Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB

Prezentarea detaliată a tuturor liniilor de tramvai din București

Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB

Mesajde punmeister » Mar, 23 Apr 2019, 20:04

De Turda stiam, acolo chiar se simte ca a lucrat linia bine de tot.
Pe ce linii vor mai lucra in perioada urmatoare?
Avatar utilizator
punmeister
Membru Gold
 
Mesaje: 3927
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB

Mesajde Tom » Sâm, 27 Apr 2019, 20:47

Pentru cine se plânge de linia OR din București... Pesimiștii spun că mai rău ca ea nu se poate. Optimiștii spun că se poate și iată dovada.
Imagine.
Sursa: transphoto.ru
Nu poți spune că ești OM dacă n'ai plantat un POM și nu ai crescut un TOM!
Avatar utilizator
Tom
Pisică
 
Mesaje: 1963
Membru din: Mar, 29 Dec 2009, 01:03
Localitate: Imperium Trix

Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB

Mesajde 1689 » Dum, 28 Apr 2019, 02:39

Oh... Lumea uita (sau nu stie) cum arata infrastructura in Bucuresti inainte de aparitia solutiei cu dale de beton.

Cind s-a modernizat primul tronson de test intre Pta Sudului si Husi la inceputul anilor '80, era ceva dintr-o alta (noua si moderna) lume.

Dupa ce se termina, V56-urile de pe 9 si 11 incepeau iar sa loveasca cu trucurile pietrele de terasament acolo unde linia era rupta si afundata (tin mine, cel putin, segmentul intre Brincoveanu si Stoian Militaru unde trebuia sa te tii cu simt de raspundere de bare ca sa nu te doboare balansul...). Cit despre bietele Tatre de pe 20, ce pot sa mai spun ? Era ca si cum ai duce un Bentley pe un drum forestier... Dar asta e o alta poveste.

Acel prim segment de test a rezistat impecabil pina prin '86 cind s-a modernizat intreaga bucata de la Bellu la Pta Sudului. Dar a rezistat pentru ca terasamentul fusese sapat aproape la fel de adinc precum la modernizarile din anii 2000, s-au asternut straturi de piatra sparta de dimensiuni succesive si s-a compactat cu simt de raspundere. La montarea dalelor se verifica planeitatea si dupa instalarea sinei s-a verificat liniaritatea cu echipamente geodezice. Toata operatiunea - pentru cei aproximativ 250 metri cale simpla (pentru ca s-a modernizat doar sensul Pta Sudului - Husi) - a durat citeva luni.

Nu c-ar fi fost vreodata perfecta, dar solutia OR a devenit cu adevarat o catastrofa cind a inceput sa se faca economie la pregatirea fundamentului pe care se instalau dalele de beton, la calitatea otelului din care era facuta sina si la calitatea furtunului de cauciuc cu care se fixa linia.

Mai mult, pe masura ce terasamentul ceda si se cirpea linia, nimeni nu s-a mai preocupat sa inlocuiasca furtunul de fixare care era ars de sudura. Rezultatul ? Sina era flexibila, in timpul verii se dilata si pur si simplu era forfecata.

Ah ! Si cireasa de pe tort: minunatul V3A... Greu, cu bandaje din otel prost, sistem de frinare ineficient care impunea folosirea patinei ca solutie uzuala, lung, cu articulatii proaste si neechilibrat dinamic.

Trei segmente cu un numar de boghiuri motoare (cite se nimerea sa fie functionale si mai mult sau mai putin blocate) care se deplasau oarecum simultan - cunoscute popular sub numele de tramvai.
Avatar utilizator
1689
Membru Silver
 
Mesaje: 885
Membru din: Mie, 10 Mar 2010, 19:38

Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB

Mesajde 1689 » Dum, 28 Apr 2019, 13:30

ByOnu scrie:
sab scrie:Acum serios, chiar vezi tramvai pe Bd Unirii ? Sa fim seriosi...


DA! Why not? Green track pe centru, in locul fantanilor. Nu se pierde nimic, nici carosabil, nici spatiu verde. Iar autobuzele abia fac fata la orele de varf.


Nici eu nu dau vreo sansa tramvaiului in jurul Casei Poporului.

In primul rind, este vorba de doua curbe la 90 de grade care ar sectiona traficul (13 Septembrie cu Bd Libertatii si Bd Libertatii cu Bd Unirii).

In al doilea rind, s-a discutat si ras-discutat despre traversarea Pietei Unirii. Megalmanofintinile nu vor fi - sper ca va e evident - niciodata desfiintate. Ca atare, singura solutie ar fi ca linia de tramvai sa le dea roata. Sa presupunem ca se vor folosi tramvaie cu autonomie (pentru ca - altfel - nu vad cum se poate instala catenara in apropierea lor), curba va fi destul de strinsa. Rezultatul: linia se va uza rapid si viteza de deplasare va fi extrem de mica. In plus, gituirea circulatiei.

Concluzia ? Uitati de un astfel de proiect.
Cel putin pina cind Bucurestiul va avea un Hausmann (desi, daca stam sa ne gindim, am avut deja unul si se vede ce a iesit...)
Avatar utilizator
1689
Membru Silver
 
Mesaje: 885
Membru din: Mie, 10 Mar 2010, 19:38

Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB

Mesajde punmeister » Dum, 28 Apr 2019, 13:31

Ar putea folosi sistemul Alstom APS daca nu vor catenara.
Avatar utilizator
punmeister
Membru Gold
 
Mesaje: 3927
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB

Mesajde 1689 » Dum, 28 Apr 2019, 13:43

Am tot respectul pentru calitatea documentarii mesajelor Dvs., dar ma vad nevoit sa va reamintesc ca - la licitatiile actuale pentru tramvaie (cu care, vrem nu vrem, vom trai inca 20-30 de ani) - se bat alde URAC Astra Jianjin si Gighirlik...
Nu neg ca exista solutii tehnice, dar lipseste ceva esential. Nu intru, insa, in detalii pentru a nu incalca politica forumului.
Avatar utilizator
1689
Membru Silver
 
Mesaje: 885
Membru din: Mie, 10 Mar 2010, 19:38

Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB

Mesajde punmeister » Dum, 28 Apr 2019, 14:16

Eu am propus doar o solutie la ce ziceai tu referitor la tramvaiele IMC. Ca vor face sau nu, asta e altceva :popa:
Avatar utilizator
punmeister
Membru Gold
 
Mesaje: 3927
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB

Mesajde ByOnu » Dum, 28 Apr 2019, 14:58

Wait. Wait. Tramvai DOAR intre Piata Unirii si Hurmuzachi, cu ramnificatii spre Nerva Traian, Hala Traian, Calea Vitan / Dudesti.

Tronsonul Palatul Parlamentului - Piata Unirii trebuie sa ramana predominant pietonal, asa cum s-a decis la PIDU.
Dacă merge cu sârmă, e păcat să pui șurub!
Avatar utilizator
ByOnu
Membru Gold
 
Mesaje: 4670
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 16:20
Localitate: Km 0

Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB

Mesajde 1689 » Dum, 28 Apr 2019, 15:10

Puteti sa uitati...

Hausceausescu a reusit sa impuna o fractura deschisa in centrul orasului.

Daca ginditi intregul Bd Unirii ca o zona pietonala, ati taiat un sfert (daca nu jumatate) de Bucuresti in bucati independente.

Rahova, Alexandriei, Ghencea nu vor mai avea nici o optiune de a ajunge in Pta Unirii.
Avatar utilizator
1689
Membru Silver
 
Mesaje: 885
Membru din: Mie, 10 Mar 2010, 19:38

Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB

Mesajde 1.cremsnit » Dum, 28 Apr 2019, 19:00

Și 32, 23, 47, 117, 385 ce fac?
“Ignore all hatred and criticism. Live for what you create, and die protecting it.”
Avatar utilizator
1.cremsnit
 
Mesaje: 53
Membru din: Joi, 03 Iul 2014, 13:00

Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB

Mesajde ByOnu » Dum, 28 Apr 2019, 19:29

Pe tronsonul Piata Unirii - Constitutiei NU avem transport public. Iar alternative exista oricum via Regina Maria sau Natiunile Unite. Deci nu vad de unde drama. :bere:
Dacă merge cu sârmă, e păcat să pui șurub!
Avatar utilizator
ByOnu
Membru Gold
 
Mesaje: 4670
Membru din: Mie, 09 Iun 2010, 16:20
Localitate: Km 0

Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB

Mesajde Marian Andrei » Sâm, 25 Mai 2019, 14:15

In scurt timp avem pe SEAP licitatia pentru refacarea unui important lot de peroane si refugii din oras.
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 18020
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB

Mesajde Puss in Boots » Dum, 26 Mai 2019, 06:13

Se vor si lungi? Peroanele.
Puss in Boots
Membru Bronze
 
Mesaje: 3633
Membru din: Vin, 05 Mai 2017, 09:08

Re: Discuții generale despre rețeaua de tramvaie a STB

Mesajde punmeister » Vin, 26 Iul 2019, 12:00

:popa: :popa: :popa:
"Proiect de hotărâre privind asocierea Municipiului București cu Societatea de Transport București STB S.A. și Sectorul 5 al Municipiului București, în vederea finanțării și realizării în comun a lucrărilor de interes public local cu privire la modernizarea stațiilor de tramvai ale STB S.A. aflate pe teritoriul administrativ al Sectorului 5 al Municipiului București Inițiator – Primarul General al Municipiului București Comisii: - Comisia de Transporturi şi Infrastructură Urbană - Comisia pentru Relaţii Internaţionale, Cooperare şi Asociere cu Alte Autorităţi Publice - Comisia Juridică şi de Disciplină"
Fişiere ataşate
82_20190731.pdf
(817.62 KiB) Descărcat de 21 ori
Avatar utilizator
punmeister
Membru Gold
 
Mesaje: 3927
Membru din: Joi, 19 Noi 2015, 19:11
Localitate: Aviatiei City

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Prezentarea rețelei de tramvai din București


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 7 vizitatori