Transportul feroviar în RomâniaȘtiri, evenimente, discuții și documentații feroviare

 

Topic: Accidente și incidente în România

951 posts, 334645 views
 
Go to page:  1  ... 35 36 37 38 39 40 41  ... 68
 
 

📖 Pagination options
Re: Accidente și incidente în România misterr

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum a deraiat trenul privat în Gara de Nord din Capitală

Click pe imagine pentru video:





CFR Infrastructură a declanşat o anchetă, după ce un tren privat a deraiat în Gara de Nord. Incidentul s-a produs miercuri seară, sub privirile îngrozite ale călătorilor, care spun că o locomotivă nu a frânat şi a lovit gardul de protecţie de la capătul l

Puteam vorbi de o tragedie, dacă ar fi doborât şi stâlpul de înaltă tensiune. Angajaţii au lucrat toată ziua ca să repare stricăciunile.

Incidentul feroviar s-a produs în jurul orei 20.30, în Gara de Nord din Bucureşti, cea mai mare din România. Călătorilor nu le-a venit să creadă când au văzut că trenul nu a oprit nici măcar în parapetele de protecţie din capătul liniei.

Trenul de 9 vagoane l-a dărâmat, apoi a sărit de pe sine. Martorii spun că puţin a lipsit să dea jos şi un stâlp de înaltă tensiune.

“Dacă avea viteză mai mare poate făcea ceva cu înaltă tensiune, că e foarte periculoasă asta”, spune un martor.

“Pur şi simplu a intrat trenul în gardul ăla şi era să intre în gară”, spune alt pasager.

Oficialii CFR care au venit la faţa locului cred că mecanicul trenului nu ar fi comunicat cu cei din gară şi nu ar fi ştiut că mai are puţin şi intră în gară.

Jenică Stancu, revizor regional de siguranţă a circulaţiei:
“E în principiu vorba de foarte multă neatenție, nu e din cauza instalaţiilor.”

Trenul a rămas blocat până la amiază pe linia 6 din Gara de Nord.

Trenul privat a fost scos din Gara de Nord în jurul orei 13:00. Însă angajaţii de la CFR Infrastructură vor avea de muncă pentru a readuce linia de cale ferată la starea iniţială.

Operaţiunea a durat mult poate şi pentru muncitorii de la CFR Infrastructură nu au utilaje suficiente. Ei au fost nevoiţi să instaleze un alt parapete de aproape o tonă cu forţa braţelor.

CFR Infrastructură a declanşat o anchetă pentru a stabili ce s-a întâmplat. Compania Regio Călători, căreia aparţine trenul privat, a restituit banii călătorilor, însă nu a comentat până în acest moment incidentul feroviar.

 


Re: Accidente și incidente în România andrei11

Azi aproximativ la ora 18 :30  totul era în ordine, nici usturoi n-au mâncat, nici gura nu le miroase.

Oficialii CFR care au venit la faţa locului cred că mecanicul trenului nu ar fi comunicat cu cei din gară şi nu ar fi ştiut că mai are puţin şi intră în gară.

Asta e o afirmație aiuristică rău de tot, pe stâlpii care susțin copertina peroanelor ca să nu te plouă scrie distanța până la pct 0 ( din 21 în 21 metri ), care pct 0 se află la încă 20 de metri față de tampoane. Mi-e frică ca mecanicul respectiv să nu fi fost pe Facebook în timpul garării trenului în stație. Mi-e imposibil să cred că mecanicul respectiv nu știa ce lungime are garnitura. Pe de altă parte habar n-am cum a ajuns acel vagon fără post de conducere acolo, deobicei trenurile acestea au într-un cap locomotiva și într-un cap vagonul cu celălalt post de conducere Și nu vin din triaj, stau pe linia respectivă de când soses  de la Brașov și până când pleacă înapoi. Am înțeles că la Ploiești  ( direcția Brașov ) schimbă locomotiva de la coada trenului în față.
Ca deobicei ProTv-ul ar trebui să se abțină de la aceste animații grafice, sunt de toată jena. Parcă ar fi desene animate de pe vremea << Mihaela și prietenii >> ( de prin anii 1980 ) Eu cred că în Anul Centenar + 1 există animații grafice ceva mai decente.

 


Re: Accidente și incidente în România BGP2597

Nu toate schimbă locomotiva la Ploiești. O parte din trenuri (nu știu să zic exact care - am petrecut mult timp pe peroanele din Ploiești Vest și am văzut cam toate trenurile RGC în diverse perioade ale zilei) într-adevăr circulă (circulau) prin împingere și mutau locomotiva în față la Ploiești Vest, dar altele făceau această manevră încă din București. În plus, circulația prin împingere se făcea doar pe sensul spre Brașov, deci se explică de ce acel vagon nu are post de conducere.

 


Re: Accidente și incidente în România dimitryyyy

Scuze de offtopic.  Daca stie cineva sa explice de ce se poate impinge doar spre Brasov si doar pana la  Ploiesti ?

 


Re: Accidente și incidente în România andrei11

Există parcă ( aproape sigur ) o reglementare care spune că  locomotiva trebuie să tragă trenul, nu să-l împingă.
București - Ploiești e la câmpie, în schimb Ploiești - Brașov e cu pante, curbe, etc.
Din ce am văzut eu  în București - că am ore când mai casc și eu gura în gară -  toate trenurile vin spre București cu locomotiva înainte și postul II la urma trenului, și tot așa pleacă spre Brașov, adică cu locomotiva în coada  trenului și postul II în față. ( deci sunt împinse ). La Ploiești aduc locomotiva în capul trenului. Așa știam eu.

 


Re: Accidente și incidente în România BGP2597

Într-adevăr, nu te contrazic că toate vin dinspre Brașov cu locomotiva în față, însă nu toate se întorc împinse. Am căutat acum pe Infofer ca să-mi mai împrospătez memoria, 16031 de exemplu, are doar 2 minute staționare în Ploiești și 1 minut în celelalte stații. Cred că e puțin probabil să meargă împins până la Brașov.

 


Re: Accidente și incidente în România subway guru

La Predeal nu schimba modul de tractiune?
Ala <demolatul> nu e nici gard nici parapet, e opritor de cap de linie.
Daca ultimul vagon a deraiat inseamna ca mecanicul de locomotiva s-a ambitionat si trenul s-a proptit serios in el...

 


Re: Accidente și incidente în România andrei11

:o
De ce ar face-o ? Și nu înțeleg cum ar putea << schimba modul de tracțiune >>. Oricum de extrem de multă vreme trenurile de persoane nu mai au împingător pe secțiunea aceea. Împingător aveau cu siguranță când erau  la putere aburoasele, nu știu la Diesele cum se procedea, dar de când cu tracțiunea electrică cu siguranță nu mai au împingător. Iar pe vremea lui Ceașcă chiar erau trenuri adevărate, ce 10 + vagoane, nu acum când locomotiva are 2 - 3 hai 4 vagoane maxim.

 


Re: Accidente și incidente în România subway guru

Aici vorbim de un tren de moda veche cu noua vagoane...pe vremuri la Predeal la diesel mai adaugau o locomotiva...si mai trageau si niste tzignale ca sa afle tot turistul!
Trenul asta era buleftric?

 


Re: Accidente și incidente în România andrei11

Ăsta-i trenul :
tren.jpg (218.54 KB; downloaded 4004 times)

E format dintr-o locomotivă și 3 vagoane. Vagoanele la un cap pur și simplu se termină cu un perete de tablă, la celălalt cap au  un post de conducere. Deci într-un sens locomotiva trage trenul viceversa îl împinge și e condus din postul II ( din capul vagonului ).
La o locomotivă pot fi cuplate mai multe grupe de 3 vagoane, în cazul nostru erau cuplate 3 grupe a câte 3 vagoane.
Oricum vagoanele sunt pe  << model IVA >>, deci nu poți trece dintr-o  grupa de 3 vagoane în altă  grupă de 3 vagoane decât dându-te jos din tren.
Uite aici se observă mai bine locomotiva într-un cap al trenului și postul II de conducere în celălalt cap.
tr2.jpg (210.16 KB; downloaded 4002 times)

 


Re: Accidente și incidente în România shoppy

Cred ca reglementarea spune ca orice vehicol motor trebuie sa fie prezent personal autorizat sa-l opereze, deci este ilegal ca locomotiva sa circule fara mecanic in ea, deci singurul mod legal de a circula cu garnitura impinsa este sa ai un mecanic in postul din fata si inca unul in locomotiva.
Initial RC folosea posturile de conducere si mergea push-pull asa cum se face in orice tara civilizata, dar cum reglementarile noastre au aceasi varsta cu EA-uie si DA-urile(adica 50 de ani) si se aplica cu mare strictete mai ales atunci cand nu fac decat sa incurajeze risipa la stat si sa blocheze economiile la privati, evident ca li s-a facut scandal ca sa nu-si mai poata folosi avantajul, asa ca acum se merge doar cu locomotiva in fata si pozitia posturilor de conducere din vagoane este irelevanta.

Evidet ca mecanicul are marcajele de zonare ale peronului, era doar cu mintea pe miriste, si seful de tren lafel.
(Stalpul este de medie tensiune dar da, pericolul este foarte mare, la medie tensiune se foloseste doar protectie maximala care se poate foarte bine sa nu sara daca ai firul la pamant sau pe vagoanele metalice, au si murit oameni care au incercat sa ajute la deraieri pe liniile elctrificate.)

 


Re: Accidente și incidente în România andrei11

Există totdeauna mecanic în locomotiva care împinge trenul.
Oficialii CFR care au venit la faţa locului cred că mecanicul trenului nu ar fi comunicat cu cei din gară şi nu ar fi ştiut că mai are puţin şi intră în gară.
Asta e expresie de expresie, cum pot fi așa de inculți ca și limbaj - probabil că și ca gândire - reporterii Tv ?
Să fie limpede, de la toate televiziunile !

 


Re: Accidente și incidente în România shoppy

Pai si e o prostie, de ce sa ai 2 mecanici cand este necesar si suficient unul singur, mai ieftin e sa freci locomotiva.

 


Re: Accidente și incidente în România misterr

shoppy wrote:
Cred ca reglementarea spune ca orice vehicol motor trebuie sa fie prezent personal autorizat sa-l opereze, deci este ilegal ca locomotiva sa circule fara mecanic in ea, deci singurul mod legal de a circula cu garnitura impinsa este sa ai un mecanic in postul din fata si inca unul in locomotiva.
Nu este așa, de exemplu trenurile de metrou Bombardier și CAF circulă fără mecanic în vagoanele motoare, iar posturile de conducere sînt amplasate în vagoanele tractate / împinse și n-a făcut nimeni scandal. Dacă era relevantă chestia asta, ar fi fost amplasate vagoanele remorcă la mijlocul trenului și vagoanele motoare la capete.

 


Go to page:  1  ... 35 36 37 38 39 40 41  ... 68
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, evenimente, discuții și documentații feroviare  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420555 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use