Infrastructura feroviară din RomâniaComplexul Feroviar BucureștiLegăturile feroviare Gara de Nord - Aeroport OtopeniLegătura existentă GdN - OTP (via M700 / PO Aeroport, cu transbordare auto)

 

Topic: Știri și articole din presă

25 posts, 10667 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Știri și articole din presă Utilizator anonim

Trenul care pierde un milion €
Trenul care face legătura între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni va fi menţinut şi anul acesta, chiar dacă acesta funcţionează pe pierderi. Ministerul Transporturilor caută soluţii de eficientizare a trenului, care înregistrează pierderi lunare de peste 100.000 de euro.

"Pe relaţia Bucureşti Nord - P. O. Aeroport, în perioada martie - noiembrie 2009 s-a înregistrat un număr mediu de 7.400 de călători/lună. Media încasărilor obţinute din vânzarea biletelor de călătorie pe această rută este de 36.000 lei/ lună", potrivit CFR Călători. Un calcul sumar arată că media lunară a încasărilor din vânzarea biletelor pentru această rută ar fi trebuit să fie de 44.400 de lei, deoarece un bilet costă 6 lei. Rezultă o diferenţă de 8.400 de lei, care nu apare în cifrele CFR. Ori datele sunt incorecte, ori diferenţa dintre încasările înregistrate de CFR Călători şi numărul de călători care circulă cu acest tren este reprezentată de "blatişti".

CHELTUIELI ŞI PIERDERI
"Costurile pentru efectuarea unei curse sunt de circa 470 lei/ tren+microbuz de transfer/zi. Zilnic circulă 32 de trenuri (16 dus/16 întors) în regim cadenţat, la interval de o oră, în graficul orar 05:26 - 21:44, din care două trenuri pe sensul Bucureşti Nord-Otopeni sunt în relaţia Galaţi şi un tren pe relaţia Otopeni-Bucureşti Nord vine de la Galaţi", potrivit CFR Călători. Astfel, zilnic cheltuielile cu cele 32 de trenuri se ridică la 15.040 de lei, adică 451.200 de lei pe lună.

Dacă scădem suma încasată din vânzarea biletelor, adică 36.000 de lei, pierderile lunare se ridică la 415.200 de lei (peste 100.000 de euro), la care se adaugă şi cheltuielile cu salariile personalului de tren. Astfel, în cele 11 luni de când a fost introdus în circulaţie, pierderile sunt de peste un milion de euro.

SCHIMBĂRI PE 2010
Ministerul Transporturilor încearcă totuşi să rentabilizeze această rută. "Oferta a înregistrat unele modificări faţă de anul anterior, menite să sporească atractivitatea: durata de transport s-a redus cu 10 minute; s-au efectuat anumite legături din Bucureşti Nord spre Oradea şi Bicaz (la trenul IC 531 şi la trenul IC 557), s-a realizat legătura directă cu Galaţi (trenurile 871, 1671, 572 ) şi Făurei, Urziceni (trenul 7032).

În funcţie de traficul înregistrat pe această rută, există posibilitatea reaşezării programului de transport", potrivit CFR Călători.

ÎL ÎNCHIDE SAU NU?
Atitudinea lui Berceanu cu privire la trenul care face legătura între Gara de Nord şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Otopeni s-a modificat de mai multe ori pe parcursul anului trecut. Dacă la inaugurarea acestei rute, în martie 2009, Berceanu era încântat de soluţia găsită, spunând că nu ne costă nimic, la câteva luni după, în mai, anunţa că va închide această linie deoarece merge pe pierderi.

"Linia feroviară Gara de Nord - Otopeni funcţionează pe pierderi, pentru că trenurile circulă aproape goale. Nu atrage suficient trafic. Obligaţia noastră este să ţinem cont de raportul economic şi orice înregistrează pierderi trebuie restructurat sau închis", declara Berceanu pe 12 mai. El nu a precizat când va fi închisă linia respectivă. Trenul merge pe traseul Gara de Nord Bucureşti-Triaj-Chitila-Mogoşoaia-Baloteşti, de unde pasagerii îşi continuă călătoria cu autobuze până la Aeroportul Otopeni. Preţul unui bilet, care acoperă şi transportul cu autobuzul, este de şase lei.

https://m.jurnalul.antena3.ro/bani-afac ... 34139.html

 


Re: Trenul Gara de Nord - Aeroport Otopeni Dominatrix

Circulația trenurilor pe ruta Gara de Nord – Otopeni, reluată experimental

Circulația trenurilor Regio, care fac legătura între Gara de Nord și Otopeni, va fi reluată, de probă.
Trenurile Regio “Henri Coandă Expres” își vor relua, începând de vineri, circulația pe ruta București Nord – P.O. Aeroport h – Balotești și retur. CFR Călători a motivat sistarea circulației pe această arteră pe fondul condițiilor meteo nefavorabile din această iarnă și a utilizării foarte scăzute.

Compania anunță că, în contextul transferului activității companiilor de zbor low -cost de la Aeroportul Internațional Aurel Vlaicu (București Băneasa) la Aeroportul Internaţional Henri Coandă (Otopeni), transportul va fi reluat experimental, pentru circa două luni, pentru a se a putea face o evaluare a pieței pe această rută. ”În funcție de nivelul de trafic, se va lua o decize finală asupra menținerii în circulație a trenurilor Henri Coandă Expres”, explică CFR Călători.

În intervalul orar 6.25–21.24, trenurile vor asigura legături corelate cu activitatea traficului aerian din Aeroportul Internaţional Henri Coandă Otopeni. Un bilet costă 8,10 lei, iar un abonament lunar se ridică la 136 de lei. Tarifele includ și transferul cu microbuzul.

http://b365.ro/news/circula ... erimental/

 


Re: Trenul Gara de Nord - Aeroport Otopeni Dragos Tanase

"Tren urban sau metrou subteran, pe ruta Bucuresti (Gara de Nord) - Otopeni)"?: http://www.incomemagazine.ro/articol_83 ... erane.html

 


Știri și articole din presă misterr

CFR SA a lansat licitaţia pentru modernizarea liniei de cale ferată care leagă Gara de Nord de Aeroportul Henri Coandă





CFR SA a anunţat, marţi, că a lansat licitaţia pentru modernizarea liniei de cale ferată care leagă Gara de Nord de Aeroportul Henri Coandă, valoarea contractului, pentru lucrarea respectivă, fiind estimată la 420,1 milioane lei (88,53 milioane euro), fără TVA.

Licitaţia vizează ”modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti – Faza I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti”, potrivit anunţului.

Valoarea totală estimată a contractului este de 420,113 milioane lei, fără TVA, din care 402,711 milioane lei pentru execuţia lucrărilor şi 17,4 milioane lei pentru servicii de proiectare.

Sursa de finanţare este asigurată din Fonduri de Coeziune şi Buget de Stat, aferente cadrului financiar 2014-2020.

Obiectul contractului cuprinde construirea unei căi ferate duble în lungime de 2,95 km, un viaduct de 1,52 km care traversează DN1, 3 podete, instalaţie de centralizare electronică şi o statie de călători la terminalul T1.

Durata contractului este de 14 luni dintre care2 luni pentru proiectare şi 12 luni pentru execuţie, la care se adaugă 60 de luni perioadă de garanţie.

Termenul limită pentru primirea ofertelor este 25 martie, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 15.00, potrivit CFR SA.

 


Re: Legătura feroviară existentă Gara De Nord - Aeroport Oto TibiV

Deocamdata pe ”firul scurt”, inca nu am link ”oficial”...

COMUNICAT DE PRESĂ

CFR SA a desemnat firma câştigătoare a licitaţiei “Dublarea liniei de cale ferată între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti”

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a desemnat societatea SC PORR CONSTRUCT SRL câştigătoare a procedurii de licitaţie publică pentru Dublarea liniei de cale ferată între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti (proiectare şi execuţie),oferta financiară depusă fiind de 50.493.829,66 lei fără TVA.

Durata contractului (proiectare şi execuţie) este de 17 luni, iar sursa de finanţare, pentru realizarea obiectivului Dublarea liniei de cale ferată între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti, va fi asigurată din fonduri de investiţii de la Bugetul de Stat.

Contractul prevede lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară pe întreaga distanţă, inclusiv modernizarea Punctului de Oprire Aeroport.

Semnarea contractului între cele două părţi este condiţionată de aprobarea bugetului pe 2019, conform clauzei suspensive menţionată în Anunţul de Participare nr. CN1005560/23.10.2018.

Menţionăm faptul că lucrările pentru Dublarea liniei de cale ferată între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti sunt incluse în proiectul Modernizarea liniei Bucureşti Nord - Aeroportul Internaţional Henri Coandă Bucureşti, în cadrul căruia CFR SA a lansat în data de 12.02.2019 şi licitaţia publică pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţieFaza I - Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București.

LE
Link oficial: http://www.cfr.ro/index.php/comunicate-de-presa/comunicate-de-presa-2019/4687-25-februarie-2019-cfr-sa-a-desemnat-firma-castigatoare-a-licitatiei-dublarea-liniei-de-cale-ferata-intre-statiile-mogosoaia-si-balotesti

 


Re: Știri și articole din presă punmeister

Avem trei oferte!
- SC ARCADA COMPANY SA – SC ISPCF SA – DB ENGINEERING & CONSULTING GMBH
- PORR CONSTRUCT SRL
- MAPA INŞAAT VE TICARET A.Ş.

 


Re: Știri și articole din presă abc_XC

CFR Infrastructura a publicat pe pagina sa de Facebook urmatorul comunicat: https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/2520895264611993
Dublarea liniei de cale ferată între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti - proiectare şi execuţie

Dublarea liniei de cale ferată între stațiile Mogoșoaia și Balotești reprezintă prima lucrare de dublare a unei linii de cale ferată realizată, după 1989 pe reţeaua feroviară, exclusiv din fonduri de la Bugetul de Stat.

♦ Valoare contract: 50,5 milioane lei
♦ Sursă de finanţare: Bugetul de Stat

♦ Etape contractuale: Proiectare/Execuţie
◘ consolidare şi lărgire terasament
◘ montarea suprastructurii liniei pentru realizarea căii ferate duble
◘ construirea noului Punctul de Oprire Aeroport (PO Aeroport)
◘ reparaţii şi consolidări la 4 podeţe, 3 poduri şi o trecere la nivel
◘ montarea instalaţiilor de semnalizare şi telecomunicatii feroviare pe întreaga distanţă
◘montarea instalaţiilor de energoalimentare pentru PO Aeroport.

♦ Punctul de Oprire Aeroport
◘ construcţie nouă, pe două niveluri (parter şi etaj)
◘ 2 peroane, fiecare în lungime de 150 m şi lătime de 3 m,
◘ scări fixe şi rulante pentru accesul publicului călător
◘ lift pentru accesul persoanelor cu dizabilități

♦ Beneficii: creşterea calităţii serviciilor de transport feroviar, prin:
◘ trenuri cu mers cadenţat pentru transportul de navetă
◘ trenuri cu mers cadenţat pentru transportul de călători spre şi de la Aeroport

♦ Constructor
◘ SC PORR CONSTRUCT SRL
Foto: ilustraţie grafică PO Aeroport

PO Aeroport.jpg (100.27 KB; downloaded 5649 times)

Aeroport.jpg (92.3 KB; downloaded 5642 times)

Avioane.jpg (52.58 KB; downloaded 5647 times)

Aeroport1.jpg (31.08 KB; downloaded 5645 times)

 


Re: Știri și articole din presă stefan_br

Si-au dat seama ca nu au cum sa faca linia de aeroport asa de repede (intr-un an :lol: ) asa ca vin cu ceva mai simplu...

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Știri și articole din presă Utilizator anonim

Pai posibil nici asta sa nu fie gata pana in 20-20.  :oops:

 


Re: Știri și articole din presă punmeister

Daca vor plati facturile Porr la timp poate poate se intampla minunea.

 


Re: Știri și articole din presă abc_XC

Cei de la CFR Infrastructura au postat un nou comunicat despre lucrari pentru redeschiderea circulatiei feroviare in zona Post Rudeni -Post Colentina si Colentina -Mogosoaia. Cred ca este vorba de linia aceasta, care a fost candva si electrificata, stalpii ramanand pe margine.
https://www.google.com/maps/@44.49808,25.9976116,3a,47.1y,43.74h,87.36t/data=!3m6!1e1!3m4!1sD9yWLqzhXZoCQpYBz0LM6w!2e0!7i13312!8i6656
Comunicatul: https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/2522591051109081
Reparaţii linii Post Rudeni - Post Colentina, Post Giuleşti - Post Colentina şi Colentina - Mogoşoaia

Lucrările de reparații au drept scop refacerea parametrilor corespunzători pentru reluarea circulaţiei feroviare pe liniile Post Rudeni - Post Colentina, Post Giuleşti - Post Colentina şi Colentina - Mogoşoaia.

♦ Valoare contract: 6,4 milioane lei
♦ Sursă de finanţare: fonduri proprii CNCF „CFR” SA

♦ Zone de lucrări
◘ linia 301Y Post Rudeni – Post Colentina km 0+000-1+220
◘ linia 301L Post Giuleşti – Post Colentina km 9+000-km 9+276
◘ linia 301 K Colentina – Mogoşoaia km 1+800-4+900

♦ Lucrări în execuție
◘ trasarea lucrărilor pentru refacerea geometriei căii, defrișare, curăţare vegetație, decolmatare şanturi;
◘ demontarea căii, excavaţie selectivă în ampriză și evacuarea sterilului cu tren de lucru, nivelarea și compactarea patului căii;
◘ montarea mecanizată a suprastructurii căii, traverse noi, piatră spartă nouă;
◘ refacere în zona schimbătoarelor de cale a substratului căii cu grosimea de 30 cm după compactare, cu geotextil de separaţie, geogrila biaxială de ranforsare, balast nespălat de râu 0-70 mm;
◘ montarea şi introducerea mecanizată în cale a schimbătoarelor simple noi 60-1/9/300;
◘ sudarea joantelor interioare ale aparatelor de cale;
◘ sudarea şinelor şi înglobarea tronsonului km 4+100/4+900 în CFJ existent;
◘ montarea cupoanelor de tranziţie 49/60;
◘ montarea de JIL-uri cu eclise consolidate;
◘ montarea traverselor speciale P1 şi P2 şi a contraşinelor.

♦ Termen de finalizare ◘ septembrie 2019

♦ Executant ◘ SC WIEBE ROMANIA SRL

Foto: CFR Infrastructura

Linia 301L Post Giuleşti – Post Colentina km 9+000 km 9+276.jpg (126.24 KB; downloaded 5646 times)

Linia 301L Post Giuleşti – Post Colentina km 9+000-km 9+276.jpg (103.21 KB; downloaded 5626 times)

Linia 301 K Colentina – Mogoşoaia km 1+800 - 4+900.jpg (115.47 KB; downloaded 5614 times)

Linia 301 K Colentina – Mogoşoaia km 1+800 + 4+900.jpg (98.89 KB; downloaded 5622 times)

Linia 301 K Colentina – Mogoşoaia km 1+800 +-4+900.jpg (112.54 KB; downloaded 5621 times)

Linia 301 K Colentina – Mogoşoaia km 1+800 4+900.jpg (98.98 KB; downloaded 5616 times)

Linia 301Y Post Rudeni – Post Colentina km 0+000 1+220.jpg (119.71 KB; downloaded 5633 times)

Linia 301Y Post Rudeni Post Colentina km 0+000-1+220.jpg (137.77 KB; downloaded 5702 times)


Asta inseamna ca se va redeschide circulatiei feroviare pasajul de sub magistrala 1000 Bucuresti - Ploiesti de langa Chitila?

 


Re: Știri și articole din presă punmeister

Despre reactivarea centurii CF aici:
viewtopic.php?f=167&t=4003&start=28

 


Re: Știri și articole din presă cris_m

punmeister wrote:
Daca vor plati facturile Porr la timp poate poate se intampla minunea.

Mai bine lucrat incet si ca lumea, decat la repezeala doar ca sa ia ochii la lume... :roll:

 


Re: Discuții pe baza lucrărilor și a proiectului abc_XC

CFR Infrastructura a publicat pe pagina sa de Facebook urmatorul comunicat: https://www.facebook.com/cfrinfrastructura/posts/2520895264611993
Dublarea liniei de cale ferată între staţiile Mogoşoaia şi Baloteşti - proiectare şi execuţie

Dublarea liniei de cale ferată între stațiile Mogoșoaia și Balotești reprezintă prima lucrare de dublare a unei linii de cale ferată realizată, după 1989 pe reţeaua feroviară, exclusiv din fonduri de la Bugetul de Stat.

♦ Valoare contract: 50,5 milioane lei
♦ Sursă de finanţare: Bugetul de Stat

♦ Etape contractuale: Proiectare/Execuţie
◘ consolidare şi lărgire terasament
◘ montarea suprastructurii liniei pentru realizarea căii ferate duble
◘ construirea noului Punctul de Oprire Aeroport (PO Aeroport)
◘ reparaţii şi consolidări la 4 podeţe, 3 poduri şi o trecere la nivel
◘ montarea instalaţiilor de semnalizare şi telecomunicatii feroviare pe întreaga distanţă
◘montarea instalaţiilor de energoalimentare pentru PO Aeroport.

♦ Punctul de Oprire Aeroport
◘ construcţie nouă, pe două niveluri (parter şi etaj)
◘ 2 peroane, fiecare în lungime de 150 m şi lătime de 3 m,
◘ scări fixe şi rulante pentru accesul publicului călător
◘ lift pentru accesul persoanelor cu dizabilități

♦ Beneficii: creşterea calităţii serviciilor de transport feroviar, prin:
◘ trenuri cu mers cadenţat pentru transportul de navetă
◘ trenuri cu mers cadenţat pentru transportul de călători spre şi de la Aeroport

♦ Constructor
◘ SC PORR CONSTRUCT SRL
Foto: ilustraţie grafică PO Aeroport
po aeroport.jpg (113.84 KB; downloaded 5296 times)
po aeroport 2.jpg (124.08 KB; downloaded 5302 times)
po aeroport 3.jpg (66.72 KB; downloaded 5311 times)
po aeroport 4.jpg (31.08 KB; downloaded 5297 times)

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Legătura existentă GdN - OTP (via M700 / PO Aeroport, cu transbordare auto)  • 
Choose destination

Since our 2265 forum members have written 419374 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use