Zona metropolitană BucureștiParcul de vehicule al operatorilor din București și IlfovAutobuze STB

 

Topic: Defecte, imobilizări și reparații ale autobuzelor

4703 posts, 1168246 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 144 145 146 147 148 149 150  ... 336
 
 

📖 Pagination options
Re: Mentenanţa autobuzelor Nenea_titi

Părerea mea este că deja și unele Citaro ar cam trebui pensionate. Deja generează costuri mari cu reparațiile astea...unele sunt deja mâncate de rugină, unele am înțeles că deja au probleme de șasiu, altele sunt incomplete prin garaje. Ori să le dea prin orașe mai mici, mai ales din cele din prima serie. Deja unele din ele și-au atins limita de viață...în alte țări, autobuzele nu prea depășesc 10-12 ani. Și Daf, au rezistat în medie 13 ani. De Simon chiar mai puțin, unele din ele. Acum nu prea cred că e cazul să aplicăm soluția, e autobuz perfect funcțional dacă se învârte roată și atât. Sunt Mercedesuri chiar și din seria euro 4 în care efectiv pute a gaze de eșapament și a motorină mai rău ca într-un DAC. Nu mai spun că unele numai euro 3 nu mai sunt, au ajuns de scot fum negru ca DAC urile. Regretabil, sunt ferm convins că și Otokar vor ajunge la fel...că doar le exploatează STB. Oricum, odată cu venirea electricelor și hibridelor, soarta lor e fie vânzarea către diferite societăți de transport mai mici din țară ( sau donație, ), la consilii județene pentru transport copii la școală, transport în mediu rural sau.... Concasorul lui REMAT, dacă de altceva nu mai sunt bune. Dar părerea mea e că în unele cazuri sunt prea căzute și generează mult prea multe costuri cu mentenanța. Cad cu defecte minore, dar știm cum e... Azi un pic mâine un pic până se face mormanul cât casa (Poporului).

 


Re: Mentenanţa autobuzelor Albert

Pai dăca pensionează Citaro rămân fără autobuze.Cu 400 de autobuze diesel,130 hibride și 100 electrice nu faci nimic,îți cam da cu virgula.Bucurestiul are nevoie de 1400-1500 de autobuze,iar dacă se introduc regionale noi poate chiar mai mult.Din punctul meu de vedere,ar mai trebui lansată o licitație de 400-500 de autobuze.Dar nu le-as mai lua diesel.As împarți licitația pe loturi și as cumpara 150 CNG,iar restul hibride,dar nu pe baterii,ci pe supercondensatori ca sa nu te trezești ca s-au uzat bateriile.Restul de Citaro,as face o selecție,astfel încât in oraș sa circule autobuzele cu starea tehnica cea mai buna,și bineînțeles cu aer condiționat.Si sa rămână regionalele făra AC pentru ca la drum lung mai merge și cu geamurile deschise.Mi-am mai spus părerea ca STB ar putea sa se înțeleagă cu Mercedes Benz România.De exemplu,STB da 100 de Citaro vechi si primește in schimb 20 Citaro hibrid.De asemenea,ar putea începe și un program de RK pentru unele autobuze,dar nu facut la URAC,ci la reprezentanta.

 


Re: Mentenanţa autobuzelor punmeister

Se numesc supercondensatori (prescurtat supercaps) nu superconductori.

 


Re: Mentenanţa autobuzelor Albert

Gata,modificat. :D

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Mentenanţa autobuzelor ADK

Ce RK să faci la Citaro? Trezirea, nu mai e ca pe vremuri... Citaro nu e DAC, care era fier şi da, se făcea RK dar la Citaro care e plastic... Ce să înlocuieşti? Astea cum se nasc aşa mor, înlocuieşti doar consumabilele şi te ții de maşină. Plus de asta, la un accident mai serios nu refaci caroseria unui Mercedes din 2006, 7 să zicem cu a unui DAC din '95. E diferență mare.

 


Re: Mentenanţa autobuzelor Albert

Nu RK in adevăratul sens.Schimbat elementele de caroserie uzate si ce mai e pe la interior uzat.Cum ar fi scaune,plastice de prin interior,bare de susținere,etc....

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Mentenanţa autobuzelor Utilizator anonim

Euro 3 o parte sunt mai rablagite si dupa ce vin toate Kent se va lua o decizie cu surplusul, dar cel putin pana nu avem ceva concret, atribuire adica, cel putin la hibride, nu dispar prea multe din traseu. In schimb Euro 4 ar trebui sa mearga toate 500 obligatoriu minim 4 ani.

 


Re: Mentenanţa autobuzelor punmeister

Albert wrote:
Nu RK in adevăratul sens.Schimbat elementele de caroserie uzate si ce mai e pe la interior uzat.Cum ar fi scaune,plastice de prin interior,bare de susținere,etc....

Adica o reconstructie/reconditionare a autobuzelor la Mercedes-Benz Romania SRL.

 


Re: Mentenanţa autobuzelor Andrei98

Se pot face multe lucruri la ele. Se pot schimba placajele din plastic din interior, scaunele, linoleul de pe jos sau alte elemente efectuate, la exterior se pot revopsi iar piesele din fibra sa fie inlocuite sau pot fi chiar si alea revopsite daca nu sunt strambe sau rupte. Nu mai zic la motor cate se pot face pentru ai prelungi durata de viata, mai ales ca nu au probleme grave la motoare.

 


Re: Mentenanţa autobuzelor Nenea_titi

Utilizator anonim wrote:
Euro 3 o parte sunt mai rablagite si dupa ce vin toate Kent se va lua o decizie cu surplusul, dar cel putin pana nu avem ceva concret, atribuire adica, cel putin la hibride, nu dispar prea multe din traseu. In schimb Euro 4 ar trebui sa mearga toate 500 obligatoriu minim 4 ani.


Fix asta ziceam și eu. Din seria E3, multe sunt căzături. Unele huruie și deja sunt un soi de DAC... scot fum, troncane din toate articulațiile, se defectează frecvent. O reconstrucție a acestor autobuze/ R. K. pot fi prea costisitoare și economic să nu se mai justifice. Doar înlocuire plastice interioare nu înseamnă că autobuzul e mai puțin rablagit. Că degeaba se înlocuiesc dacă structural și mecanic e o epavă. E ca și când ai pune scaune și volan sport pe o mașină cu găuri în podea, și cu motorul țăndări.
Pe de altă parte, adevărat că seria E4 mai trebuie ținută, si eventual preluat din E3 ce se potrivește.

Cel puțin am văzut odată un E3, mergeam cu mașina în spatele lui și am atras atenția șoferului că pierde ulei. A oprit, s-a uitat apoi mi-a mulțumit și a dat călătorii jos... Era ulei de transmisie. Și dacă nu oprea atunci, era de rău... Altă dată, tot așa mergeam în spatele unui E3 și a căzut o piesă din el. Altă dată ieșea un fum de sub capota unui E3, de numa...nu că E4 nu sunt unele căzături, dar sunt mai noi. Însă unele E3 au norma făcută. În multe țări nu se așteaptă să facă 1000 kkm ca să le scoată la pensie. 10 ani sunt suficienți... Apoi merge la donații sau la fier vechi.

Andrei98: de moment ce unele au ajuns să scoată fum albastru pe tobă, aia deja înseamnă probleme la motor. Consumă ulei. Poate fi turbina, poate fi uzura segmentilor. Și sincer, prefer retragerea din circulație decât să funcționeze doar de maniera " dacă se învârte roată atunci e bine". Au fost și prost întreținute, exploatate în condițiile dure de București... Asta e. Așa cum am spus, investițiile în ele pot fi prea mari în unele cazuri. În alte țări nu așteaptă să cadă roțile ca sa le retragă. De aceea  ne bucuram la sh urile altora. Ia să comparăm un Citaro exploatat 10 ani în Berlin cu unul exploatat 5 ani în București. Diferențele vor fi uimitoare. Un autobuz exploatat în Germania 10 ani, mai duce încă pe atât în alte orașe. Un autobuz exploatat doar în România, după 10 ani nu mai poate fi decât bun de REMAT

 


Re: Mentenanţa autobuzelor cris_m

Stiti ca ce ziceti voi tine de proasta mentenanta facuta de STB, nu? Nu as zice ca majoritatea E3 sunt rablagite, sunt cateva care intr-adevar sunt carpite si vai de ele, dar in rest sunt utilizabile. Si sa fim seriosi, mai bine mai multe autobuze, chiar daca sunt mai vechi, dar cu o frecventa mai buna, decat mai putine si noi. Oricum eu ca si simplu calator nu am vazut niste diferente notabile la interior la Otokar vs MB la capitolul dotari, incat sa zic "da frate, sunt depasite moral."

 


Re: Mentenanţa autobuzelor Albert

Majoritatea sunt utilizabile.Cu ceva investiții minime pot arata și funcționa mai mult decât bine.Abia atunci când o sa avem 1600-1700 de autobuze putem sa ne gândim la pensionarea in masa a Citaro...

 


Re: Mentenanţa autobuzelor Nenea_titi

Da. Specific românesc. Sunt utilizabile, până le vor cădea roțile sau se vor rupe în două. 1700 autobuze? Pentru? 1200 sunt suficiente. La liniile R, 2 pe linie sunt suficiente.

 


Re: Mentenanţa autobuzelor Victor92

Cateva noutati in privinta autobuzelor Mercedes-Benz Citaro:

4963 a revenit recent dupa ce suprafata de pe partea stanga a fost acrosata intr-un accident.
4182 - firma reparata dupa cateva saptamani.

 


Go to page:  1  ... 144 145 146 147 148 149 150  ... 336
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze STB  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use