Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi Ilfov

 

Topic: Întrebari și răspunsuri

1036 posts, 304374 views
 
Go to page:  1  ... 52 53 54 55 56 57 58  ... 74
 
 

📖 Pagination options
Re: Întrebari și răspunsuri PinkyHog

1,Cand 's-a bagat' tramvai pe 1 Decembrie 1918 intre FAUR si Pallady? Dar intre FAUR si bd. Basarabia? (parca in anii '90)
2,De unde venea si incotro mergea calea ferata de pe 1 Decembrie 1918?

 


Re: Întrebari și răspunsuri rosetti61

1-2. Bucla a fost scoasa din uzul curent odata cu prelungirea liniilor 30 si 40 spre Faur in primavara-vara lui 1985 si nu a mai fost folosita niciodata - la un moment dat au facut niste modificari in sensul ca pe bretea se putea intra venind normal dinspre oras iar pe linia curenta a buclei se putea intra numai dinspre 1 Decembrie 1918 (de la betoniera, unde se facuse si un racord pentru vagoanele utilitare. Linia 30 se desfiinteaza in perioada mai-iunie 1986, odata cu dezafectarea liniei de tramvai de pe splai spre Grozavesti (e posibil ca atunci sa fi aparut acel 49 care circula intre Faur si sos. Pipera, transformat apoi subit in 50).
3. Linia intre Rebreanu si Pallady a fost pusa in 1993 pentru devierea tramvaielor din cauza lucrarilor la racordul de metrou spre Centura si la subtraversarea legaturii spre M1 iar cea dintre Faur si Basarabia in 1999.
4. Era calea ferata pentru betoniera (inceputa in 1962 si extinsa in 1964) care se conecta cu liniile industriale de la Faur.

Linia 30 din 1999 nu mai are legatura cu cel din Balta Alba.

 


Re: Întrebari și răspunsuri pantograful

Buna seara,

1) Stiti cand a aparut reteaua de troleibuz pe Calea Mosilor - Sos. Colentina (actualul 66) ? Banuiesc ca dupa "sistematizarile" din zona, deci anii 80... ?
2) Au existat alte linii pe acesta retea in afara de 66 ? Parca a fost un 63 (sau 60 ?) Rosetti - Fundeni candva...

Multumesc frumos !

 


Re: Întrebari și răspunsuri Nenea_titi

Linia 66 pe Moșilor a apărut parcă în 1986, înlocuind autobuzul 109 (?). Am senzația însă că a întors cândva de maniera: stânga spre Foișor la Eminescu, apoi se ducea la Izvorul Rece apoi reintra pe Moșilor (există și azi acel viraj, dar nu cu macaze).
Linia 63 care era doar un 66 scurtat la Rosetti. A mai circulat acolo cândva și 96.

 


Re: Întrebari și răspunsuri PinkyHog

Multumesc Rosetti61 pentru info.
Daca s-ar gasi si niste poze din perioada 1985-2000 care sa ne arate zona ar fi superb. Merci inca o data.

 


Re: Întrebari și răspunsuri andrei11

Nenea_titi, confuzi ușor sensurile.
Acesta era traseul lui 66 în zona mai sus menționată.
66.jpg (253.11 KB; downloaded 3525 times)

(există și azi acel viraj, dar nu cu macaze).

Confuzi, acel viraj  există ca să se poată retrage 66 venind din Colentina la Vatra Luminoasă.  Dar am impresia că nu se mai retrage la Vatră 66. Și da, nu e cu macaze.

 


Re: Întrebari și răspunsuri rosetti61

Cand s-a prelungit la Parvan in 1987 a functionat in felul din schita - nu se putea duce direct pe Mosilor cum e acum (exista si firul initial de cand venea de la Foisor), ce i-a oprit? Au preferat sa se chinuie. Era problema cu viratul stanga in intersectia Mosilor cu Eminescu dinspre Obor - au facut niste bucle de ocolire pe dupa scuarurile din intersectie si apoi au ales traseul de mai sus. Au trebuit sa treaca zece ani ca sa remedieze situatia, in 1997. Troleibuzul in Colentina a inlocuit linia 209 Intercontinental - Fundeni, 109 a mai circulat un timp, cateva luni scurtat la Rosetti. Dupa ce iesea de pe Dimitrie Onciul in Traian, reteaua lui 66 facea un frumos X cu celalalt fir (ca sa nu fie incalecari inestetice si fiecare fir sa aiba sensul firesc - acea incrucisare fiind considerata ca un macaz virtual).

 


Re: Întrebari și răspunsuri 1689

209 !!!

Cum am putut sa uit de el - o alta linie cu IK 4 de la Nordului. Era, insa, o aparitie meteorica - rar tin minte sa fi vazut vreun autobuz stationind la Inter (de altfel cred ca functiona doar la ore de virf si cu un singur autobuz).

Ulterior cred ca 109 a fost inlocuit de 182. Aparuse si un 282 cu IK 4 de la Nordului - dar traseul initial imi scapa.

 


  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri GPS

andrei11 wrote:
Confuzi, acel viraj  există ca să se poată retrage 66 venind din Colentina la Vatra Luminoasă.  Dar am impresia că nu se mai retrage la Vatră 66. Și da, nu e cu macaze.

Virajul este pe direcția Strada Traian -> Calea Moșilor și nu are legătură cu retragerea lui 66.
https://goo.gl/maps/4197UDdA9WuWiZy56
P.S.: 66 tot la Vatră se retrage.

 


Re: Întrebari și răspunsuri andrei11

rosetti61 wrote:
... reteaua lui 66 facea un frumos X cu celalalt fir (ca sa nu fie incalecari inestetice si fiecare fir sa aiba sensul firesc - acea incrucisare fiind considerata ca un macaz virtual).

Da, era în admirația mea de fiecare dată când o  vedeam !

 


Re: Întrebari și răspunsuri rosetti61

182 si 282 au inlocuit liniile 176 si 276.
182 a circulat initial din Drumul Taberei (in apropiere de Orizont si apoi prelungit pana la Moghioros) pana la Doamna Ghica si se infiinteaza 282 intre Basarab si Doamna Ghica; 182 se scurteaza la Basarab si 282 la Gara de Nord - in timp s-au produs inversari intre ele: 182 la Gara si 282 la Basarab. 182 a avut dintotdeauna traseul prin pasajul Victoria pe cand 282 circula pe 1 Mai - Arcul de Triumf  - Dorbanti si apoi se intalnea cu 182.

 


Re: Întrebari și răspunsuri 1689

1689 wrote:
Prima serie de DAC-uri scunde a circulat sigur initial cu numerele de parc 4xxx (cu calatori). Intr-adevar, schimbarea in 2xxx s-a produs destul de repede.

Am sa-mi mai verific inca o data arhiva, dar am indicii suficient de solide sa sustin ca primele DAC-uri au fost puse in circulatie octombrie - noiembrie 1987.

Ceea ce a fost surprinzator a fost ca rodajul lor  (in ciuda economiei drastice de motorina la acea vreme) a durat extem de mult.

Seria bej inchis (mustar) 1770-1804 de la Ferentari a fost livrata in toamna 1989, dar a stat stocata in garajul Dtru Petrescu pina in primavara 1990 (a se vedea poza facuta in iunie 1990, cu 1604, 1689, si DAC-ul Pelican in care se vad - inca - DAC-urile bej in parcul rece.


Imi cer scuze pentru citeva informatii eronate pe care le-am postat anterior si vreau sa le corectez.

Inaugurarea DAC-urilor "scunde" s-a facut in primele zile ale lunii ianuarie 1988.
In perioada de rodaj au mai circulat cu numere 4xxx, insa in momentul in care au intrat in trafic de calatori, aveau deja numerele de parc schimbate in 2100 - 2350.
Primele linii au fost 131, 331 si 323.

La momentul casarii (mai-iunie 1989), 1689 avea aprox 870.000 km reali. Tot atunci, 611 nu avea decit in jur de 300.000 de km parcursi.

1604 a intrat in flota ITB la data de 20 martie 1981 si ar fi trebuit sa fie primul dintr-un lot de 150 de autobuze. Timp de 1 an si 9 luni a fost turat - zi de zi - in 331 la doua schimburi. In ianuarie 1989 avea aproximativ 500.000 km reali.

Pe la inceputul anului 1988, 879 a fost renumerotat ca 1611 pentru a mai cistiga timp pina la casare (in mai mai avea aprox. 20.000 km pina sa indeplineasca norma).

Tot in aceeasi perioada, un numar de IK 4 au fost cedate Muzeului de Istorie, Teatrului Ion Creanga etc.
printre ele, 36 B 2949 (fost 1141), care cred ca este actualul autobuz verde de transport marfa.

 


Re: Întrebari și răspunsuri Costin

1689 wrote:
a se vedea poza

Doar o mica observatie, poza nu se vede pentru ca pe Transira fisierele atasate sunt vizibile numai membrilor inregistrati. Noi, cei mai vechi de pe aici, avem aproape toti conturile stese :) iar cei mai noi nu cred ca au cont avand in vedere politica de inregistrare de utilizatori noi de acolo.

 


Re: Întrebari și răspunsuri punmeister

Si din pacate nici nu este arhivata in Wayback Machine.

 


Go to page:  1  ... 52 53 54 55 56 57 58  ... 74
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București şi Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420528 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use