MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Accidente / incidente

2545 posts, 582484 views
 
Go to page:  1  ... 131 132 133 134 135 136 137  ... 182
 
 

📖 Pagination options
Re: Accidente / incidente subway guru

S-or fi apucat de modificari in E1 pe cont propriu???

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Accidente / incidente Tom

Ieri pe la 18:30 la metrou la Eroilor, s'au deschis ușile încă odată, după care s'a auzit o voce puternică în sistemul audio al vagonului:
"Vă rugăm îndepărtați-vă de uși! Vă rugăm permiteți închiderea ușilor! Vă rugăm îndepărtați-vă de tren! Următorul tren sosește peste un minut!"
După care clasicul "...'ție se închid ușile". :twisted:

 


Re: Accidente / incidente punmeister

Cica iar a crapat un tren pe tronsonul comun M1/3.

 


Re: Accidente / incidente aztec

Cred ca e ceva putred la mijloc.
Bine...sursa e Radoi...credibil cat e un politician care stii ca te minte. Si mai stim ca are personal ceva cu CAF...
Daca ar avea dreptate....sau o umbra de dreptate, metrourile nu ar avea ce cauta in functiune....este un defect capital.
Da a angajatii au probleme in a opera trenurile...idem.

Ceva sursa oficiala...si ceva mai credibila?


https://m.adevarul.ro/news/eveniment/pe ... index.html

Sindicaliştii de la metrou anunţă că vor protesta în faţa Ministerului Transporturilor, nemulţumiţi că, din cauza unui soft chinezesc, unele garnituri sunt imprevizibile şi, în multe situaţii, absolut imposibil de controlat.

Sindicaliştii sunt nemulţumiţi şi din cauză că-deşi o garnitură spaniolă a deraiat la depoul Berceni la finele lunii ianuarie, conducerea Metrorex ar refuză să ia măsuri pentru evitarea altor accidente.
Miercuri, înainte să anunţe protestul, USLM a chemat presă la Depoul Berceni, unde la finele lunii ianuarie o garnitură de tren care gara la capăt de linie a deraiat. Prin această acţiune, ULSM a dorit să atragă atenţia asupra faptului că-deşi acele garnituri de tren ar fi periculoase din cauza softului care le controlează-Metrorex continuă să le folosească pentru transportul zilnic a milioane de oameni, arată ziare.com.

„După cum vedeţi, dacă se afla în circulaţie cu 2.000 de călători în el, aşa cum este în ore de vârf, ce s-ar fi întâmplat. Personalul nostru nu a mai putut controla trenul sub nicio formă, de-asta a şi fugit acel om din cabină spre vagoane. Aceste trenuri nu au fost controlate atunci când au fost aduse. Întrebaţi-i pe cei care au făcut contractul, cei care au făcut licitaţiile, cei care au urmărit derularea acestui contract şi cei care au făcut recepţia acestor trenuri, ei trebuie să răspundă”, a subliniat Ion Rădoi preşedintele sindicatului de la metrou.

Reamintim că, la începutul anului, garnitura care se retrăgea la capăt de linie şi care, din cauza vremii nefavorabile, urma să fie garată în depou, a rupt parapetul de protecţie. Două vagoane au sărit de pe şine şi sunt suspendate la aproximativ doi metri înălţime, faţă de nivelul terasamentului. Mecanicul abia a avut timp să se salveze.
La vremea respectivă,  liderul de sindicat Ion Rădoi a atras atenţia că „noile trenuri nu sunt regulă. Aceste CAF-uri ne-au mai creat probleme şi în Pipera, de exemplu, când s-a rupt o bieletă şi riscam să deraieze un tren cu călători la bord“, a dezvăluit liderul sindicatului de la metrou.

 


Re: Accidente / incidente punmeister

Era bine daca mai era @puidemorosan in tara ca poate clarifica situatia.

 


Re: Accidente / incidente alexxd_31

Eu cred ca se strange latul si vine rezultatul anchetei.
Poate plateste sindicatul cele doua vagoane avariate. 2.000.000 euro. In Epoca de Aur pentru asa ceva erai executat.

 


Re: Accidente / incidente aztec

Cred ca un "angajat" arunca cu piatra si apoi toti se chinuie sa tempereze ...
Angajatul e unul singur...ce nu ar avea ce cauta...dar cum avem sindicalist ca avocat al poporulyi....pfobabil inca tinteste mai sus si asta...


Conducerea Metrorex a anunţat, miercuri, că Agentia de Investigare Feroviara Română face verificări cu privire la incidentul în care a fost implicată o garnitură de metrou, în ianuarie, în depoul Berceni. "După finalizarea raportului comisiei de investigare a AGIFER, conducerea Metrorex va dispune acțiuni în consecință", a precizat Dumitru Şodolescu, directorul Metrorex.

Conducerea Metrorex nu poate face supoziţii cu privire la cauza producerii evenimentului din ianuarie, cercetarea efectuată de către Agentia de Investigare Feroviara Română – (AGIFER) aflându-se în desfăşurare, a declarat miercuri, într-un comunicat, Ion Şodolescu, directorul companiei.

"Evenimentul petrecut pe data de 26 ianuarie 2019 se află în atenția conducerii Metrorex. La acea dată, un tren de metrou remorcat de către o locomotivă, aflat în activitate de manevră în depoul Berceni, a fost implicat într-un incident. Evenimentul face subiectul unei cercetări efectuate de către o comisie numită de AGIFER.


Cercetarea efectuată de către Agentia de Investigare Feroviara Română – (AGIFER), conform reglementărilor legale în vigoare, se află în desfășurare. Metrorex nu a primit până la acest moment concluziile instituției abilitate.
Pentru a nu interveni în ancheta aflată în curs, conducerea Metrorex nu poate face supoziții cu privire la cauza producerii evenimentului.

Precizăm că trenul implicat în incident nu circula cu călători și nu a fost pusă în pericol siguranța acestora.

În activitatea curentă de circulație a metroului cu călători nu se poate produce un astfel de incident, întrucât condițiile desfășurării activității de manevră sunt total diferite, față de circulația trenurilor cu pasageri", precizează directorul Metrorex.

"După finalizarea raportului comisiei de investigare a AGIFER, conducerea Metrorex va dispune acțiuni în consecință. Rezultatul anchetei va fi făcut public conform prevederilor legale", mai precizează Dumitru Şodolescu.

Conducerea Metrorex mai precizează că "circulaţia trenurilor de metrou cu călători se desfăşoară în condiţii de siguranţă". "Societatea respectă reglementările şi normele în vigoare. Atât Metrorex cât şi instituţiile cu atribuţii în controlul activităţilor privind siguranţa circulaţiei, verifică în permanenţă respectarea procedurilor, iar eventualele accidente/incidente produse în circulaţia trenurilor cu călători sunt investigate de Agenţia de Investigare Feroviară Română – AGIFER. În urma acestor investigaţii rezultă, dupa caz, recomandări de siguranţă care sunt puse în aplicare de către Metrorex", a declarat directorul Metrorex.

Reacţia Metrorex vine după ce angajaţi ai Metrorex au declarat pentru Mediafax că una dintre cauzele incidentului de la metrou din ianuarie, când două vagoane au sărit de pe şine în depoul Berceni, este un software care a menţinut alimentarea vagoanelor, toate trenurile comportându-se la fel în timpul testelor efectuate după accident.
https://www.romaniatv.net/mobi/anuntul- ... 66216.html

 


Re: Accidente / incidente misterr

Metrou ”deraiat din cauza unui soft adus din China via Turcia”. Reacția Metrorex





Sindicaliști și angajați Metrorex susțin că cele 13 trenuri de metrou CAF ar trebui retrase din circulaţie, întrucât au probleme la computerul de bord. Ei fac referire la un incident petrecut în ianurie când o garnitură a deraiat la depoul IMGB.

Metrorex a reacționat spunând că nu poate face supoziții cu privire la cauza producerii evenimentului respectiv pentru că este încă investigat.

Metrou deraiat. “Se pare că softul este adus din China via Turcia”

Toate cele 13 trenuri de metrou CAF ar trebui retrase din circulaţie, întrucât au probleme la computerul de bord care le poate face imposibil de controlat şi care au dus la deraierea unui tren în ianuarie, din fericire fără călători, a declarat, miercuri, preşedintele Sindicatului USLM, Ion Rădoi. Acestea sunt cele mai noi trenuri achiziţionate de Metrorex, care circulă cu preponderenţă pe Magistrala 2 Pipera-Berceni.

Liderii USLM le-au arătat jurnaliştilor cum arată trenul de metrou CAF, care, pe 26 ianuarie 2019, a deraiat, a zburat practic şi s-a izbit cu 50 de kilometri pe oră de zidul de la depoul IMGB, din fericire fără călători, din cauza unei defecţiuni la computerul de bord. Trenul este şi acum suspendat şi contorsionat pe un perete lateral al depoului, exact aşa cum a rămas de atunci, şi oferă o imagine înfricoşătoare.

La acel moment, mecanicul, când a văzut că nu mai poate controla trenul, a alergat în al treilea vagon, pentru a-şi salva viaţa, alegându-se însă cu o fractură de bazin.

“Este o problemă tehnică necontrolată la acest tip de trenuri, CAF, care sunt făcute în Spania. Ne-au dat bătăi de cap din primul moment când au venit în România, dacă vă amintiţi, că nu se încadrau în gabarit şi a trebuit să tăiem peroanele. Au făcut verificări şi toate au aceeaşi problemă din punct de vedere tehnic. Aceste trenuri sunt periculoase pentru siguranţa călătorilor”, a spus Rădoi.

El a adăugat că o astfel de tragedie se poate întâmpla oricând, cu călători la bord.

“După cum vedeţi, dacă se afla în circulaţie cu 2.000 de călători în el, aşa cum este în ore de vârf, ce s-ar fi întâmplat. Personalul nostru nu a mai putut controla trenul sub nicio formă, de-asta a şi fugit acel om din cabină spre vagoane. Aceste trenuri nu au fost controlate atunci când au fost aduse. Întrebaţi-i pe cei care au făcut contractul, cei care au făcut licitaţiile, cei care au urmărit derularea acestui contract şi cei care au făcut recepţia acestor trenuri, ei trebuie să răspundă”, a subliniat liderul sindical.

Potrivit acestuia, trenurile CAF au şi probleme de ordin mecanic, cum a fost cel din Pipera, când s-a rupt bieleta şi a existat pericolul de deraiere.

“Accidentul de la depoul Berceni s-a întâmplat pe 26 ianuarie. De atunci nu avem nicio concluzie, nimeni nu este tras la răspundere şi toţi merg mai departe. Sunt 13 trenuri de acest tip în funcţiune. Trenul distrus a costat şase milioane de euro. Nu avem macara să îl scoatem de aici, dar probabil va fi tăiat şi va ajunge la fier vechi. Şase milioane de euro!”, a arătat Rădoi.

La rândul său, Marin Ticu, mecanic la Metrorex, le-a dezvăluit jurnaliştilor că problema trenului deraiat era la computerul de bord.

“Se pare că softul este adus din China via Turcia, ceva de genul asta, deci vă daţi seama... Vedeţi ce s-a întâmplat? La proba care a fost după accident, toate trenurile s-au comportat la fel ca acesta, adică nu au mai putut fi controlate. Colegul nostru din acest tren a avut la dispoziţie 26 de secunde pentru a-şi salva viaţa”, a spus mecanicul.

Totodată, Marian Artimon, secretar general al USLM, a arătat că, în urma verificărilor, specialiştii CAF au constatat că toate trenurile au aceste probleme.

“Au venit specialiştii CAF şi au făcut verificări la faţa locului să vadă dacă, în aceleaşi condiţii, trenurile cu care au făcut probele se comportă la fel. Şi toate se comportă la fel. Nu au putut să mai controleze trenul. Se alimentează singur, intră în viteză şi nu mai poate fi controlat. Mai exact, trenul, izolat faţă de alimentarea cu energie electrică, se alimenta singur şi nu a mai putut fi controlat. În aceleaşi condiţii de simulare, s-au comportat la fel”, a susţinut Artimon.

El a subliniat că, din ianuarie, nimeni nu a luat nicio măsură pentru a fi împiedicate alte astfel de accidente, iar mecanicii se tem pentru viaţa lor.

“Colegii noştri nu mai părăsesc sub nicio formă cabina, nici măcar pentru a merge la toaletă, lăsând bodyguardul să o păzească. Le e frică să nu plece trenul singur. Gândiţi-vă dacă atunci se întâmpla totul în sensul invers: nu ar fi luat-o spre depou trenul, ci ar fi plecat spre centrul oraşului, pe Magistrala 2, şi ar fi ajuns, Doamne fereşte, trenul din spate. Noi tragem semnale de alarmă că de două luni de zile nu s-a întâmplat nimic. Mulţumim lui Dumnezeu că nu a fost o zi de muncă plină şi a fost o reducere de program. Constatăm că nu se ia nicio măsură”, a continuat sindicalistul.

Întrebat ce ar trebui să facă Metrorex în opinia sa, Artimon a precizat că aceste trenuri ar trebui retrase din circulaţie până la clarificarea situaţiei lor. El a argumentat că acelaşi fel de măsură îl iau, de exemplu, şi producătorii de aeronave, în cazul unor accidente aviatice din cauze tehnice.

La depoul Berceni, angajaţii se opresc pentru o clipă din lucru pentru a sta de vorbă cu jurnaliştii. “Ne uităm mereu cum stă trenul ăsta aşa, agăţat aici, şi ni se face pielea găină. Ce vedeţi aici e al doilea vagon, primul şi cabina sunt făcute praf. Circulăm cu metroul şi noi, şi familiile noastre, pentru că nu avem încotro. Ne facem cruce, Doamne-ajută, şi aia e. Dar să nu ne daţi la televizor, că ne dau ăştia afară”, spun oamenii.

Paznicii au avut o tentativă de a împiedica jurnaliştii să filmeze şi să fotografieze trenul suspendat pe pereţii depoului, dar apoi i-au aprobat pe angajaţii care vorbeau despre problemele cu trenurile şi chiar le-au deschis unghiuri mai bune de filmare cameramanilor.

La întoarcerea spre centrul oraşului, jurnaliştii care au participat la eveniment au avut o reţinere în a se urca în acelaşi tip de metrou cu care au venit. Însă, aşa cum au spus şi angajaţii cu care am stat de vorbă lângă trenul deraiat, de cele mai multe ori nu există o alternativă la acest tip de transport în Capitală.

Reacția Metrorex

Referitor la informațiile apărute astăzi, 20.03.2019, în spațiul public, Metrorex face următoarele precizări:

”Evenimentul petrecut pe data de 26 ianuarie 2019 se află în atenția conducerii Metrorex. La acea dată, un tren de metrou remorcat de către o locomotivă, aflat în activitate de manevră în depoul Berceni, a fost implicat într-un incident. Evenimentul face subiectul unei cercetări efectuate de către o comisie numită de AGIFER.

Cercetarea efectuată de către Agentia de Investigare Feroviara Română – (AGIFER), conform reglementărilor legale în vigoare, se află în desfășurare. Metrorex nu a primit până la acest moment concluziile instituției abilitate.

Pentru a nu interveni în ancheta aflată în curs, conducerea Metrorex nu poate face supoziții cu privire la cauza producerii evenimentului.

Precizăm că trenul implicat în incident nu circula cu călători și nu a fost pusă în pericol siguranța acestora.

În activitatea curentă de circulație a metroului cu călători nu se poate produce un astfel de incident, întrucât condițiile desfășurării activității de manevră sunt total diferite, față de circulația trenurilor cu pasageri.

După finalizarea raportului comisiei de investigare a AGIFER, conducerea Metrorex va dispune acțiuni în consecință.

Rezultatul anchetei va fi făcut public conform prevederilor legale.

Circulația trenurilor de metrou cu călători se desfășoară în condiții de siguranță. Societatea respectă reglementările și normele în vigoare. Atât Metrorex cât și instituțiile cu atribuții în controlul activităților privind siguranța circulației, verifică în permanență respectarea procedurilor, iar eventualele accidente/incidente produse în circulația trenurilor cu călători sunt investigate de Agenția de Investigare Feroviară Română – AGIFER. În urma acestor investigații rezultă, dupa caz, recomandări de siguranță care sunt puse în aplicare de către Metrorex.”

 


Re: Accidente / incidente alexxd_31

Radoi zice ca sunt 13 trenuri CAF in circulatie. Cred ca varsta isi spune cuvantul si e cazul sa se pensioneze.
Implicat in incident trenul numarul 22 din cele 14.  :popa:

 


Re: Accidente / incidente punmeister

Sunt 24 de trenuri CAF.

 


Re: Accidente / incidente abc_XC

Domnul Marin Ticu, mecanic Metrorex (presupun ca si expert IT la NSA, probabil sub acoperire) are o explicatie extraordinara:
Se pare că softul este adus din China via Turcia, ceva de genul asta, deci vă daţi seama...

Aparent, se intampla doar in depoul Berceni...
Se alimentează singur, intră în viteză şi nu mai poate fi controlat. Mai exact, trenul, izolat faţă de alimentarea cu energie electrică, se alimenta singur şi nu a mai putut fi controlat. În aceleaşi condiţii de simulare, s-au comportat la fel”, a susţinut Artimon.

Eu astept raportul oficial, jurnalistii Pro si mecanicii experti in softuri chinezesti nu ma conving.

 


Re: Accidente / incidente alexxd_31

Ai vazut reportajul de pe site-ul Antena 3? Liderul de sindicat zicea ca sunt in circulatie 13 din cele 14 trenuri. Habarnist ca si reporterii care nu vedeau ca pe rama cocotata era scris 22.

Metrorex mai bine cauta o firma externa care sa scoata trenul de acolo. Solutia cu taierea e infantila rau. Eu sunt de parere ca se poate utiliza o structura metalica provizorie si cricuri hidraice.

 


Re: Accidente / incidente punmeister

Tipic Radoi, cred ca iar vrea salarii mai grase ca data trecuta :popa:
Apropo, ceva de la <<<benzinari>>>
v.ghiorghica wrote:
Eee, serios?
Daca depaseste semnalul si nu exista parcurs facut, rama e infranata de sistemul ATO.
Si cand distanta dintre 2 trenuri e sub pragul critic, se da "viteza tinta 0" la bordul mecanicului si rama e oprita automat de catre sistemul de franare.
In depouri nu exista sistemul asta, depourile inca functioneaza pe CED, de aia s-a intamplat accidentul, era pe linie de garare.

 


Re: Accidente / incidente subway guru

Problema nu e soft, e hard...spatiile comerciale!
8-)

 


Go to page:  1  ... 131 132 133 134 135 136 137  ... 182
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420556 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use