Infrastructura feroviară din RomâniaMagistrale de cale feratăMagistrala 100

 

Topic: Linia Golești-Câmpulung (Linia 105)

9 posts, 5942 views
Linia Golești-Câmpulung (Linia 105) COSTACHE MIHAIL

CAMPULUNG MUSCEL: 28 octombrie 2010

campulung muscel (1).jpg (236.16 KB; downloaded 3380 times)
campulung muscel (2).jpg (267.94 KB; downloaded 3358 times)
campulung muscel (3).jpg (319.29 KB; downloaded 3427 times)
campulung muscel (4).jpg (332.97 KB; downloaded 3375 times)

 


Linia Golești-Câmpulung (Linia 90X) TibiV

O veste care mi se pare ca suna de bine... :)

Câmpulung Muscel – din nou pe harta CFR Călători
14-10-2015
...Trenurile circulă  în regim IR, iar tarifele sunt la nivel de tren Regio pentru călătorii urcaţi/coborâţi  în/din staţiile Parc Kreţulescu, Câmpulung, Stâlpeni, Ciumeşti şi Ştefanesti Argeş, având ca destinaţie/plecare staţia Bucureşti Nord ...


Mama ce m-am chinuit sa gasesc localitatea ... Parcul Kretulescu...  :lol:

Daca stie cineva care este numarul liniei, il rog sa modifice sau sa mi-l scrie aici...
Am cautat o multime de timp si nu am gasit...  :oops:

 


Re: Linia Golesti-Campulung (Linia 90X) andrei11

E tot in Campulung, era si pe vremea Comunismului / Socialismului, dar imi scapa acum denumirea. Era oricum un nume de femeie / doamna / domnisoara, Olga Bancic ?
Linia ar trebui sa fie 905  daca nu s-au facut schimbari majore in ultimul timp.

 


Re: Gara Campulung (Linia 905) florin

Olga Bancic se chema parcul înainte.

Programul este cam prost, trenurile de vineri/duminică seara erau pline acum câțiva ani, acum le-au pus prea devreme. Păcat.

 


Re: Linia Golești-Câmpulung (Linia 90X) PTMZ

Linia aceasta continuă spre gara Argeșel, în localitatea Valea Mare-Pravăț. Din această gară, dacă trenurile de marfă rebrușează, ajung la Holchim. Trenurile de călători au fost desființate prin decembrie 2001, parcă. Haltele de la Parc Kretzulescu spre Argeșel:
- UM Muscel (deservea ARO, în prezent, după cum se știe, moarte)
- Pravăț (undeva pe la periferia comunei Valea Mare-Pravăț, destul de incomod pentru călători)
Culmea, cele două halte nu mai apar pe Google Maps, dar gara Argeșel încă figurează pe acea hartă.
Tronsonul a fost desființat traficului de călători și din cauza distanței: 7km pe șosea, 14km pe calea ferată.
De asemenea, chiar înainte de Argeșel, există un tunel de aproximativ 200m lungime. Este vizibil cum veniți pe DN 72A, dinspre Târgoviște, chiar înainte de giratoriul cu DN 73.

 


Re: Linia Golești-Câmpulung (Linia 90X) shoppy

Mai are si 5 poduri/viaducte, fiecare cam de 100m lungime.

 


Re: Linia Golești-Câmpulung (Linia 90X) vlaicuandrei

Putina lume stie si faptul ca dupa Halta UM Muscel, exista un post de macaze ce deservea linia industriala ce ducea in uzina ARO si linia industriala ce ocolea orasul pe la poalele dealului Grui, spre fosta fabrica de melana.
Am fost weekendul trecut pe o portiune de aproximativ 1 km din aceasta linie, iar natura si-a reintrat in drepturi in totalitate (bine, ajutata si de mana omului din loc in loc). Sunt locuri unde efectiv treci prin curtea oamenilor, linia fiind demontata si folosita pentru diverse, de la nicovale in cazul liniei de tren, pana la trepte si garduri in cazul traverselor. Din pacate, sina de tren se prezinta in unele cazuri mai bine decat cele de pe unele magistrale importante.
Impresionante sunt si numarul de lucrari de arta efectuate (in doar 1 km am trecut peste doua poduri metalice, doua podete de beton cu subtraversari de apa betonate si directionate astfel incat sa nu afecteze terasamentul, plus versanti intregi de beton armat).
Linie melana 1.jpg (420.41 KB; downloaded 2914 times)

Ar fi interesat de aflat de ce a fost smulsa din pamant si strambata in mod voit in asa hal, pentru a face mai facil accesul in fosta uzina ARO aflata in dreapta pozei, in contextul in care drumul de acces este pe partea cealalata.
Linie melana 2.jpg (355.17 KB; downloaded 2913 times)

Continuarea liniei spre fosta fabrica de melana.
Capture.JPG (51.92 KB; downloaded 2911 times)

O incercare de a schita linia si ce s-a putut observa mergand pe cat posibil pe terasamentul acesteia.

 


Re: Linia Golești-Câmpulung (Linia 90X) vlaicuandrei

In cadrul aceleiasi "expeditii" am vizitat si captul liniei, respectiv statia Argesel. Linia se termina cu un post de macaze vandalizat, macaze pozitionate pe un pod de beton (inscriptie CFR 1972), deasupra unui drum comunal.
Capat Argesel padure.jpg (396.03 KB; downloaded 2917 times)

Linia in sine se termina intr-o padurice, fara a fi vizibil vreun capat de linie fizic, deoarece chiar si ciotul vizibil este de fapt intr-o semi mlastina, practic plutind pe noroi si apa. Cu toate acestea, manevra se mai face, linia fiind vizibil utilizata, iar petele de motorina si petrol fiind omniprezente.
Capat argesel gara.jpg (372.4 KB; downloaded 2938 times)

Majoritatea macazelor sunt eclisate, din totalul liniilor din statie, fiind folosite doar 2, ocazional 3.
Gara Argesel.jpg (309.37 KB; downloaded 2914 times)

Se poate observa in gara si un tren gol, ce urma sa plece spre Campulung Muscel. Circulatia se face in baza ordinului de circulatie, circulatia fiind "la cale libera".

 


Re: Linia Golești-Câmpulung (Linia 90X) vlaicuandrei

Si pentru ca tot au fost pomenite in mesajele anterioare, atasez si poze cu fosta halta Pravat si tunelul aferent.
Tunel.jpg (407.3 KB; downloaded 2916 times)

Halta Pravat.jpg (435.31 KB; downloaded 2915 times)

Daca nu ma insel, cred ca este singurul tunel de cale ferata functional din tot judetul Arges.
Linia Campulung - Argesel are o lungime de 13.818 metri si este aproape o linie de munte, daca pot spune asa, avand declivitati de aproape 18 la mie (17.40 la mie mai exact), viaducte si o gramada de debleuri  ramforsate cu beton armat. Linia urca in mod constant dupa fosta uzina ARO spre combinatul de ciment, pana in dreptul fostei Halte Pravat, de unde coboara spre gara Argesel.
Pentru distanta Campulung - Argesel se folosesc uneori cate doua locomotive, iar in cazuri speciale pentru distanta Argesel - Campulung se folosesc si cate trei locomotive, doua in capul trenului si una pe post de impingatoare, nelegata la aer si tren, ce ajuta la urcarea pana in fosta Halta Pravat, inainte de tunel, franand si circuland izolata inapoi la gara Argesel.

Din discutiile purtate cu personalul feroviar din Gara Campulung si Gara Argesel, se zice ca inainte de '89 exista un proiect de continuare a liniei catre Rasnov-Zarnesti. Ar fi interesant de vazut care ar fi fost traseul ales.

 


Home page  • 
Parent forum: Magistrala 100  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419424 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use