Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport rutierAutobuze, autocare, microbuze

 

Topic: Skoda

18 posts, 5160 views
 
Go to page:  1 2
 
 

📖 Pagination options
Skoda andrei11



 


Re: Skoda TibiV

FA-BU-LOS !!!...
:bere:
( Fabulos, pentru cei cu probleme de citire... ;) )

 


  • anndrei
  • Posted:
  •  

Re: Skoda anndrei

Interesanta maneta de pe bord pentru frana de motor pe evacuare.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Skoda ADK

Un autobuz Skoda-Karosa SM/SL11 (31 IS 6424) abandonat prin oraș în vara anului 1998.
Sursa: phototrans.eu/hinerkduetz


 


Re: Skoda messe

Ce bun era pentru muzeu...  Cred ca e SM 11 modificata, adica a fost scoasa usa din mijloc din cate observ in poza.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Skoda ADK

Da, lucru ce-l detest la mai toate autobuzele modificate: eliminarea ușii 2 (mijloc). Chiar, ca fapt-divers nu mai e niciun asemenea autobuz în țară indiferend de stare?

 


Re: Skoda PaulIP

Asta a fost autobuzul teatrului "V. Alecsandri". Prin anul ala (daca nu ma insel) a si disparut. Zacea de dinainte de 1990.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Skoda ADK

O caroserie de SL11 în anul 2014 aparent undeva în Slovacia, fotografia este realizată de storkman de pe pixabay.com (link).


 


Re: Skoda messe

E SD 11, Adrian. SL11 are 2 usi (fata si mijloc) din 3 si 4 segmente exact cum erau cele ale ITB in anii 70( uite link: https://en.wikipedia.org/wiki/Karosa_%C5%A0L_11). Referitor la aceasta caroserie din poza, un astfel de exemplar de Karosa avea  ONT daca nu si BTT insa in traditionala lor schema de culori albastru-alb.

 


Re: Skoda PTMZ

@messe, domnul Bucșan dorește să aducă niște clarificări:
1. ITB-ul nu a avut niciodată autobuze suburbane KAROSA ŠL11.
Numai ITConstanța a avut acest tip, folosit pe rutele suburbane de pe litoral.
Aveau două uși acționate pneumatic, față și mijloc, dar ambele erau din 3 segmente.
În Cehoslovacia și alte țări, puteau avea, la comandă, două uși manuale, față și mijloc.

"L" este abrevierea cuvintelor cehești "linkova autobus", ce se traduc prin "autobuz de linie regulată suburbană / interurbană".

2. ITB-ul a avut numai autobuze urbane KAROSA ŠM11.
Aveau trei uși acționate pneumatic, față, din 3 segmente și mijloc și spate, din câte 4 segmente.
Acest tip de autobuz a circulat în mai multe locații din România.
În Cehoslovacia, puteau avea, la comandă, numai două uși acționate pneumatic, față 3 segmente, spate 4 segmente. Erau comandate în mod special pentru liniile urbane ce făceau legătura între centrul unui oraș și aeroportul acestuia,
Tot în Cehoslovacia, operatorul de transport de la Praga a comandat acest tip de autobuz cu cele trei uși din 2 sgmente, acționate pneumatic, asemănătoare cu ușile vechilor autobuze ŠKODA 706RTO MTZ KAROSA. Ușa din față era mai îngustă.

"M" este abrevierea cuvintelor cehești "méstský autobus", ce se traduc prin "autobuz urban / autobuz de oraș".

3. ONT CARPAȚI / Oficiul Național de Turism CARPAȚI nu a avut niciodată autocare KAROSA ŠD11. ONT CARPAȚI avea ca for tutelar ministerul ce se ocupa cu turismul în România.
Majoritatea autocarelor achiziționate de ONT CARPAȚI erau de proveniență vestică. În afară de IKARUS 55 (Ungaria), se pot enumera CHAUSSON, FIAT, SETRA KÄSBOHRER.
Autocarele KAROSA ŠD11 au fost achiziționate pentru BTT / Biroul de Turism pentru Tineret, ce avea ca for tutelar Comitetul Central al Uniunii Tineretului Comunist.
Aveau două uși manuale, față și spate.
În Cehoslovacia și alte țări, puteau avea, la comandă, o singură ușă, în față.

"D" este abrevierea cuvintelor cehești "dálkový autobus", ce se traduc prin "autobuz / autocar pentru distanță lungă".

 


Re: Skoda messe

Va multumesc atat tie cat si domnului Bucsan pentru aceste precizari(tie ca mi le-ai transmis) utile nu numai pentru mine ci si pentru ceilalti colegi de forum insa vreau sa fac o mentiune: eu stiam ca in Bucuresti au circulat doar SM11 dar am folosit ca exemplu Karosa SL11 ca sa-i arat lui ADK faptul ca acea caroserie, cu toate ca are doua usi, nu este un SL cum e mentionat la poza ci un SD dand exemplul modelului de usi pe care le au in dotare si folosind ca termen de comparatie usiile de la SM care au apartinut ITB; am apelat la aceasta comparatie deoarece stie cum aratau SM-urile si ce tip de usi pentru acces in autobuz aveau si sa vada si el de ce nu e SL. Intr-adevar, SL avea ITC de culoare albastru/alb si mergeau pe liniile spre statiunile din sudul litoralului (2-spre Mangalia direct pe DN 39,17-Costinesti, 20- Mangalia prin toate statiunile din sud sau 12, fostul 2, dupa ce au renumerotat si ei traseele).

De asemenea ii multumesc si de informatia despre flota ONT, daca avea BTT(parca am si scris in mesaj) am crezut ca exista si la ONT autocare SD.  :oops:

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Skoda ADK

O mai exista în România vre-un astfel de autobuz, indiferent de stare sau submodel?

Eu țin să cred că la noi sunt mai multe autobuze vechi decât ce știm, evident retrase, posibil o parte găsite diverse întrebuințări gospodărești, dar prin locuri foarte izolate și cu locuitori la fel. În Buzău nu cred că mai e nimic, cu toate că nu am ajuns încă în tot județul dar îmi doresc, tocmai din acest punct de vedere. Însă nu am nici timpul sau resursele necesare, mai ales pentru drumuri făcute efectiv aiurea, fără nici cea mai mică bază (cum era la Gura Dimienii) ci doar pure presupuneri. Însă cine știe ce comori au unii, fără să aibă idee de valoarea lor.

 


Skoda andrei11



 


Re: Skoda andrei11

Articolul
310748867_650672863168174_2882014370476845116_n.jpg (598.89 KB; downloaded 1739 times)
311053725_650672893168171_4702000292160034394_n.jpg (195.93 KB; downloaded 1735 times)
l.jpg (206.88 KB; downloaded 1719 times)

 


 
Go to page:  1 2
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze, autocare, microbuze  • 
Choose destination

Since our 2284 forum members have written 420985 posts in 5244 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use