Zona metropolitană BucureștiTotul despre București

 

Topic: Aspecte negative în circulația bucureșteană

1395 posts, 297676 views
 
Go to page:  1  ... 61 62 63 64 65 66 67  ... 100
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului shoppy

Pana acum bizonii cereau peste tot pasaje supra si sub terane crezand ca aceasta este solutia perfecta la problema fluidizarii, si s-au facut 2 x Bucuresti - Ploiesti, Baneasa, Basarab, Mihai Bravu, Pipera, PPL, Sudului si 4 pe DNCB, si asa au ajuns bizonii sa stea in blocaj pe pasaje, asa ca acuma nu mai vor pasaje si li s-a pus pata pe trecerile de pietoni, in mintea lor aceasta fiind acum solutia perfecta la fluidizarea traficului.
Si cum astia voteaza, se face ce vor ei, deci PMB nu mai are nici un interes in pasaje rutiere, asa ca se apuca de pasarele pietonale si pentru pasajele rutiere nu mai da bani sau da cu taraita.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului zapacitu

Problema nu e ca sunt prea multe pasaje. Nu de aia stau "bizonii" in trafic. Problema e ca majoritatea pasajelor se termina in... semafoare! Ceea ce e absolut stupid. Un pasaj trebuie sa ajunga la un alta pasaj dupa ce pe o lungime de xxx m ai posibilitatea sa te inscrii pe langa pasaj.

Basarab se "infige" in semaforul de la Grozavesti pe o parte si in semaforul de la Banu Manta pe partea ailalta. Victoriei se infige in Roma / Dr. Felix. Obor se infige in Lizeanu / Dimitrov. ALEA ar trebui desfiintate. Iar trecerile de pietoni peste bulevarde de 6 benzi... sa fim seriosi - e o bataie de joc. Mult mai bine se fac niste pasarele sau subtraversari pietonale, decat sa trantesti un semafor aiurea, cum au facut pe multe bulevarde. Daca respectivele pasarele/pasaje sunt gandite bine, nici nu le simti cand le traversezi ca pieton fiind. Dar pentru asta trebuie sa ai scari, sa ai rampe cu panta mica, eventual si lift ca sa nu se supere cei cu carucior manual. Daca ai asa ceva si oricine are carucior de copii/de piata sau scaun cu rotile poate folosi pasajul fara un efort deosebit, atunci zici mersi ca nu stai sa pierzi vremea la semafor. Am intalnit astfel de pasarele in Germania, Austria si Ungaria si sunt super elegante - si nu obliga segmentarea inutila a traficului.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului antonio

Apropo de finantarea pasajului, nu cumva in perioada asta a anului se stabilea alocarea bugetara la PMB? Parca n-am auzit nicio stire.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului shoppy

Exista un nume pentru bulevardul cu pasaje la absolut toate intersectiile si fara treceri de pietoni, se cheama autostrada.
S-a demonstrat in alte parti ca este gresit sa bagi autostrada in oras si acolo unde s-a facut asta ori s-a demolat, ori este in curs de demolare, ori se ia foarte in serios demolarea.
Lafel s-a demonstrat ca si bulevardele de mai mult de 3 benzi/sens(dintre care una BUS) sunt o prostie.
Romanul trebuie sa intelegea ca practic nu exista nici un oras unde sa se fi reusit fluidizarea traficului de masini personale astfel incat in toate familiile de 3 persoane sa se cumpere 3 cazane cu 1.000euro bucata, asigurari si alte taxe practic gratis, parcare si acces in oras gratis, iar fiecare sa mearga zilnic la serviciu cu masina lui.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului architengi

Shoppy, cu tot respectul ca stii ce e aia culee si pila, si eu le ziceam picior de pod si a trebuit sa dau un search pe google sa vad ca am preluat astea din franceza, nu este asa cum spui ca trebuie sa desfiintam bulevardele de 3 benzi in sus si autostrazile care taie printr-o parte a oraselor si sa mergem pe jos, sau sa ne retragem la tara si sa renuntam la oras.
Nu toata lumea poate sa mearga pe jos sau cu bicicleta, sunt destui care trebuie sa isi duca copiii la scoala, la day-care, sa se duca la grocery shopping si nu pot umbla cu zece sacose prin autobuz, pe jos, sau pe bicicleta, etc, etc... Nu vreau sa intru in polemica pe tema asta, ca sunt o gramada de chestii care se pot adauga de fiecare parte, doar vroiam sa spun ca nu trebuie distruse bulevardele de 3 benzi in sus si ca trebuie fluidizat traficul cat se poate. Nu are sens sa se stea ore intregi in trafic.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului Andrei98

Tocmai ce ti-a explicat ca nu mai exista alta solutie pentru fluidizarea traficului in afara de imputinarea masinilor...

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului shoppy

Pai si cand o sa se faca 3 benzi peste tot si tot nu o sa fie suficiente atunci o sa se ceara 4, si dupaia 5, ce facem, demolam orasul ca sa facem benzi?
Cat timp ai impresia ca se pot spune lucruri de ambele parti inseamna ca esti nedocumentat, problema s-a transat in orase mai civilizate, poti sa iei ca exemplu orice capitala civilizata din Europa si sa te convingi ce se intampla acolo.
Depinde ce vrei, multi vor o tara ca afara dar nu stiu ce inseamna asta, de obicei cred ca afara toti isi permit sa mearga zilnic cu masina prin centrul orasului, nu este asa.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului andrei11

# architengi, este un caz tipic unde se aplică zicala:  << Nu  vezi pădurea din cauza copacilor >>
Ca o paranteză, dusul copiilor la școală cu mașina o consider în continuare o fiță. Mai ales "copilașii" de liceu !
Cumpărăturile mi le fac ( aproape ) zilnic de la magazinele din cartier, n-am nevoie de hipermarket  să  umplu portbagajul pentru o săptămână. Stau în București, într-o zonă acceptabilă ( Piața Iancului ) și nu într-un cartier de vile fără posibilități de aprovizionare lejeră.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului zapacitu

Un oras respectabil TREBUIE sa asigure accesul intr-un mod decent. In primul rand, trotuare si acces facil pentru mijloace de transport alternative (carucior copil, carucior handicapati, biciclete, trotinete); asta nu inseamna treceri de pietoni si papat benzi de circulatie aiurea ci gandirea in mod destept a spatiului si pasarele/pasaje care asigura interconectarea trotuarelor in mod natural si fara obstacole percepute - chiar daca traversezi un bulevard de 4 benzi plus tramvai. Pe langa asta trebuie sa poata merge si autoturismele si mijloacele de transport in comun de suprafata (iar pentru asta pasaje, poduri, semafoarte puse destept, limitat la maxim numarul de intreruperi) plus locuri de parcare suficiente cat sa nu exista scuze penibile gen "nu am unde sa las masina". Mai departe tyrebuie sa ai acces subteran facil si util populatiei, astfel incat sa fie mai comod sa ajungi din punctul A in punctul B cu metroul decat cu autoturismul. In prezent, opusul e adevarat.

Solutia nu e imputinarea artificiala a masinilor (reducand numarul de benzi si impunand taxe si limitari directe), ci asigurarea de alternative. Credeti ca daca s-ar putea ajunge in zona Pipera cu metrou din tot Bucurestiul in mod facil si toate masinile parcate aiurea in zona ar fi amendate de trei ori pe zi, ar mai fi probleme de trafic in zona? Iti garantez ca nu!

Insa momentan observ mentalitatea polarizata specifica ultimilor ani in tara asta: X e naspa, Y e naspa, trebuie limitat/eliminat. Ei bine asta nu se va intampla. Moderatia si discutia constructiva e solutia. Isi duce lumea odrasla cu masina? De ce? Pentru ca au voie sa opreasca langa scoli. Daca s-ar depune eforturi in a descuraja treaba asta, s-ar mai linisti lumea. Masini parcate aiurea? Amendezi la 3 ore si la 24 de ore ridici - ceea ce descurajaza fapta destul de mult. Pe vremea cand se ridicau masini se circula mai bine la ore de varf!! Aglomeratie la metrou? Mai faci naibii accese si alternative catre zonele aglomerate (a se citi "mai tragi o magistrala sau inca o statie-doua in zona"). Eventual introduci taxa per angajat in zonele cu mai mult de X angajati la program normal pe metru patrat la sol (insa cu un cadru legal care permite ca 80% din taxa asta sa poata fi direct alocat dezvoltarii in zona respectiva). Stiu ca suna SF pentru RO, dar in directia asta ar trebui sa tindem.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului WT_fan06

S-a demonstrat de multe ori că nu este suficient să încurajezi transportul alternativ, trebuie şi să descurajezi transportul auto. În maşini ar trebui să rămánă numai cei care au o scuză foarte bună să conducă, nu câte un domn/doamnă în maşină că transportul în comun e încet şi prost. Fiecare sondaj arată cā un număr covârşitor ar renunța la maşină dacă transportul în comun ar fi performant.

Dar când STB ia decizii haotic fără niciun studiu de impact sau vreo gândire în avans în general, transportul în comun e din ce în ce mai prost.

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană Trole

Să revenim la aspecte minunate ale traficului din București.
Și o să mergem fix în centru, lângă noul acces în parcarea subterană de la Inter.
20190410_184935-1.jpg (206.94 KB; downloaded 2770 times)

Parcă e ceva deranjant acolo...

Ia să vedem mai bine!
20190410_185331-1.jpg (251.18 KB; downloaded 2772 times)

Și de la oarece distanță.
20190410_074410-1.jpg (114.9 KB; downloaded 2769 times)


Așadar, la ieșirea dintr-una din cele mai tranzitate intersecții, prima bandă devine una de biciclete. Nu mai punem la socoteală că marcajul, în logica absurdă regăsită și în alte locuri din oraș, forțează păstrarea benzii 1, care conduce obligatoriu către viraj la dreapta, în timp ce, de nicăieri, apar două benzi lângă axul drumului. În fapt, în acea zonă, toate vehiculele efectuează forțat o încadrare în banda superioară, fără semnalizare și cu toate riscurile de rigoare.
Oare cum se poate gestiona siguranța și fluența traficului cu astfel de marcaje?
Cât de grea o fi marcarea benzii 1 cu lățime constantă și a benzilor 2 și 3 în paralel cu aceasta, astfel încât să permită deplasarea pe direcția firească spre Piața Romană, banda de obligatoriu dreapta urmând a apărea separat, după zona accesului în parcarea subterană?

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană Cristi N

Cand au asfaltat/marcat Colentina le-am trimis un mail cu acelasi gen de sugestie celor de BPR pentru marcajele de la intersectia cu Dna Ghica sensul de iesire din oras. Le-am adus argumente asemanatoare cu ale tale, am pus poza cu sugestia de marcaj suprapusa peste imaginea din Google Maps, oamenii mi-au dat dreptate, mi-au confirmat ca proiectul respecta sugestiile mele si desteptii de la Administratia strazilor tot prost au marcat.

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană adila

S-a mers pe principiul linia dreapta este mai simplu de tras decat cea curba.

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană adila

Sectorul 4, Intersectia C-tin Brancoveanu cu Oltenitei:
Joi 11 aprilie 2019, adica ieri.
Semafoarele nu functioneaza ca urmare a celor zece picaturi de ploaie date azi. In intersectie nici un politist.
Vineri 12 Aprilie 2019.
Semafoarele tot nu functioneaza. Politia rutiera nu este, si nici macar PL nu este, care urla nu de mult ca vor mai multe drepturi, ca vor atributii in privinta dirijarii traficului rutier etc. Unde sunt sutele de politisti locali din sectorul 4? Pazesc ghivecele cumva?

 


Go to page:  1  ... 61 62 63 64 65 66 67  ... 100
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Totul despre București  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420531 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use