Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi Ilfov

 

Topic: Vederi vechi din istoria transportului în București

462 posts, 158230 views
 
Go to page:  1  ... 13 14 15 16 17 18 19  ... 33
 
 

📖 Pagination options
Re: Vederi vechi din istoria transportului în București andrei11

După '90 a picat  treaba cu numerele, s-au dat numere la rând...

 


Re: Vederi vechi din istoria transportului în București 1689

Nu si pentru autobuzele RATB...

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Vederi vechi din istoria transportului în București Tom

Numere de "autoturisme" s'au dat doar la autobuzele private. RATB a avut numere cu 3x-B la toate autobuzele sale până la schimbarea numerelor de înmatriculare. Primele cu numere de tip nou au fost DAF-urile.

 


Re: Vederi vechi din istoria transportului în București 1689

Nu sint 100% sigur, dar mi se pare ca primele care au primit numere de inmatriculare de tip nou (B-05-LDx) a fost seria 42-67 de Ikarus-uri...

 


Re: Vederi vechi din istoria transportului în București andrei11

Linia 5 în doi ani diferiți, 1934 la inaugurare și în 1976 când avea traseul prin Dorobanți - Magheru / Bălcescu.
60028745_1370113946474169_1924031278571585536_n.jpg (152.41 KB; downloaded 4032 times)
1b.jpg (7.99 KB; downloaded 4033 times)
55586323_1088473028007303_5848917743939616768_o.jpg (713.68 KB; downloaded 4035 times)
2b.jpg (6.87 KB; downloaded 4033 times)

 


Re: Vederi vechi din istoria transportului în București 1689

Hmm...

Tramvaiul venea din Floreasca pe Putul lui Zamfir si cobora pe Radu Beller si Eliade inapoi in Floreasca ...? Trebuie sa caut o harta veche pentru detalii...

Sigur nu era linie pe Dorobanti - cel putin nu in '80, cind e facuta poza (dupa Piata Dorobanti modernizata...).

A existat o tentativa de a o desfiinta piata si de a o muta in complexul Floreasca  construit pentru acest scop (apropo de One Mircea Eliade...), dar, slava Domnului, n-a mai apucat sa fie pus in practica.

Tramvaiul a fost scos de pe Radu Beller tocmai pentru "a nu deranja" resedinta din Primaverii, la fel ca si dezafectarea salii si patinoarului Floreasca.

Pe Eliade nu mai circula nici musca fara permis special.

 


Re: Vederi vechi din istoria transportului în București Robert24

Linia de tramvai 5 a fost prelungita de la P-ta Conf. Balcanice (Dorobanti) pana la Cal. Floreasca la data de 12 decembrie 1934.
In acel moment traseul era Pta Sf. Gheorghe - Bd. IC Bratianu - Str. Alex Lahovary - Cal. Dorobantilor - Str. Av Beller - Str. Vladescu (la dus) si Str. Constantinescu (la intors)
Iata si o harta (preluata din harta din ianuarie 1940), dar e acelasi traseu.
5.PNG (1.55 MB; downloaded 4000 times)

 


Re: Vederi vechi din istoria transportului în București rosetti61

Designul hartii este unul mai vechi, in Piata Dorobanti rondul nu mai era circular si bucla tramvaiului a fost scoasa in 1941, instalandu-se cale dubla de-a lungul pastilei in axul caii Dorobanti. La Floreasca nu stiu daca ajungea chiar pana in sosea, se intorcea prin Banul Antonache. In 1976 este abandonata si ultima parte din traseul istoric al lui 5 Dorobanti - Radu Beller, ca urmare a lucrarilor de modernizare a caii Dorobantilor intre sos Stefan cel Mare si piata si a prezentei in zona a tot mai multor linii de autobuze.

 


Re: Vederi vechi din istoria transportului în București 1689

Am incredere in acuratetea informatiilor Dvs., insa eu tin minte sa fi vazut, inca, tramvai la Pta Doribanti pina spre anii '80. Categoric erau V3A, dar asta nu inseamna mare lucru pentru plasarea in timp.

Modernizarea Caii Dorobanti (intre Stefan cel Mare si Pta. Dorobanti s-a incheiat prin 1977-78 (am referinta prieteni murati in blocul din spatele Postei Dorobanti in '78).

Tramvaiul fusese mutat cu mult inainte pe Floreasca si facea o bucla pe Radu Beller, dupa care revenea pe Floreasca si intorcea la... ?

Odata cu taierea Str. Barbu Vacarescu (nou), tranvaiele au fost mutate de pe str. Galati (actual Vasile Lascar - de la Pta Galati pina la Stefan cel Mare) - Stefan cel Mare - Calea Floreasca  pe Tunari - Barbu Vacarescu.

 


Re: Vederi vechi din istoria transportului în București rosetti61

In 1957 tramvaiul se prelungeste pe Floreasca pana la sos Pipera si asa cum am mai spus, din 1976 tramvaiul merge integral pe Floreasca din Stefan cel Mare pana la capat. In cursul lunii iunie 1987 linia se muta pe str. Barbu Vacarescu fiind prelungita pana la Aeroportul Baneasa. De pe strada Galati se muta pe Tunari in a doua jumatate a lui 1987.
Exista fotografii realizate de Serban Lacriteanu cu V3A la Piata Dorobanti, in 1976 http://tramclub.org/viewtopic.php?t=5082.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Vederi vechi din istoria transportului în București Tom

1689 wrote:
Nu sint 100% sigur, dar mi se pare ca primele care au primit numere de inmatriculare de tip nou (B-05-LDx) a fost seria 42-67 de Ikarus-uri...

Nu contest că e posibil, dar nu e nici probabil. Exceptând DAF-ul 205 care a avut număr preferențial (B-06-ETA), primul autobuz DAF de serie (665) a avut numărul ne-preferențial B-05-BVU. B-05-LDx ar trebui să urmeze DAF-urilor, ceea ce ar însemna după 1994, dar Ikarusurile din acea serie au venit în 1993, când de abia s'au introdus aceste numere. Asta ar fi însemnat că fie au avut de la început numere, dar mai mici, B-01,02..., fie au primit numere vechi, care au fost schimbate ulterior, nu știu când, dar probabil cu prima ocazie, posibil la prima ITP sau când s'au hotărât ei să le schimbe.

În ceea ce privește linia de pe Floreasca, eu îmi amintesc de ea doar când a rămas abandonată pe bulevard și nu mai existau legături cu linia de pe Ștefan cel Mare. Pe vremea când funcționa exista cumva macaz și spre Piața Victoriei sau mergeau doar în direcția Obor? Presupun că în cazul str. Galați nu exista legătură spre Lizeanu, fiind foarte aproape  linia lui 16.

 


Re: Vederi vechi din istoria transportului în București 1689

Sint sigur ca Ikarus-urile din ultimul lot au primit de la inceput numere de tip nou.

Destul de multi dintre soferi erau fosti titulari de IK 4 (42, 51, 67 - cel putin)...

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Vederi vechi din istoria transportului în București Tom

Nu pot să contest, doar am precizat că dacă au fost date "la rând", acele numere ar trebui să fie ulterioare celor pentru DAF-uri. Dar au fost autobuze ale căror numere au fost schimbate repede, inclusiv DAC sau Ikarus mai vechi.
Am văzut acum pe situl acela unde sunt doar autobuze pozate din față-dreapta :D , cel puțin DAF-urile 665..672 au numere date îniante de 42..67, care nu par a fi date preferențial. Cred că preschimbarea numerelor de înmatriculare era gratuită și este posibil ca autobaza să fi efectuat aceste schimbări odată sau cu prima ocazie disponibilă, la toate autobuzele Ikarus. Dar nu pot contesta că ar putea să fi avut numere noi de la început. Doar că la numere date "la rând", e ciudat să fie unele date înaintea unor autobuze care au venit cel puțin cu un an mai târziu.

 


Re: Vederi vechi din istoria transportului în București 1689

La mijlocul anilor '90 sistemul de inmatriculari era inca intr-un stadiu incipient al centralizarii... Iar BPR era si mai inapoiata din anumite puncte de vedere.

Alocarea numerelor nu era secventiala, ca sa nu mai vorbim de alocarea preferentiala - care facea (fenomen perpetuat pina in zilele noastre - a se vedea STB si autobuzele turcoaz) ravagii.

 


Go to page:  1  ... 13 14 15 16 17 18 19  ... 33
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București şi Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420528 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use