MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM5 Drumul Taberei - Eroilor - Iancului - PantelimonM5 • Discuţii, planuri, ştiri

 

Topic: Stiri despre proiect

1308 posts, 515529 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 75 76 77 78 79 80 81  ... 94
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri despre proiect 1689

... sau li s-a spus s-o taraganeze, ca nu sint bani ?

 


Re: Stiri despre proiect subway guru

Nu se intrevede cheltuirea de bani anul acesta, e vorba doar de lansarea licitatiei...

 


Re: Stiri despre proiect punmeister

@andrei11 ai ajuns vedeta :D :bere:

Metroul de Drumul Taberei se va intersecta cu Metroul de Colentina pe Calea Moşilor[/url:1ojmsa6x][/b:1ojmsa6x]

Magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon a fost concepută să se intersecteze cu toate magistralele de metrou, inclusiv cu viitoarea Magistrală 7 Colentina – Rahova, în zona Moşilor. Până atunci, Metrorex trebuie să finalizeze construcţia primului tronson din M5 Drumul Taberei – Eroilor şi să demareze proiectarea celui de-al doilea, Eroilor – Iancului.
M5, cea mai nouă linie de metrou din Capitală, se va conecta cu celelalte la Eroilor (M1 şi M3), Universitate (M2), Iancului (M1), Pantelimon (M1) şi în viitoarele staţii Haşdeu (M4) şi Moşilor (M7).

De asemenea, în trei dintre aceste staţii sunt prevăzute legături tehnologice, prin care se va face şi transferul trenurilor. O legătură tehnologică este prevăzută la Eroilor şi alta la Pantelimon, la depou, iar o a treia conexiune de acest fel va fi la Moşilor, la intersecţia cu Magistrala 7, se arată într-o schiţă a proiectului, postată de pasionaţii de infrastructură.
Dacă pentru Magistrala 5, secţiunea Eroilor - Drumul Taberei, există speranţe ca anul acesta să fie finalizată construcţia, pentru Magistrala 7 nu există nici măcar un studiu de fezabilitate.

Început încă din 2011, Metroul de Drumul Taberei beneficiază anul acesta de cea mai mare alocare dintre proiectele Metrorex, respectiv de 407 milioane de lei.

Ministerul Transporturilor vrea să aloce anul acesta 1,44 miliarde de lei pentru programul de reabilitare şi modernizare a metroului bucureştean, de aproape două ori mai mult faţă de suma de 793 milioane de lei cheltuită în 2018, potrivit proiectului de buget al instituţiei pe 2019.

 


Re: Stiri despre proiect survola

Cum sună, pasionații de infrastructură. :)

 


Re: Stiri despre proiect shoppy

:lol:  :lol:  :lol: Noroc cu noi.

 


Re: Stiri despre proiect subway guru

Sa nu mai ziceti ca nu v-am prevenit ca presa e cu ochii pe voi, va spun asta din <surse sigure> ca din cand in cand ma mai conversez si eu cu ei si suntem <prieteni>, mai ales atunci cand e vorba de a prezenta lucrurile asa cum sunt ele si a informa corect poporul...asa cum a fost si in cazul de fata! Asa ca fiti cu bagare de seama maxima la ce postariti si feriti-va cat puteti de fake news.
Keep on with the good work!
8-)

 


Re: Stiri despre proiect survola

O vorbă de astăzi de ”dincolo” de la @Ionuț:
”La M5 e vizită pe teren cu toata presa, acum la 10 s-au băgat în subteran la Raul Doamnei. Metrorex a chemat toata presa să se plângă de instanță ca nu dau termen pentru procesul contestației la licitația de automatizare.”

 


Re: Stiri despre proiect survola

Anunț Metrorex! Când vor fi gata lucrările la Magistrala 5 de metrou din Drumul Taberei
b365.ro

Dumitru Şodolescu, director Metrorex, a afirmat luni, pe şantierul de la Magistrala de metrou 5, că lucrările pentru acest tronson vor fi finalizate în septembrie-octombrie, dacă va fi rezolvat dosarul de contestaţie în instanţă cu privire la sistemul de automatizare. Staţiile Romancierilor, Constantin Brâncuşi şi Valea Ialomiţei sunt finalizate în proporţie de 99,4%.

"Lucrările vor fi finalizate până în septembrie-octombrie în totalitate. Avem finanţarea asigurată pentru toate lucrările, mai puţin finalizarea sistemului de automatizare, care face obiectul unei contestaţii în instanţă. De fapt au fost două contestaţii - prima contestaţie a fost finalizată în 15 noiembrie, a doua - suspendată. Noi am făcut demersuri încă de anul trecut la tribunal pentru a repune pe rol al doilea dosar, două intervenţii anul trecut, una anul acesta, fără rezultat însă. Săptămâna trecută am făcut încă o intervenţie, am trimis şi la tribunal, şi la CSM, şi la domnul ministru Tudorel Toader şi s-au văzut unele rezultate, în sensul că am primit motivarea pentru decizia din 15 noiembrie. Acum sunt create premisele pentru ca cel de-al doilea dosar să fie repus pe rol. Noi sperăm că se va judeca în regim de urgenţă, aşa cum am solicitat, Magistrala 5 fiind un obiectiv de importanţă naţională. Credem că vom da în exploatare Magistrala 5 dacă instant de judecată va solution acest dosar în regim de urgenţă", a explicat, luni, Dumitru Şodolescu.

Pentru ca M5 să fie inaugurată până la sfârşitul anului, decizia definitivă de la tribunal ar veni după nouă luni de zile de la licitaţie, dar Metrorex speră să poată scurta acest termen până la 6 luni. "Încă sunt speranţe ca, dacă în două luni se finalizează dosarul, să terminăm lucrările până la sfârşitul anului", a declarat directorul Dumitru Şodolescu.

Nu se va putea circula însă pe M5 anul acesta "dacă decizia în instanţă întârzie până în iulie, august. Nimeni nu va putea să finalizeze sistemul de automatizare în 4-5 luni", a explicat directorul, potrivit news.ro.

Stadiul lucrărilor

"Partea de infrastructură este finalizată în proporţie de 99,4% , calea de rulare peste 99%, practic la sfârşitul lunii martie aceasta va fi gata în totalitate iar în luna mai vom putea începe probele tehnologice. Finisajele sunt terminate în proporţie de 67-70%. Am făcut o analiză foarte detaliată cu asociatul Astaldi şi vor fi finalizate până în septembrie-octombrie, cu un amendament: pasajul de legătură cu tramvaiul 41 s-ar putea să mai întârzie, sunt 9 devieri de făcut, dar asta nu va afecta funcţionarea metroului", a precizat managerul Metrorex.

În privinţa finisajelor, lucrările la staţia Râul Doamnei nu sunt foarte avansate, însă la staţiile Romancierilor, Constantin Brâncuşi şi Valea Ialomiţei sunt cele mai înaintate.

Lucrările la suprafaţă, finalizate în iunie-iulie

Accesul la suprafaţă nu este finalizat la staţia Râul Doamnei, reprezentantul Metrorex a invocat probleme din cauza vremii. La staţia Academia Militară va mai dura până când circulaţia la suprafaţă va fi redată. Acolo circulaţia va fi de minimum trei benzi pe fiecare sens. "Vrem să avansăm cu lucrările de finisaje-structură şi apoi să facem devierea traficului. Toate lucrările la suprafaţă vor fi terminate, eşalonat, începând cu lunile iunie-iulie", a declarat Şodolescu.

Pe şantierul liniei de metrou 5 lucrează în jur de 700-800 de persoane. "Astaldi a fost în pre-insolvenţă, dar s-a făcut o infuzie de capital de 225 de milioane de euro şi asta ne conferă o stabilitate, astfel încât să fie finalizate lucrările. Suntem la zi cu plăţile", a precizat managerul.

Întârzierea, din cauza avizelor, a finanţării şi a lucrărilor neprevăzute

Magistrala de metrou 5 Eroilor-Drumul Taberei trebuia să fie finalizată în 2015.
În 2011 a fost semnat primul contrat, pentru partea de structură, termenul fiind de 36 de luni, la care s-au adăugat şi alte termene. "Anul 2015 era primul termen avansat pentru finalizare", a spus managerul Metrorex, care a subliniat că pe acest tronson vor putea circula zilnic 300.000 de călători.

"Obţinerea autorizaţiei de construire fără avizele aferente este o mare greşeală, lucrul acesta s-a întâmplat la Magistrala 5. Avizul de Mediu nu a fost obţinut, deşi demersurile au început din 2008. Când s-a obţinut avizul de Mediu, situaţia s-a schimbat faţă de cum a fost gândită iniţial şi cum a fost scoasă lucrarea la licitaţie, ştiţi că nu s-au aprobat defrişările în Parcul Drumul Taberei.
Finanţare - Nu ai finanţarea pentru proiect, este un lucru absolut clar că nu vei putea să finalizezi. A fost o perioadă de 6 luni de zile când nu a existat finanţare pentru proiect.
Utilităţile - Dacă nu ai o hartă exactă a utilităţilor, categoric apar lucrări neprevăzute şi înseamnă costuri suplimentare".

Şeful Metrorex a precizat că pe acest tronson vor circula 10 trenuri Bombardier, din flota actuală. "Avem în pregătire licitaţia pentru achiziţia de trenuri noi. Vom cumpăra 13 trenuri noi cu fonduri de la BEI", a asigurat el.

În ceea ce priveşte o soluţie pentru decongestionarea circulaţiei la Piaţa Unirii, Dumitru Şodolescu afirmă că Magistrala de metrou 2 va fi modernizată.

"Va fi înlocuită calea de rulare pe 19 kilometri, cu sistemele aferente. "De asemenea, lansăm studiile de fezabilitate pentru extinderea Magistralei 2 spre Pipera şi spre Berceni, până la linia de Centură, astfel încât circulaţia să poată fi redusă la un minut şi jumătate", a afirmat Dumitru Şodolescu.

 


Re: Stiri despre proiect survola

Un pic diferit pe hotnews.ro
Lucrările la Magistrala 5 de metrou vor fi gata până în octombrie, dar linia din Drumul Taberei riscă să rămână muzeu din cauza unui proces pe rol: „Cerem să se judece în regim de urgență!”

Lucrările la Magistrala 5 de metrou vor fi finalizate în totalitate până în septembrie-octombrie, însă noua linie din Drumul Taberei riscă să rămână muzeu și să nu fie deschisă nici în 2019 dacă instanța de judecată nu va lua o decizie în cazul contestațiilor depuse la licitația privind sistemul de automatizare a metroului. Oficialii Metrorex spun că au cerut ca dosarul să se judece în regim de urgență și că termenul de finalizare al sistemului de automatizare - obiectul contestaţiilor - de 9 luni, ar putea fi scurtat la 6 luni, dacă se lucrează în trei schimburi.

Aflat într-o vizită de lucru pe şantierul M5, şeful Metrorex a explicat stadiul în care se află lucrările şi a dat asigurări că există finanţare pentru terminarea lor. Astfel, sunt alocaţi 417 milioane de lei pentru finalizarea tuturor lucrărilor care au rămas de executat, informează Agerpres.

"Scopul acestei vizite a fost pentru a transmite un mesaj foarte clar, şi anume că lucrările vor fi finalizate până în septembrie-octombrie în totalitate. Avem finanţarea asigurată pentru absolut toate lucrările, mai puţin finalizarea sistemului de automatizare care, după cum ştiţi, face obiectul unei contestaţii aflată în instanţă. De fapt, au fost două contestaţii. Prima a fost finalizată în 15 noiembrie (2018 - n. r.), iar al doilea dosar, cu a doua contestaţie, a fost suspendat. Noi am făcut demersuri încă de anul trecut la tribunal pentru a repune pe rol al doilea dosar - două intervenţii anul trecut, încă una anul acesta, soldată fără rezultat, apoi am făcut săptămâna trecută încă o intervenţie. Am trimis şi la tribunal, am trimis şi la CSM, am trimis şi domnului ministru (al Justiţiei - n. r.) Tudorel Toader şi s-au văzut unele rezultate, în sensul că am primit motivarea pentru decizia din 15 noiembrie. Acum sunt create premisele pentru ca acel de-al doilea dosar să fie repus pe rol. Noi sperăm că se va judeca în regim de urgenţă, aşa cum am solicitat, Magistrala 5 fiind un obiectiv de importanţă naţională aflat în programul de guvernare. Încă nutrim speranţa că vom putea da în exploatare Magistrala 5, dacă instanţa va soluţiona acest dosar în regim de urgenţă aşa cum am cerut noi", a explicat Şodolescu.

Directorul general al Metrorex a precizat că termenul de finalizare al sistemului de automatizare - obiectul contestaţiilor - este de 9 luni, însă poate fi scurtat la 6 luni, dacă se lucrează în trei schimburi, notează Agerpres.

"Instalarea sistemului de automatizare ar dura 9 luni - termenul de la licitaţie, dar din analizele noastre există premisele să fie finalizat în 6 luni, categoric luând în calcul să se lucreze în trei schimburi şi sâmbăta şi duminica. Asta înseamnă că încă sunt speranţe ca, dacă în două luni de zile se finalizează dosarul, să terminăm lucrările până la sfârşitul anului şi să dăm în exploatare", a menţionat el.

Totuşi, Şodolescu a admis că dacă decizia instanţei nu va fi dată la timp, anul acesta nu se va circula cu metroul în Drumul Taberei.

"Eu nu pot să fiu rupt de realitate. Dacă termenul se duce până în iulie - august, categoric nimeni nu va putea să finalizeze sistemul de automatizare în 4-5 luni. În septembrie, cel târziu octombrie, mai puţin sistemul de automatizare, metroul din Drumul Taberei, Magistrala 5 Eroilor - Drumul Taberei va fi finalizat. Sistemul de automatizare depinde de decizia instanţei de judecată. Noi nu putem să ne punem în locul instanţei de judecată şi, dacă nu e luată o decizie, contractul, dacă îl semnăm, e lovit de nulitate", a avertizat acesta.

În ceea ce priveşte stadiul lucrărilor, partea de infrastructură a metroului din Drumul Taberei este terminată în procent de 99,3%, calea de rulare este finalizată în proporţie de 99%, iar la sfârşitul lunii martie - aprilie va fi finalizată în totalitate.

"Acest lucru creează premisele ca, începând cu luna mai, să începem probele tehnologice. Finisajele sunt undeva la 67% spre 70%, dar, aşa cum am spus, am făcut o analiză foarte detaliată cu Asocierea Astaldi şi vor fi finalizate până în septembrie-octombrie, cu un amendament că pasajul de legătură cu tramvaiul 41 s-ar putea să mai întârzie. Sunt nouă devieri de făcut şi este puţin mai complicat, dar asta nu va afecta funcţionarea metroului. La finisaje, staţia Râul Doamnei este mai în urmă, iar staţiile care sunt finalizate în proporţie de 100% sunt Romancierilor, Favorit, Orizont. La Râul Doamnei este un acces care nu este finalizat. A fost perioada rece şi nu am putut să îl finalizăm. După ce finalizăm acest acces vom putea să reluăm circulaţia la suprafaţă. La Academia Militară, unde nu este redată circulaţia, va mai dura - acolo avem o constrângere - să fie circulaţia pe minim 3 benzi pe fiecare sens. Vrem să avansăm foarte mult cu lucrările pe care le avem de finisaje structură şi după aceea să facem devierea traficului. Toate lucrările la suprafaţă vor fi terminate eşalonat începând cu luna iunie, iulie", a precizat Şodolescu.

Potrivit acestuia, pe şantierul M5 lucrează în jur de 700-800 de persoane. De asemenea, pentru Magistrala 5, strategia companiei este de a face angajări începând cu luna iunie dacă există şanse de a fi dat metroul în exploatare.

"Altfel, nu are rost să angajezi şi să îi plăteşti fără să obţii venituri din exploatare. Orice investiţie nouă înseamnă angajare de personal. Noi nu avem personal pe care să îl luăm de la celelalte magistrale şi să îl aducem aici. Va fi personal dedicat pentru Magistrala 5, respectiv 947 de noi angajaţi. Vom face un mix, adică vom lua din cei care sunt cu experienţă să îi aducem pe M5, până îi formăm, dar dimensionarea este aceea pe care v-am spus-o. În ceea ce priveşte deficitul de personal care există la Metrorex, acesta este de 354 de angajaţi, iar după ce se aprobă bugetul vom începe angajarea", a adăugat el.

Întrebat ce fel de constrângeri mai există legat de M5, Dumitru Şodolescu a răspuns: "În afară de acest sistem de automatizare şi siguranţă a lucrărilor nu mai avem niciun fel de constrângere. Noi suntem la zi cu plăţile, mai puţin acele despăgubiri stabilite".

Primul termen avansat pentru metroul din Drumul Taberei a fost 2015. În anul 2011 s-a semnat primul contract, cel pentru partea de structură, iar termenul era de 36 de luni. Magistrala M5 s-a confruntat cu probleme de avize, probleme de finanţare, probleme de lucrări neprevăzute care au apărut pe parcursul execuţiei lucrărilor.

Pe Magistrala 5 vor circula pentru început zece trenuri Bombardier, din flota actuală.

"Avem în pregătire licitaţia pentru achiziţia de trenuri noi. Săptămâna acesta va fi în SEAP. Vom achiziţiona 13 trenuri noi pentru M5 cu fonduri de la BEI'', a mai spus Şodolescu.

Valoarea totală a proiectului de metrou Drumul Taberei-Eroilor este 3,4 miliarde de lei. Prin inaugurarea acestei magistrale, Capitala va ajunge la 78 de kilometri de reţea şi la 63 de staţii de metrou.

 



Re: Stiri despre proiect misterr

Imagini exclusive cu metroul din Drumul Taberei. Procesul care a oprit din nou lucrările

Click pe imagine pentru video:





Aşteptat de 4 ani de sute de mii de oameni, metroul din cartierul bucureştean Drumul Taberei ar putea fi dat în exploatare abia anul viitor - dacă până în iulie instanţa nu dă o decizie la ultima contestaţie.

Este pentru prima dată, când conducerea Metrorex recunoaşte oficial acest lucru. Şeful companiei a coborât luni în subteran pentru a vedea stadiul lucrărilor şi a promis că magistrala 5 va fi gata până în octombrie. Mai puţin sistemul de automatizare, fără de care trenul nu poate transporta pasageri, prin galerii.

Vizita pe şantierul din Drumul Taberei a început la staţia Râul Doamnei, unde lucrările sunt mult întârziate. Angajaţii lucrează la finisaje. Din păcate, au de suferit şi cei care locuiesc sau trec prin zonă. La suprafaţă, muncitorii nu au reuşit să redea circulaţiei nici bucată de stradă ocupată de şantier.

Şantierul îi deranjează de mulţi ani pe locuitorii cartierului. Lucrările au fost terminate în proporţie de numai 50 la sută la Academia Militară şi la staţia Parc Drumul Taberei 34. În celelalte au depăşit 80, 90 la sută.





Cu toate acestea, şeful Metrorex spune că toate lucrările de construcţie din subteran şi suprafaţa vor fi terminate până la sfârşitul anului. Dar asta nu înseamnă că metroul e gata.

Dumitru Şodolescu, directorul general Metrorex: “Lucrările vor fi finalizate în septembrie, octombrie în totalitate, mai puţin finalizarea sistemului de automatizare care cum ştiţi face obiectul unei contestaţii în instanţă. Eu nu pot să fiu rupt de realitate, dacă ne duce până în iulie, august, categoric sistemul de automatizare nimeni nu va putea să-l finalizeze.”





După ce va fi terminată calea de rulare, vor începe testele. Şinele vor fi instalate până în luna martie, apoi urmează probele tehnologice care se vor termina la toamnă. Până atunci mai multe trenuri vor trece prin subteran, unele dintre ele şi cu 80 de kilometri pe oră.

Dar fără sistemul de automatizare, care opreşte garniturile şi deschide uşile, trenurile nu pot transporta pasagerii prin subteran. Una din cele două contestaţii care bloca achiziţionarea acestui sistem a fost respinsă în urmă cu câteva zile de instanţă. A mai rămas una singură.





Construcţia Metroului din Drumul Taberei trebuia să înceapă în 2011, dar abia în 2012 au demarat săpăturile. Devizul de cheltuieli pentru lucrări este de peste 800 de milioane de euro.

 


Re: Stiri despre proiect subway guru

Vorbe goale...de PiaR...realitatile sunt <un pic altfel>.

 


Re: Stiri despre proiect orex

Si nu vrei sa ne luminezi cu perspectiva ta?
Chiar si daca s-ar finaliza lucrarile, inteleg ca resursa umana dedicata pentru M 5.1 e de peste 900 de persoane. Are capacitate Metrorex sa selectioneze si sa angajeze un numar asa mare de persoane, intr-un interval atat de scurt? Daca cele 10 rame vin cu mecanicii lor, in rest de unde ar lua atata personal calificat sau cum ar profesionaliza atatia oameni, pana la inaugurare, cu toate detasarile potentiale de pe magistralele existente?

 


Re: Stiri despre proiect subway guru

Actualmente Metrorex are 4600angajati/70km aproximativ, e deja cam mult peste norma de personal/km a altor operatori <similari>.

 


Go to page:  1  ... 75 76 77 78 79 80 81  ... 94
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M5 • Discuţii, planuri, ştiri  • 
Choose destination

Since our 2278 forum members have written 420666 posts in 5242 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use