Regiunile RomânieiInițiative și proiecte inter-regionale sau inter-județene

 

Topic: Ministerul Dezvoltării - achiziție 51 autobuze electrice de 12m operabile în condiții de șes

81 posts, 18801 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective Linia 43

Evident personal mi-ar placea sa vad Alstom Aptis circuland pe Bdul Tomis.  :)

 


Re: Stiri, noutati, perspective ticker

Serios? Aptis nici macar nu seamana cu un autobuz. Mai bine Solaris sau Sileo.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Andrei98

Turcii nici macar o reprezentare grafica mai calitativa nu au fost in stare sa isi faca  :lol:

 


Re: Stiri, noutati, perspective ticker

La ce te referi? La website? La altceva?

Website gasesti aici: https://www.sileo-ebus.com/en/e-bus-models/e-bus-s10/

 


Re: Stiri, noutati, perspective Linia 43

ticker wrote:
Serios? Aptis nici macar nu seamana cu un autobuz. Mai bine Solaris sau Sileo.

Da. Serios.
Prefer un vehicul inovativ venit de la o firma pentru care tractiunea electrica demult nu mai este o noutate .
Plus ca ,fiind la inceput pe rutier, banuiesc ca vor intra cu preturi mai mici urmand ca dupa ce obtin un numar suficient de contracte ,sa le creasca.

 


Re: Stiri, noutati, perspective WT_fan06

De când faptul că nu seamănă a autobuz e un dezavantaj??
Tocmai faptul că acest autobuz a fost proiectat de la 0 ca pe un tramvai este cel mai mare avantaj posibil față de autobuzele diesel convertite pentru epoca electrică.

Ar fi fantastic să câştige Alstom, dar Aptis e mult prea bun şi mult prea inovativ ca să circule la noi...

 


Re: Stiri, noutati, perspective punmeister

Pai da, Aptis a avut la baza Citadis X05.

 


Re: Stiri, noutati, perspective ticker

Cu aspectul e degustibus.

Dar ma indoiesc ca un tramvai pus pe roti si scurtat la 12m e mai bun decat un autobuz proiectat direct la 12m. Personal consider Solarisul net superior.
OK, o avea Alstom know how si technologie, dar cred ca solutia celor de la Solaris e mai fiabila pe termen lung.

In concluzie, vom vedea, nu vreau sa isc discutii in contradictoriu pe aici.

 


Re: Stiri, noutati, perspective WT_fan06

Nu este vorba de un tramvai pus pe roți... este vorba de cel mai recent design, cea mai recentă tehnologie, cea mai mare flexibilitate, că doar este un produs conceput de la 0 ce a luat cele mai de succes elemente ale unui tramvai și le-a implementat într-un autobuz. Vorbim aici de amenajări interioare moderne gândite de la 0, ferestre mari, uși adecvate, etc..
Ce e mai bun? Un șasiu convențional, vechi de nu știu câți ani (că Solaris nu vine cu un produs fundamental nou, ci cu inovări incrementale - motor mai bun, ajustări la interior și facelift-uri... în fond) sau un autobuz construit de la zero cu ultimele tehnologii și cu cea mai mare flexibilitate?

Cine are avantajul aici?  ;)

 


Re: Stiri, noutati, perspective ticker

Care e avantajul (structural) al unui a ampatament de 11m la un autobuz de 12m?

Cum e raza de bracare (cu tot cu 4 roti directoare)?

Cum e cu interiorul ingust (cu putine locuri pe scaune)?

 


Re: Stiri, noutati, perspective WT_fan06

ticker wrote:
Care e avantajul (structural) al unui a ampatament de 11m la un autobuz de 12m?

Presupun că mai mult loc în salon pentru scaune la nivelul podelei (poate se aude și la Otokar care încă n-a auzit de scaune fără soclu  :evil: ), plus podeaua este coborâtă pe toată lungimea autobuzului, fără cocoașe sau alte cele între uși.

Cum e raza de bracare (cu tot cu 4 roti directoare)?

Aptis este mult mai flexibil în curbe și în alveolele stațiilor, ideea roților "steerable" fiind alinierea perfectă la bordură pentru îmbarcarea și debarcarea rapidă a pasagerilor. În țările civilizate acesta este un criteriu de performanță al liniilor de transport public și se face tot posibilul ca mijloacele să fie cât mai aliniate la bordură și trecerea din autobuz pe peron și invers să fie cât mai lină pentru că așa se reduc timpii morți din stație. Acolo există buton de kneeling "la fiecare stație", acolo nu există să efectuezi stația de pe banda 5 că vezi domne e greu să te bagi în alveola special făcută. Nici nu mai vorbesc ce diferență face asta pentru mobilitatea urbană, pentru cei aflați în scaun cu rotile care nu sunt umiliți.

Cu ocazia asta reamintesc de incidentul din Paris, când pasagerii unui autobuz aglomerat au refuzat să facă loc unei persoane imobilizate în cărucior, așa că șoferul a evacuat autobuzul și a primit la bord numai pe cel în cărucior și pe însoțitorul acestuia. Șoferul a fost numit erou după acest eveniment. Tot respectul pentru astfel de șoferi.
Asta ca să mai arăt o dată diferența de mentalitate. Intră în aceeași categorie cu cabina separată prin zid.

Cum e cu interiorul ingust (cu putine locuri pe scaune)?

Sincer nu mi se pare că este îngust interiorul, iar capacitatea autobuzului nu este mai mică decât la celelalte autobuze convenționale electrificate. Aptis are o capacitate de 95 de persoane, diferența călătoriei cu acest autobuz e făcută de ferestrele panoramice din lateral și din spate, scaunele accesibile și canapelele din spate. Mie acest autobuz îmi dă impresia de telegondolă, mai ales dacă te uiți la cum se vede orașul de pe geamul din spate al autobuzului, ca în filmuleț. De fapt nici nu trebuia să vorbesc atâta, că filmulețul e mult mai sugestiv.



 


Re: Stiri din Alba Iulia PTMZ

Azi a fost prelungit și la această licitație termenul limită al evaluărilor cu 6 luni, până pe 4 aprilie 2020.

 


Re: Stiri din Alba Iulia PTMZ

Termenul limită pentru evaluări a fost depășit.

 


Re: Stiri din Alba Iulia PTMZ

Noul termen: 2 octombrie.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Inițiative și proiecte inter-regionale sau inter-județene  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420666 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use