Descriere succinta:
Obiect contract: furnizare 13 trenuri noi de metrou, simulator instruire personal exploatare, set scule speciale (mentenanță trenuri) și serviciile accesorii (transport, asigurare, punerea în funcţiune, asistenţa tehnica în perioada garanţie, instruire personal exploatare, operare trenuri și folosire aplicaţii software) într-un termen estimat de 42 luni, cu opțiunea de suplimentare (cu maxim 17 trenuri noi), destinate operării pe Magistrala 5 de metrou, tronson Drumul Taberei – Iancului, Secțiunea Râul Doamnei – Eroilor.
Contractul poate fi modificat (conform art. 236 / Legea 99/2016, la solicitarea METROREX formulată în maxim 84 luni de la semnarea contractului, prin suplimentare cu max 17 trenuri, același tip, aceleași performanțe tehnice (sau superioare), aceleași condiții contractuale (inclusiv termenele de livrare vor fi similare celor 13 trenuri), cu excepția prețului. Termenele de livrare pentru trenurile ce pot fi comandate suplimentar (una/mai multe comenzi pentru maxim 17 trenuri) vor fi similare termenelor ofertate și angajate prin contract.
Durata estimată de valabilitate a contractului (incluzând modificarea prevăzută prin clauză de revizuire) este de maxim 130 luni, compusa din: durata estimată pentru furnizare 13 trenuri, simulator, scule speciale – max 42 luni; perioada în care Achizitorul își poate exprima opțiunea de suplimentare, în limita a maxim 17 trenuri de același tip - maxim 84 de luni; perioada aferentă livrării a maxim 17 trenuri suplimentare – maxim 46 luni de la exprimarea opțiunii; Valoarea estimată (la momentul actual): 520.152.545 lei pentru 13 trenuri, respectiv 1.200.352.027,5 lei pentru 30 trenuri.
Sesizarea Stadler, transmisă marţi CNSC, a fost publicată miercuri şi pe platforma de achiziţii publice SICAP.
În sesizarea lor, elveţienii susţin că "din motive de neînţeles din punct de vedere comercial, se acordă prioritate unui produs care, dintr-o perspectivă tehnică şi comercială este de o calitate inferioară, dar este oferit la un preţ egal sau comparabil cu un produs mai avansat".
Astfel, reprezentanţii Stadler afirmă că trenurile solicitate de Metrorex:
Elveţienii mai spun că, în cadrul acestei licitaţii, la construcţia corpului vagoanelor de tren este obligatorie utilizarea oţelului, în timp ce industria actuală, de vârf, oferă înlocuitori tehnici şi calitativi superiori, precum aluminiul.
Reprezentanţii Stadler consideră că prevederile menţionate limitează participarea la licitaţie şi solicită modificarea documentaţiei.
Înapoi la Trenurile de metrou din București
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori