MetrouTrenurile de metrou din București

 

Topic: Trenurile și ramele ASTRA/IVA (BM1)

1205 posts, 446111 views
 
Go to page:  1  ... 43 44 45 46 47 48 49  ... 87
 
 

📖 Pagination options
  • Popescu Eugen
  • Posted:
  •  

Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou Popescu Eugen

sab wrote:
Cat despre motoare, se stie ca cele noi consuma mult mai putina energie.

Consuma mai putina energie electrica, si sunt de aproape ZECE ori mai scumpe. Pe de alta parte ce te face sa crezi ca modernizarea nu ar putea implica si schimbarea motoarelor electrice ?

 


  • Popescu Eugen
  • Posted:
  •  

Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou Popescu Eugen

sab wrote:
Ca sa faci o modernizare, iti trebuie furnizori de subansamble, firma specializata si specialisti. Nu stiu daca le avem. Iesi mult mai scump si nici nu ai garantia si post-garantia oferite de un producator consacrat.

Astra Arad,  Electroputere VFU Pascani SA (fosta Remar Pascani),  Remarul 16 Februarie S.A. e.t.c. iti spun ceva numele acestea ? Ma faci sa cred ca esti unul dintre aceia carora li se intoarce "paraindaratul" din suta de milioane de euro.

 


  • Popescu Eugen
  • Posted:
  •  

Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou Popescu Eugen

Macar de bun simt ar fi o abordare de genul "facem un prototip sa vedem ce iese si cat ne costa". Pe urma luam o decizie daca continuam sau nu.

 


Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou andrei11

Vezi că prototipuri  s-au mai făcut, și în comunism ( celebrele rame albastre care au ajuns la casare direct de la Arad ) și în capitalism ( celebra IVA albă care tot așa a ajuns pe linie moartă ). Sunt poze / comentarii multe pe forum privind acest aspect.
Dacă era fezabil proiectul cred că se generaliza pentru IVE, ceea ce nu s-a întâmplat.
Ești nou pe aici, și pe mine m-ai acuzat de diverse luări de poziții, să-l acuzi pe sab că e implicat în afacerile de cumpărat metrouri noi vs modernizările IVA e chiar prea de tot ! Unii dintre noi ne cunoaștem de foarte mult timp, și nu numai de pe forum !
Ai un topic aici. E benevol. Poate ne spui  și tu ceva despre tine. Nu e o obligație, e doar o sugestie.
N-ai venit cu dovezi concrete, IVA erau depășite moral de la început, dovezile sunt IVE ele albastre din comunism și IVA albă din capitalism, ultima  modernizată de francezi. Nici albastrele nici cea albă n-au circulat de facto niciodată.
Eu sunt inginer mecanic, NU mă pricep la motoare electrice și nici de tot ce ține de curent, așadar nu mă bag în aspecte tehnice că nu mă pricep.
________________
De la moderator citire :
Și nu mai folosi funcția QUOTE dacă răspunzi la postarea  de dinaintea ta. Mulțumesc !
Pentru politikă ai topic rezervat, e tot undeva pe la << Comunitatea MetrouUșor >> ( ca și cel de prezentare benevolă al userilor )

 


Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou punmeister

Ramele albastre au fost facute in perioada 1994-1996, nu in comunism.

 


Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou andrei11

Mulțumesc de corecție, de Astra de capul lor sau cu aportul francezilor ?
Da' cu IVA albă ce-a fost ?

 


Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou punmeister

Nope, au fost modernizate de FAUR, UMB-REC si EP Craiova cu TCMS Sécheron-Hasler.

 


Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou ByOnu

Au fost varii tentative de modernizare a ramelor IVA. Din pacate sau din fericire(?), singurele care au ramas in circulatie dupa aproape 40 de ani sunt tot cele clasice.

Pe langa cele 7 TEM (21 REM) albastre modernizate pe fonduri elvetiene in anii '90, sa nu uitam nici de TEM-ul Electroputere (alb-rosu-negru). Ah, da, si de cele 5 vagoane intermediare nou-noute, fara posturi de conducere, produse de Astra in anii '90, vagoane care au putrezit (nu stiu daca mai exista) in triajul din Arad. Prostie si rautate pura.

Circulam tot cu aceleasi trenuri din '79 usor-usor adaptate  cu Dimetronic si echipamente Alstom.

Iubesc IVA si, personal, mi le doresc cat mai mult in functiune pe M4. Dar cam atat. De ce sa "modernizam" niste vagoane de generatie '75, in vreme ce putem accesa fonduri UE pentru garnituri noi cu useful-life-expectancy de 40 de ani?

Oricum, din ceea ce propui, vorbim practic despre o reconstructie din care s-ar mai pastra foarte putin din actualele REM. Armonia 2.0? Bleah!

PS. Andrei, albastrele sunt toate in Depoul Berceni, in hala de parcare de la suprafata. Din zvnonuri, ele nu puteau fi casate deoarece inca nu se amortizase investitia elvetienilor. Ba mai mult, acestea ar fi facut km falsi. Nu stiu daca este adevarat.

 


Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou punmeister

La IMGB a ramas doar REM 041 afara si parca inca un TEM inauntru cand am fost eu in septembrie 2016, restul au fost mutate la Pantelimon cand au inceput sa vina CAF-urile.
Si da, parca 20-25 de ani trebuiau sa astepte ca sa le poata casa.

 


Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou andrei11

Eugen Popescu, astea sunt  cele albastre. Poate găsesc dacă am noroc și rama albă.  :)
5-3-2019 12-25-59 PM.jpg (48.21 KB; downloaded 3020 times)

 


Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou punmeister

Parca era pe Transira un topic dedicat ramelor abandonate la Arad.

 


  • Popescu Eugen
  • Posted:
  •  

Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou Popescu Eugen

Multumesc pentru informatie.

 


Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou andrei11

Da, este, dar e vorbărie la greu iar la poze nu mai acces din diverse motive obscure. Bine, pe mine m-au banat, dar nici ca vizitator nu pot să  le văd.

 


Re: Planuri de viitor pentru dezvoltarea retelei de metrou punmeister

Nici eu nu pot sa le vad.

 


Go to page:  1  ... 43 44 45 46 47 48 49  ... 87
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Trenurile de metrou din București  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use