Transportul feroviar în RomâniaOperatori privați din România

 

Topic: Astra Trans Carpatic (ATC)

409 posts, 183235 views
 
Go to page:  1  ... 14 15 16 17 18 19 20  ... 30
 
 

📖 Pagination options
Re: Astra Trans Carpatic (ATC) ByOnu

Baiazid nu a facut decat sa puna accent pe studiul efectuat de reputatul institut elvețian de cercetări în transporturi, PROSE AG, în colaborare cu operatorului național feroviar din Elveția SBB. Those guys know their... you know.

Daca puteti combate analiza acestor specialisti, you have mike! Cum iti explici faptul ca Danemarca le-a luat la pilit cu autogenul iar nimeni altcineva nu le-a vrut, in afara de noi?

In acelasi timp, da, automotoarele sunt mult peste tot ce avem azi, as zice chiar peste ramele electrice Softronic la design, interior, finisaje samd. As mai plusa poate pe faptul ca in Romania nu se circula cu viteza pe CF, din pacate :cry:, deci nu stiu daca ne-am supune la acelasi risc cu Danemarca. Problema in Romania este ca oricand te poti trezi neasteptat cu o masina sau cu animale pe linie din foarte multe motive: treceri la nivel nesemnalizate, fara bariere, soferi fara discernamant, etc. Cred ca doar timpul ne va arata. Personal, nu cred ca vom avea probleme tehnice majore cu aceste rame.

Dar Mihai Craciun a pus foarte bine accentul pe un aspect: vom inceta sa fim saraci atunci cand nu ne vom mai comporta ca niste saraci, s-o zic asa. De 30 de ani tot importam SH-uri din vest: pe ei ii ajuta, primesc si contravaloarea fierului vechi, si nici nu mai fac mizerie in tara. La tramvaie mai este cum mai este, dar la autobuze cel putin, in afara de cazul fericit de la Buzau cu SH-uri olandeze Citaro Euro 5 impecabile, chiar au venit si o multime de gioarse. Hai sa ne uitam la Caravellele SNCF care au impanzit Romania, tomberoane pe roti, e ca si cum noi ne-am apuca sa trimitem Malaxa prin India.

 


Re: Astra Trans Carpatic (ATC) alliens

Deocamdata au circulat prea putin aceste automotoare IC2  ca sa putem spune  ca nu vor avea probleme tehnice. Totusi studiul facut de elvetieni e serios si complet, daca DSB a decis ca nu merita sa mai investeasca in ele sa le faca sigure,  ma indoiesc ca Astra a avut suficienti bani pentru o investitie serioasa,mai degraba au facut niste cosmetizari. Eu unul nu as merge cu ele pana nu trece si o vara peste ele, mai ales ca la noi se circula mult mai lent si riscul de incalzire a motorului creste. Bine macar ca am scapat de problemele  de franare, in Danemarca nu circulau cu 200 km/h din cauza ca nu respectau distanta de franare, la cum se circula la noi asta nu va fi o problema

 


Re: Astra Trans Carpatic (ATC) cris_m

Asa daca stai sa o iei si Citaro au probleme cu racirea (vezi cate au luat foc prin alte tari) si uite ca la noi au rezistat bine mersi datorita unor solutii ingineresti romanesti de prima clasa. Ma astept si de la Astra sa gaseasca astfel de solutii.  :mrgreen:

 


Re: Astra Trans Carpatic (ATC) TibiV

Cristi,
fara suparare, dar asta este o prostie...

Compania care le-a proiectat si fabricat nu a fost in stare sa rezolve bug-urile ”hardware” si tu vrei sa le solutioneze Astra?!?!...

DSB a trimis la casat trenuri in valoare de sute de milioane de euro, trenuri construite special pentru ei...

https://www.dsb.dk/globalassets/arsrapport/2016/interim-report-2q-2016.pdf
Prima pagina, pararaful 5....
DSB Raport Anual 2016 wrote:
As a result of the reassessment of the expected future use of the IC4 and IC2 train sets - including an assessment of developments in the operation, functionality, and capacity needs and following the deployment plan associated with electrification - the management has, in 2016, completed a review of the book values resulting in the writing-down of all IC2 train sets by DKK 588 million full write-down...
In June, DSB decided to phase out all 23 IC2 train sets. This decision was made because the IC2 train sets do not meet the requirements for stability, which is required for their use in railway transport.

Sunt convins ca nu este cazul sa iti traduc ce inseamna write-down si phase out...
Le-au casat si sters din contabilitate. Cu pierderile de rigoare in bilantul DSB...
Pentru ca in 15 ani NU au reusit sa gaseasca o metoda de a le face cu adevarat functionale.

Si vine acum nea Dorel de la Astra si gaseste solutia salvatoare?... Astra care le-a ”salvat” de la scrap-yard? Pe un pret probabil de scrap-yard....
Hai sa fim seriosi. Sunt bombe pe roti.
Daca doar vor lua foc, dar vor apuca sa dea pasagerii jos din tren, atunci este OK.
Dar daca nu prind franele, atunci nu mai este prea OK....
Nu spun ca se va intampla maine, dar si daca se intampla peste 4 ani (faza cu franele) tot nasol va fi... :(

 


Re: Astra Trans Carpatic (ATC) shoppy

Pai sa se adopte aceeasi solutie ca la Citaro, adica vine mecanicul cu un PET si intepeneste capota intredeschisa.

 


Re: Astra Trans Carpatic (ATC) cris_m

Eu ziceam mai mult cu sens sarcastic, sunt convins ca solutii pe bune nu vor gasi nici ei. Dar vorb'aia, romanul e inventiv, gaseste solutii rudimentare si creative sa faca lucrurile sa mearga, calitati pe care vesticii nu prea le au ca sunt obisnuiti sa actioneze ca la carte, ori alba, ori neagra, nu ca la noi gri, "las-o ca merge si asa" samd. Ramane de vazut la vara, la anul, in timp ce se va alege de automotoarele astea... Daca stau sa ma uit putin parca au ajuns ca Otokarele. Haideti totusi sa le dam o sansa. Atat am avut de zis. Sa revenim la discutiile despre companie zic ;)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Astra Trans Carpatic (ATC) Utilizator anonim

O companie aflata la inceput, cum este ATC, sigur nu se risca cu un produs ce ii poate aduce mari probleme si falimentul cu siguranta in cazul unui accident grav, se abereaza greu pe tema asta, iar o mare parte din raportul PROSE este exagerat mai ales din cauza altor mari producatori care „tinteau” piata DSB. Intr-adevar au fost o serie de deficiente, automotorul fiind subdimensionat pentru circulatia in regim de mare viteza, dar pentru trenuri normale vine perfect, dovada ca la DSB va circula pana prin 2024, seria IC4 care este vizata direct de raport. Pe undeva printr-un raport tehnic se evidentia necesitatea unei investitii de 200-300.000 euro/motor pentru creșterea standardelor.

Prin urmare, mergeti cu incredere si bucurati-va de conditii pe care CFR Calatori nu le ofera nici in vis, lasand carcoteala aiurea, mai bine ne uitam in ograda CFR Calatori, unde MT tocmai da „liber” la circulat cu revizia vagoanelor prelungita din pix pentru 6 luni, ca cica nu sunt vagoane.

 


Re: Astra Trans Carpatic (ATC) TibiV

Sa mai torn niste gaz peste foc...
Am citit mai atent, pagina cu pagina, acelasi raport al DSB de la jumatatea anului 2016:
https://www.dsb.dk/globalassets/arsrapport/2016/interim-report-2q-2016.pdf

La pagina 5 gasim un text foarte interesant pentru o companie feroviara serioasa....
IC2 has never really got out of the starting blocks and is only used to a very small extent in today’s traffic. It is time to turn the focus to increasing the operational stability forthat part of the IC4 fleet that is indispensable in the traffic in the medium term.

Therefore, the 23 train sets in the IC2 fleet have been written-down. All 23 train sets are phased out immediately, and the write-down amounts to DKK 588 million.

At the same time, the residual value of five IC4 train sets, for which the development work has previously been suspended, has been written off. The assessment is that the five train sets will not be needed in the operations. The write-down amounts to DKK 85 million.

In relation to the half-year report, the total write-down of the IC4 and IC2 train sets amounts to DKK 673 million. This marks the beginning of the end of an unfortunate chapter in DSB’s history reflected by the acquisition of the IC4 and the IC2 train sets. Up to the 4th quarter 2016, DSB will prepare an analysis and recommendation regarding the future use of the IC4 train sets.

The carrying amount of the remaining part of the IC4 fleet amounts to DKK 3.7 billion at 30 June

Nu am scris eu, DSB a scris. Oficial.
Probabil au stiut ce scriu intr-un text destinat publicului....
Anyway...

Deci in 2016 au casat toate IC2-urile si 5 IC4...
Alea 5 probabil sunt printre primele, caci au avut amortizari foarte mari, de unde a rezultat valoarea reziduala de doar 85 mil. DKK (mica comparativ cu valoarea trenurilor IC4 care inca nu au fost casate...)
Iar cele 5 fusesera retrase din circulatie cu un an mai devreme... In 2016 doar le-au trecut la ”pierderi” (write-down).
Pagina 15:
Compared to 31 December 2015, DSB has revised the economic service life of the Group’s IC4 and IC2 train sets based on updated expectations for the future use. As a consequence, all IC2 train sets have been phased out with immediate effect. The phasing out has resulted in a total write-down of DKK 588 million.

At the same time, 5 IC4 trains sets, which were phased out in 2015, have been written off.

IC4 erau prevazute sa fie ”inima si mandria” cailor ferate daneze, dar nu le-a iesit...
Insa in aceste conditii oricine ar putea intreba: daca bubele sunt atat de mari, atunci de ce au mai pastrat danezii niste IC4 pe inventar?
Raspunsul este la pagina 4...
Based on the accumulated operational experience, we may conclude that IC4 will not form the core of Danish train transport, but will be part of the solution up until the electrification has been completed and the new rolling stock is in place.

Nu mai insist, dar se pare ca esecul programului IC2/IC4 i-a facut pe danezi sa anjunga la concluzia ca totusi este mai ieftin sa isi electrifice intreaga retea de CF decat sa circule cu pocnitori...
Iar pana la electrificarea completa au cumparat locomotive (nu automotoare) si vagoane... Scrie in raport...

So...
Astea sunt cele mai moderne trenuri din Romania?
Sau, cum zicea Blidar, ”astfel de trenuri circula doar in Romania si in Danemarca” ?!...
In Danemarca nu prea mai circula....
:lol:

Marian, fara suparare, stiu ca tie iti plac trenurile astea.
Si mie imi place cum arata. (Dar in astfel de situatii - pe undeva similare cu cele de la autobuze - nu conteaza cat sunt de frumoase, caci nu le sarut seara la culcare si nici nu le iau in brate. Conteaza sa mearga...)
Dar nu imi place cum se comporta in exploatare, Exploatare testata 15 ani nu de vreun CFR olog cu directori spagari, ci de o companie serioasa care a platit pentru ele... cat nu face.
Si nu este vorba ca AC-ul nu ar fi eficent vara, ca tapiteria este prost finisata sau ca nu s-ar trage bine apa la toaleta...

Sincer, eu nu as cumpara la pret de super-oferta un lot de autoturisme rechemate in service de producator pentru ca 1/ nu tin franele, 2/ motorul se supraincalzeste si ar putea lua foc, iar 3/ instalatia electrica se cam incinge....
Chiar daca ar avea cele mai confortabile scaune de piele, cu incalzire/climatizare in ele, iar sistemul audio ar fi HiFi surround... ;)

Iar argumentul ca MT tocmai da „liber” la circulat cu revizia vagoanelor prelungita din pix pentru 6 luni NU poate fi un argument pentru un forum serios...
Daca politia NU ii amendeaza pe cei care blocheaza (in mers sau prin parcare) linia de tramvai, inseamna ca este OK si ca pot sa fac si eu la fel?!...

 


Re: Astra Trans Carpatic (ATC) Robert24

Cu siguranta DSB nu le-a aruncat de bune ce erau...
Chiar daca Danemarca are de jdemii de ori banii Romaniei pentru transport public, nimeni nu arunca ceva scump doar de dragul de a le arunca.
Prin unele tari din vest, siguranta conteaza mai mult decat orice altceva.
In Romania, merge oricum. Banul sa iasa...

 


Re: Astra Trans Carpatic (ATC) shoppy

De acord ca teoretic ATC nu isi permite sa faca greseli, dar asta nu inseamna ca nu le face, drept dovada:
- ATC a gresit marketingul din start cu ele prezentadu-le ca fiind capabile de 200, apoi de 190, si ajungand cu ele in final la 140 fara nici o explicatie din aprtea companiei, puteau sa fie cinstiti si sa spuna ca in Danemarca s-a tintit o performanta care s-a dovedit nerealista dar aici cerintele au fost reduse astfel incat totul sa fie in perfecta siguranta si cu omologarea specialistilor CNAFER blablabla..., dar ei nu.
- Lafel la locomotivele care le remorcheaza vagoanele de calatori, ei prezinta intreg sistemul ca fiind al lor, doar ca din cele 4 locomotive colantate 3 sunt inchiriate, ultima dintre ele nici nu este inmatriculata conform UIC, ca sa nu se vada ca defapt este proprietate a Softrans.
- Exista filmari pe forum cu tramvaiele produse de Astra cum ploua in ele.
- Directorul Astra este vinovat de mai multe declaratii aberante prin presa si tactici de participat la licitatii doar ca sa le contesteze si sa intarzie atribuirea.

 


Re: Astra Trans Carpatic (ATC) Puss in Boots

N-am vazut filmuletele respective, zici ca sunt pe forum?

 


Re: Astra Trans Carpatic (ATC) 19jimmy84

IR 15532



IR 15532 by 19jimmy84, on Flickr

Brașov - 01.12.2018

 


Re: Astra Trans Carpatic (ATC) Victor92

IR 15532 la intoarcere de la Brasov - 28 Decembrie 2018



 


Re: Astra Trans Carpatic (ATC) WT_fan06

Am reușit, în sfârșit, să dau o tură - București–Ploiești și retur (cel de dimineață) - cu noul automotor diesel al Astra Trans Carpatic pe data de 28 decembrie 2018. Emfazez "diesel" pentru că nu e tocmai ce te-ai aștepta să găsești pe o rută 100% electrificată… nu într-o țară normală.

Din punct de vedere al confortului, ireproșabil. Din punct de vedere al punctualității, ireproșabil, așa cum, cel puțin pe mine m-a obișnuit Astra. La interior, automotorul este impecabil. Primele lucruri pe care le-am notat au fost locul generos de lăsat bagajele deasupra și scaunele - mai comode și mai spațioase decât cele de pe Hyperion... comparând un tren regional cu o ramă electrică suburbană – nu tocmai același lucru. Tot "normalitatea" acestei țări face ca cele 2 trenuri să concureze pe aceeași rută.

Legat de aspectul tehnic al IC2, motorul scotea un sunet ciudat la schimbările vitezelor, concomitent cu tăierea momentană a ventilației din salon (care se auzea destul de tare). Recunosc că, la început, am fost un pic anxios, cunoscând și citind tot ce se vorbise despre aceste trenuri. Am uitat, însă, repede de aceste aspecte și am avut o călătorie foarte plăcută. Mai mult, am auzit multe limbi străine în acest tren, semn că atât turiștii cât și românii care vor să impresioneze ( :lol: ) au învățat să circule "cu stil". Nu știu să vă spun dacă am mers cu 140 sau 160 km/h, dar, din simțite, viteza era comparabilă cu cea a lui Hyperion.

La final, însă, țin să precizez că pe această rută (București – Brașov) voi încerca pe cât posibil să evit acest automotor. De ce? Pentru că e diesel, iar eu nu mă voi urca în diesel atunci când am opțiuni ecologice, fie ele și ale CFR. O dezamăgire mare pe care Astra mi-a servit-o, nu mă așteptam la asta de la ei. Ce ar fi trebuit să văd era un tren convențional cu vagoane cu clase (NU cușete), ELECTRIC, nu un automotor R transformat în IR doar pentru că oricum e mai bun ca CFR. Iar asta o spun cu mare părere de rău, pentru că sunt fan ATC.

Un lucru ciudat e că am văzut garniturile convenționale ATC stând degeaba în afara Gării de Nord. De ce stau acele locomotive și vagoane degeaba, în loc să fie cuplate la niște vagoane de clasă și să plece spre Brașov… sau Constanța… sau orice altă destinație?...

La final atașez și câteva poze cu IC2 95860005714-4, urmând ca prietenii mei să revină cu mai multe cadre interior+exterior.

IR 15531, pregătit să plece către Brașov la primele ore ale dimineții





IR 15532, sosint în gara Ploiești Vest

DSC_0186.JPG (1.92 MB; downloaded 3605 times)

IR 15532, întors în Gara de Nord după primul retur al zilei





Captură din interiorul automotorului

DSC_0189.JPG (1.53 MB; downloaded 3606 times)

 


Go to page:  1  ... 14 15 16 17 18 19 20  ... 30
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Operatori privați din România  • 
Choose destination

Since our 2277 forum members have written 420538 posts in 5240 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use