Transportul în lumeEuropaGrecia / Ελλάδα

 

Topic: Atena (Αθήνα)

38 posts, 15587 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Atena (Αθήνα) ikarus13

Am rugat o prietena care a fost in Atena in acest weekend sa imi faca 2-3 poze prin oras. A surprins un Solaris, un Irisbus si un Elvo.
DSC_1638.JPG (307.77 KB; downloaded 8693 times)

DSC_1659.JPG (264.77 KB; downloaded 8688 times)

DSC_1639.JPG (309.45 KB; downloaded 8679 times)

 


Atena BodoMinea

Eu prin Atena am circulat doar cu metroul, dar capitala Greciei e deservită de multe alte mijloace de transport: Autobuze operate de Ethel (principalul operator de autobuze, o flotă de aproximativ 2000 de autobuze din care 400 pe gaz CNG, cea mai mare flotă de acest tip din Europa - Etaireia Thermikon Leoforeion / Thermal Bus Company), troleibuze operate de Electric Buses of the Athens and Piraeus Region (ILPAP), tramvaie operate de Athens Tram SA și cale ferată urbană (ISAP, separată de metrou) și suburbană (linia de navetă Proastiakos operată de TrainOSE și desigur gara cu conexiunile feroviare naționale).

Deși sistemul pare așa fragmentat, biletele sunt valabile între regii și nu e deloc complicat.

Metroul din Atena este operat de Attiko Metro S.A., care în momentul de față construiește și metroul din Salonic (deschidere programată în 2020), acesta urmând să fie deservit de trenuri de metrou autonome AnsaldoBreda Driverless Metro.

Câteva fotografii și filmări de la metrou și ce s-a mai strecurat de la suprafață (inclusiv linia de tramvai care are capăt în mijlocul străzii  :lol: ):













Cea mai recent deschisă linie este o extensiei a magistralei 3 către aeroport. 4 stații din această extensie sunt ale OSE (și infrastructura dintre ele), deci mai exact: trenuri de metrou construite pentru electrificarea bi-sistem 750 V DC șina a treia și 25 kV AC pe catenară folosesc infrastructura căilor ferate Grecești pentru a asigura transportul în afara orașului. (această linie ajungând la 41 km lungime după ultima extindere din decembrie 2013).

Bilete mi-am procurat de la automatele prezente în stație, deși mi-a luat puțin să găsesc unul funcțional. (oricum exista și casă).

Magistrala 1 folosește un sistem mai vechi de semnalizare cu semnale clasice roșu/galben/verde, iar magistralele 2 și 3 folosesc un sistem ATO+ATP implementat de Alstom.

Magistrala 1 circulă în mare parte în aer liber, pe la suprafață, mai puțin partea ce traversează prin subteran centrul Atenei. Magistrala 2 circulă complet în subteran, ca și partea operată de metrou a Magistralei 3 (mai puțin extensia pe rețea OSE).

De asemenea distanța între tren și peron este foarte mică, aproape inexistentă. Din acest motiv trenurile intră foarte lent la peron, mai ales în unele stații.

Multe stații au aspecte aparte și diverse expoziții (ale căror situri arheologice au amânat de-a lungul anilor diverse șantiere de la metrou, cum se întâmplă și acum în Salonic). #feeling #Străulești  :lol:

Alte informații: (conform Wikipedia)
Viteza maximă a sistemului: 80 km/h
Prima dată deschis în: 1869
Călători pe zi: 1,353,000

 


Re: Atena (Αθήνα) stefan_br

Transportul in comun din Atena se prezinta acceptabil. Orasul a mostenit o retea de tramvai moderna si un metrou/tren suburban ce leaga orasul de aeroport. Iar aeroportul este desul de simplu si bine pus la punct (a, da, au si autostrada pana acolo)!

Partea de autobuze lasa de dorit la capitolul vechime insa in ciuda kilometrilor de la bord autobuzele sunt mai ingrijite decat la unele societati de prin Romania. Atena are autobuze destul de vechi, cele mai noi fiind niste Solaris Urbino de 18m folosite pe linii centrale sau spre aeroport. La ei liniile de autobuze catre aeroport sunt notate cu X. De obicei autobuzele opresc in statii doar daca se apasa butonul STOP ori in statia care urmeaza calatorii fac semn autobuzului. Exceptie statiile centrale unde autobuzele oprec oricum.

Ca si legitimatii de calatorie, tariful pentru o calatorie (valabila 90 minute) este 1,4 euro. Alte posibilitati mai sunt cartele cu 2 calatorii, 5 sau pe 24 ore, cea de 24 ore fiind 6,5 euro.

IMG_9462.jpg (397.27 KB; downloaded 7314 times)


Sa vedem si cateva autobuze Mercedes si Irisbus la un capat de linie din Voula.

IMG_9620.jpg (408.51 KB; downloaded 7337 times)


Exista si diverse trasee turistice operate cu autobuze etajate.

IMG_9453.jpg (1.85 MB; downloaded 7312 times)


IMG_9583.jpg (442.39 KB; downloaded 7314 times)


Reteaua de tramvaie cuprinde 3 linii (T3, T4 si T5) complet modernizate si deschise inaintea JO din 2004. Parcul de tramvaie din Atena cuprinde 35 de vagoane de tipul Ansaldo-Sirio. In toate tramvaiele sistemul de informare este bilingv si nu am intalnit probleme in afisarea statiilor. In statii avem afisaje electronice in care este trecut numarul tramvaiului si directia in care merge. Tot in statii sunt automate de bilete in mai multe limbi de circulatie internationala. Unele din ele, din pacate, merg defectuos asa ca mare grija.

IMG_9469.jpg (446.15 KB; downloaded 7318 times)


Mare parte din retea serpuieste pe langa Golful Saronic oferind o priveliste superba calatorilor.  :)







 


Re: Atena (Αθήνα) stefan_br

Ca tot am vorbit de statii sa vedem si cateva cadre cu acestea:

IMG_9456.jpg (393.08 KB; downloaded 7309 times)


IMG_9492.jpg (383.31 KB; downloaded 7311 times)


IMG_9494.jpg (337 KB; downloaded 7307 times)


IMG_9495.jpg (335.59 KB; downloaded 7308 times)

 


Re: Atena (Αθήνα) stefan_br

Iar la final doua cadre mai deosebite:

- primul cu un tramvai pictat/colantat.
IMG_9595.jpg (388.37 KB; downloaded 7317 times)


-al doilea un Solaris gonind spre aeroport pe linia X96 la apus de soare.
IMG_9628.jpg (313.59 KB; downloaded 7320 times)

 


Re: Atena (Αθήνα) punmeister

Iar la tramvaie vor urma in curand 25 de unitati Alstom Citadis X05 de 33,4m cu boghiuri fixe.

 


Re: Atena (Αθήνα) PTMZ

Alstom a livrat primele 2 tramvaie Citadis X05. Acesta este programat să intre în circulație în februarie 2021, iar ultimul tramvai este așteptat să fie livrat în mai 2021:
Alstom is proud to deliver the first two of the 25 Citadis X05 trams ordered by Attiko Metro, the urban transport authority of Athens, in July 2018. The tram will begin dynamic tests at the end of September before being put into passenger service in February 2021.

The 25 trams will run on the city’s existing network, as well as on any planned extensions. The delivery of the last tram is expected by the end of May 2021.

“Alstom is proud to bring its latest generation of tram to Athens. By providing reliable and modern rolling stock, we commit to supporting the development of urban transport in Athens, to further increase the capacity and availability of the existing lines and their extensions,” said Stavros Vlachos, Managing Director Alstom Greece.

“It is our duty to contribute to a more sustainable and green mobility in the city of Athens. We know how important it is for everyone to have the latest generation trams for improved, eco-friendly and more pleasant urban transport” said Attiko Metro CEO Nikos Kouretas.

In addition to the manufacturing and supply of the trams, Alstom is also responsible for the on-site testing, training and warranty services, as well as spare parts for the vehicles. These are Alstom’s first trams sold in Greece, after the company provided 28 metro trains in early 2000 for the first Athens Metro project.

The modern Citadis X05 trams will supplement the existing fleet of light rail vehicles for use on the network in Athens and Piraeus. This latest generation from the Citadis range offers superior passenger experience, with 20% more glass surfaces, LEDs for soft, homogeneous lighting, large individual seats, and travel information on large screens via a telematic system. The five-section trams will be 33 metres long, with a capacity of 294 passengers. Double doors along the entire length of the tramway ensure enhanced accessibility.

The Citadis X05, the latest version of the Citadis range, boasts a number of new technologies, including permanent magnet motors for higher efficiency, as well as optimised HVAC (heating, ventilation and air-conditioning), which together reduce its energy consumption by 25%. Simplified sub-system integration and maintenance decrease lifecycle costs, while the tramway is 97% recyclable. To date, Citadis X05 has been sold in cities such as Sydney, Paris, Nice, Avignon, Caen, Lusail, Frankfurt and Athens.

2,700 vehicles of the Citadis range have been sold in 60 cities worldwide. Citadis trams have covered over 1 billion kilometres and transported 10 billion passengers since the first tram entered service in 2000.

Citadis_Athens.jpg (278.55 KB; downloaded 4955 times)

Sursa: Alstom

 


Re: Atena (Αθήνα) cris_m

Totusi nu e cam mult aproape 6 luni sa stea degeaba primele 2 bucati?

 


Re: Atena (Αθήνα) PTMZ

Cinci luni? Nu știu, însă ca referință, cam de tot atât timp stă și primul Imperio la Cluj (din aprilie).

 


Re: Atena (Αθήνα) cris_m

Da, dar la noi a fost cu stari de urgenta/cataclism, alegeri in urmatoarea perioada...

 


Re: Atena (Αθήνα) Dragos31

In Atena, transportul public este efectuat cu autobuze, troleibuze, tramvaie, precum si cu 3 linii de metrou.

In cele ce urmeaza, am sa postez pe forum o serie de informatii si fotografii cu diverse mijloace de transport din capitala Greciei - luna August 2020.

1) Autobuzele:

Conform Wikipedia, compania care opereaza rutele de autobuze este OSY(Odikes SYgkinonies), aceasta avand un parc alcatuit din aproximativ 1800 de vehicule, atat articulate, cat si de 12 metri sau mai scurte, fiind operate peste 300 de trasee - dintre care 4 cu program de circulatie 24h/24 spre Aeroportul International  "Eleftherios Venizelos" - X93, X95, X96 si X97.

Mai jos atasej, deci, imagini cu diferite autobuze din oras.

Neoplan N4007-ELBO:

Sunt destul de scumpe la vedere, in 6 zile reusind sa vad doar doua astfel de exemplare. Prin urmare, imi cer scuze pentru calitatea fotografiei :oops:

332 - Linia 035 - Athinas - 14 August 2020





Mercedes-Benz O405:

214 - Linia A3 - Leoforos Vasilisis Amalias - 17 August 2020





Mercedes-Benz O405G:

557 - Linia 040 - Leof. Ir. Politechniou - 19 August 2020





Irisbus Agora:

707 - Linia 810 - Dim. Gounari - 19 August 2020





754 - Linia 830 - Tsamadou - 19 August 2020





836 - Linia B2 - Leof. Posidonos - 17 August 2020





846 - Linia 856 - Leoforos Vasilisis Amalias - 17 August 2020





858 - Linia 904 - Aristidou - 19 August 2020





858 - Linia 904 + 846 - Linia 832 - Aristidou - 19 August 2020



 


Atena (Αθήνα) Andrei Andraș

O405N și O405GN.  :yes:  Cum le-ai scris tu înseamnă că-s modele cu podea ridicată, ceea ce nu se reflectă și în poze.

 


Re: Atena (Αθήνα) WT_fan06

Dacă e să luăm la bani mărunți, cred că #557 este chiar un O405GN2, având acele geamuri mai mari în față. :)

 


Atena (Αθήνα) Andrei Andraș

Neștiind care sunt diferențele dintr-un N și un N2, m-am referit în mod general.

 


 
Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Grecia / Ελλάδα  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420536 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use