Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport rutierAutoturisme retro / de epocăDACIA

 

Topic: DACIA Clasic

66 posts, 12219 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Pagination options
  • ADK
  • Posted:
  •  

DACIA Clasic ADK

Aveți idee din ce an s-a început construcția Daciilor ”CN4” (Zâmbetul lui Iliescu) cu motor cu/pe injecție? Modelul ar fi apărut pe piață în 1998, până la ultimele modele din anul 2004.
După modelele clasice de 1310 ”ochelariste/comuniste”, imediat dacă nu chiar dinainte, s-a început construcția a Daciilor subtip ”CN1-4” (Creația Noastră/Caroserie Nouă).
În Buzău încă pot fi întâlnite multe Dacii, care mai de care ”cochete”. 8-) Din păcate, unele își au zilele numărate și după cum am observat, o Dacie pe săptămână ajunge la remat. :cry:
Iată modelele mai unicate în zilele noastre, ”democratice”. CN2-ul are doar grila modificată în rest e ca un CN3.
CN1.jpg (135.98 KB; downloaded 6887 times)

CN2.jpg (138.58 KB; downloaded 6797 times)


Și Dacia 1410 Breack ”CN3” CL pe care o posed din anul 2004, mașina este fabricată în 1995 și a circulat în compania Alcatel până în acel an când am cumpărat-o la un rulaj destul de mic (4000 de km, la momentul actual având aproape 180.000 km) primind astfel și o schemă de culoare interesantă. :D Din câte am înțeles ar fi existat 5 asemenea Dacii (majoritatea Berline, una o Liberta :shock:) dar unele la revopsire s-a renunțat la acel portocaliu. :roll: Mașina ar fi luat calea rematului în toamna anului 2016, dacă n-aș fi salvat-o și nu m-aș fi ocupat de ea imediat după moartea tatălui meu. :cry: Având și o importanță istorică pentru mine.

Atașez câteva poze din vara-toamna anului 2017.
B24ACF.jpg (171.13 KB; downloaded 6750 times)

B24ACF (2).jpg (177.09 KB; downloaded 6701 times)

B24ACF (3).jpg (177.28 KB; downloaded 6690 times)

B24ACF (4).jpg (180.54 KB; downloaded 6700 times)

B24ACF (5).jpg (181.88 KB; downloaded 6701 times)

B24ACF (6).jpg (120.44 KB; downloaded 6708 times)


Sper să nu fie o supărare pentru crearea acestui topic, fiindcă ultimele mașini clasice fabricate în România sunt numărate pe degete și parcă văd că în curând o să valoreze destul de mult (oricum deja sunt scumpe la vedere, mai ales prin București).

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: DACIA Clasic ADK

Dacia CN2 albă de mai sus este de vânzare cu vreo 1500 de lei. Se găsește vizavi de IPJ Buzău.
Cred că știți că Buzăul este un oraș încă destul de populat de autoturisme marca Dacia, doar că de la o zi la alta sunt tot mai puține dar foarte multe sunt băgate în curți și sunt chiar vizibile. Doar în zona mea sunt vreo 10. Iată 2 cadre destul de interesante, mai ales a doua, surprinse de mine anului curent.
1. 2 Dacii Breack, una CN3 iar cealaltă CN4 parcate pe trotuar din zona Clubul Polițiștilor. Am mai surprins ceva similar la gară, tot așa 2 Dacii ambele roșii Berline una CN3 cealaltă CN4. Mergea ca bancul ăla ”măi Bulă, tu nu ai tema identică cu a colegului tău? nu dnă profesoară. Ia să văd temele”. :lol:
2. O imagine de la începutul aniilor 2000, dacă n-ar fi existat termopanele.





 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: DACIA Clasic ADK

Deși din oraș încep să dispară încet-încet, la țară încă se mai găsesc, unele însă nu mai circulă dar majoritatea nu li s-au pus gânduri ”rele”. :)
Un exemplar întreg prin Bobocu, jud. Buzău, dar în zonă mai sunt vreo 10 și nu departe e o unitate militară (sau ceva de genul) unde sunt camioane DAC, SR și KRAZ(?!). :shock:


 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: DACIA Clasic ADK

O Dacie superbă în Buzău:


 


Re: DACIA Clasic shoppy

Era plin si de Cielo-uri Buzaul pana acum 2-3 ani, au inceput sa dispara.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: DACIA Clasic ADK

Plin de tot ce însemna Dacia și Daewoo. Până acum un an, m-a șocat să mai văd un cap-tractor DAC și semi-remorcă românească încă în circulație. :shock:

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: DACIA Clasic anndrei

@ADK, i-ai pus Daciei lumini de gabarit pe laterale, sunt cumva de Rocar De Simon? Butonul verde e pe bord pare a fi de Ikarus, la ce foloseste :?:

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: DACIA Clasic ADK

E-exact! Da, sunt chiar de la RdS-urile ex. Titan. Butonul de Ikarus e pentru o lampă montată în interior. :P

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: DACIA Clasic anndrei

Si lampile (rosu-verde) de la mijlocul bordului par a fi din bordul primelor autobuze ROMAN-DAC.
Sa inteleg ca grilele de ventilatie aflate in lateralele bordului erau de frumusete. Se vede ca nu au conectata nicio conducta prin care sa sufle aer. Alte variante de echipare le-au avut functionale sau erau doar de design?

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: DACIA Clasic ADK

LE: Cele 2 lămpi într-adevăr provin de la primele autobuze DAC, chiar și Roman am văzut că aveau la fel. DAC-urile după 1990 cel puțin (nu sunt sigur) aveau lămpi dreptunghiulare, ca cele de DeSimon. Cele 2 lămpi văzute din bord sunt martori pentru stop pe frână și semnalizare comună (între timp am mai pus o lampă verde, pentru semnal stânga și dreapta, nu am poză). Grilele da, sunt de decor, dar m-am gândit să-i pun 2 ventilatoare de PC (fiindcă sunt tot pe 12v) în spatele lor, măcar de ventilație vara că nu umblu la instalația de la apă. Cât despre alte variante de echipare, tot așa de decor, mai sunt 2 martori care nu s-au aprins niciodată, unul e pentru dezaburire lunetă, dar nu înțeleg rostul lui în bord dacă e buton cu martorul lui. Celălalt martor este pentru stopul de ceață spate, care în cazul meu nu am avut montat, lampa fiind tot pentru mersul cu spatele. Însă am montat eu una, sub bară pe partea stângă. Inițial lampa am vrut s-o incorporez în bară ca la Ikarusurile ploieștene, deoarece îi dă un altfel de aspect, eu având-o astfel. Daciile Berline însă, au avut stopuri de ceață pe ambele părți. În fine. Martorii ăia țin să cred că așa au rămas de la vechiile Dacii 1310, cele cu 4 faruri și jante de Canada, acelea dacă nu mă înșel aveau buton pentru dezaburire simplu, fără martor. Oricum mașina are o energie RATB-istă, și o coincidență mare și schema de culori.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: DACIA Clasic ADK

Datorită unui program de recuperare ale datelor, am reușit să revăd câteva din fotografii șterse. Astfel că am găsit 2 poze cu Dacia dintr-o seară cu toate luminile aprinse (aproape toate), la puțin timp după ce am revopsit aripile și capota și în care am surprins și noua lampă de ceață.







O poză de actualitate din interior, realizată în toamna anului 2019. Se pot observa lămpile pentru semnalizare stânga/dreapta și lampa pentru stop pe frână pusă în locul fostului temporizator pentru parbriz (nu vreți să știți ce probleme mi-a făcut o dată). Din păcate a trebuit să scot ”fierul” care ținea torpedoul și altele pentru a avea acces la instalația electrică din spatele bordului, astfel că a trebuit casetofonului să-i găsesc alt loc. Podeaua am ”umplut-o” de ulei ars deoarece începea să tot ruginească iar pe volan și-a făcut apariția o ”husă” clasică de autobuz DAC și vă spun că este cea mai bună husă pentru volan. :yes:




Fiindcă tot era la ”modă” martorii și butoanele de autobuz pe mașinile mici, la o Dacia Logan am tot așa aranjate câteva noi instalații. Inițial nu sunt toate deoarece aici am poză doar pe partea stânga a bordului, dar în fine. Inițial mașina nu avea proiectoare, astfel că a trebuit să montez chiar eu de la 0 (zero) totul. Lăsând laoparte ce și cum, prima dată am pus un buton de RdS verde cu martorul de proiectoare funcțional. La puțin timp, am modificat de a pune și un fel de voltmetru (întâlnit pe multe Dacii vechi) ce indică încărcarea bateriei, astfel că a trebuit să înlocuiesc butonul ăla cu ceva mai mic. Primul buton este pentru un claxon suplimentar ce l-am creat special pentru a atenționa pe o rază mai mică lucrurile ce pot duce la un accident, spre ex. un pieton traversând prin loc nepermis la o viteză mai mică etc. Becul este funcțional, se aprinde la poziții. Deasupra este un martor pentru a atenționa portbagajul deschis, s-a întâmplat la unele Loganuri să ”sară” pur și simplu sau să nu se închidă corect. Am vrut într-o zi să fi mutat butoanele pentru a pune 2 ceasuri suplimentare, unul pentru temperatura uleiului și unul pentru presiunea uleiului. Însă nu știu dacă este posibil, deoarece trebuie găsită sonda (și mai mult ca sigur nu este).


 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: DACIA Clasic ADK

Din păcate fosta Dacie ”RATB”-istă a fost ridicată în data de 4 martie 2021, find cumpărată de o cunoștință în scopul valorificării ca fier vechi. Eu de anul trecut am început ușor-ușor s-o descompletez de piesele ce le mai puteam folosi pe alte mașini, iar în tot acest tip tabla a început să ruginească fără încetare de la stâlpul care ținea ușa șoferului, podul pedalier, compartimentul motor și până la praguri. E drept că am păstrat mașina în memoria tatălui meu, dar urmează să mă mut din acest loc și am vrut să-mi ușurez ”bagajele” (cu puțină părere de rău cei drept, dar cu adevărul că nu o mai puteam folosi nici măcar în scopuri casnice, chiar dacă estetic mai părea în ”stare” dar în ziua ridicării n-a mai vrut să pornească nicidecum, iar de când am transferat-o aici am lăsat-o și ~6 luni nepornită și când am mutat-o a pornit ușor).
pizap1.jpg (157.56 KB; downloaded 4816 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: DACIA Clasic ADK

Deși nu este un autoturism de epocă, dar Dacia ”Dedicație” a ieșit pe porține uzinei Mioveni cu ocazia împlinirii a 40 de ani de la lansarea Daciei 1300 în 1999. Modelul nu era foarte diferit față de o Dacie normală, dar era un pic mai updatată, având o schemă de vopsire fixă în 2 culori, jante de aliaj și inscripționările laterale cu ”Dacia Dedicație” (și trapă?!), find produsă în aproximativ 900 de exemplare.
Sunt încă ceva exemplare, dar și abandonate, unul find la una dintre secțiile de poliție Pitești.
IMG_20210507_160601823.jpg (175.03 KB; downloaded 4715 times)

 


Re: DACIA Clasic messe

Poate 30 (nu 40) de ani in '99, cred ca asta ai vrut sa zici; in '59 de-abia aparuse Renault Dauphine iar la R8 (Dacia 1100 varianta autohtona) inca nici nu se gandeau francezii.

 


 
Go to page:  1 2 3 4 5
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: DACIA  • 
Choose destination

Since our 2265 forum members have written 419381 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use