soarele și aerul curat ale acestei primăveri cu aspect de vară, ci pentru a „călca la maxim”, cum îi place să spună, accelerația în ceea ce privește lucrările de reparații din parc. Lucrări care se vor încheia până la sfârșitul lui iulie, anul acesta, așa cum le-a promis cetățenilor, a declarat pentru București FM Gabriel Mutu.



Sau...


Metroul pe secţiunea Râul Doamnei - Eroilor va fi gata în luna martie 2017
Magistrala 5 de metrou va fi dată în folosinţă în luna martie 2017 pe secţiunea Râul Doamnei - Eroilor (PS Operă), inclusiv Valea Ialomiţei, cu o întârziere de aproape un an şi jumătate, a anunţat, miercuri, directorul de Investiţii şi Achiziţii Publice Metrorex, Constantin Mustăţea.
Potrivit acestuia, la finele lui 2016, când era prevăzută darea în folosinţă a metroului cu călători, vor începe probele tehnologice. Acestea se vor desfăşura fără călători şi vor dura în jur de trei luni.

'Am vrut să vedem stadiul lucrărilor, astfel încât să reconfirm cele declarate legat de modul de desfăşurare şi finalizarea lucrărilor care au fost prevăzute a se realiza la finele anului viitor. Astfel, la sfârşitul lui 2016, putem începe probele tehnologice pentru darea în funcţiune a magistralei. Probele tehnologice ar trebui să dureze în jur de trei luni, astfel încât toate instalaţiile şi finalizarea probelor să fie trecute. Probele tehnologice se fac fără călători. Nu ne facem niciun fel de problemă că acestea nu vor ieşi, însă siguranţa călătorilor este pe primul plan şi vrem să iasă bine. La începutul anului 2017, linia va fi dată în funcţiune cu călători', a afirmat Mustăţea, într-o conferinţă de presă organizată pe şantierul depoului Valea Ialomiţei.

Referitor la faptul că finalizarea lucrărilor a fost din nou întârziată - termenul era stabilit în decembrie 2016 - directorul a spus că 'au fost anumite condiţionări, impuneri', care au condus la aceste întârzieri.

'Noi ne dorim să finalizăm lucrările la finele anului 2016 şi să punem în funcţiune cu călători, dar sunt anumite condiţionări, impuneri care ne-au obligat şi ne obligă în continuare să mai întârziem puţin. Darea în folosinţă a metroului pe zona Drumul Taberei a fost întârziată circa un an şi jumătate', a precizat directorul Metrorex.


https://www.economica.net/metroul-pe-se ... 11471.html

 


Re: Stiri despre proiect CataOT

Liderul sindicatului de la metrou, Ion Rădoi, a declarat, joi, că darea în folosinţă a Magistralei 5 din Drumul Taberei ar putea avea loc în 2020, şi nu la sfârşitul acestui an, aşa cum a anunţat conducerea Metrorex.

https://www.mediafax.ro/social/magistra ... 9-18194965

 


Re: Stiri despre proiect ByOnu

L-am citit de cateva ori si pare ok. Prima propozitia are sensul de "indiferent de toate angajamentele luate...".

 


Re: Stiri despre proiect orex

Doua luni (iulie-august) linia STB 41 va lua pauza! (https://stirileprotv.ro/stiri/actualita ... torii.html). Era de asteptat asta dar, noua celor din D.T. ne-ar prinde bine si sa fie adevarat ca numai atat se sugruma traficul!

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Tronsonul Eroilor - Iancului (subiect in lucru) Utilizator anonim

Metrorex a lansat licitația de proiectare și asistență tehnică pentru Magistrala 5 Secțiunea Eroilor – Piața Iancului

Metrorex a lansat o licitație în valoare de 70 de milioane de lei pentru „Servicii de proiectare și asistență tehnică aferente obiectivului Magistrala 5 (Drumul Taberei – Pantelimon), Secțiunea EROILOR (PS OPERĂ) – PIAȚA IANCULUI”. Finanțarea proiectului este asigurată de la bugetul de stat şi fonduri externe nerambursabile. Ofertele pot fi depuse până la data de 05.08.2019, urmând ca atribuirea să aibă loc până la data de 05.12.2019.

Obiectivul specific al achiziției este de a oferi METROREX S.A. soluția tehnică optimă pt realizarea secțiunii 2 Eroilor-Iancului a viitoarei magistrale de metrou 5, pe baza indicatorilor tehnico-economici aprobați de Guvern pentru realizarea acestei investiții și facilitarea executării proiectului în conformitate cu funcționalitățile aprobate ale acestuia, cu calendarul de realizare, costurile, standardul de calitate, protecția mediului și a monumentelor istorice, condițiile de siguranță și siguranța în executarea lucrărilor atât pentru executanți cât și pentru public. Achiziția are ca scop angajarea unui Proiectant ale cărui servicii, conf Caietului Sarcini vor consta în:

– Revizuire rezultatelor Studiului de Fezabilitate, pus la dispozitie de Beneficiar, prin actualizarea Analizei Opțiunilor si a prognozei cererii de transport călători;
– Întocmirea documentatiei pt PUZ și evaluarea strategică de mediu ;
– Întocmirea documentatiei pt obținerea acordului de mediu ( pt intreg proiectul); –
– Întocmirea Raportului de Schimbări Climatice;
– Întocmirea Proiecte tehnice pe specialități sau grupe de specialități înrudite, asigurând coordonarea acestora;
– Servicii necesare pentru obținerea aprobărilor/vizelor necesare de la Autorități, întocmirea DTCU, a DTAA, a DTAC;
– Asistenta tehnică pentru depunerea cererii de finanțare din fonduri de coeziune;
– Întocmirea doc tehnice și doc de achiziție, care să permită METROREX S.A. să lanseze și să gestioneze licitațiile pentru construcții civile, arhitectura si finisaje, cale de rulare, echipamentele electro-mecanice de siguranță/confort, material rulant, siguranţă și automatizare a traficului, echipamentele de sistem și tehnologiile pentru operațiunile de transport, informare şi publicitate proiect;
– Asistenta tehnică pt selectarea și atribuirea contractului;
– Asistenta tehnică în timpul implementării;
– Asistenta tehnică după finalizarea implementării.

https://mobilitate.eu/metrorex-proiectar ... ancului/

 


Re: Stiri despre proiect misterr

Ministrul Transporturilor: În luna decembrie deschidem Magistrala 5 de metrou





Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, susţine că în luna decembrie a acestui an va fi deschisă Magistrala 5 de metrou.

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat, marţi seară, la B1 TV, că miercuri va avea o discuţie cu noul director de la Metrorex căruia îi va spune ce i-a transmis şi predecesorului acestuia şi anume că lucrează cu mandatul pe masă.

“Eu ştiu că trebuie să fac ceea ce am spus, în cazul metroului să terminăm Magistrala 5 pentru că mâine o să am şi eu o discuţie cu domnul director proaspăt instalat în care îi voi spune ce i-am spus şi directorului Şodolescu, lucrează cu mandatul pe masă. În luna decembrie deschidem Magistrala 5. La sfârşitul lui decembrie se va circula pe Magistrala 5, va fi deschisă", a declarat Răzvan Cuc.

 


Re: Stiri despre proiect punmeister

Stati cu ochii pe procesul asta, are treaba cel mai probabil cu claimurile:
http://portal.just.ro/3/SitePages/Dosar ... &id_inst=3

 


Re: Stiri despre proiect Adrian Rosca

Metrorex are conturile blocate pentru neplata unei datorii de 94 de milioane de lei către Astaldi (surse)

Metrorex are conturile blocate în urma unei datorii de 94 de milioane de lei, bani pe care transportatorul subteran trebuia să îi mai dea companiei italiene Astaldi după ce aceasta a câştigat o serie de procese în instanţă, au declarat, marţi, pentru AGERPRES, surse din Metrorex.

"În urma proceselor pe care le-am pierdut în instanţă, noi trebuie să le mai dăm 94 de milioane de lei şi ne-au pus poprire pe conturi. Astăzi s-a discutat cu ei, se găseşte o soluţie de reeşalonare, zilele astea ar trebui să se rezolve situaţia. Cumva au acceptat propunerile noastre, aşteptăm acum să vedem dacă şi conducerea companiei-mamă, de la Roma, va fi de acord cu propunerile noastre", au spus sursele.

Potrivit acestora, Metrorex a plătit italienilor până acum peste 140 de milioane de lei, rămânând această sumă de 94 de milioane de lei, care reprezintă daune interese şi cheltuieli de judecată în urma acestor procese.

Totodată, sursele au precizat că Astaldi a încetinit drastic ritmul lucrărilor la Magistrala 5 de metrou şi condiţionează realizarea acestora de recuperarea celor 94 milioane de lei, deşi Metrorex este cu plăţile la zi pentru contractul M5.

"Noi suntem cu plăţile la zi pe lucrări şi nu avem nicio restanţă la ei apropo de lucrările pe Magistrala 5, doar că ei au încetinit ritmul de lucru şi acum au blocat şi conturile pentru aceşti bani care reprezintă daune interese şi cheltuieli de judecată în urma proceselor pe care ei le-au câştigat. Au încetinit drastic ritmul de lucru şi condiţionează execuţia lucrărilor pe Magistrala 5 de recuperarea acestor bani, deşi câştigarea unor procese în instanţă este total diferită de lucrările propriu-zise şi de plata lucrărilor propriu-zise, deci în principiu contractul trebuie să se deruleze la fel, să se respecte graficele asumate la începutul anului. Ei nu ar trebui să condiţioneze, dar o fac", au menţionat sursele, care au admis că ar putea avea multe probleme din această cauză, una din ele fiind imposibilitatea de a se plăti salariile.

https://www.agerpres.ro/economic-intern ... se--352179

 


Re: Stiri despre proiect subway guru

Interesante detaliile din ziare.com de azi
In general situatia era previzibila, in prima parte a anului promisiuni sforaitoare, in partea a doua justificari plangacioase pentru neonorare...  :bleah:

 


Re: Stiri despre proiect cris_m

Este vorba despre acest articol, Gabriel Kolbay fiind un ziarist care chiar se documenteaza inainte sa scrie un articol (inclusiv de pe acest forum). Recomand lectura!  :yes:

Gabriel Kolbay pe site-ul ziare.com wrote:
Sanse minime ca metroul din Drumul Taberei sa fie gata in 2019

Sansele ca bucurestenii sa circule, din decembrie 2019, cu metroul spre Drumul Taberei sunt minime, in ciuda promisiunilor Cabinetului Dancila.
In mod normal, in baza contractului semnat inca din 2011, jumatate din magistrala de metrou M5 - care sa lege zona Drumul Taberei de statia Eroilor - ar fi trebuit sa fie gata inca din 2015.

Din pacate, intarzierile s-au tinut lant. Unele dintre ele au fost cauzate de faptul ca documentatia nu fusese intocmita asa cum trebuie. Altele, de faptul ca proiectul a ramas, jumatate de an, fara finantare. Una peste alta, in ciuda promisiunilor facute de numerosi politicieni, linia de metrou nu s-a inaugurat nici in 2016, nici in 2017 si nici in 2018.

Probleme mari - care au blocat santierul mai bine de un an, incepand cu 2017 - au ridicat doua procese intentate societatii care administreaza metroul de Siemens. Metrorex a castigat, insa,unul dintre respectivele procese in noiembrie 2018, iar pe al doilea, in martie 2019.

In consecinta, in primavara, pentru scurta vreme, bucurestenii chiar au sperat ca vor ajunge sa circule, in curand, cu metroul spre Drumul Taberei.
Ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, a profitat de moment si a anuntat, triumfal, ca - fara discutie - pana in decembrie 2019 Magistrala 5 de metrou va deveni functionala. Iar Metrorex si-a asumat termenul de finalizare a lucrarilor.

La acel moment, Asociatia Pro Infrastructura (API) explica pentru Ziare.com ca, pentru respectarea acelui termen, absolut tot - de la proceduri adminstrative pana la lucrarile de pe santier - ar trebui sa mearga snur.

In caz contrar, termenul de inauguare a metroului spre Drumul Taberei risca sa se prelungeasca din nou, pana in 2020.

Din pacate, timpul a demonstrat ca scepticismul societatii civile era justificat. In consecinta, din cauza unor greseli mai vechi pe care Metrorex si Ministerul Transporturilor le-au facut, finalizarea metroului spre Drumul Taberei se amana din nou. Iar de aceasta data, nu stim nici macar pana cand.

Astaldi a poprit conturile Metrorex si pune conditii ca sa termine metroul spre Drumul Taberei

Cand a vazut ca nu se intelege cu statul (care-i punea piedici birocratice si platea cu intarziere), societatea Astaldi - care se ocupa de marile lucrari la Magistrala 5 - a dat Metrorex in judecata si a cerut despagubiri de peste 450 de milioane de lei. Dintre toate procesele cu miza mare pe care le-a deschis, Astaldi a castigat unul singur. A fost, insa, suficient, din cauza ca in acel dosar instanta a obligat Metrorex sa-i plateasca societatii italiene de constructii nu mai putin de 188 de milioane de lei. Aceasta datorie era o povara uriasa pentru Metrorex.

Ca sa scape, administratorul metroului din Capitala a incercat sa imprumute aceasta suma pentru a-si stinge datoria catre Astaldi. Dar cum n-a gasit nicio banca dispusa sa-i dea banii, a inceput sa plateasca din fonduri proprii, putin cate putin.

De cealalta parte, Astaldi - societate aflata in reorganizare - si-a pierdut rabdarea de mai multe ori si a poprit conturile Metrorex, grabita sa incaseze mai repede tot ce i se cuvenea. Ultima astfel de poprire pe conturile Metrorex a fost instituita chiar zilele trecute si - din informatiile Ziare.com - pana la momentul publicarii acestui text nu a fost inca ridicata.
Interesant este ca Metrorex - care in repetate randuri a spus ca lucrarile Magistralei 5 merg bine si ca ea va fi gata in decembrie 2019 - sustine acum, intr-un raspuns formulat la solicitarea Ziare.com, ca "ritmul de lucru al antreprenorului M5, pe primele 7 luni ale acestui an, a fost extrem de redus".

In plus, Astaldi ar pune conditii: intai vrea sa isi recupereze datoria de la Metrorex si abia apoi accepta sa finalizeze lucrarile la metroul spre Drumul Taberei.
Mai exact, in raspunsul formulat de societatea care administreaza metroul din Bucuresti se arata ca:

"Metrorex are alocati bani in bugetul pe 2019 pentru plata tuturor lucrarilor care necesita punerea in functiune cu calatori a Magistralei 5 de metrou, la sfarsitul anului 2019, conform graficelor asumate de antreprenor la inceputul anului. Desi Metrorex a asigurat sursele de finantare, ritmul de lucru al antreprenorului M5, pe primele 7 luni ale acestui an, a fost extrem de redus, fapt pentru care Metrorex a notificat constructorul.
Astaldi conditioneaza accelerarea ritmului de lucru si chiar punerea in functiune a Magistralei 5, pe motivul ca Metrorex mai are un rest de plata in valoare de cca. 94 milioane de lei care reprezinta daune-interese si cheltuileli de judecata, in urma proceselor pe care Metrorex le-a pierdut cu acestia in instanta".


Carevasazica, lucrurile nu merg snur, pe santier, asa cum sustinea Metrorex, pana nu demult. In plus, Astaldi spune deschis ca ar putea sa nu finalizeze la timp metroul, de vreme ce nici statul nu se grabeste sa-i dea banii datorati!

Dumitru Sodolescu: Magistrala 5 nu va fi gata nici anul viitor, pe vremea asta!

Dumitru Sodolescu - fost director al Metrorex pana pe 2 iulie 2019 - a explicat pentru Ziare.com ca nu lipsa banilor ne-a adus in aceasta situatie, ci indiferenta conducerii Ministerului Transporturilor.

"Cat am fost director, Metrorex a platit, din fonduri proprii, cam 80 de milioane de lei din acea datorie de circa 188 de milioane. In plus - cand s-a intocmit proiectul de buget pe 2019 - am insistat sa se prevada bani pentru stingerea ei. Am solicitat o majorare de capital, in scopul de a folosi banii pentru plata datoriei. Usor n-a fost sa obtinem banii din cauza ca, dupa cum stiti, trebuia respectata tinta de deficit de 3% (deci statul se ferea sa aloce prea multi bani societatilor - n.red.) . Dar pana la urma banii s-au alocat. Un singur lucru mai era de facut ca banii sa se poata da. Anume, Ministerul Transporturilor, ca actionar al Metrorex, trebuia sa faca testul investitorului privat prundent. Acest test e o simulare care sa stabileasca daca un privat care ar detine o companie ca Metrorex ar face majorare de capital si ar plati datoria sau ar lasa lucrurile asa, riscand insolventa si falimentul .Fara test, Comisia Europeana ar putea considera ca banii dati pentru plata datoriei reprezinta ajutor de stat si trebuie returnati. Deci testul trebuie facut. Imediat ce s-a adoptat bugetul, am convocat Consiliul de Administratie (CA) si Adunarea Generala a Asociatilor (AGA) Metrorex. Iar AGA a decis demararea imediata a testului investitorului privat prudent de catre Ministerul Transporturilor. Dar ministerul n-a facut testul nici pana in ziua de astazi. Astaldi a mai poprit conturile Metrorex si pe 27 mai. Am reusit atunci sa ridic poprirea timitandu-le o scrisoare de angajament in care se spunea ca vom plati in iunie 20 de milioane de lei, iar diferenta de datorie ramasa de 90 de milioane de lei va fi achitata pana pe 31 iulie, din majorarea de capital social. Totul era in regula, cu conditia ca Ministerul Transporturilor sa faca testul investitorului privat prudent, iar procedura sa se poata demara. Dar ministerul inca n-a facut testul. Pe ei (conducerea Ministerului Transporturilor - n.red.) nu-i intereseaza metroul. Dar oamenii nu merita asa ceva si au dreptul sa stie adevarul", ne-a spus Dumitru Sodolescu.

Ziare.com a solicitat in scris Ministerului Transporturilor informatii cu privire la masurile pe care trebuie sa le ia pentru a rezolva problema achitarii datoriei Metrorex catre Astaldi.

Putin probabil sa circulam pe Magistrala 5 in decembrie

Metrorex a transmis, la solicitarea Ziare.com, ca "in cadrul discutiilor purtate ieri, 6.08.2019 si astazi, 7.08.2019 (raspunsul a fost formulat pe 7.08.2019 - n.red.), cu reprezentantii Astaldi, Metrorex a propus reesalonarea sumei ramase de plata, pana la sfarsitul anului 2019, varianta pe care reprezentantii Astaldi s-au aratat dispusi sa o accepte".

Intrebarea este: chiar daca ar accepta reesalonarea datoriei, dupa 7 luni in care a lucrat in "ritm extrem de redus", mai poate antreprenorul sa isi termine treaba pana in decembrie?

Metrorex nu mentioneaza acest lucru. In plus, chiar daca reesalonarea s-ar face, nu exista nicio garantie ca Metrorex va putea, intr-adevar, sa si onoreze platile la timp. N-ar fi prima data cand apara intarzieri. Iar in aceste conditii, Astaldi ar putea refuza sa predea lucrarea pana la recuperarea intregii datorii...
Momentan, Metrorex a transmis pentru Ziare.com doar ca "insista" ca Magistrala 5 sa fie gata in decembrie.

Unitatea - Sindicatul Liber de la Metrou (USLM) a comunicat - prin intermediul unui comunicat remis redactiei Ziare.com - ca este dezamagita de lipsa de reactie a Metrorex si a Ministerului Transporturilor, in acest caz. In plus, USLM crede ca "siguranta circulatiei si realizarea investitiilor la metrou sunt intr-un pericol iminent, astfel ca suntem sceptici ca in acest an 2019, bucurestenii vor putea circula cu metroul pe magistrala 5 de metrou Eroilor - Drumul Taberei".
In aceasta situatie, e limpede ca - desi era prezentata ca o certitudine pana zilele trecute - inaugurarea din decembrie a metroului spre Drumul Taberei e pusa acum sub semnul intreabarii. Iar asta inseamna, cel mai probabil, ca bucurestenii din sud-vestul Capitalei - care spera de mai bine de un deceniu sa li se construiasca metrou - mai au de asteptat. Cat anume nimeni nu vrea sa spuna.

 


Go to page:  1  ... 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M5 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2265 forum members have written 419381 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use