Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi Ilfov

 

Topic: Întrebari și răspunsuri

1029 posts, 301405 views
 
Go to page:  1  ... 53 54 55 56 57 58 59  ... 74
 
 

📖 Pagination options
Re: Întrebari și răspunsuri Costin

Nici n-are cum, Wayback Machine n-are cont pe Transira ca sa o vada...

 


Re: Întrebari și răspunsuri punmeister

Nu, Wayback Machine are arhivata si niste topicuri de pe Transira din 2014 (pana sa restrictioneze accesul la atasamente). Asa am facut rost de pozele lui freyutz si Radu161 cu ramele IVA abandonate la Arad.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri Tom

1689 wrote:
Imi cer scuze pentru citeva informatii eronate pe care le-am postat anterior si vreau sa le corectez.
Inaugurarea DAC-urilor "scunde" s-a facut in primele zile ale lunii ianuarie 1988.
In perioada de rodaj au mai circulat cu numere 4xxx, insa in momentul in care au intrat in trafic de calatori, aveau deja numerele de parc schimbate in 2100 - 2350.
Primele linii au fost 131, 331 si 323.
Cu toții mai facem greșeli.  :)  Probabil am făcut și eu mai multe, au trecut totuși 30 de ani din acele vremuri...
În ceea ce privește data introducerii în circulație, cu toate că la rândul meu puteam greși, ca punct de reper sigur era prima zi de școală (luni) după vacanța de iarnă. Cu o zi înainte fusesem în Herăstrău și nu văzusem ceva nou pe 131. Primul autobuz văzut a fost 2220(31-B-1003) și apoi 2202(32-B-1185), ultimul având o schemă de culoare complet diferită de restul din această serie. Doar primele 20 (2201-2220) aveau urme de schimbare a primei cifre din 4 în 2, restul care au venit, nu.
Primele serii și liniile pe care au intrat, au fost:
2201-2220 (131)
2221-2245 (331)
2246-2270 (înțeleg că a fost 323, eu nu mă intersectam cu el)
2271-2310? (178)
2311?-2327 (ultimul număr cu 37-B(-9990) confirmat din mai multe surse (posibil Ferentari, nu cunosc linia)
2328-2345 (?)
2346-2350 (Floreasca, 368/168?)
2000 (autocar)
2001-2031 (Floreasca, 368/168)
2032-2057 (Alexandria, 126 - toate cele cu numere cu 33-B-5xx/6xx/7xx au fost la Alexandria sau cel puțin la autobaza de care țineau 126/226)
2058-2090? (Posibil Floreasca, 368 &c). 2067, 2068 și 2083 au fost mai târziu autobuze de școală, dar au intrat și mai târziu înapoi la traseu.
2091-(?)-2122? (331, posibil să fi fost de fapt două serii, dar cel puțin 2112-2122 a fost pe 331)
2123?-2175 (aici e posibil să fi fost două serii, posibil pe la autobaze și pe trasee pe unde nu ajungeam pe atunci, Titan, Ferentari &c)
2176-2200 (135)

1689 wrote:
Tot in aceeasi perioada, un numar de IK 4 au fost cedate Muzeului de Istorie, Teatrului Ion Creanga etc.
printre ele, 36 B 2949 (fost 1141), care cred ca este actualul autobuz verde de transport marfa.
Nu doar IK4, ci și DAC-117UD. 3466(36-B-2733) a fost unul din ele, ca și IK4 1693(36-B-3754). Multă vreme pe strada Al.Sahia (actualmente cu numele ziaristului cu epoleți "Calderon"), pe partea cu Parcul Grădina Icoanei, vizavi de teatrul Bulandra, a staționat un autobuz DAC-117 în schema de culoare ITB, iar în interior se mai puteau vedea elemente care indicau originea ITB-istă a autobuzului. Nu se mai vedeau deloc inscripții cu numărul de parc, iar numărul de înmatriculare nu părea a fi al ITB (31-B-9416), posibil să fi fost reînmatriculat de teatru.

Autobuzele 112UDM în schema de culoare preponderent roșie nu știu exact când au început să iasă pe traseu, dar sigur înainte de 1989, la fel și 1757-1769 pe liniile 126/226 și cele articulate. E posibil ca 1817-1832 (135) să fi ieșit în toamna lui 1989, spre sfârșitul anului, la fel ca și încă vreo 20 și ceva care cred că au intrat pe linia 331.
1870 (primul văzut în probe în 1989), nu a ieșit la traseu înainte de 1990. 1863?(35-B-8189), 1865(36-B-249) și 1883II(32-B-3446; originalul a fost trimis la Iași) mergeau pe linia 105, dar le-am văzut în 1990. Autobuzul original 1883 l-am văzut în vara lui 1990 la Iași unde avrea numărul 203II. Se mai vedea pe el ștearsă inscripția ITB și numărul de parc din București. Cred că l-am prins chiar și de abia sosit, încă având numărul de București.
În privința autobuzelor de la 1770 la 1807(?), nu pot spune sigur dacă au ieșit la stradă înainte sau după 1989, dar pot spune sigur că primele 10 din ele mergeau pe linia 133. Când mai exact nu știu, îmi amintesc doar că linia 133 fusese modificată pe Bd. Dacia până pe Calea Griviței și le vedeam mergând pe acolo. E posibil să fi fost în iarna-primăvara lui 1990, dar nu mai târziu de vacanța școlară. Autobuzele de la 1780 în sus le-am văzut mai târziu și în fotografia menționată mai sus apare unul dintre ele într'un garaj unde erau mașini în conservare (unde era mai exact garajul Dumitru Petrescu?). Dar în vara lui 1990 circulau, inclusiv acel autobuz modificat (sau posibil cu 2 uși din fabrică) pentru linia copiilor 700.

 


Re: Întrebari și răspunsuri 1689

Au existat cel putin 2 DAC 112 scunde modificate cu 2 usi la Ferentari: 1801 si 1879.
Ambele au inceput sa circule in vara lui 1989, initial cu 3 usi - dupa care au fost modificate in garaj in primavara/vara lui 1990, moment din care nu au mai fost turate decit pe linii de noapte si pe curse speciale pina tirziu, spre mijlocul anilor '90, cind au fost re-convertite la 3 usi.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri ADK

Tatăl meu a avut un tur prin anii '80 la Ferentari cu un DAC în 2 uși, și numărul era ceva de genul 28xy. E posibil să le fi confundat, mă gândesc eu, deoarece nimeni nu-și amintea de vre-un autobuz DAC în 2 uși cu acel număr.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri Tom

28xx erau Roman 112 și cred că la sfârșitul anilor '80 erau casate. Singurul pe care l-am văzut era 2899, care părea un fel de autocar sau oricum autobuz "de lux", cu perdeluțe &c. Cred că ușile erau normale, dar nu-mi amintesc dacă erau 2 sau 3. Dar DAC cu 2 uși trebuie să fi fost ori din primele, care n'au avut numere decât cu 933-969, 3140(?)-3179(?)*, 3262-3342(?) sau UDM-uri din 1989, posibil 18xx. Pe 1801 nu știu să-l fi văzut nici cu 2 nici cu 3 uși, dar cel de pe linia copiilor avea, din câte îmi amintesc, numărul 1805 sau 1807, sau oricum 180x, dar nu cred că 1801. Dar dacă au existat "cel puțin două", posibil să fi existat și al 3-lea sau mai multe.

 


Re: Întrebari și răspunsuri rosetti61

1689 wrote:
Autobuzele de la 1780 în sus le-am văzut mai târziu și în fotografia menționată mai sus apare unul dintre ele într'un garaj unde erau mașini în conservare (unde era mai exact garajul Dumitru Petrescu?).


Garajul Dumitru Petrescu (platforma Metalurgiei) este acum Autobaza Obregia. Platforma de garare a fost amenajata in 1976, stie cineva insa de cand pana cand au intors autobuzele in incinta ei?

 


Re: Întrebari și răspunsuri aztec

Vorbeam la un moment dat de bibluobuz...
Aveam un gol in memorie cum arata pe exteriir...
Stiam locul unde paeca, imi mai aduc aminte interiorul un pic...dar atat.
Acum si o poza...

http://www.simplybucharest.ro/?p=58666

Si RATA...termen ce se mai foloseste si astazi...

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri Tom

În București avea Biblioteca Municipală de pe Take Ionescu, dar erau Roman 109 sau 111 RD modificate. Uneori erau parcate și pe stradă. Aveau 3, numerotate de la 1 la 3, dar 3 era descompletat în curte, însă 1 și 2 mergeau. Multă vreme le-am văzut acolo, dar probabil le-a fost tot mai greu să intre pe stradă sau în curte cu ele, plus că aveau o vârstă. TV20 din foto trebuie să fi fost mult mai vechi.

 


Re: Discuți diverse despre vehiculele de transport in comun alexxd_31

A circulat la RATB (nu la ITB) Ikarus 280? Stiu ca au fost prin anii 70.
Nu am gasit nici o informatie legata de autobuzul cu numar de parc 2360. Deobicei verific in link-ul de mai jos.
http://transport-in-comun.ro/bucuresti/ ... tobuze.htm
Macheta are legatura cu realitatea?
https://www.trains-addicted.ro/ro/produ ... -280--Ratb

 


Re: Întrebari și răspunsuri Andrei98

Cu sigla RATB nu si nici in culoarea respectiva. Unii ar face orice pentru cativa lei in plus, si in lumea asta a modelismului se practica inselaciunile si improvizatiile la greu...

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri ADK

Într-adevăr Bucureștiul a avut Ikarus 280 în anii '70 în schema alb+vișiniu, cu sigla ITB și numere gen 20/21xy (exact ca cele din Ploiești). Singurul autobuz cu nr. de inventar 2360 în parcul RATB nu a fost decât vreun DAC casat înainte de 2005 sau vreun Roman 112 UD. Ikarusul de mai sus cine l-a proiectat habar n-are de realitate... Mai făcuse cineva un Rocar de Simon, dar pentru simulatorul de autobuze -OMSI- cu nr. de inventar 1777 (care în realitate a fost un DAC).

 


Re: Întrebari și răspunsuri alexxd_31

Numarul de parc e OK. Epoca nu e buna. Sa zicem ca e lV nu V a (Epoca in modelism  feroviar)

https://bucurestiulmeudrag.ro/fotografi ... id=1&pid=1

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri ADK

Wow, nu mă așteptam să fi ajuns tocmai pe la numărul acela. Înseamnă că Bucureștiul a avut ceva Ikarusuri 280, dar niciodată n-am știut câte... știam ceva de 2360 în vreo poză văzută.

 


Go to page:  1  ... 53 54 55 56 57 58 59  ... 74
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București şi Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use