Infrastructura feroviară din RomâniaComplexul Feroviar București

 

Topic: Gara de Nord - București

352 posts, 167031 views
 
Go to page:  1  ... 12 13 14 15 16 17 18  ... 26
 
 

📖 Pagination options
Re: Gara de Nord - Bucuresti andrei11

Maculatură. Altceva.
Aha, mi-am amintit, și atunci cum facem cu M 6 ?

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti subway guru

Relationam cu Bucuresti Nord grupa B
:bere:

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti aztec

Revenim. Subiectul e insistent...in ...

Dar la final facem si o analiza de cum sa citim o stire corect. O sa subliniez anumite citate ce merita atentie...


Gara de Nord, mutare. Tudorache: Nu şi-a pus nimeni, niciodată, problema
Daniel Tudorache, primarul Sectorului 1 al Capitalei, a vorbit, în cadrul unui interviu acordat DC News despre planul de mutare a Gării de Nord şi avantajele pe care le-ar aduce acest proiect.


Daniel Tudorache readuce în discuţie un proiect despre care s-a discutat şi cu ceva ani în urmă, şi anume mutarea Gării de Nord din Bucureşti. Planul ar consta în mutarea staţiei înspre Basarab sau chiar mai spre marginea Capitalei, lucru care ar duce la eliberarea unei suprafeţe foarte mari de teren ocupată, acum, de şine, şi folosirea sa în alte scopuri.

"Din cauza liniilor de cale ferată care duc spre Gara de Nord, Sectorul 1 este tăiat în două, accesul dintr-o parte în alta făcându-se doar prin două poduri. Vorbim de o suprafaţă de teren foarte mare şi foarte valoroasă. Gândiţi-vă dacă CFR ar muta gara şi ar vinde acest teren ar câştiga bani buni pentru investiţii. Automat, Gara de Nord ar rămâne în picioare şi ar fi transformată în muzeu. Nu şi-a pus nimeni, niciodată, problema ca aceasta să dispară. Dartoate liniile care taie în două Sectorul pot fi desfiinţate iar terenul poate fi folosit. Trebuie, o dată şi o dată să ne concentrăm asupra acestui proiect şi să mutăm gara.", a declarat primarul Daniel Tudorache la DCNews.


Asa...sa analizam
Presupunand ca citatul este exact, ca mai sunt surprize.
Gara de Nord devine o latrina bazar pe zi ce trece. Cu putin ajutor se darama si singura, la cat de intretinuta si cata grija au de ea. Daca nu stii unde te afli crezi ca ai ajuns la piata Obor...
Apoi..nu stiu exact la ce mijoc al sectorului se refera, eu stiam ca pe o parte e sect 6 si pe partea opusa e sectorul 1 liniile fiind cam intre sectoare pe margini, nu prin mijloc.
Revenim la miezul problemei si scopul subiectului....
BANII
Au pus ochii pe terenuri. Nu mai au de unde scoate banii....vroiam sa spun fura fara sa gresesc, dar sa nu deviem.
Terenurile alea sunt o mina de aur daca s-ar putea elibera....sute de mii de mp...depinde de cat in afara o pot muta...
In primul rand s-ar scoate bani la vanzare( stiim cu totii cum) apoi la taxele ilegale (sa nu spunem spagi) pt tot felul fe functionarime de la PUZ-PUD si tot felul de acte necesare. Apoi, binenteles ajungem si la taxele legale....incasate de stat.
Deci nu ne deranjeaza gara...ci ca sta pe teren valoros.
De demolat...nu putem ca e clasificata ca monument...dar nu cladirea e problema...ci terenul ...
Cu putin ajutor de la...PCR...se rezolva...ca si asa nu prea se mai opune nimeni la nimic si fac ce vor ei.
Stiu ca e o ineptie...dar insistenta la care tot revine subiectul ma face sa ma ingrijorez.

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti shoppy

Asta nu mai are ce face in afara sa numare cati bani ar castiga MT, ce baiat de treaba, ce ne-am face fara el, sa-l votam si data viitoare(not!), mai bine ar face ceva util pentru sector, cum ar fi o aplicatie de alerta urbana pentru mobil.
Asa de multi oameni isi doresc sa mearga in cartierul Giulesti ca le ajunge perfect singura banda a bulevardului, daca vrea sa nu mai fie impartit sectorul in 2 atunci sa dea la 6 strazile acelea care au ramas aiurea pe partea cealalta, dar nu, cum sa dam ceva de la noi la altii! ?!?!

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti Speedy

Salutare

Cred ca dl primar Tudorache la intrarea in al treilea an de mandat si nicio realizare remarcabila, simte nevoia sa isi lege numele de un proiect grandios, care nu are nicio sansa de realizare.
Lucru stiut, dar acum nu s-a mentionat, Gara de Nord la fel ca si Aeroportul Otopeni, sunt obiective strategice, adica pe langa toate avizele si semnaturile necesare, mai e nevoie de alte semnaturi de la diverse institutii, departamente ce tin de siguranta statului. Orice lucrare de amenjare la aceste 2 obiective trebuie avizata si la MInisterul Apararii.
Sa presupunem ca totusi gara va fi mutata mai aproape de linia de centura, la Triaj, la Halta Carpati, sau chiar la Chitila, pana acolo cu ce ajungi? tramvai? o alta magistrala de metrou? O eventuala mutare la Basarab, nu rezolva nimic, s-ar  castiga doar zona de peroane.
Ne putem uita la Paris, unde exista gari ramase in actuala zona centrala ( Gara de Est, Saint Lazare), care deservesc foarte bine suburbiile Parisului.
Saint Lazare nu mai are nici macar ghiseu de bilete, sunt aparate automate, si pana la peron e mall. S-ar putea si la Gara de Nord face la fel, dar intre a putea si a face e drum lung.
La Chicago, Union Station functioneaza pe acelasi principiu, aduce calatorii aproape de zona centrala dinspre suburbii. Nu a fost nevoie de nicio stramutare.
Citeam cateva post-uri mai vechi, in care mizeria si paragina erau argumente cum ca nici aici nu se mai poate face mare lucru. Daca ar fi asa, mare parte din Bucuresti ar trebui eliminata.
 Exista si alte zone in Bucuresti, momentan in stadiu de balarii/boscheti, care pot rezolva probleme de spatiu.
Calea 13 Septembrie.JPG (44.62 KB; downloaded 4908 times)
Calea Vacaresti.JPG (36.82 KB; downloaded 4911 times)
Strada Bratarii_Drumul Intre Tarlale.JPG (60.21 KB; downloaded 4907 times)

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti Puss in Boots

Nu e vorba de spatiu in general ca nu cauta Tudorache "lebensraum", ci de spatiu "acolo".

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti shoppy

S-au prins capsomanii pe unde trece M6.

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti andrei11

....
1-3-2019 4-27-45 AM.jpg (93.39 KB; downloaded 4766 times)

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti andrei11

Inedit...
2-25-2019 8-49-59 PM.jpg (155.39 KB; downloaded 4532 times)

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti misterr

Gara de Nord pune în pericol milioane de călători. Fondurile pentru investiții nu au fost cheltuite

Click pe imagine pentru video:





Gara de Nord, cel mai mare nod de cale ferată din ţară, pune în pericol milioane de călători, an de an. Deşi vorbim despre un monument istoric, cu aproape 150 de ani vechime, nicio autoritate nu s-a învrednicit să-l repare.

Oficialii se vaită că nu au fonduri, dar sume importante destinate gării au rămas necheltuite. Iar rezultatul se vede. Oricând se pot produce accidente serioase. Citiți un material realizat de ″Inspectorul Pro″⁣.

Contraste puternice între Bucureşti şi alte capitale europene. Gara de Nord, cel mai mare nod de cale ferată din ţară, pune în pericol milioane de călători pe an. Deşi vorbim de un monument istoric cu aproape 150 de ani de existenţă, nicio autoritate nu s-a învrednicit să-l repare. Oficialii se vaită că nu sunt bani, dar importante sume destinate gării s-au întors de curând la buget necheltuite. Iar rezultatul se vede cu ochiul liber: cel mai tranzitat nod feroviar din România este un loc public unde pot avea loc incendii, electrocutări şi accidentări.





Gara de Nord, un colos în degradare, prin care trec anual 7,3 milioane de călători. Există pericol de accidentare, pericol de incendiu, de inundaţii, pereţi crăpaţi şi tencuieli care pot cădea în orice moment. O recunoaşte până şi Ministerul Transporturilor, într-un document oficial.

Vorbim de nereguli care pot pune vieţi în pericol și nimeni nu ia măsuri. Sindicatele acuză conducerea CFR pentru dezinteresul generalizat.

Maxim Rodrigo, președintele sindicatului FSTFR: ”Nu se atrag fondurile europene care sunt date pentru infrastructura feroviară, pentru clădirile feroviare. Nu faci într-un an, nu faci în doi, dar totuşi de la Revoluţie şi până în prezent au trecut 28 de ani.”

Ultimele lucrări de reabilitare au avut loc acum 20 ani, între ’97 şi ’99. De atunci nu s-ar mai fi reparat nimic în cea mai mare gară din România, susţin sindicatele.





Cu toate că oricând există riscul ca bucăţi mari din pereţii staţiei să cadă pe călători, conducerea CFR nu a afişat nicio atenţionare de pericol.

Nici documentul oficial al Ministerului Transporturilor nu ascunde dezastrul. Tâmplăriile din lemn, de la ferestre şi uşi, sunt degradate, putrede şi deformate, ceea ce duce la infiltraţii. Iar pericolul de incendii e permanent în timp ce apa se scurge prin tablourile electrice, după cum se arată şi în raport.

Aşadar nimic nu e de mirare în Gară şi totul e posibil câtă vreme cablurile atârnate şi instalaţiile improvizate atârnă peste tot.

Potrivit ordonanţei 21 din 2002, privind gospodărirea localităţilor, instituţiile publice sunt obligate să întreţină imobilele în care îşi desfăşoară activitatea. Să facă reparaţii, amenajări şi curăţenie. Şi nu, în ultimul rând, să atenţioneze trecătorii asupra eventualelor pericole.

Raportul Ministerului Transporturilor confirmă şi degradarea copertinelor. Din cauza învelitorilor ruginite şi găurite apa de ploaie curge de-a lungul peroanelor, direct pe călători.

Conducerea CFR susţine că nu stă cu mâinile în sân. Anul trecut ar fi renovat câteva holuri şi săli de aşteptare. Ar fi pus bănci noi şi ar fi dat în folosinţă un sistem electronic de informare a publicului. Ar mai fi îmbrăcat în lambriuri nişte chioşcuri, de la capetele peroanelor.





Oamenii au însă aşteptări mai mari. Nu se pot mulţumi cu atât, mai ales că, în ultimii 12 ani, au fost 4 scumpiri pe calea ferată, care nu se regăsesc în condiţii mai bune de călătorie.

”Nu-şi dau intereul cu trenurile dar cu asta, ca măcar asta e pe picioarele ei, dar eu vin cu trenul şi deja trebuia să vină de 20 de minute. Astea sunt condiţiile, din ce în ce mergem mai spre rău nu spre mai bine.”

”E lipsa de responsabilitate şi în cazul unor accidente nefavorabile ar trebui să fie răspunzători.”

Oficialii CFR au transmis pentru Inspectorul PRO că vor face reparaţii, dacă bugetul le va permite. Numai pentru faţada clădirii, pretind ei, ar fi nevoie de aproape 6,5 milioane de euro.

Nu de lipsa de bani e vorba, acuză sindicatele, ci de lipsa de interes. Anul trecut, Guvernul ar fi retras o parte din banii de investiţii ai Companiei Naţionale de Transport Feroviar, pe motiv că nu i-a folosit.

Maxim Rodrigo, președintele sindicatului FSTFR: ”La rectificarea bugetară din 2018 s-au luat iar 1,16 miliarde de la investiţii. Pentru că nu au fost folosiţi.”

Altfel, tot traseul reţelelor de utilităţi din Gara de Nord este vechi de 50 de ani, deşi perioada maximă de funcţionare ar fi trebuit să fie de maximum 30 de ani.

Am încercat să obţinem un interviu cu directorul CFR, Ion Gavrilă, ca să aflăm de ce a lăsat gara în paragină. În zadar. Timp de 2 luni, a evitat întâlnirea cu echipa noastră deşi am făcut solicitări repetate.

În timp ce autorităţile ne demonstrează că nu sunt capabile să întreţină Gara de Nord, o echipă de arhitecţi a venit cu o idee. A prezentat statului un proiect de regenerare urbană care prevede refacerea întregii zone, propunând ca model Union Station din Washinghton, Statele Unite.

„Zona Gării de Nord în care avem un centru administrativ, cu clădiri de birouri, centru cultural, centru de afaceri. În partea de jos este un cartier de locuinţe şi gara se mută după podul Grant. Aici ar fi nouă clădire a gării care are asociat un mall şi în partea de sus un alt cartier.”





Iniţiativa profesorului Mircea Enache, un architect român stabilit în Washinghton acum 20 de ani, nu a trecut de guvern.

Alexandra Colțoș, urbanist, Centrul de excelență în urbanism: ”Am fost la Ministerul Transporturilor de câteva ori. Le-a plăcut dar nu s-a mers mai departe. Probabil nu era pe lista de priorităţi.”

Investiţia s-ar ridica la 2,5 miliarde de euro şi ar putea fi realizată prin parteneriate public - private. Noua gară şi-ar amortiza cheltuielile în maximum 20 de ani, susţin iniţiatorii proiectului, şi ar schimba mult fața celei mai mari porţi de intrare în ţară, pe calea feroviară. Nivelul de trăi din zonă ar creşte, s-ar crea locuri de muncă şi, de ce nu, am avea şi noi o gară demnă de cei aproape 150 de ani de existenţă.

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti WT_fan06

Mai bine arhitecții ăștia ar propune proiecte pentru restaurarea, revitalizarea și modernizarea ansamblului monumentului istoric cunoscut ca și "Gara de Nord", nu să vină să măture transportul public tot mai departe de centrul orașului și să înlocuiască spațiul cu clădiri de birouri.

Culmea că Union Station din Washington e cam destul de hipercentrală. Chiar americanii, care se cunoaște că au o lipsă acută când vine vorba despre transportul feroviar de pasageri, au făcut studii și chiar și experimente care au demonstrat cu succes că gara adusă mai aproape de centru ajută economia orașului și îmbunătățește drastic calitatea vieții. Nu mai spun ce părere ar avea UE despre o astfel de măsură.  :popa:

Sincer, mi se face rău de fiecare dată când aud de mutarea gării, la gândul că în prezența acestui "fum" din presă va apărea la un moment dat și "focul"... dar noi oare nu avem nimic de spus? Că ideea asta e din ce în ce mai prezentă în spațiul public și nu e nimeni care să și apere acest hub de transport național.  :evil:

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti andrei11

<< Ochiul și Timpanul >>
Pe același stâlp !
1.jpg (129.25 KB; downloaded 4344 times)
2.jpg (133.37 KB; downloaded 4343 times)

Detaliu :
3.jpg (61.17 KB; downloaded 4344 times)

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti rosetti61

Mai multe tipuri de "ochiu-soacrei"  :mrgreen:

 


Re: Gara de Nord - Bucuresti andrei11

Azi data de mai sus tabelele de la linia 11 erau defecte ( aprox ora 19:00 ), indicau un nonsens, Întârziere 12 minute, Brașov - Craiova, , venise Softrans-ul ( Rama2 ! ) de la Brașov spre Craiova. Problema este ca tabelele ( amândouă de la peronul 11 ) au rămas fix cu aceeași indicație cât timp a stat trenul la peron ( vreo 15 minute ? ).  Săpați voi după ora exactă,  eu am dat-o cu aproximație.
Până acum eu am văzut altceva, se anunța sosirea de la Brașov apoi se schimba tabela cu plecarea spre Craiova ( sau viceversa)
S-a schimbat modul de afișare ? N-am mai stat să văd după ce a plecat spre Craiova ( 19 : 24 ? ), dar tabela indica invariabil Întârziere 12 minute, Brașov - Craiova.

 


Go to page:  1  ... 12 13 14 15 16 17 18  ... 26
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Complexul Feroviar București  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419387 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use