Transportul în lumeAmericaStatele Unite ale Americii

 

Topic: New York

40 posts, 18430 views
 
Go to page:  1 2 3
 
 

📖 Pagination options
Re: New York Dragos31

2) Metroul

Este mijlocul de transport preferat de catre toti New Yorkezii. Viteza maxima de deplasare este de 75 de kilometri pe ora, iar o calatorie costa 2,75$.
Atentie, insa, in ce metrou va urcati! Sunt linii locale si linii expres. Liniile expres nu opresc in toate statiile!
Trebuie sa fiti atenti si daca schimbati magistralele in statiile de pe strazile 34 si 59 din cartierul  Manhattan, eu m-am  invartit pe acolo vreo 15 minute... :lol:

____________________________________________________________

O sa incep cu cateva statii, apoi voi prezenta tipurile de metrou care "zboara" prin tuneluri. :D

Strada 18




Strada 34 - Penn Station







Strada 23




Strada 59




Strada Cortland




Oculus





Din ce am vazut, pe sub New York circula 3 tipuri de metrou, doua mai vechi, si unul mai nou, silentios, si mai confortabil. Cele vechi pot fi gasite cu precadere pe magistralele care ajung in cartierul Bronx ...

Voi incepe cu cele vechi, din prima generatie(din pacate, nu am avut ocazia de a realiza poze in interiorul unui astfel de exemplar):




Si generatia a doua:






*De mentionat ca unele garnituri din aceasta genertie au un amplasament diferit al scaunelor.

 


Re: New York Dragos31

Garniturile noi, pot fi gasite pe liniile care leaga cartierele Manhattan si Brooklin.








La final, un model de statie de autobuz... :)



 


Re: New York bobby

Dragos31 wrote:
Din ce am vazut, pe sub New York circula 3 tipuri de metrou

De fapt în NYC circulă mult mai multe tipuri de metrouri,nu stau să le înșir acum pe toate că sunt peste 10 dar o să enumăr câteva:
R32(A): Este momentan cel mai vechi tip de metrou care operează sub oraș. Construit în 1964 de Budd este primul tip construit din oțel inoxidabil. Se găsește pe liniile C, J și Z și urmează să fie înlocuit în mare parte de noile R179
R62/R62A: Este cel mai vechi tip de tren operat în divizia A(fosta IRT). Ele fiind construite de Kawasaki(R62 1983-1985) și Bombardier(R62A 1984-1987). Ele se găsesc pe linia 3(R62), iar R62A se găsește pe liniile 1 și 6.
R68/R68A: Pot spune că aceste trenuri sunt "frații" R62-urilor. Construite de Westinghouse (R68 1986-1988) și Kawasaki (R68A 1988-1989), ele pot fi găsite pe majoritatea "Literelor" (B, D,G, N și W) și Franklin Ave. Shuttle.
R142/R142A: Acestea sunt primele NTT-uri(New Technology Trains). Construite de Bombardier (R142 1999-2003) și Kawasaki (R142A 1999-2004). Aceste NTT-uri au adăugate: Ecrane interior și exterior, anunțuri și în general o reîmprospătare a trenurilor. Ele pot fi găsite pe liniile 2 și 5 în cazul R142 și linia 4 în cazul R142A.
R160A: Ele și R160B pot fi găsite pe aproape toate "Literele". Construite de Alstom în perioada 2005-2010
R160B: Construite tot în aceeași perioadă dar Unele de Kawasaki cu motoare Siemens altele de Alstom. Ambele tipuri pot fi găsite pe liniile C, E, F, J, M, N, Q, R și W.
R179: Cele mai noi tipuri de metrou din oraș. Construite de Bombardier in perioada 2017-2019 la treabă momentan doar pe liniile J și Z.
R188: Sunt conversiunea făcută în perioada 2011-2015 a R142A-urilor prin adăugare de CBTC pentru a rula pe linia 7. Momentan sunt cele mai lungi, având 11 vagoane :shock:
În această prezentare am omis R42,44,46 și 143.

 


Re: New York Dragos31

Imi cer scuze pentru dezinformare atunci, nu am avut timpul necesar sa le "studiez" mai atent ... :oops:

 


Re: New York bobby

Nicio problemă. Mie mi-a luat un an să le studiez :geek:

 


Re: New York Dragos31

bobby, daca esti in tema, ma poti ajuta sa inteleg ce e cu indicativele ciudate ale unor linii de autobuz(SIM1C, M34A, BXM1, etc.)? Am cautat pe tot Google-ul o posibila explicatie si nimic! :|

 


Re: New York bobby

Da, într-adevăr sistemul e foarte complicat

M-Manhattan
B-Brooklyn
Bx-Bronx
Q-Queens
S-Staten Island
SiM- Autobuze intre Staten Island și Manhattan
BxM- Autobuze intre Bronx și Manhattan
BM-Brooklyn-Manhattan
QM-Queens-Manhattan
X- Linii express

Și faza cu SiM1C știu că îl înlocuiește pe SiM1 în afara orelor de vârf și nu se bagă așa de adânc în Manhattan

 


Re: New York bobby

Și dau un exemplu

M34A- Autobuzul 34 din Manhattan și acel A are rolul B-urilor de la noi

Și vei mai vedea și unele SBS(Select Bus Service)- in fel de BRT(plătești înainte de urcare și sunt multe culoare unice pe traseu.

 


Re: New York Dragos31

Mulțumim pentru lămuriri! :bere:  
Și eu care credeam că mai greu e la Constanța, cu 5-40, 2-43 și 3R2. Dar alea sunt parfum.

bobby wrote:
Și vei mai vedea și unele SBS(Select Bus Service)


Adică autobuzele articulate vopsite mai "vesel" față de restul flotei, cum e 6095 pe care l-am pus eu pe pagina anterioară, dacă am înțeles bine.

 


Re: New York bobby

Dap. Atenție SBS-urile sunt Albastru deschis, dacă sunt albastru închis cu galben înseamnă că este doar un autobuz nou cumpărat cum este cel de mai jos

Sursa:Adam Moreira(Wikipedia)
MTA_New_York_City_Bus_New_Flyer_Xcelsior_XN60_1016_driver_training.jpg (523.06 KB; downloaded 4705 times)


Iar acesta este un SBS:

Select Bus Service

Sursa:Wikipedia Commons
1280px-NYCT_bus_No.5518_in_M79_SBS_by_TK27_(smartphone).png (1.61 MB; downloaded 4716 times)

 


Re: New York Dragos31

Alte cadre din New York.  :yes:

Incep cu un autobuz simplu si cu unul interurban folosit pe curse mai lungi intre cartierele orasului. ;)

6736 - Linia M20 - Bulevardul 8 - 18 Aprilie 2019





3384 - Linia BXM2 - Manhattan Midtown - 18 Aprilie 2019






Si acum cateva autobuze articulate prin Manhattan :D

5976 - Linia M15 - Bulevardul 1 (Sediul ONU) - 18 Aprilie 2019





5892 - Linia M34A - Bulevardul 8 - 18 Aprilie 2019





6095 - Linia M14A - Bulevardul 4 - 19 Aprilie 2019





6105 - Linia M14A - Bulevardul 4 - 19 Aprilie 2019





5512 - Linia M34A - Empire State Building - 19 Aprilie 2019





5570 - Linia M34A - Empire State Building - 19 Aprilie 2019



 


Re: New York Dragos31

Si cateva diverse de la metrou.

Statia de pe strada 59, in care va ziceam in primul mesaj de pe aceasta pagina ca m-am invartit vreo 15 minute... :lol:  P.S.: Aici se vede doar 1/6 din statie... :twisted:





O garnitura parasind statia de pe Strada 34 pe linia E, si pe aici m-am invartit vreo 10 minute...





Si un panou informativ, din pacate,  nu mai stiu pe unde l-am gasit  :oops:





Si, acum, o scurta rubrica de INFO. Daca ajungeti pe acolo si calatoriti cu linia de metrou 6, fiti atenti! Exista linia 6(romb) si linia 6(cerc). Linia 6(romb) are o traseul comun cu linia 6(cerc), numai ca, undeva intre Harlem si cartierul The Bronx are o ramnificatie care ii permite sa nu mai opreasca in toate statiile.









P.S.: Dacă ajungeți în oraș și vreți să mâncați ceva bun și ieftin, vă recomand pizzeria 2 BROSS PIZZA, situată la intersecția Bulevardului 8 cu Strada 38. Printre cele mai bune felii de pizza pe care le-am servit vreodată. :)

 


Re: New York PTMZ

The MTA’s fleet of 5,800 buses burned 37.5 million gallons of fuel in 2020 — costing the agency nearly $55 million. But an end to the gas guzzling may be on the horizon.

A recent push by transit officials — emboldened by President Biden’s promise to dramatically slash U.S. greenhouse gas emissions — has put the Metropolitan Transportation Authority on a path to buy only electric buses starting in 2028, and use almost no gasoline to power its fleet by 2040, officials said.

It’s an ambitious goal, and the MTA has a long way to go. The agency currently has just 25 electric buses in its fleet, and roughly 55% of the agency’s buses run on diesel fuel.

The MTA earlier this month put out a request to purchase 45 more electric buses, and there’s money for 475 more electric buses in the agency’s 2020-2024 capital plan, which also allocates money for 1,074 buses that run on fossil fuels.

“The technology is maturing,” said Craig Cipriano, head of buses at the MTA. “With the push from the federal government, the amount of focus and, most importantly, the amount of resources and money being put behind it, I really expect it to take off exponentially in the coming years.”

The MTA’s most powerful electric buses, a set of 15 60-footers that operate out of Manhattan, can complete three or four trips before they need to be recharged — a process that takes nearly seven hours, Cipriano said.

The batteries on the electric buses lose power more quickly in the winter, when they must also power heating systems, Cipriano said.

The MTA’s electric models do not have enough range to operate on roughly one-third of the agency’s routes — and there is only one manufacturer that currently makes electric versions of the coach buses that run on the agency’s express routes, officials said.

But the amount of money available for bus manufacturers ought to help move the technology forward.

“I think we have a tremendous impact on the industry,” said Cipriano. “We currently have $1.1 billion programmed from our 2020-2024 capital plan [for electric buses and chargers]. It’s something that no other agency can say ... We buy the most amount of buses of any agency in North America.”

Cipriano said the MTA’s first purchase of hybrid-electric buses in 1997 — which ended up useless — is an example of how quickly electric vehicle technology can progress.

“Those buses ended up being parked in a bus depot because the technology was too premature,” said Cipriano. “Only six years later, in 2003, we bought our first fleet of them and ended up being the largest operator of hybrid-electric in the country.”

MTA officials plan to begin building charging infrastructure in at least eight of the city’s 28 bus depots by 2024 — and Cipriano said the agency will upgrade an average of three depots a year between now and 2040 to handle the plans for an all-electric fleet.

Even if the charging infrastructure is in place and battery performance improves, the city’s and state’s electrical grid must also play catch-up. Cipriano said the current technology would require the MTA to consume 10 times the electricity it uses today if all of its buses were electric.

“The Department of Education last week committed to an all-electric fleet of school buses. The city is committed to an all-electric fleet of non-revenue vehicles,” said Cipriano. “They’re all going to be vying for the same power source.”

Cipriano said electric bus improvements in the coming years should bring longer run times, quicker charge times and less electricity consumption. But he warned that it’s crucial for back-ups — whether diesel buses or other charging methods — in case of an emergency.

Sursa: Daily News

 


Re: New York andreiiul

New York este afectat de uraganul Ida si normal ca metroul are de suferit.
Cum se alimenteaza metroul din New York? Vazand acest videoclip nu prea inteleg cum functioneaza cu atata apa. Misto ca mai si deschide usile sa coboare calatorii.
https://twitter.com/i/status/1433300015829639169 (nu am cum sa pun direct vide din Twitter se pare.

 


Go to page:  1 2 3
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Statele Unite ale Americii  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use