Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovIstoria metroului bucureștean - IEMB/Metrorex

 

Topic: Metrou File de Poveste

757 posts, 258332 views
 
Go to page:  1  ... 39 40 41 42 43 44 45  ... 55
 
 

📖 Pagination options
Re: Metrou File de Poveste subway guru

Astazi zi aniversara.
La multi ani de metrou cu prilejul implinirii varstei de 39ani!
:bere:

 


Re: Metrou File de Poveste zapacitu

@subway guru - pana la urma cum se termina povestea de la Dristor 1? Pomeneai pe un alt topic cum din mintea "rasaritului" ati fost pusi sa "dati cu capul in zid" atunci cand s-a construit D2. Chiar am recitit topicul asta si nu am gasit detalii. Sunt si eu curios :)

 


Re: Metrou File de Poveste subway guru

Sigur am scris pe undeva pe larg <povestea M3> ca asa s-a numit ca investitie magistrala de la gara spre Stefan cel Mare.
Pe scurt, initial traseul era GdN cu statii suprapuse, pe Titulescu si in final de la Iancului la Pantelimon.
Dupa nenumarate <vizionari> la <salitza> si trasee care au <baleiat> de la est spre sud toate posibilitatile de a ajunge cumva la depoul Pantelimon care era deja inceput, toate respinse, am propus un traseu radical diferit, care sa urmeze bulevardul <semi-inel>, asa cum s-a dorit, prin statiile subterane de tramvai, pana la statia de metrou Mihai Bravu M1. Daca pana atunci <carmaciul> ne tot trimitea acasa <sa mai studiem> de data asta, abia de data asta a baiguit <nu, nu, reveniti> si asa am ajuns cu M3 infundat la D2, varianta acceptata imediat cu felicitari <vedeti ca stiti!>.
Asta e povestea pe scurt.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Metrou File de Poveste sab

Cam ciudat pana la Mihai Bravu, care este aproape de Dambovita. Se faceau alte tuneluri paralele cu cele actuale ?
Si de ce a trebuit neaparat sa se faca o statie "cu capul in zid" la Dristor2. Alta solutie de statie nu exista ?

 


Re: Metrou File de Poveste subway guru

Nu e deloc <ciudat>, era o solutie mult mai eleganta de corespondenta, cu posibilitate de prelungire <pe inelara sud>. Recunosc, a fost o <fortare intentionata> si-mi apartine in mare masura dar alta posibilitate de iesire din incertitudine nu aveam la indemana si s-a dovedit eficienta!
:bere:
P.S.
sab, stiu prea bine ca esti un tip extrem de meticulos, m-ai putea ajuta sa regasim <povestea completa> a M3 prin arhiva forumului?...nu pentru mine, ci pentru <echipa> de tineret!
Multumesc anticipat!
:mrgreen:

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Metrou File de Poveste sab

Hmmm, inca o subtraversare a Dambovitei in acelasi loc ?

 


Re: Metrou File de Poveste subway guru

Nu neaparat, la vremea aia pe mana stanga in afara de <Farmec> nu erau decat gradini de zarzavat...

 


Re: Metrou File de Poveste zapacitu

Echipa de tineret multumeste cu stima  :bere:

Exact ce scrisesei pe aici am mai citit (nu musai pe topicul asta) - credeam ca mai e ceva. Cred ca am inteles eu gresit (scuze!) cand te-ai exprimat ca ati fost pusi sa "dati cu capul in zid" - am inteles ca ar exista rationamente tehnice pentru care nu se poate prelungi D2-ul spre sud/orice alta directie. Ma asteptasem la detalii referitoare la DE CE e un zid forma actuala (si implicit de ce nu s-ar putea prelungi liniile de la D2). Da, mi-e clar ca nu e o lucrare simpla (gen DT34 - groapa statia, tbmu, inchizi si pa), ci o mega-complexitate, dar macar ar fi posibila? Stiu ca discutia (asta, nu topicul) a plecat in contextul potentialului de prelungire al magistralelor actuale...

 


Re: Metrou File de Poveste subway guru

Din pacate nu ma pot baza decat pe memorie, documente scrise in ultimii ani ai <iepocii> de aur nu se mai emiteau de la Cancelaria Prezidentiala, toate ramaneau simple <indicatii verbale pretioase> si nici martori oculari care sa confirme sau sa infirme nu prea mai sunt!
:bere:

 


Re: Metrou File de Poveste subway guru

@sab
Fiind o <solutie> aruncata pe tapet <la disperare si exasperare> nu s-a insistat prea mult pe <solutiile> constructive, ce-mi amintesc cu siguranta e ca la intersectie era cu galerie si demolarea cladirilor de pe <mana dreapta>...
Odata respinsa varianta iti dai seama ca toate planurile au fost aruncate <la gunoi>...munca in zadar!
:bere:

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Metrou File de Poveste sab

Dar cate etape au fost pana la urma in modificarea fostei M3 ?
S-a modificat mai intai  statia suprapusa GdN in statie de tranzit ai apoi s-a modificat si traseul de la Iancului incolo ? Sau a fost o singura modificare care a vizat atat traseul cat si solutia de la GdN ? Ma gandesc ca cele doua nu sunt neparat dependente, se putea si M3 pana la Pantelimon cu statia GdN actuala.

 


Re: Metrou File de Poveste subway guru

Au fost nenumarate modificari succesive, de la gara pan’ la moara!...un adevarat cosmar.  :twisted:
Stilul asta aberant nu a inceput de la M3 ci de la M2...
:bere:

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Metrou File de Poveste sab

O poza pe care cei mai multi o stiti, a fost postata de cateva ori. Piata Unirii 1987, cred.
Chestia pe care nu o inteleg este de ce intra oamenii la Unirii 2 pe acolo. OK, poate nu exista corespondenta subterana inca, dar de ce nu folosesc accesul de la magazin, singurul cu care a fost inaugurata statia Unirii 2? Ceva ma face sa cred ca acel acces era inaccesibil/ in refacere. Stiam ca acel acces nu a fost afectat de pasajul rutier, dar poza pare sa arate contrariul.
Pe de alta parte, la cat de bine arata "solul" acolo, poza pare sa fie anterioara constructiei pasajului. Inca mai existau fantana si hala...
Isi mai amintesteste cineva ?
pta unirii 1987.jpg (195.29 KB; downloaded 4107 times)

 


Re: Metrou File de Poveste misterr

sab wrote:
Chestia pe care nu o inteleg este de ce intra oamenii la Unirii 2 pe acolo. Isi mai amintesteste cineva ?
Cum să nu ne amintim? Am mai spus, eram în clasa a IX-a atunci, am fost al doilea călător pe magistrala 2 (primul a fost tovarășul Nicolae Ceaușescu) atunci cînd s-a inaugurat, de ziua lui (pe 26 ianuarie) deși nu era gata. Stațiile Brâncoveanu Constantin și Tineretului nu erau terminate și trenul nu oprea în ele, la Unirii încă se placau stîlpii cu marmură, accesul nu era gata și se foloseau acele scări provizorii, dar s-a respectat angajamentul. Așa mergeam atunci la liceu în fiecare zi, pe scările acelea.
sab wrote:
OK, poate nu exista corespondenta subterana inca.
 Pasajul pietonal a fost construit ulterior, am spus deja că am fost primul călător care a străbătut pasajul de corespondență (cu încă un coleg de liceu) cînd încă nu era dat în folosință, am povestit deja cum am dat „cortina” la o parte și ne-am strecurat și am ajuns de la Unirii M2 la Unirii M1 prin pasajul pustiu.
sab wrote:
Stiam ca acel acces nu a fost afectat de pasajul rutier, dar poza pare sa arate contrariul.
 Accesul inițial era mai larg, cînd s-a făcut pasajul rutier s-a tăiat jumătate din el și a rămas așa îngust.

 


Go to page:  1  ... 39 40 41 42 43 44 45  ... 55
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria metroului bucureștean - IEMB/Metrorex  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419428 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use