Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi Ilfov

 

Topic: Discuții despre istoria transportului public din Bucureşti

251 posts, 80791 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 18
 
 

📖 Pagination options
  • GPS
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse GPS

Tom wrote:
Iar la "metrăul" Bombardator, pardon, Bombardier, te murdărești de vaselină de la ușă

De când?

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse Tom

Nu pot spune de când, oricum de multă vreme, cel puțin odată pe lună, dacă nu prind loc pe scaun și stau undeva pe la ușă și inevitabil ajung să pun mâna pe ea, mă trezesc murdar pe mâini de vaselină, chiar și pe pantaloni m-am murdărit. Noroc cu Vanish. :D

 


Re: Discutii diverse 1689

Sa-mi fie cu iertare, dar ce au discutiile astea de-a face cu istoria transportului in comun ?

 


Re: Discutii diverse andrei11

Are legătură cu vaselina, o lăsăm așa dacă nu se continuă offtopicul...

 


Re: Discutii diverse PaulIP

Scaunele de pe De Simon erau italienesti, ca am vazut Iveco 480.12 (TurboCity) cu exact acelasi tip (in Florenta, daca nu ma lasa memoria). Macar acum stiu pe cine sa injur pentru cat de tari (la propriu) erau scaunele alea.  :lol:

 


Re: Discutii diverse 1689

linia 69 wrote:
Fals !
Depoul Nitu Vasile a tinut linii si din Drumul Taberei inclusiv linia 88 asa cum am zis mai sus.
Prima linie (din zona) apartinand Depoului Nitu Vasile a fost linia 88 ce avea traseul Bd. Lacul Tei - Calea 13 Septembrie, de fapt intorcea imediat dupa intersectia Drumul Sarii - Calea 13 Septembrie - str. Antiaeriana. Mai tarziu, dupa infiintarea liniei 96, a fost prelungit pana la Str. Tacerii.
A doua si a treia linie, infiintate incepand cu aceeasi data, au fost liniile 67 si 69. Ca o paranteza ... tot cu aceeasi data s-au infiintat si liniile 70 si 71.  
Linia 67: Valea Ialomitei - str. Dianei
Linia 69: Valea Argesului - str. Dianei
A patra linie a fost linia 61.
Linia 61: Drumul Taberei 34 - Bd. Lacul Tei (nu a functionat foarte mult)
[...]
.


Imi permit, totusi, sa am rezerve referitoare la aceasta informatie.

Pe axa Nord-Sud exista racord cu axa Est-Vest doar la Universitate.

Acesta permitea doar acces in sensul Baicului (dreapta dupa Coltea fara macaz si doar retragere in sensul dinspre Opera (dreapta pe linga Muzeul de Istorie al Municipiului Bucuresti si acesta, fara macaz).

Pe de alta parte, sint sigur ca - in perioada de maxima utilizare in anii '80 - Depoul Nitu Vasile avea un parc de 100 de troleibuze (7100 - 7199, din care 7100 - 7105 erau folosite ca troleibuze de scoala, schema de culoare bleu cu dunga bej).

Exista, intr-adevar, o fotografie cu 7103 (?) cu o placa ce afiseaza "SE RETRAGE LA DEPOUL VATRA LUMINOASA" (alb pe fond negru), aparent facuta la Pta Romana, ceea ce contrazice informatiile mele (adunate pe baza documentarii in zona depoului ani de-a rindul intre 1980 si 1986).

Numai 95 avea peste 40 de troleibuze turate, dupa care urmau 83 si 94 cu un parc consistent - deci nu cred ca ar fi ramas prea multe vehicule pentru alte linii.

In plus, schimbarea manuala a captatorilor pentru acces/retragere in zona Coltea - Universitate ar fi provocat perturbari majore ale traficului.

Dupa "marea schisma" din 1986 este - cred - imposibil de documentat empiric permutarile de parc intre depouri. Ceea ce stiu, doar, e ca - pentru o perioada relativ scurta de timp - Depoul Nitu Vasile a fost un imens parc rece cu zeci de troleibuze garate in partea stinga (latura spre Str. Nitu Vasile - recent folosita ca "cimitir" pentru Rocar DeSimon si DAF-uri). Ulterior, multe din troleibuze au fost relocate (Depoul Bucurestii Noi fiind probabil unul din beneficiarii majori dupa casarea DAC Romania 112E-urilor).

Nu doresc sa lansez o polemica si nici nu vreau sa pretind a fi posesorul adevarului absolut, incerc doar sa aduc in atentie mici bucati de informatie, astfel incit sa putem reconstrui o imagine cit mai corecta despre o perioada extrem de slab si neclar documentata a istoriei (relativ recente) a ITB.

 


Re: Discutii diverse drbm

Vorbind despre Vatra Luminoasă, la dotarea cu DAC 117E, inițial au fost alocate 85 de vehicule (7000-7084), iar la redistribuire după "marea schismă" s-a plusat păna la 7120. Cu acea ocazie s-a produs dublarea rețelei pe Vatra Luminoasă între Leonte Filipescu (actuală Aura Buzescu) și Victor Manu pe sensul către șoseaua Mihai Bravu, pentru asigurarea conectării în staționare fără a bloca tranzitul troleibuzelor aflate în rută spre centru.
Rețeaua era dinainte dublată pe Tony Bulandra, de la ieșirea din depou până la intersecția cu Vatra Luminoasă, zona fiind, încă din timpul suprapunerii TV2E încă necasate cu TV20E nou intrate în exploatare, utilizată ca "parcare".
Tot pe Tony Bulandra, între ieșirea din depou, aflată ca și acum, mai aproape de strada Vatra Luminoasă, și intrare, situată în vecinătatea intrării în stadion din Maior Coravu, rețeaua era triplată, cu două " benzi" de parcare a troleibuzelor pe domeniul public.
Ambrele zone din Tony Bulandra sunt acum parcări publice pentru autoturisme.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse Tom

Pentru racordurile de la Universitate, schimbarea manuală a macazului perturba traficul doar dacă era realizată de șofer, dar dacă la tramvaie existau "macagii", de ce să nu fi existat și la troleibuze pentru racordurile de acces și retragere? Nu le trebuia decât un "borcan" să aibă unde sta. Cel puțin în orele când se făcea accesul și retragerea, aveau de muncă, pe urmă ocazional, dar mai puteau face și altă treabă prin zonă, să observe vehiculele, dacă au oameni în cabină &c.
În altă ordine de idei, troleibuzele DAC-117E au venit toate pânâ în 1982. Dacă depoul Bujoreni s'a deschis în 1983, unde stăteau acestea până atunci? În perioada 1985-1986, deci înainte de "marea schismă", prin zona Drumul Taberei vedeam multe troleibuze care păreau destul de noi (comparativ cu cele din seria 71xx) și cu numere cu 72xx si 73xx, inclusiv din seria "fantomă" după majoritatea surselor: 7324-7334. Chiar am mers cu 7329, care era albastru și părea foarte nou sau cel puțin proaspăt vopsit. Pe 7333 și 7334 le-am văzut în centru, nu știu de ce depou țineau. 7334 era roșu, de 7333 nu-mi amintesc sigur. Nu aș fi sigur că prin 1985-1986, troleibuze ca 7230 și alte câteva cu numere cu 723x care treceau prin Drumul Taberei să fi avut RK, dar totuși arătau vopsite destul de recent. Nu știu de ce lipsesc informațiile despre troleibuzele 7324..7334, dar dacă nu au existat, nu avea logică faptul că troleibuzul 212E apărut în 1987 a avut numărul 7335.
În acea perioadă și chiar spre anii '90, nu-mi amintesc de troleibuze DAC-117 de școală. E adevărat că extrem de rar ajungeam prin Berceni, însă prin centru vedeam doar TV2E și Roman de școală. După 1990 erau într'adevăr mai multe DAC-117E de școala, cu numere între 7101 și 7107. 7106 și 7107 păreau renumerotate. Pe 7100 nu l-am văzut (nu de școală).
Tot prin anii '83-'84 mai existau unul sau două troleibuze într'o schemă de culoare deosebită, pe care nu mi-o amintesc exact. Erau albe și cu niște dungi sau oricum niște forme de diferite culori. Troleibuzul (troleibuzele?) avea(u?) numărul 7002 sau 7003.

 


Re: Discutii diverse 1689

Pina la mijlocul anilor '80 o regula empirica a distributiei troleibuzelor DAC 117E intre cele trei depouri era urmatoarea:
7000 - 7099 - Vatra Luminoasa
7100 - 7199 - Nitu Vasile
7200 - 72xx - Bujoreni

Dupa 1986, nu cred c-a mai existat vreo regula si - mai mult - s-au efectuat permutari multiple intre depouri.

Doar Nitu Vasile se pare ca a ramas majoritar cu vehicule din seria 71xx pina la casare, desi unele dintre acestea au fost - pentru perioade mai lungi sau mai scurte de timp - plimbate pe la alte depouri.

Seful depoului - in anii '90 - si-a facut o ambitie personala in a iesi la pensie doar cu DAC-uri (de unde si faptul ca Ikarus-urile noi nu au fost distribuite decit la Vatra Luminoasa si Bujoreni).

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse Tom

Și 72xx - 7334 unde erau? 7329 în 1986 e foarte probabil că era la Bujoreni, am mers cu el pe linia 93, restul nu știu. Dar oricum cele duse la Sibiu erau în intervalul 7254..7302, evident cu găuri, deși majoritatea celor cu numerele 728x au ajuns acolo. La fel de posibil este ca o parte din troleibuzele din Constanța cu schemă de culoare similară cu cea din București să fi fost ex ITB, iar o parte din seria 7324..7334 să fi ajuns acolo.
În privința depoului Nițu Vasile, cred că izolarea rețelei de restul orașului l-a avantajat pe șeful depoului în ambiția sa de a nu avea Ikarus, acestea fiind distribuite ca și orice troleibuze noi la depouri cu linii care "făceau centrul".

 


Re: Discutii diverse bogdan71

În 1985-86, la Vatră se găseau doar troleibuzele 7000-7084. De la 7085 la 7205 inclusiv erau la Nițu Vasile (Berceni), depou care preluase parțial liniile 85 și 88. De la 7206 la 7334, troleibuzele erau la Bujoreni. Seria 7324-7334 chiar a existat, 7334 era roșu și repartizat pe linia 90 în majoritatea timpului.

 


Re: Discutii diverse linia 69

Avand in vedere informatiile de mai sus, aduse de colegi, cat si din ce imi aduc aminte pot spune ca :
- Depoul Vatra Luminoasa a avut seria 7000 - 7084;
- Depoul Nitu Vasile a avut initial seria 7085 - 7208;
- Depoul Bujoreni a avut seria 7209 - 7334.
La deschidere, Depoul Bujoreni (imi aduc aminte)a avut troleibuze DAC 117E ce nu au venit noi, seria de 15 bucati 7085 - 7099 si incepand cu 7209 (era primul, pare ciudat dar asa a fost) insa nu stiu exact pana unde ....
La un moment dat am vazut unelei noi, ce includeau si seria 7324 - 7334. Totusi din toata seria (7209 - 7334) au fost unele pe care nu le-am vazut niciodata in Bucuresti. Exemple :  7300, 7301, 7302, 7305, 7307, din seria 73xx cat si din seria 72xx (stiu sigur ca nu au fost dar nu mai stiu care).      

In alta ordine de idei, la Universitate mutarea captatorilor o facea manual soferul, nu altcineva si nu pot sa spun ca deranja traficul prea tare, loc era iar traficul modest fata de azi.

Discutia pe aceste teme poate continua .... cu ce isi aduce aminte fiecare ... imi face placere sa-mi aduc aminte din "tinerete".

 


Re: Discutii diverse macheta218

Tom wrote:
Tot prin anii '83-'84 mai existau unul sau două troleibuze într'o schemă de culoare deosebită, pe care nu mi-o amintesc exact. Erau albe și cu niște dungi sau oricum niște forme de diferite culori. Troleibuzul (troleibuzele?) avea(u?) numărul 7002 sau 7003.

Acesta ar putea fi unul dintre ele.
8b x 5225.jpg (172.36 KB; downloaded 4529 times)

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Discutii diverse Tom

Teoretic, da. Am văzut cred că măcar odată (dar nu mai rețin unde), fotografia aceasta color, iar culoarea din partea de jos mă derutează, ca și cea de sub ferestre, pentru că nu mai rețin exact cum era acel troleibuz și eventual altul ca el. Numărul mi-l amintesc sigur că era 7002 și/sau 7003. Cel din imagine a avut număr la ITB sau a fost doar un prototip în teste cu călători? Ca o paranteză, nu-mi amintesc să-l fi văzut vreodată pe 7001. Pe 7000 l-am văzut însă de mai multe ori (în afară de perioada de după 1990).

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 18
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București şi Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use