Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovAutobuze STB

 

Topic: Achiziții de autobuze electrice în perioada 2018-2023

989 posts, 254707 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 6 7 8 9 10 11 12  ... 71
 
 

📖 Pagination options
Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022 Solaris

Tot ce se cumpara prin Finantare EU (Fonduri) beneficiaza de o schema de plata ce include partea nerambursabila EU (70%) si o subventie ''verde'' din partea statului de 18%.
Asa se face ca in final beneficiarul va avea o contributie de 2%.
Din acest motiv este greu de inteles de ce la autobuzele electrice si cele hibride s-au bugetat ata de jos. Asta a dus la o restrngere a concurentei in detrimentul achizitorului. Practic jucatorii de top au fost eliminati.
Stiu, o sa-mi spuneti ca la hibride este Mercedes. Da dar cu modelul 90% diesel. Hibridele adevarate (consum 36-40% mai mic decat dieselul clasic) nu se incadrau in acel pret.
Asa o sa se intample si la autobuze electrice si probabil ca ii vom avea pe cei de la Bozankaya si eventual BYD (nu sunt sigur ca si ei pot sta in buget).
Bizar mod de a gestiona o oportunitate financiara unica.

 


Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022 punmeister

Finantarea nerambursabila este de 98%, nu de 70%.

 


Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022 Solaris

punmeister wrote:
Finantarea nerambursabila este de 98%, nu de 70%.


Asta am spus si eu. 70% EU + 28% subventie = 98%

 


Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022 punmeister

Solaris wrote:
Asa o sa se intample si la autobuze electrice si probabil ca ii vom avea pe cei de la Bozankaya si eventual BYD (nu sunt sigur ca si ei pot sta in buget).

Apropo de Sileo, un S12 similar cu ce vrea PMB pentru Trier a costat 560.000 de euro bucata.
Komfort und Betriebssicherheit haben ihren Preis: 560 000 Euro – mehr als doppelt so viel wie ein Bus mit Ottomotor – kostet einer der in der Türkei produzierten und in Salzgitter endgefertigten Sileos. Drei davon haben die Stadtwerke bestellt; Nummer zwei und drei sollen im nächsten Quartal geliefert werden. Das Bundesministerium für Verkehr und digitale Infrastruktur fördert das elekromobile Engagement der SWT mit 407 000 Euro.
https://www.volksfreund.de/region/trier ... d-35056327

Totul depinde de ce reducere se poate obtine pentru comanda bulk si de durata de viata a bateriilor, ca aia va influenta mult costurile garantiei full-warranty.

 


Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022 orex

In pelegrinarile mele pe net am gasit, si sper ca informatia sa fie la zi, care dintre autobuze ar corespunde cel putin cu cerinta de alimentare solicitata, prin CS, punctul 6.24.1, pag 36, (plug-in SI pantograf). https://www.mobilityhouse.com/int_en/so ... bus-fleets.
Daca da, dintr-un numar de douasprezece  modele ar corespunde, din aceasta perspectiva, doar sase si anume: Solaris Urbino 12e, BYD Enviro 200ev, VDL SLF120, Volvo 7900 electric, Proterra Catalyst 35/40 foot, si...Daimler Citaro E-Cell. Corect?

 


Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022 punmeister

Plug-in si pantograf pot avea toate autobuzele electrice mai putin cele cu baterii Solid-State.

Sustainable Bus wrote:
The characteristics of solid-state batteries differ significantly from NMC batteries (lithium-nickel-manganese-cobalt-oxide cells): they have a different shape, are more voluminous overall and are not suitable for quick-charging.[/b:1soavgl9][/quote:1soavgl9]

PS: Vezi ca Proterra e doar pentru SUA & Canada.

 


Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022 orex

Am restrans potentialele modele indicate pe site atat, nu mi-am adus nicio contributie personala!

 


Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022 Albert

Solaris wrote:
Asa o sa se intample si la autobuze electrice si probabil ca ii vom avea pe cei de la Bozankaya si eventual BYD (nu sunt sigur ca si ei pot sta in buget).

Asta dacă Sileo/Bozankaya și BYD vor accepta condițiile PMB in legătura cu penalitățile și termenele de livrare. Și mai e posibil ca cei 2 producători sa nu treacă de evaluarea tehnica. Observ ca turcii astia se baga la licitații fără sa se gândească, poate pică jackpot-ul.
Solaris wrote:
Tot ce se cumpara prin Finantare EU (Fonduri) beneficiaza de o schema de plata ce include partea nerambursabila EU (70%) si o subventie ''verde'' din partea statului de 18%.
Asa se face ca in final beneficiarul va avea o contributie de 2%.
Din acest motiv este greu de inteles de ce la autobuzele electrice si cele hibride s-au bugetat ata de jos. Asta a dus la o restrngere a concurentei in detrimentul achizitorului. Practic jucatorii de top au fost eliminati.

Bizar mod de a gestiona o oportunitate financiara unica.

Asta e o explicație greu de găsit. Acest comportament se poate numi rea voita sau nepăsare. Adică ai fonduri europene in proporție de 98% și tu stai sa faci licitațiile in așa fel încât și turcii sa stea sa se gândească dacă participa sau nu. Sincer, acel procent se 2% cu care trebuie sa contribuie PMB este ca ultima picătura dintr-un pahar. Practic, PMB își face rau cu mâna lui. Și ce nu mai înțeleg este de ce intr-o licitație in care nu plătești aproape nimic, prețul are o pondere de 60%. Intr-un oraș aglomerat ca Bucureștiul, ar trebui sa se cumpere cele mai bune mijloace de transport in comun. Măcar 50 pret, 50-calitate sa fi fost, deși la o asemenea oportunitate ar trebui 60-calitate, 40-pret.
Solaris wrote:
Stiu, o sa-mi spuneti ca la hibride este Mercedes. Da dar cu modelul 90% diesel. Hibridele adevarate (consum 36-40% mai mic decat dieselul clasic) nu se incadrau in acel pret.

De asemenea, la hibride faptul ca s-a bagat Mercedes e o întâmplare. Inca nu au ajuns turcii/chinezii sa facă hibride in paralel. Practic, Mercedes sunt printre primii care au in oferta așa ceva. Sunt bune și hibridele in paralel, dar asta dacă in loc de 400 de diesel luau așa ceva. Nu mai scoteau nici banii din buzunar și se alegeau și cu ceva cât de cât mai putin poluant și mai economic. Pentru licitația de 130 de hibride, trebuiau luate seriale, care au și ele avantajele lor.

 


Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022 punmeister

Nu e deloc o intamplare, Citaro Hybrid a fost prezentat in 2017 la Busworld Bruxelles, deci nu e de ieri alaltaieri. Turcii au preferat sa se ocupe de CNG, iar chinezii de electrice.

 


Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022 orex

Adica BYD made in Hungary, in loc de BYD made in Romania, ca na Autobuzul nu era fabrica de vopseluri cand a fost eutanasiata! :lol:  :lol:  :lol:

 


Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022 punmeister

Sau made in France, ca si acolo au de curand o uzina.

 


Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022 orex

Clar ca daca ar veni autobuzele ar veni din tara vecina, nu crezi?

 


Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022 orex

Pana una alta, astept sa vad care dintre potentialii ofertanti vor dori sa se bage in problema! Sunt mai putin de 13 zile si aflam! Rabdare si...tutun! ;)  :lol:  :lol:

 


Re: Achizitii de autobuze electrice in perioada 2018-2022 Albert

punmeister wrote:
Plug-in si pantograf pot avea toate autobuzele electrice mai putin cele cu baterii Solid-State.

Știi cumva care sunt modelele cu baterii Solid-State?

 


Go to page:  1  ... 6 7 8 9 10 11 12  ... 71
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze STB  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use